abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97759993
Onze auto is een Renault Kangoo 1.5 DCI 48KW. 4 cilinder inhoud 1461 cm³ van eind 2004

We hebben hem gekocht en vanaf het begin af aan al niks anders als problemen.
Het was een lease auto geweest en we dacht dat hij daarom misschien flink afgejakkerd is geweest ( achteraf) Maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.

Praktisch elke keer bij het tanken konden we hem ook weer een fles olie geven.
De service lampjes in de auto branden ook steeds maar de bij de garage zij de monteur ach gewoon een liter olie er op gooien is het weer goed. Er kwam veel roet uit en de monteur vertelde dat dat iets was met de kleppen en roetvorming en dat er daarom ook rook uit kwam. Dat brand wel schoon zegt ie.

Er was ineens een knal en rook uit een uitlaat bleek de turbo opgeblazen te zijn.
Dat is dus vier keer gebeurd. Ook toen mijn moeder met mij naar het ziekenhuis moest.
Daar zit je dan te wachten op de ANWB na een super zware behandeling in het UMC Groningen terwijl je in gelderland woont!!!

De turbo is in total 4 keer kapot geweest. Toen is hij door de ANWB meegenomen en die man die de anwb dienst draaide werkt bij een bedrijf die testen uitvoert en vooral diesel motoren doormeet. Na die test bleken er allemaal rare dingen uit te komen. Dingen die afgemonteerd waren met tie-rips. Terwijl die man vertelde dat daar originele renault montage stukken voor nodig waren.

Nog voordat we naar de garage konden gaan waar we de auto vandaan hebben bleek die monteur ons op te bellen jahoor hij is weer klaar kom hem maar op halen.... ?!?! hij had het testrapport niet eens gelezen. Hoe kan je dan nu ineens wel weten hoe je hem moet maken ipv 4 keer een turbo er in te gooien zonder de oorzaak na te kijken?

Maargoed hij vertelde ons dat de motor eigenlijk compleet gereviseerd is. Hij loopt inderdaad best netjes. Klinkt ook normaal.

Maar laatste tijd rookt de auto elke keer weer met optrekken. de service lampjes gaan zomaar branden. Hij zuipt weer olie.

Is er iemand die wel weet wat er is met de renault Kangoo's ?

Ik lees overal op fora dat er meer problemen mee zijn. Dat er veel meer turbo's naar de knoppen zijn.

Over speling op de as van de turbo, oliepomp die verkeerde druk geeft of iets dergelijks.
Ik weet niet veel van auto's maar ik weet wel dat hier een luchtje aan zit ( en niet alleen het oude locomotief luchtje van onze auto)
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
  zondag 5 juni 2011 @ 22:11:01 #2
202014 JJH
Knetter. O+
pi_97761175
Dat is simpel, je hebt een belachelijk slechte auto gekocht. 4x de turbo eruitblazen, altijd lampjes, een liter olie per tank?

En dan gaat er bij jou geen lampje branden?
pi_97761464
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:51 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Er was ineens een knal en rook uit een uitlaat bleek de turbo opgeblazen te zijn.

De turbo is in total 4 keer kapot geweest. Toen is hij door de ANWB meegenomen en die man die de anwb dienst draaide werkt bij een bedrijf die testen uitvoert en vooral diesel motoren doormeet. Na die test bleken er allemaal rare dingen uit te komen. Dingen die afgemonteerd waren met tie-rips. Terwijl die man vertelde dat daar originele renault montage stukken voor nodig waren.

Nog voordat we naar de garage konden gaan waar we de auto vandaan hebben bleek die monteur ons op te bellen jahoor hij is weer klaar kom hem maar op halen.... ?!?! hij had het testrapport niet eens gelezen. Hoe kan je dan nu ineens wel weten hoe je hem moet maken ipv 4 keer een turbo er in te gooien zonder de oorzaak na te kijken?
Paar vraagjes..

Je bent dus 4 keer terug naar die garage geweest om een nieuwe turbo te laten monteren..
Is het nooit in je opgekomen om naar een andere specialist te gaan of om Renault te bellen hierover?
Ben je bij de dealer geweest of een universele garage, en wat hadden zij te zeggen toen jij je ongenoegen
hierover kenbaar maakte? (ik neem even voor het gemak aan dat je dat al bij de 2e turbo-wissel hebt gedaan)

Wat zei de monteur (of zijn leidinggevende) toen je hem erop wees dat er geen originele onderdelen
gebruikt waren, er dingen waren vastgemaakt met tie-wraps en zelfs het testrapport niet bekeken was?
Nee.
pi_97762534
quote:
En dan gaat er bij jou geen lampje branden?
Natuurlijk gaat er bij mij een lampje branden. De auto kwam van een andere dealer en de monteur had hem over laten komen.

Maar alles is gerepareerd binnen de garantie. Alleen voor ons gevoel altijd wel op een vreemde manier. Er is zelfs door de monteur met een camera in de pijpen en leidingen gekeken. Hij heeft toen wel alles geprobeerd. Is het ook niet zaak van de monteur om contact op de nemen met Renault?

Ik kom er nu ook pas achter via fora. Maar als monteurs dus Renault NL bellen en overal te horen krijgen van dat probleem is normaal. Of dat is niet gek etc. Geeft Renault zelf niet thuis!!!

En dat is wat ik zoek. Meer mensen die door Renault zelf zijn afgewimpeld.

quote:
Wat zei de monteur (of zijn leidinggevende) toen je hem erop wees dat er geen originele onderdelen
gebruikt waren, er dingen waren vastgemaakt met tie-wraps en zelfs het testrapport niet bekeken was?
Nog voordat we stappen konden ondernemen had hij onze auto al opgehaald bij de dieselmotoren specialist die dat rapport heeft gemaakt. En toen is dus alles goed gemaakt!

En toen dreigden we met stappen dat wij dat dus echt niet gingen betalen.
Toen is ons een rekening gestuurd hebben we nog een keer gebeld en toen zijn we naar een andere garage gegaan en hebben nooit iets weer gehoord.

De auto was toen immers goed.

Alleen nu begint er weer een lampje te branden en het olie verbruik gaat weer omhoog.
Dus ik begin online te zoeken en ik vind vanalles. Ook hier op het forum.

En nee ik ben niet gek en de auto is niet van mij ik maak de beslissingen niet.
Ik ben alleen met m'n moeder en die monteurs wimpelen vrouwen zo af!
We zijn allebei chronisch ziek en ik heb geen zin om weer ergens met de auto in de middle of nowhere in de kou te staan met een moeder die reuma heeft.


Ik zoek dus mensen die meer weten over het rare Renault Kangoo Turbo verhaal.
Dit komt vaker voor dat is al bekend ik denk dat het alleen handig is dat die mensen bij elkaar komen en eventueel iets van actie ondernemen.
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97765256
Is dat ding bij de Renault dealer gekocht? Zoja, wanneer? En hoe lang daarna begonnen de olie problemen? En wanneer de turbo problemen? Als dat in een korte periode na aankoop is geweest bij een Renault Dealer, terug met die bak.
Tot wanneer is hij daar in onderhoud geweest/ wanneer ben je overgestapt naar een andere garage? En is die andere garage (ook) een Renault dealer? Als het beiden Renault garages zijn geweest, vooral de eerste, sta je sterk. Hoeveel km is er gereden met de auto sinds aankoop?
Ik zou dit niet hebben gepikt, sterker nog, ik zou ontploffen. Vooral dat verhaal over de olie, ongelooflijk! :X

[ Bericht 27% gewijzigd door Mercer op 05-06-2011 23:24:38 ]
  zondag 5 juni 2011 @ 23:28:06 #6
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97766199
Als ik jou was zou ik wat anders gaan kopen. Da's heel makkelijk om te zeggen maar ik denk dat jullie dan veel beter af zijn!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97766534
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als ik jou was zou ik wat anders gaan kopen. Da's heel makkelijk om te zeggen maar ik denk dat jullie dan veel beter af zijn!
Mee eens, maar dat is pas een volgende stap. Eerst even kijken wat de eerste stap gaat worden, wat daarin mogelijk zou kunnen zijn. Ik zou linea recta richting hoofdkantoor zijn gereden, mits gekocht bij Renault, en niet eerder weg zijn gegaan tot er een goede oplossing zou zijn geboden, terugname auto, dan wel vakkundige reparatie onder garantie.
pi_97783322
In het boekje wat bij de auto zat na de tweede hands aankoop van ons zegmaar. Stonden verschillende garages. Maar is inderdaad een goed idee. En ja we zijn ook al aan het kijken naar een andere auto inderdaad.

We willen er ook vanaf als je weet hoeveel stress en gedoe om gek van te worden. Of ik niet al genoeg aan m'n hoofd heb!!!!

De garage waar wij hem vandaan hebben is geen renault dealer. Helaas. Maar daarvoor ga ik het nog even uitzoeken.
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97783456
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:40 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
De garage waar wij hem vandaan hebben is geen renault dealer. Helaas. Maar daarvoor ga ik het nog even uitzoeken.
Dan is het een stuk moeilijker. Maar normaal is dit niet natuurlijk.
pi_97783869
Nee het is inderdaad niet normaal en niemand verdiend die shit. Maar die auto komt gewoon bij renault vandaan! En andere auto's worden ook netjes en goed gemaakt door "niet renault garages" En overal op forums lees ik dit probleem over kangoo's dus het is dan toch een soort van "trend" ?
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97784252
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:55 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Maar die auto komt gewoon bij renault vandaan! En andere auto's worden ook netjes en goed gemaakt door "niet renault garages" En overal op forums lees ik dit probleem over kangoo's dus het is dan toch een soort van "trend" ?
Ja maar hij is daar niet onderhouden. En de boel zat met tie rips aan elkaar. Dus dan kan je niet verwachten dat zij nog iets voor je zullen doen ben ik bang. En zo hebben veel auto's hun mankementen. Enige wat je kan doen is aankloppen bij de garage waar je hem hebt gekocht, maar dat is ook al een tijd geleden en intussen heb je hem in onderhoud ergens anders. Dus dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op.
pi_97784360
Het zal wel niet lukken dan. Maar ik zeg ook niet dat ik terug wil of iets. Ik vraag naar mensen die meer weten over het turbo probleem van renault. En ik vertel alleen mijn verhaal / ervaring zodat er misschien een lampje gaat branden bij anderen.
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97796684
Wij hadden ooit een megane diesel. Turbo was opgeblazen en een kapotte intercooler. Was een bizar dure reparatie en de auto is nooit meer betrouwbaar geweest qua olieverbruik.
Wij hebben ons verlies genomen, Renault dealer gaf er nog 600 euro voor, merkloze garage 4500. Voor ons geen Renault de komende 15 jaar, daarnaast vind ik ze ook nog lelijk :P
met een koekje
pi_97796976
Heb een renault megane 1.5 Dci met een kapotte injector, die had uiteindelijk de krukas aan gort gedraaid.

Maar serieus zou je je af kunnen vragen of er echt een nieuwe turbo ingaat of dat ze hem iedere keer oplappen. Ik zou een 3e partij ernaar laten kijken, dealer of ANWB en ontbinding van de aankoop eisen dmv een advocaat.
.
pi_97797424
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 18:39 schreef Fer het volgende:
Heb een renault megane 1.5 Dci met een kapotte injector, die had uiteindelijk de krukas aan gort gedraaid.

Maar serieus zou je je af kunnen vragen of er echt een nieuwe turbo ingaat of dat ze hem iedere keer oplappen. Ik zou een 3e partij ernaar laten kijken, dealer of ANWB en ontbinding van de aankoop eisen dmv een advocaat.
een turbo oplappen lijkt me niet, een turbotje van die renault zou volgens hbase 553euro moeten zijn
voor een dealer zal dit nog wel een stukje goedkoper zijn bij de importeur.
voor een 400 euro kun je niet veel reviseren aan een turbo

als je pech hebt slaat je motor nog een keer op hol omdat de turbo dan olie doorlaat naar de inlaat en deze verbrand.
enige wat je dan kunt doen is de auto in zijn vrij zetten, uitstappen en aan de kant gaan staan wachten tot de motor vastloopt of de zuigers frisse lucht komen halen door de motorkap heen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97797804
fijne is als dit op de snelweg gebeurd het spannender is als op een parkeerplaats
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97799599
quote:
fijne is als dit op de snelweg gebeurd het spannender is als op een parkeerplaats
Ja de snelweg stond al een keer onder de witte rookpluimen....danku...
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97808936
Rijdt ie nu goed? zsm inruilen dat ding.
.
pi_97809455
Haha jaaaa sssst niemand zeggen he :O
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97809772
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:37 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Haha jaaaa sssst niemand zeggen he :O
ja ik zou hem ook snel mogelijk verkopen dan, als je straks zelf een keer een turbo moet betalen ben je zo 1000 euro kwijt, of je blok loopt vast door olie gebrek 3000 euro oid
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97809888
We hebben op het werk 4x een Kangoo 1.5DCI (maar dan zonder Turbo).
Bij alle 4 zijn de verstuivers vervangen rond de 60.000 - 80.000 km.
Ook 2x brandstofpomp stuk.

Echt bagger die dingen...

Ze rijden overigens wel redelijk.
pi_97812529
Ja ze zijn echt relaxed en zoooo mega veel ruimte ik bdoel alles kan je dr in kwijt...maar ik wil hem liever zelf kwijt _O-
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97812690
zal ik je eens een grapje vertellen

je krukaslagers zijn aan strond gedraait, waardoor er slijpsel bij de turbo komt en deze keer op keer kapot gaat....

ik verteld dit uit ervaring omdat ik al 4 k9K (1.5 DCI) motoren heb vervangen vanwege deze klacht, hij ratelt ook iets zeker
pi_97813254
quote:
zal ik je eens een grapje vertellen

je krukaslagers zijn aan strond gedraait, waardoor er slijpsel bij de turbo komt en deze keer op keer kapot gaat....

ik verteld dit uit ervaring omdat ik al 4 k9K (1.5 DCI) motoren heb vervangen vanwege deze klacht, hij ratelt ook iets zeker
WTF :| serieus? kan iemand zonder moeite bekijken of die dingen kapot zijn ? ik ken een mannetje namelijk :D
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
pi_97813289
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:19 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

WTF :| serieus? kan iemand zonder moeite bekijken of die dingen kapot zijn ? ik ken een mannetje namelijk :D
carter pan er onderuit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')