Ik ken dus een jongen sinds 11 jaar, waarvan we zo'n 7 jaar beste vrienden waren. Het was echt zo iemand waarmee ik perfect kon opschieten enzo blabla je snapt het wel. Maar toen we naar de bovenbouw van de havo gingen kwamen we bij nieuwe klasgenoten in de klas. Het eerste jaar was niet echt anders dan voorheengaande jaren, totdat we in de laatste klas kwamen.
Opeens was die vriend van me totaal veranderd. Zijn persoonlijkheid was nog steeds hetzelfde, maar hij begon steeds meer in de kont van zo'n andere (erg dominante) jongen te kruipen. Verderop in het jaar kroop hij dan ook steeds dieper in dat hol, een rasechte holbewoner zou je kunnen zeggen. Hij sloot zich dan ook vaker af van onze vriendengroep, bij de een wat meer dan de ander, en steeds meer vrienden van mij merkten dit ook. Gelukkig viel het bij mij nog wel mee en we deden ook nog genoeg samen, maar het voelde wel apart aan.
Nu even een sprong naar wat maanden later..
Goed we hebben onze examens zonder problemen gehaald en gaan nu studeren. Althans hij, want ik ben gestopt na mijn introductiedag

. Ik sprak hem in de zomer nog regelmatig maar het minderde wel erg snel. Hij was vaak met die ene jongen en liet ook weinig van zich horen. Toen kwam er een tijdje dat het iets beter ging en ik zag hem wat vaker. Als ik hem zag was het ook gewoon chill. Hij was op dat moment ook gewoon nog een van mijn beste vrienden.
Nu spreek ik hem bijna nooit meer, hij reageert niet op smsjes en neemt zijn telefoon nauwelijks nog op (terwijl het lijkt of zijn blackberry aan ze hand vastgeniet zit

) Hij zit 24/7 bij die ene jongen. Ik spreek hem misschien nog 1x in de 2 weken. Opeens heeft die hele andere interesses (hij vindt karten bijvoorbeeld niet leuk meer terwijl we dat heel vaak deden). Hij is zeker geen homo, maar ik zou niet weten waar die mee bezig is. Hij spreekt ook niemand meer van onze vriendengroep, dus ik ben er vrij zeker van dat het niet aan mij ligt. Het is in elk geval wel zwaar klote want ik ben gewoon me beste vriend kwijt.
Nu krijg ik vast reacties zoals 'zeg het tegen hem dan', maar dat hebben mijn vrienden en ik vaak zat gedaan op een subtiele manier, maar dan ontkent ie alles. Ik heb het ook een beetje opgegeven, want het is de laatste maand al 3 keer voorgekomen dat we wat zouden gaan doen en dat hij dan gewoon niet komt opdagen. Maar dan stuurt ie ook geen sms of belt ff, en wel de keer daarop doen ie alsof z'n neus bloed.
[ Bericht 4% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 06-06-2011 14:15:27 (rommel verwijderd. ) ]