Mja woning is redelijk standaard hoogte, ~2,60 ofzo.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:54 schreef eNaSnI het volgende:
Volgens mij zoek je iets voor een bepaald aantal kubieke meters en niet voor vierkante meters. Kun je de airco zelf niet op een verhoging plaatsen?
Mag niets aan de buitenzijde van de woning bevestigen.quote:
Voor gevulde split unit kopen en met warm weer buiten het raam hangen met touwtjes aan bijv de radiatorquote:Op maandag 6 juni 2011 17:59 schreef Daeron het volgende:
Mag niets aan de buitenzijde van de woning bevestigen.
Weet niet of TS 'm vooral voor de slaapkamer wil gebruiken. Mijn ervaring is dat hij te veel herrie maakt om hem aan te hebben als je gaat slapen. Dus je moet de boel zien te koelen voordat je gaat slapen. Stond bij ons dat ding een paar uur hard te werken, was het binnen een paar graden kouder, maar buiten inmiddels ook. Dus de ramen goed tegen elkaar openzetten rond bedtijd was eigenlijk net zo effectief.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:52 schreef Palomar het volgende:
Ik heb ook zo'n single unit airco waarbij ik zo'n flexibele buis heb gekocht voor wasdrogers en met duct-tape vastgemaakt. Werkte gewoon, alleen ben ik over zulke apparaten in het algemeen niet echt te spreken. Alleen als je in de airflow zit voelt het een beetje kouder. De ruimte zelf wordt nauwelijke koeler. En die van mij (en volgens mij al die dingen) maakt een gigantisch kabaal. Je kunt de tv niet meer horen. Heb het ding daarom ook bijna nooit gebruikt. Een gewone ventilator heeft bijna hetzelfde effect en is veel stiller.
Is een kwestie van te weinig capaciteit. Bijvoorbeeld een airco voor de slaapkamer kopen en dan alle deuren in huis open laten staan. Dat trekt ie natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Weet niet of TS 'm vooral voor de slaapkamer wil gebruiken. Mijn ervaring is dat hij te veel herrie maakt om hem aan te hebben als je gaat slapen. Dus je moet de boel zien te koelen voordat je gaat slapen. Stond bij ons dat ding een paar uur hard te werken, was het binnen een paar graden kouder, maar buiten inmiddels ook. Dus de ramen goed tegen elkaar openzetten rond bedtijd was eigenlijk net zo effectief.
Nee, natuurlijk hadden we de deuren niet open laten staan. En hij koelde wel, maar zoals je kunt lezen zette dat weinig zoden aan de dijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef Forno het volgende:
[..]
Is een kwestie van te weinig capaciteit. Bijvoorbeeld een airco voor de slaapkamer kopen en dan alle deuren in huis open laten staan. Dat trekt ie natuurlijk niet.
Na een paar uur moet een airco makkelijk de gewenste temperatuur hebben bereikt.
Onze slaapkamer is anderhalf keer kleiner dan de capaciteit van onze airco en nog mogen we blij zijn als de temperatuur na een paar uur met 1 graad gedaald is. En met onze vorige airco was dat ook het geval.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:10 schreef Forno het volgende:
[..]
Is een kwestie van te weinig capaciteit. Bijvoorbeeld een airco voor de slaapkamer kopen en dan alle deuren in huis open laten staan. Dat trekt ie natuurlijk niet.
Na een paar uur moet een airco makkelijk de gewenste temperatuur hebben bereikt.
Kletsverhaal een kennis van mij heeft zo een mobiel ding,slang buiten zijn raam,gordijn ervoor, afgetaped en hij had elke dag een frisse.koele kamer.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:59 schreef Daeron het volgende:
Mag niets aan de buitenzijde van de woning bevestigen.
Dat is nu juist waar ik naar op zoek benquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:07 schreef rubje het volgende:
[..]
Kletsverhaal een kennis van mij heeft zo een mobiel ding,slang buiten zijn raam,gordijn ervoor, afgetaped en hij had elke dag een frisse.koele kamer.
Zoiets was ik ook al aan het bedenken. Maar de vraag is dan of dat haalbaar is met zo'n apparaat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:59 schreef Blue-eyes het volgende:
Kun je dan die airco niet op een kastje plaatsen zodat 'ie wat hoger bij het raam komt?
Ik heb zelf geen airco maar is dat relevant?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Onze slaapkamer is anderhalf keer kleiner dan de capaciteit van onze airco en nog mogen we blij zijn als de temperatuur na een paar uur met 1 graad gedaald is. En met onze vorige airco was dat ook het geval.
Dus als jij andere ervaringen hebt met jouw airco dan wil ik graag weten welk merk/type jij hebt!
Heb je een split unit of een mono systeem?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:20 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Onze slaapkamer is anderhalf keer kleiner dan de capaciteit van onze airco en nog mogen we blij zijn als de temperatuur na een paar uur met 1 graad gedaald is. En met onze vorige airco was dat ook het geval.
Dus als jij andere ervaringen hebt met jouw airco dan wil ik graag weten welk merk/type jij hebt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |