abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97794810
Ik ben op zoek naar een airco maar door de bouw van mijn huurappartement (klapraam zit ~2,3m van de grond) en regels van de huisbaas ben ik genoodzaakt om een zgn. "monoblock" airco te halen en daarop een lange afvoerbuis te monteren.

Ik ben vandaag langs een aantal elektronicazaken geweest en zo'n beetje de enige oplossing is dus om een afzuigingsbuis te halen bij de bouwmarkt en die erop te monteren. Hier werd wel de kanttekening bij geplaatst dat het de capaciteit van de airco vermindert.

Zijn er fokkers die hier meer ervaring mee hebben en mij kunnen vertellen waar ik dan verder nog op moet letten? Zoals bv:
-Hoeveel capaciteit verlies ik en hoe sterk moet de airco dan zijn om de ruimte te koelen (ruimte is ~25m2 groot)?
-Zijn er airco's te koop die hierop ingericht zijn en een langere afvoerbuis hebben?
-Zijn er mogelijk andere oplossingen om met de afvoerbuis die hoogte te halen?
  maandag 6 juni 2011 @ 17:54:16 #2
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_97794937
Volgens mij zoek je iets voor een bepaald aantal kubieke meters en niet voor vierkante meters. Kun je de airco zelf niet op een verhoging plaatsen?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_97794963
Heh, ik heb eenzelfde probleem. Blijkbaar mogen die dingen niet op een stoel ofzo staan omdat ze dan kortsluiting geven.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_97795076
Een mobiele split unit mag/kan niet ?
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_97795181
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:54 schreef eNaSnI het volgende:
Volgens mij zoek je iets voor een bepaald aantal kubieke meters en niet voor vierkante meters. Kun je de airco zelf niet op een verhoging plaatsen?
Mja woning is redelijk standaard hoogte, ~2,60 ofzo.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:57 schreef Swomp het volgende:
Een mobiele split unit mag/kan niet ?
Mag niets aan de buitenzijde van de woning bevestigen.
pi_97795642
Je moet dus een geïsoleerde buis hebben, die afzuigkap dingen worden flink warm en gaan dan je vertrek weer verwarmen
pi_97806548
Een andere optie zou kunnen zijn om de airco op een plank te plaatsen. Weet niet in hoeverre dat redelijk is met zo'n ding?
pi_97834800
Ik heb ook zo'n single unit airco waarbij ik zo'n flexibele buis heb gekocht voor wasdrogers en met duct-tape vastgemaakt. Werkte gewoon, alleen ben ik over zulke apparaten in het algemeen niet echt te spreken. Alleen als je in de airflow zit voelt het een beetje kouder. De ruimte zelf wordt nauwelijke koeler. En die van mij (en volgens mij al die dingen) maakt een gigantisch kabaal. Je kunt de tv niet meer horen. Heb het ding daarom ook bijna nooit gebruikt. Een gewone ventilator heeft bijna hetzelfde effect en is veel stiller.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:50:48 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97836860
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:59 schreef Daeron het volgende:
Voor gevulde split unit kopen en met warm weer buiten het raam hangen met touwtjes aan bijv de radiator ;)
Dan raam zoveel mogelijk dicht en *O*
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:54:36 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97837022
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:52 schreef Palomar het volgende:
Ik heb ook zo'n single unit airco waarbij ik zo'n flexibele buis heb gekocht voor wasdrogers en met duct-tape vastgemaakt. Werkte gewoon, alleen ben ik over zulke apparaten in het algemeen niet echt te spreken. Alleen als je in de airflow zit voelt het een beetje kouder. De ruimte zelf wordt nauwelijke koeler. En die van mij (en volgens mij al die dingen) maakt een gigantisch kabaal. Je kunt de tv niet meer horen. Heb het ding daarom ook bijna nooit gebruikt. Een gewone ventilator heeft bijna hetzelfde effect en is veel stiller.
Weet niet of TS 'm vooral voor de slaapkamer wil gebruiken. Mijn ervaring is dat hij te veel herrie maakt om hem aan te hebben als je gaat slapen. Dus je moet de boel zien te koelen voordat je gaat slapen. Stond bij ons dat ding een paar uur hard te werken, was het binnen een paar graden kouder, maar buiten inmiddels ook. Dus de ramen goed tegen elkaar openzetten rond bedtijd was eigenlijk net zo effectief.
The love you take is equal to the love you make.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juni 2011 @ 16:10:53 #11
17893 Forno
pi_97842388
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Weet niet of TS 'm vooral voor de slaapkamer wil gebruiken. Mijn ervaring is dat hij te veel herrie maakt om hem aan te hebben als je gaat slapen. Dus je moet de boel zien te koelen voordat je gaat slapen. Stond bij ons dat ding een paar uur hard te werken, was het binnen een paar graden kouder, maar buiten inmiddels ook. Dus de ramen goed tegen elkaar openzetten rond bedtijd was eigenlijk net zo effectief.
Is een kwestie van te weinig capaciteit. Bijvoorbeeld een airco voor de slaapkamer kopen en dan alle deuren in huis open laten staan. Dat trekt ie natuurlijk niet.

Na een paar uur moet een airco makkelijk de gewenste temperatuur hebben bereikt.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:13:03 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97842477
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef Forno het volgende:

[..]

Is een kwestie van te weinig capaciteit. Bijvoorbeeld een airco voor de slaapkamer kopen en dan alle deuren in huis open laten staan. Dat trekt ie natuurlijk niet.

Na een paar uur moet een airco makkelijk de gewenste temperatuur hebben bereikt.
Nee, natuurlijk hadden we de deuren niet open laten staan. En hij koelde wel, maar zoals je kunt lezen zette dat weinig zoden aan de dijk.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:20:51 #13
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_97842792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef Forno het volgende:

[..]

Onze slaapkamer is anderhalf keer kleiner dan de capaciteit van onze airco en nog mogen we blij zijn als de temperatuur na een paar uur met 1 graad gedaald is. En met onze vorige airco was dat ook het geval.
Dus als jij andere ervaringen hebt met jouw airco dan wil ik graag weten welk merk/type jij hebt!
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_97885901
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:59 schreef Daeron het volgende:

Kletsverhaal een kennis van mij heeft zo een mobiel ding,slang buiten zijn raam,gordijn ervoor, afgetaped en hij had elke dag een frisse.koele kamer. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_97888751
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:07 schreef rubje het volgende:

[..]

Kletsverhaal een kennis van mij heeft zo een mobiel ding,slang buiten zijn raam,gordijn ervoor, afgetaped en hij had elke dag een frisse.koele kamer. :Y
Dat is nu juist waar ik naar op zoek ben ;)

Maar doordat het raam op ~2,3m van de grond zit moet ik een lange afvoerslang hebben :P
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:59:33 #16
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_97890465
Kun je dan die airco niet op een kastje plaatsen zodat 'ie wat hoger bij het raam komt?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_97891449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:59 schreef Blue-eyes het volgende:
Kun je dan die airco niet op een kastje plaatsen zodat 'ie wat hoger bij het raam komt?
Zoiets was ik ook al aan het bedenken. Maar de vraag is dan of dat haalbaar is met zo'n apparaat.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2011 @ 16:31:11 #18
17893 Forno
pi_97891905
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Onze slaapkamer is anderhalf keer kleiner dan de capaciteit van onze airco en nog mogen we blij zijn als de temperatuur na een paar uur met 1 graad gedaald is. En met onze vorige airco was dat ook het geval.
Dus als jij andere ervaringen hebt met jouw airco dan wil ik graag weten welk merk/type jij hebt!
Ik heb zelf geen airco maar is dat relevant?
Je moet een goede capaciteitsberekening maken. Hoe denk je dat ze die grote kantoorgebouwen koelen, met de natte vinger?

Je moet niet alleen rekening houden met het aantal kuubs in je slaap- of woonkamer, ook het glasoppervlak, platdak/zadeldak, zonwering en isolatie spelen mee. Heb je een kamer van 20m2 met een ongeisoleerd platdak en veel glasoppervlak dan heb je misschien wel 2x zoveel capaciteit nodig.

Heb je daarnaast bijvoorbeeld een mobiele airco dan schiet het helemaal niet op. Die dingen produceren bijna net zoveel warmte als ze koelen.

Laat een gedegen capaciteitsberekening maken met een spilt-unit airco (binnen- en buitenunit) dan is je ruimte binnen een uur aangenaam koel. :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:33:16 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97892011
Da's een mooi advies, Forno, maar TS heeft toch duidelijk gezegd dat de optie splitunit niet in aanmerking komt. Vandaar de gemelde ervaringen met monoblocks.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juni 2011 @ 17:32:31 #20
17893 Forno
pi_97894581
Mijn advies geldt ook in zijn algemeenheid, kijk niet puur naar het aantal kuubs. Anders kom je bedrogen uit zoals blue-eyes.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:17:52 #21
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97906978
zet een fan tussen je slang die hebben ze daarvoor
pi_97920972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Heb je een split unit of een mono systeem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')