abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97808580
Ik ben opzoek naar 8 RGB LED strips van ongeveer 40cm lang die geschakeld kunnen worden en met 1 controller bediend kunnen worden. Dit is voor in een restaurant waar af en toe ook feesten worden gehouden zodat de kleuren een programma aflopen. Verder moet het ook mogelijk zijn om er "gezellig" licht mee te hebben.

Nu vroeg ik me af of dit mogelijk is met een Philips Imageo strip of heeft iemand een betere oplossing??
They live a life, we live a Dream..
  maandag 6 juni 2011 @ 22:21:52 #2
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_97813448
Het ligt er een beetje aan of je rechte armaturen wil of iets flexibeler wil zijn. Er zijn led oplossingen waarbij de leds in een flexibele strip zitten die je om de zoveel leds kan afknippen. De strip wordt in een aluminium profiel geplaatst, maar je bent dan dus wel zo flexibel dat je makkelijk hoekjes om kan (het profiel wel in verstek zagen dan). Ik weet alleen nog niets over hoe lang ze meegaan...ik heb er eens een offerte van opgevraagd.

Ik wil niet overkomen als een spammer, maar ik heb er voor mijn werk eens mee te maken gehad. Dat was wel voor een oplossing voor buiten.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:24:31 #3
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97813674
Ja, dat hebben ze bij tri-olight in barneveld, kost wel 75,- de meter, dure troep...als het gezellige licht minder belangrijk is, zou ik een goedkopere discolicht- oplossing zoeken...of dmx gestuurd spul, maar da's een ander subforum...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 7 juni 2011 @ 08:26:48 #4
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_97828263
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:24 schreef dribbel79 het volgende:
Ja, dat hebben ze bij tri-olight in barneveld, kost wel 75,- de meter, dure troep...als het gezellige licht minder belangrijk is, zou ik een goedkopere discolicht- oplossing zoeken...of dmx gestuurd spul, maar da's een ander subforum...
De ervaringen die ik heb is dat het een stuk goedkoper is dan die 75 per meter. Het duurste zijn de drivers. Ik heb prijzen gezien van 45 per meter.

Maar nogmaals...ik weet niet hoe lang alles mee gaat :)
pi_97830146
Denken jullie dat dit misschien mogelijk is? http://philips.hardware.nl/LEDSTRIPRGBXL
They live a life, we live a Dream..
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:32:28 #6
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97832510
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:02:21 #7
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_97837337
kijk eens op http://www.led-strip.nl
Dat zijn de flexibele strips in aluminium profielen waar ik het eerder over had.
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:15:57 #8
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_97925531
Dealextreme. Rol van 5 meter kopen, die kun je om de 3 leds afknippen.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_97947042
ff lurken en volgen, zoek nl ook ledstrip voor bij het 'bordes' buiten waar iedereen zijn/haar nek over breekt, al hangt er verlichting, ze zijn óf stekeblind óf zijn te blij om mij te zien maar struikelen doen ze allemaal _O- . genoeg aanbod bij diverse winkels maar is het ook bijvoorbeeld schoenhak-vriendelijk (typische vrouwenvraag :+ )
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:44:19 #10
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_97950293
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:24 schreef Lottekoekkie het volgende:
ff lurken en volgen, zoek nl ook ledstrip voor bij het 'bordes' buiten waar iedereen zijn/haar nek over breekt, al hangt er verlichting, ze zijn óf stekeblind óf zijn te blij om mij te zien maar struikelen doen ze allemaal _O- . genoeg aanbod bij diverse winkels maar is het ook bijvoorbeeld schoenhak-vriendelijk (typische vrouwenvraag :+ )
Je moet er wel op letten dat de strip de mensen niet verblindt. Als ze daarna weer een donker gebied instappen moeten hun ogen zich aanpassen en dat duurt even...dan struikelen ze over iets anders :P

Je kan zo'n ledstrip wegwerken in bijvoorbeeld een aluminium profiel waar je dan iets als (melk)glas overheen doet om het netjes af te werken.

Als je het buiten gaat toepassen moet je wel letten op dat de strip waterdicht is ;) Dat kan je zien aan de IP waarde....met IP68 en volgens mij met IP65 zit je wel goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')