Paar vraagjes..quote:Op zondag 5 juni 2011 21:51 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Er was ineens een knal en rook uit een uitlaat bleek de turbo opgeblazen te zijn.
De turbo is in total 4 keer kapot geweest. Toen is hij door de ANWB meegenomen en die man die de anwb dienst draaide werkt bij een bedrijf die testen uitvoert en vooral diesel motoren doormeet. Na die test bleken er allemaal rare dingen uit te komen. Dingen die afgemonteerd waren met tie-rips. Terwijl die man vertelde dat daar originele renault montage stukken voor nodig waren.
Nog voordat we naar de garage konden gaan waar we de auto vandaan hebben bleek die monteur ons op te bellen jahoor hij is weer klaar kom hem maar op halen.... ?!?! hij had het testrapport niet eens gelezen. Hoe kan je dan nu ineens wel weten hoe je hem moet maken ipv 4 keer een turbo er in te gooien zonder de oorzaak na te kijken?
Natuurlijk gaat er bij mij een lampje branden. De auto kwam van een andere dealer en de monteur had hem over laten komen.quote:En dan gaat er bij jou geen lampje branden?
Nog voordat we stappen konden ondernemen had hij onze auto al opgehaald bij de dieselmotoren specialist die dat rapport heeft gemaakt. En toen is dus alles goed gemaakt!quote:Wat zei de monteur (of zijn leidinggevende) toen je hem erop wees dat er geen originele onderdelen
gebruikt waren, er dingen waren vastgemaakt met tie-wraps en zelfs het testrapport niet bekeken was?
Mee eens, maar dat is pas een volgende stap. Eerst even kijken wat de eerste stap gaat worden, wat daarin mogelijk zou kunnen zijn. Ik zou linea recta richting hoofdkantoor zijn gereden, mits gekocht bij Renault, en niet eerder weg zijn gegaan tot er een goede oplossing zou zijn geboden, terugname auto, dan wel vakkundige reparatie onder garantie.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als ik jou was zou ik wat anders gaan kopen. Da's heel makkelijk om te zeggen maar ik denk dat jullie dan veel beter af zijn!
Dan is het een stuk moeilijker. Maar normaal is dit niet natuurlijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:40 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
De garage waar wij hem vandaan hebben is geen renault dealer. Helaas. Maar daarvoor ga ik het nog even uitzoeken.
Ja maar hij is daar niet onderhouden. En de boel zat met tie rips aan elkaar. Dus dan kan je niet verwachten dat zij nog iets voor je zullen doen ben ik bang. En zo hebben veel auto's hun mankementen. Enige wat je kan doen is aankloppen bij de garage waar je hem hebt gekocht, maar dat is ook al een tijd geleden en intussen heb je hem in onderhoud ergens anders. Dus dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:55 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Maar die auto komt gewoon bij renault vandaan! En andere auto's worden ook netjes en goed gemaakt door "niet renault garages" En overal op forums lees ik dit probleem over kangoo's dus het is dan toch een soort van "trend" ?
een turbo oplappen lijkt me niet, een turbotje van die renault zou volgens hbase 553euro moeten zijnquote:Op maandag 6 juni 2011 18:39 schreef Fer het volgende:
Heb een renault megane 1.5 Dci met een kapotte injector, die had uiteindelijk de krukas aan gort gedraaid.
Maar serieus zou je je af kunnen vragen of er echt een nieuwe turbo ingaat of dat ze hem iedere keer oplappen. Ik zou een 3e partij ernaar laten kijken, dealer of ANWB en ontbinding van de aankoop eisen dmv een advocaat.
Ja de snelweg stond al een keer onder de witte rookpluimen....danku...quote:fijne is als dit op de snelweg gebeurd het spannender is als op een parkeerplaats
ja ik zou hem ook snel mogelijk verkopen dan, als je straks zelf een keer een turbo moet betalen ben je zo 1000 euro kwijt, of je blok loopt vast door olie gebrek 3000 euro oidquote:Op maandag 6 juni 2011 21:37 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
Haha jaaaa sssst niemand zeggen he
WTF :| serieus? kan iemand zonder moeite bekijken of die dingen kapot zijn ? ik ken een mannetje namelijkquote:zal ik je eens een grapje vertellen
je krukaslagers zijn aan strond gedraait, waardoor er slijpsel bij de turbo komt en deze keer op keer kapot gaat....
ik verteld dit uit ervaring omdat ik al 4 k9K (1.5 DCI) motoren heb vervangen vanwege deze klacht, hij ratelt ook iets zeker
carter pan er onderuitquote:Op maandag 6 juni 2011 22:19 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:
[..]
WTF :| serieus? kan iemand zonder moeite bekijken of die dingen kapot zijn ? ik ken een mannetje namelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |