Hoi!
Ik heb geen idee of dit topic hier goed staat, zo niet: doe ermee wat jullie willen, mods. :p
Ik heb een relatie met de liefste jongen van de hele wereld. Hij is 21, ik ben 18. Klein probleempje, hij woont in België en ik in de omgeving van Hilversum. Dat heeft dus tot gevolg dat ik hem niet vaak kan bezoeken (retour met de trein kost 100 euro), en andersom. Dit heeft op zich nog niet zo veel met mijn verhaal te maken
aar het maakt het wel iets duidelijker denk ik.
Een aantal maanden geleden heeft mijn vriend gehoord dat hij een kwaadaardig gezwel (een tumor dus) in een van zijn nieren had.Het was gelukkig operabel, hij is een aantal weken geleden onder het mes gegaan. Alles goed en wel, zou je denken. Nou... Een beetje. Door hoe hij zich voelde en nu door de klap die zijn lichaam gekregen heeft door de operatie, zit hij al een paar maanden thuis.
Op zich geen drama, hij moet natuurlijk herstellen, maar waar ik mee zit is dat eigenlijk niemand iets goeds kan doen in zijn ogen.Alles is stom, saai en vervelend naar zijn mening. Ik begrijp wel dat hij zich het lazarus verveelt in zijn, I quote, "luxe gevangenis", maar hij reageert het echt af op zijn ouders en ook regelmatig op mij. Hij heeft totaal geen aandacht meer voor wat ik meemaak, waar ik mee zit etc. Hij vraagt nog net hoe het met me gaat voordat hij begint aan een relaas over hoe verschrikkelijk zijn dag wel niet was en hoe slecht hij zich voelt. Er is geen speld tussen te krijgen, pogingen om hem op te vrolijken eindigen meestal met een opmerking (van zijn kant uiteraard) dat "het verschrikkelijk is en hj nog liever dood is dan nog een dag in deze gevangenis te zitten" Als vriendin ook niet het leukste om te horen natuurlijk.Nou ben ik echt niet het type dat iedere dag over haar gevoelens wil praten (verre van zelfs), maar het zou af en toe wel fijn zijn als hij eens zou vragen naar hoe het met me gaat en dan ook echt luistert naar wat ik te zeggen heb. Zoals misschien (ha...) al wel duidelijk is, begin ik me behoorlijk te irriteren aan zijn gedrag.Terwijl ik dit type voel ik alweer een schuldgevoel opkomen...Aan de ene kant neem ik het mezelf kwalijk dat ik het niet leuk vind, hij is immers ziek en ik moet niet zeuren met m'n lekkere leventje, maar aan de andere kant vind ik wel dat hij te ver gaat.
Wat denken jullie? Of hebben jullie nog tips over hoe ik met hem om kan gaan? Hem kwijt zijn is het laatste wat ik wil, het liefste zou ik op de trein stappen en hem helemaal platknuffelen haha. Als jullie vinden dat ik me aanstel hoor ik het ook graag, dan weet ik ook wat ik moet doen. :p Ik heb tegenover hem overigens nooit iets van irritatie laten blijken, ik vind dat ik hem niet mag opzadelen met zoiets. Hij heeft het al lastig genoeg...
Ik hoop dat jullie iets weten!
xM
P.S. Ik beloof plechtig dat ik me morgen elders op het forum voor zal stellen, ik typ dit op mijn telefoon en het duurt eeuwig voordat ik een beetje een normale zin getikt heb.
Kiekeboe!