abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97778733
Zit echt met een enorm probleem. Ben een jongen van 28 jaar, en inmiddels al 5 jaar samen met mijn vriendin van 24 jaar. We wonen inmiddels 2.5 jaar samen en onze relatie is eigenlijk perfect. We houden zielsveel van elkaar, zitten helemaal op een lijn, zijn maatjes en respecteren elkaar enorm. Ik ben persoonlijk enorm trots op haar, en ik weet helemaal zeker dat het bij haar ook zo is. We vullen elkaar aan, op alle gebieden, kunnen alles bespreken etc. Kortom, ik was ervan overtuigd dat dit degene ging worden waar ik oud mee ging worden. En zij ook bij mij, ook dat weet ik zeker.

Maar....Sinds vorige week blijkt dat ze sinds een aantal maanden met een idee rond loopt. Het idee dat ze vrouwen aantrekkelijk vindt. Aantrekkelijker dan mannen. Los van mij zegt ze, want ze houdt van mij als persoon en valt op mij als persoon. Maar zegt ze, mocht het tussen ons ooit overgaan, wat ze echt nooit zou willen, dan zou ze geen man meer krijgen vermoed ze..

Dit sloeg in als een bom bij mij. Boem, alle grond onder mijn voeten weg. Zoiets moet even zakken, en dat is nu, 2.5 weken later wel redelijk gebeurd. Maar nu.. Wat moet ik nu? Eerste wat ik direct zei, het maakt me niet uit, als we maar bij elkaar blijven. We ontdekken het samen.

Ze kende iemand die lesbisch was. Ik zei ga er gerust heen, samen op stap, en kijk maar wat er gebeurd. Het maakt me niet uit, wellicht wordt het je dan duidelijk wat je wilt. En misschien, als je het eens geprobeerd hebt, blijkt het allemaal niet zo dramatisch, en kunnen wij verder.
Ze is daarheen gegaan, werd hartstikke ziek daar en is snel naar huis gekomen. Opgelucht dat er niets was. Ze miste me en vroeg zich af waar ze mee bezig was.. Blij dat ze weer thuis was. Ik ook blij natuurlijk, enorm.

Maar toch is de kous daarmee niet af. Ze wil 100% voor mij gaan, dat weet ik zeker. Maar nu begin ik te twijfelen. Wat moet ik nu? We zijn nog zo jong allebei denk ik aan de ene kant. Kan dit nog jaren goed gaan? Want wellicht wil ze het in de toekomst nog wel eens proberen als alles gezakt is. Ik denk echt dat ze altijd voor mij wil blijven gaan, en wellicht komt er eens zon avontuurtje tussendoor. Dat is op zich niet eens zon probleem.. maar de onzekerheid.. wat moet ik daar mee..Ik denk echt niet dat ze verliefd op een vrouw zal gaan worden in plaats van op mij. Daar is bij haar geen plaats voor, onze relatie is in dat opzicht echt enorm sterk. Maar ik kan niet meer beredeneren wat ik moet doen. Moet ik deze relatie doorzetten? Of moet ik het nog wat laten bezinken? We zijn zielsverwanten, maar moet ik hiermee doorgaan? We zijn beiden helemaal gek op elkaar.. maar dit is iets wat zo ongrijpbaar is.. doe ik mezelf niet heel veel pijn in de toekomst om het nu goed te houden? Ik weet het echt niet..
Iemand goed advies?

[ Bericht 0% gewijzigd door roy_theunis op 06-06-2011 11:31:21 ]
pi_97778864
alineas argh..

umm nee geen advies eigenlijk.
Het kan een fase zijn van d'r.
Iedereen experimenteerd erop los.

Ik zou zeggen maar er gebruik van.. kans op trio verhoogd met 50%.
  maandag 6 juni 2011 @ 11:32:31 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97779146
Je vriendin heeft een "is dit alles" momentje. En aangezien ze al sinds d'r 19e aan je vast zit.
Zolang ze van jou houdt en genoeg heeft aan jou, heb je toch niet veel te vrezen?
pi_97779498
quote:
Ze kende iemand die lesbisch was. Ik zei ga er gerust heen, samen op stap, en kijk maar wat er gebeurd. Het maakt me niet uit, wellicht wordt het je dan duidelijk wat je wilt. En misschien, als je het eens geprobeerd hebt, blijkt het allemaal niet zo dramatisch, en kunnen wij verder.
Ze is daarheen gegaan, werd hartstikke ziek daar en is snel naar huis gekomen. Opgelucht dat er niets was. Ze miste me en vroeg zich af waar ze mee bezig was.. Blij dat ze weer thuis was. Ik ook blij natuurlijk, enorm.
Hiermee is het klaar denk ik :)
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_97779991
Dankje vast voor de eerlijke reacties.

Ik hoop inderdaad dat het maar een 'is dit alles' momentje is. Dat wil ik ook graag geloven. En hoewel ze na die 'date' helemaal terugkwam dat ze wist dat ze voor mij wil gaan, is het toch erg moeilijk.

Er is een soort van onzichtbaar iets tussen ons ingekomen, van mijn kant uit tenminste.

Simpelgezegd is mijn vrees eigenlijk maar een ding.. Hoewel het nu zo goed gaat, en onze relatie welllicht alleen maar sterker wordt, ik zit ook met de toekomst.. Als zoiets blijkt toch weer op te spelen.. ik kom daar liever nu achter dan over 10 jaar.. dan kun je jezelf natuurlijk wel voor je kop schieten..

Punt is dat ik me gewoon niet over die gedachte kan heenzetten, anders zou ik hier niet eens zijn..

Er zit iets van onzekerheid in me over de toekomst.. het is namelijk toch heel wat tussen ons in.. daar zit ik nogal mee.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:03:42 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97780199
Angst is een slechte raadgever.

Het eindresultaat daarvan kan zijn dat je je relatie kwijt bent. Terwijl vriendin lief nu net nog een keer extra voor jou heeft gekozen.

Je hebt nooit garanties dat je samen dood zult gaan. Je zou haar ook kwijt kunnen raken aan een andere man.

Ik zou zeggen tenzij je je relatie kwijt wil, zou ik me er overheen zetten.

Er is tenslotte helemaal niets gebeurd.
pi_97780739
Hoe is jullie seksleven nu dan?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_97781141
Goede vraag.

Het was even wat ingekakt. Puur door haar onzekerheid. In principe, is het nu weer steeds beter. Voor mij voelt het weer zoals vroeger. Zij maakt ook zelf aanstalte, dat is een goed teken. Ze heeft wel wat moeite nu na dit hele verhaal en bekentenis aan mij om zich echt te laten gaan, maar, de intimiteit is er zeker, dat merk ik.
Maar ook daar komt mijn onzekerheid om de hoek kijken.. Zou dit wel blijven? Kan ik haar gelukkig blijven houden?
Ik weet inderdaad zoals daniel1976 zegt dat je nooit garanties kunt krijgen, daar heeft hij 100% gelijk in, en ik kan ook wat met dat antwoord.
Het punt is wel dat het door deze bekentenis wat mij betreft wat anders ligt, aangezien er toch iets gebroeid heeft, of nog broeid, waar ik geen vat op heb..
  maandag 6 juni 2011 @ 13:20:17 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97782644
Als ze nu alweer voor je kiest terwijl ze vrouwen eigenlijk aantrekkelijker vindt, ze zegt 100% voor je te willen gaan, en mist je na al die jaren nog steeds, je hebt een goede te pakken denk ik.

Maar dan nog heb je nooit garantie, en al helemaal niet bij vrouwen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:38:30 #10
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_97785636
Mja ik zou me niet te veel zorgen maken ts, lijkt me nergens voor nodig. Vind het wel lief van je da je haar toch de vrijheid laat om het uit te zoeken, top. :)
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_97786314
Ze is eerlijk en open tegen je over zoiets. Dat is al een dikke plus. Ze kiest ook nog voor jou, nog een dikke plus.
En natuurlijk, er kan altijd iets gebeuren, maar om het om die reden nou uit te maken. Misschien loopt ze over 10 jaar onder een bus, dan heb je toch 10 mooie jaren gehad.
pi_97786521
Ik begrijp niet zo goed wat ze nou eigenlijk met die lesbische kennis gedaan heeft.
Is daar mee naar bed geweest? Of gepraat? Of wat eigenlijk?
Eerlijk gezegd val ik nog niet op 20% van de lesbiënnes die ik ooit gezien heb. En aangezien ik toch al een jaar of 25 m'n ogen goed de kost geef op dat gebied kan ik wel zeggen dat ik er een hoop gezien heb ;) Dus, dat ze die vrouw niks vindt, dat wil eigenlijk niet zo veel zeggen. Sorry.

Komt dit gevoel ineens? Of was ze eigenlijk ook al verliefd op d'r gymjuf op de middelbare school?
Is het iets van dat ze 3 weken dat gevoel heeft? Of speelt het al jaren?
pi_97786766
zo lang ze van je blijft houden is het toch goed en na zo een lange tijd is het wel logies dat ze misschien aan zich zelf gaat twijfelen. maar ze heeft het even geprobeerd en het was niets dus jij bent gewoon weer haar nummer 1
pi_97787095
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:01 schreef jantje1992 het volgende:
zo lang ze van je blijft houden is het toch goed en na zo een lange tijd is het wel logies dat ze misschien aan zich zelf gaat twijfelen. maar ze heeft het even geprobeerd en het was niets dus jij bent gewoon weer haar nummer 1
Er zijn mensen die op basis van dit een huwelijk 60 jaar volhouden...
pi_97787988
Wat een fijne en eerlijke reacties. Dank daarvoor, hier kan ik iets mee.

Betreffende de vraag van Lezzer:
Nee, dit is niet iets waar ze vroeger al mee zat. Ze heeft er eens op haar 17e eens aangedacht, maar ook niet meer dan dat vertelt ze eerlijk, en dat schijnen wel meer meiden te hebben.
Laatste half jaar is erg druk geweest in onze relatie. Ik heb een eigenbedrijf in een zeer drukke fase op het moment, en mijn vriendin een drukke fulltime baan, ze werkt overdag en savonds. Onze liefde was er nog helemaal, en we waren blij om samen te zijn, maar je leeft op dat moment een beetje naast elkaar. Het was zeker niet uitgeblust, maar onze hoofden liepen gewoon over de laatste maanden. Daardoor is het bij haar in haar hoofd gekropen en weer aangewakkert op een of andere manier. Omdat ze er zelf zo van schrok, is het helemaal gaan spoken door haar hooft, dankzij die drukte en thuissituatie die altijd liefdevol is geweest, maar wel zo druk dat we daar geen tijd voor gehad hebben om daarvan te genieten.

Wat betreft je vraag, dat is eigenlijk alles. Mijn vriendin denkt veel en maakt zich snel druk, dus een dergelijk idee is gaan spoken. Maar niet voor niets, ergens zit er toch ook een waarheid in, maar ze is absoluut op niemand verliefd, het is ook zeker niet iemand die het geheel heeft aangewakkerd. Door de drukke thuissituatie, is dat idee weer wat bij haar opgekomen. Ze heeft er lang mee gelopen, en al haar moed bij elkaar geraapt en mij eerlijk verteld, ook al is er nooit iets gebeurd.

Heel goed teken opzich, maar ik heb gewoon het gevoel dat er, ondanks dat we nu inzien dat we wat ingekakt waren en weer hartstikke blij zijn met elkaar (het dus ook veel goed gedaan heeft aan de relatie) toch broeit er bij mij een bepaalde onzekerheid waar ik niets aan kan doen. Iets is anders dan voorheen, ik kan slecht tegen onzekerheid en daarom vind ik dit zo moeilijk..
Nogmaals super bedankt voor jullie fijne antwoorden!!
pi_97794185
Maar goed, als ik het goed begrijp is met die vrouw wel naar bed geweest?

Als je dat kunt "handelen", dan zou ik me voor de rest niet druk maken. Als je vriendin eerlijk is, dan klinkt het mij niet in de oren als een latente lesbiënne. En of ze eerlijk is, dat kun jij het beste inschatten. Ik krijg de indruk van dat je dat wel denkt.
17-jarigen die experimenteren, dat is een bekend fenomeen. Hell, ik heb er zelf genoeg gehad toen ik rond die leeftijd was :7 De meesten zijn keurig getrouwd met kindjes enzo ;)

Het komt op mij over dat ze terug verlangt naar de tijd dat ze niks aan haar hoofd had, en misschien is dat wel "toen ze 17 was". Soms zijn daar zelfs personen aan gekoppeld.
pi_97811584
Hoi Lezzer,

Nee,ze is niet met die vrouw naar bed geweest. Ze hadden gewoon een afspraak als vrienden wat te drinken, om het gevoel te bekijken... er is niets gebeurd, mijn vriendin is hartstikke ziek geworden met een gevoel van "ik wil naar huis" en er is niets gebeurd.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat gevoel nu uitgebannen is voorgoed.. En daar maak ik me een beetje zorgen om..

Ik ben er 100% van overtuigd dat ze eerlijk is, daar twijfel ik niet aan. En dat ze nu met alle overtuiging bij mij wil zijn.. maar je toekomstbeeld wordt er wat vager van vindt ik, ook al zijn de tekenen nog zo goed. Denk jij als vrouw dat het mogelijk is dat ze altijd voor mij blijft gaan?
  maandag 6 juni 2011 @ 22:21:11 #18
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_97813373
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:32 schreef Daniel1976 het volgende:
Je vriendin heeft een "is dit alles" momentje. En aangezien ze al sinds d'r 19e aan je vast zit.
Zolang ze van jou houdt en genoeg heeft aan jou, heb je toch niet veel te vrezen?
dit, het "is dit het " moment komt vaak bij een eerste relatie, hoe ze aflopen is heel persoons afhankelijk.

Maar TS, ik raad je aan dit verhaal nog eens door te lezen. Je zegt zo vaak dat je 100% zeker bent maar:
quote:
Ze wil 100% voor mij gaan, dat weet ik zeker. Maar nu begin ik te twijfelen.
Schop je jezelf meteen in de daarop volgende zin weer mee onderuit, hoe zeker ben je nou echt dat ze 100% voor jou wilt gaan
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_97828968
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:02 schreef roy_theunis het volgende:
Hoi Lezzer,

Nee,ze is niet met die vrouw naar bed geweest.
Dat scheelt een hele hoop. Dat zit dan niet in de weg.
quote:
Denk jij als vrouw dat het mogelijk is dat ze altijd voor mij blijft gaan?
Daar kan ik echt niks over zeggen. Daar kan geen enkele vrouw wat over zeggen.
Ik kan me wel voorstellen dat je altijd voor iemand blijft gaan. Zo voel ik dat zelf ook tegenover mijn vrouw.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:49:03 #20
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_97829758
Kan niet echt advies geven, maar het feit dat jullie er over kunnen praten lijkt me al een heel positief iets.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 8 juni 2011 @ 04:15:58 #21
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_97874753
Als ze zich er aangetrokken voelt tot jou als persoon en niet stiekem zit te verlangen naar een vrouw (puur om haar vrouw-zijn) ondertussen dan heb je niets om je zorgen over te maken. Ik denk dat erg veel mensen in meer of mindere biseksuele gevoelens koesteren, en dat wordt vooral als bedreigend ervaren imho omdat je niet meer weet waar je vat op hebt. Waar je voorheen niets bedreigend vond aan je vriendin die gaat winkelen met een meisje stel je daar nu vraagtekens bij. Terwijl ze wss ook veel mannelijke vrienden heeft die ze ziet, maar toen wist je perfect waar je aan toe was en ging je ook de hele tijd off the record de concurrentie aan met je eigen sekse, terwijl dit letterlijk een andere league is waar je nooit in kan meespelen en je onzekerheid daardoor gevoed wordt.

Praat erover met haar. Als jullie zo'n goede band hebben moet ze begrijpen wat dit alles bij jou teweeg brengt en dient zij een geste naar jou toe te brengen door je relatie en haar intenties te (her)bevestigen. Als dit betekent dat jullie een aantal vervelende 'herhaal'gesprekken gaan hebben dan is dat maar zo. Jouw gevoel van onbehagen zal anders stilaan een muur beginnen te vormen tussen jullie beiden (emotionele distantiëring) die het einde van de relatie kan inluiden.
pi_97885328
Wat een super antwoord... Ik kan er weinig aan toevoegen, ik denk inderdaad dat dat wel heel juist is zoals je het formuleert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')