abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97794316

De laatste echte voorbereiding voor de Tour de France en met slechts één sprintetappe en veel bergen geen licht parcours.

quote:
The 63rd edition of the French stage race, taking place June 5 to June 12, features two time trials and six road stages. Five of the six road stages will conclude on summit finishes, leaving only stage 4, 172km from La Motte-Servolex to Mâcon, a likely day for the sprinters.

The summit finishes range from a short, steep climb in Lyon (stage 2) to the relatively easy slopes of Saint-Pierre-de-Chartreuse (stage 1) and the Les Gets station (stage 5), as well as mountains favouring the pure climbers, like the Collet d’Allevard (stage 6) or La Toussuire (stage 7).

Other climbs of note include the category 1 Grand Cucheron, the penultimate climb in stage 6, as well as the hors catégorie Croix de Fer, preceding the summit finish of stage 7.

The Critérium du Dauphiné opens with a 5.5km prologue time trial in Saint-Jean-de-Maurienne with another race of truth included on stage 3, a lengthy 42.5km test in Grenoble. The latter time trial will be of particular interest to those with Tour de France aspirations as its route is the exact same as the Tour's penultimate stage time trial on July 23.
cyclingnews.com

Etappe 6 lijkt me de Koninginnerit.

Een voorlopige startlijst is hier te vinden.

Wie volgt Janez Brajkovic op? En wellicht belangrijker, wie laat zien dat hij klaar is voor de Tour? :)

Proloog

Winnaar: Boom
Geel: Boom

1e etappe

Winnaar: Jurgen van den Broeck
Geel: Aleksandre Vinokourov
Jack does it in real time...
pi_97794351
Ik denk dat Gesink in de Tour ook niet ultra goed gaat zijn... :)

Z'n tijdrijden is ok en z'n conditie ook wel aardig, alleen bergop en qua versnelling zit het er allemaal net niet in...

Plus dat hij ook gewoon wisselvallige voorbereidingen heeft gehad en set-backs door z'n privé-situatie en denk dat hij dat dit jaar gewoon de hele tijd een beetje zal houden. Zelfs al gebeurt dat is er ook weinig aan de hand, dan staat hij er volgend jaar maar weer... :)

Aan de andere kant, hier goed zijn is natuurlijk te vroeg, maar heel slecht zijn of zonder voorbereiding er ineens staan heeft Gesink ook zelden gehad dus dat spreekt niet echt in z'n voordeel... Die 'magische' voorbereidingen van Andy zonder ooit een serieuze trap ergens te doen er ineens staan, die mogen ook met een flinke korrel zout worden genomen wat mij betreft... :')
Jack does it in real time...
pi_97794913
Het lijkt me lastig om nu te oordelen op één etappe. De rest van het jaar heeft hij goed en constant gereden in de etappe koersen.

Mooie etappezege voor VDB2 trouwens, hopelijk volgen er nu meer overwinningen. En misschien kan hij met wat geluk de Dauphine winnen, hij lijkt goed in vorm te zijn t.o.v. de concurrentie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97795346
Is dit ook ergens op tv te zien ?? :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_97795423
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:41 schreef DeeBee het volgende:
Die 'magische' voorbereidingen van Andy zonder ooit een serieuze trap ergens te doen er ineens staan, die mogen ook met een flinke korrel zout worden genomen wat mij betreft... :')
VDB2 kan er ook wat van.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_97795434
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:03 schreef TLC het volgende:
Eurosport.
pi_97795454
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:03 schreef TLC het volgende:
Eurosport dagelijks rond 16:00 afhankelijk van wanneer het Tennis is afgelopen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97795512
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:41 schreef DeeBee het volgende:
Ik denk dat Gesink in de Tour ook niet ultra goed gaat zijn... :)
Het is ultragoed als hij de Tour wint, dat gaat niet lukken inderdaad. Maar in gewoon goede doen moet hij top vijf kunnen rijden. Alles minder dan vorig jaar zal een tegenvaller zijn.
pi_97795577
En eerste reactie van Gesink, via de twitterz...

quote:
Dat was nog even iets teveel van het goede! Topvorm staat voor de Tour gepland, deze Dauphine is de weg daar naartoe!
pi_97795612
quote:
Gees @ Twit:
Dat was nog even iets teveel van het goede! Topvorm staat voor de Tour gepland, deze Dauphine is de weg daar naartoe!
Hij blijft positief :)

Nog niet panikeren. Basso en ook Sanchez zaten niet voorin. VDB2 en Vino zijn te vroeg te goed.
pi_97795746
Overigens niet de goede prestatie van Ruygh vergeten en het feit dat LL Sanchez voor het eerst dit seizoen zit waar hij moet zitten.
pi_97796097
Denk dat Gesink een ritoverwinning als doel heeft in deze Dauphine, als dat lukt is het voor hem goed.
Die anderhalve minuut die hij hier verliest zal hem aan zijn bips oxideren.
Laat VDB en cs. zich maar de pleuris fietsen, als het in de Tour maar andersom is. Heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat Gesink het goed gaat doen in de Tour.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_97796141
Rob erg goed, heel knap _O_
pi_97796187
Meteen weer mensen die Gesink afschrijven :'), gaat gewoon top 5 rijden in de Tour.
pi_97796422
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:23 schreef Mercurial het volgende:
Meteen weer mensen die Gesink afschrijven :'), gaat gewoon top 5 rijden in de Tour.
Dat dus, mijn hemel al meteen de grootste paniek _O- _O- _O- :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 6 juni 2011 @ 19:19:54 #16
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_97799456
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:09 schreef bjarki het volgende:

[..]

Nog niet panikeren. Basso en ook Sanchez zaten niet voorin. VDB2 en Vino zijn te vroeg te goed.
Lijkt me een logische analyse.
sig verwijderd door FA
  maandag 6 juni 2011 @ 19:28:49 #17
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97800107
Basso zegt zelf dat hij totaal uit vorm is.

Z'n voorbereiding is ook niet echt ideaal verlopen.
pi_97800202
Mooi voor VDB2 ^O^

Ruijgh ^O^
pi_97800336
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:09 schreef bjarki het volgende:

[..]

JVDB staat verder dan Gesink en Sanchez, maar om nu te zeggen dat hij te vroeg te goed is.. ?

Hij moest Voeckler zelfs wat laten gaan bergop op een gegeven moment..
De beslissende kloof heeft hij gemaakt op dat vlakke stuk en de laatste km heeft hij die voorsprong net kunnen behouden. Hij is goed maar er kan/moet nog wel wat bij voor de Tour.
pi_97801087
De etappe was maar 144km en volgens mij gingen ze met 50+ die berg op tegen t eind. Hoe zoveel mensen al zoveel durven te voorspellen naar aanleiding van 1 etappe :') Als je de uitslag ziet heeft Gesink bewust laten lopen op een gegeven moment, aan de andere kant denk ik dat Rabo de etappe ook iets heeft onderschat aangezien ze eerst nog dachten boom wel in t geel te kunnen houden.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:50:11 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_97801614
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:42 schreef Atreidez het volgende:
De etappe was maar 144km en volgens mij gingen ze met 50+ die berg op tegen t eind. Hoe zoveel mensen al zoveel durven te voorspellen naar aanleiding van 1 etappe :') Als je de uitslag ziet heeft Gesink bewust laten lopen op een gegeven moment, aan de andere kant denk ik dat Rabo de etappe ook iets heeft onderschat aangezien ze eerst nog dachten boom wel in t geel te kunnen houden.
idd. En dat "te vroeg goed" is al even grote zever. ten eerste was vdb vorig jaar ook 4de in de dauphiné, en ten tweede, op zo'n rit...
pi_97802270
Ruygh erg knap hier met een 8e plaats. Mag ook wel eens gezegd worden. Er rijden meer Nederlanders mee ;)
  maandag 6 juni 2011 @ 20:33:05 #23
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97804688
quote:
2s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:50 schreef Beregd het volgende:

[..]

idd. En dat "te vroeg goed" is al even grote zever.
Niet volgens Frison:

quote:
"Want je kunt je afvragen of Jurgen niet te vroeg in vorm is. Maar dan is het aan ons om zijn vorm zo te houden. We hebben de laatste zes weken heel goed gewerkt, het vertrouwen is er. Nu moeten we rustig blijven voortwerken en de voeten op de grond houden."

"Ons programma van de komende weken blijf hetzelfde, tot aan het BK. Nog beter worden hoeft niet, we moeten zijn niveau gewoon zo proberen te houden."
http://www.sporza.be/cm/s(...)rison_Van_den_Broeck
  maandag 6 juni 2011 @ 20:36:43 #24
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_97804900
ruig van ruijgh
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 6 juni 2011 @ 21:55:58 #25
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_97811039
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 17:53 schreef Felagund het volgende:
En misschien kan hij met wat geluk de Dauphine winnen, hij lijkt goed in vorm te zijn t.o.v. de concurrentie.
Ik hoop dat hij er, indien hij tijdens het slotweekend nog een serieuze kans heeft, echt vol voor gaat, want ik schat een Dauphiné en een 8e plaats in de Tour toch hoger in dan geen Dauphiné en een 4e plaats.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')