abonnement Unibet Coolblue
pi_104257367
Dat wel, alleen m'n verblijf in t buitenland is tijdelijk => geen goede bakspullen en onzin om ze aan te schaffen...
pi_104434409
Hoe zit het met werkmogelijkheden in Londen voor iemand die HBO heeft gedaan als Nederlander?
Een Engelstalige opleiding en beheerst de Engelse taal dan ook goed (vergeleken bij het niveau van niet native speakers). Het gaat dan nog niets eens zozeer om een full-time job maar bijv 3 a 4 dagen in de week. De dagen daarnaast zouden benut worden voor een eigen onderneming.

Is dit erg moeilijk nu in deze tijd? Of kan het wat langer dan normaal duren maar moet het zeker te doen zijn om wat redelijks te vinden?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_104434792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 13:53 schreef Aloulou het volgende:
Hoe zit het met werkmogelijkheden in Londen voor iemand die HBO heeft gedaan als Nederlander?
Een Engelstalige opleiding en beheerst de Engelse taal dan ook goed (vergeleken bij het niveau van niet native speakers). Het gaat dan nog niets eens zozeer om een full-time job maar bijv 3 a 4 dagen in de week. De dagen daarnaast zouden benut worden voor een eigen onderneming.

Is dit erg moeilijk nu in deze tijd? Of kan het wat langer dan normaal duren maar moet het zeker te doen zijn om wat redelijks te vinden?
Ligt ook aan je vakgebied natuurlijk, maar HBO moet geen probleem zijn. De meeste Engelsen beginnen na hun bachelor met werken en hebben dus geen master. Wat lastiger is, is de parttime basis, dat beperkt je mogelijkheden enorm.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104512590
Donderdag eerste gesprek, video conferentie.

Hoe zit het met de opbouw van vrije dagen in Engeland? In België bijvoorbeeld krijg je in januari de dagen die je het jaar ervoor hebt opgebouwd toegekend.

Wat is het modale salaris in Engeland?
pi_104530575
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:27 schreef Non.stop het volgende:
Donderdag eerste gesprek, video conferentie.

Hoe zit het met de opbouw van vrije dagen in Engeland? In België bijvoorbeeld krijg je in januari de dagen die je het jaar ervoor hebt opgebouwd toegekend.

Ik kon mijn vrije dagen tot maart erna gebruiken, daarna werden ze uitbetaald, maar ik weet niet of dat bij elk bedrijf hetzelfde is. Hoe ging je gesprek?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 16:18 schreef Lyriella het volgende:
Zijn speculaasjes eigenlijk niet gewoon te verkrijgen in de supermarkt (Tesco's/Sainsbury's) of moet ik daarvoor echt naar zo'n website? =P
Nederlandse producten vind je eerder bij je lokale off-licence/buurtwinkel dan in de grote supermarkten. Dat was altijd de enige plek waar ik ontbijtkoek kon vinden. (En nu zit ik aan de andere kant van de wereld en heeft bijna elke supermarkt een Nederlands hoekje... Ik heb de pepernoten al gespot! :Y)
pi_104544252
Bij ons verlies je die dagen gewoon... Normaal aantal is 25 dagen, denk ik. Modaal salaris ligt er heel erg aaan waar je nou precies woont. Een gemiddeld salaris is £25,000 - wat een stuk hoger ligt in Londen, een stuk lager in tyneside of Cornwall bijvoorbeeld. Modaal is een £35,000 ofzo?
pi_104547283
Bij ons mag je maximaal 5 dagen overdragen naar het nieuwe jaar, de rest raak je kwijt zonder betaling ofzo. Je mag wel die dagen nog opnemen in de kerstvakantie, ook als die door loopt in januari. Maw, iedereen komt vaak pas mid januari terug op werk...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 november 2011 @ 14:58:49 #208
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104719767
Vakantieregels zijn overal anders zo ver ik weet. Het wettelijk minimum aan dagen is 20 volgens mij. Ik teken elke keer weer een opt-out voor de max 48 urige werkweek hoewel ik daar niet vaak overheen kom (=slecht time-management).

Wat ben ik blij hier te wonen zeg als het op boodschappen aankomt. Ik doe nu een tijdje aan een heel strict dieet en keek eens rond op ah.nl voor dingen zonder gluten en zuivel.. :{ Bij elkaar 5 producten! (afgezien van groente, fruit, ed natuurlijk) Niet eens een ingredientenlijst.. Hier kan ik echt 100en dingen bestellen en de ingredienten zien! En tot zover ik begrijp is wild ook heel duur in NL?
reset
pi_104719877
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:58 schreef Individual het volgende:
Vakantieregels zijn overal anders zo ver ik weet. Het wettelijk minimum aan dagen is 20 volgens mij. Ik teken elke keer weer een opt-out voor de max 48 urige werkweek hoewel ik daar niet vaak overheen kom (=slecht time-management).

Wat ben ik blij hier te wonen zeg als het op boodschappen aankomt. Ik doe nu een tijdje aan een heel strict dieet en keek eens rond op ah.nl voor dingen zonder gluten en zuivel.. :{ Bij elkaar 5 producten! (afgezien van groente, fruit, ed natuurlijk) Niet eens een ingredientenlijst.. Hier kan ik echt 100en dingen bestellen en de ingredienten zien! En tot zover ik begrijp is wild ook heel duur in NL?
Wild moet je gewoon bij een goeie poelier ofzo halen, dan hoeft het niet duur te zijn. Wij schieten zelf, da's nog goedkoper.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 23 november 2011 @ 15:13:11 #210
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104720323
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:01 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wild moet je gewoon bij een goeie poelier ofzo halen, dan hoeft het niet duur te zijn. Wij schieten zelf, da's nog goedkoper.
Beestjes schieten, villen en schoonmaken (dat lood moet eruit) mag iemand anders doen. (zo'n held ben ik wel) :P Ben geen fan van hert, maar partijs, fazant en konijn ed zijn hier volgens mij niet duurder dan supermarktvlees.

Hoe smaken vos en eekhoorn? Misschien eens een geweer op eBay bestellen en vanuit m'n keuken schieten. :D
reset
  woensdag 23 november 2011 @ 17:13:14 #211
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_104724931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:13 schreef Individual het volgende:

[..]

Beestjes schieten, villen en schoonmaken (dat lood moet eruit) mag iemand anders doen. (zo'n held ben ik wel) :P Ben geen fan van hert, maar partijs, fazant en konijn ed zijn hier volgens mij niet duurder dan supermarktvlees.

Hoe smaken vos en eekhoorn? Misschien eens een geweer op eBay bestellen en vanuit m'n keuken schieten. :D
Lood is echt niet meer van deze tijd hoor. ;)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  woensdag 23 november 2011 @ 17:38:11 #212
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104725727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:13 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Lood is echt niet meer van deze tijd hoor. ;)
Op de verpakking staat: "Warning may contain lead shot"

Ben het gelukkig nog niet tegengekomen. ;)

Wat zou het tegenwoordig zijn?
reset
pi_104726857
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:13 schreef Individual het volgende:

[..]

Beestjes schieten, villen en schoonmaken (dat lood moet eruit) mag iemand anders doen. (zo'n held ben ik wel) :P Ben geen fan van hert, maar partijs, fazant en konijn ed zijn hier volgens mij niet duurder dan supermarktvlees.

Hoe smaken vos en eekhoorn? Misschien eens een geweer op eBay bestellen en vanuit m'n keuken schieten. :D
Eekhoorn heb ik hier nog wel eens op het menu zien staan, maar niet geprobeerd. Schieten doe ik zelf niet, maar ik kom van de boerderij en er wordt dus genoeg geschoten. En schoonmaken doet de poelier dan lekker.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_104962100
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 13:23 schreef Individual het volgende:
Die uitzendinggemist dingen zijn altijd leuk. Vanavond maar eens kijken. :)

Net m'n eerste levering van Abel & Cole ontvangen. Op het vlees staat: Warning, may contain lead shot. :D
Hey, wij krijgen ook elke week een doosje van A&C. Hoe bevalt het?
all your heroes are whores
  dinsdag 29 november 2011 @ 13:02:54 #215
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_104963976
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 12:10 schreef sylvietjoo het volgende:

[..]

Hey, wij krijgen ook elke week een doosje van A&C. Hoe bevalt het?
Bevalt prima. Goed vlees, groenten en fruit, prima verpakt en ze komen de dozen etc weer ophalen. ook regelmatig een 'taster' erbij. :)
reset
pi_105353206
Vanaf april kom ik jullie 4 maanden vergezellen in Londen :D ! Ga mijn onderzoekstage doen in het Royal Marsden, ben benieuwd! Veel zin in :)
Shine bright like a diamond.
  donderdag 8 december 2011 @ 23:40:52 #217
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_105361101
Mooi stukje London wel. Ga je er ook in de buurt wonen?

Laat ook even weten wat je van de NHS vindt voor en na.
reset
  vrijdag 9 december 2011 @ 18:43:18 #218
208890 June.
Seriously?
pi_105386247
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:40 schreef Individual het volgende:
Mooi stukje London wel. Ga je er ook in de buurt wonen?

Laat ook even weten wat je van de NHS vindt voor en na.
Ik weet het nog niet precies, wil graag in een buurt wonen waar 's avonds ook nog wat te doen is en waarin veel jonge mensen wonen. Zat te denken aan Clapham/Balham oid. Of is sutton ook wel oke?

Doel van de stage is niet echt patiënten zien op de afdeling of poli, maar zal zeker proberen om een weekje mee te kijken :)

Schrijf me denk ik ook wel in bij een huisarts, just in case..
Shine bright like a diamond.
pi_105388375
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:40 schreef Individual het volgende:

Laat ook even weten wat je van de NHS vindt voor en na.
Ja, ben ik ook benieuwd naar. Zoveel drama verhalen die je hoort.
  vrijdag 9 december 2011 @ 19:41:45 #220
208890 June.
Seriously?
pi_105388607
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:37 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Ja, ben ik ook benieuwd naar. Zoveel drama verhalen die je hoort.
Wat hoor je dan zoal?
Shine bright like a diamond.
pi_105431668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 04:43 schreef zeebeschuit het volgende:
http://www.uitzendinggemi(...)7273541fa6047a76f260

Het Nederlandse echtpaar Reinier en May Rademaker heeft zijn droom verwezenlijkt: een prachtig landhuis in de heuvels van Devon in Zuid-Engeland. Reinier en de kinderen zijn er helemaal ingeburgerd, maar May kan er niet aarden. De spanning aan de keukentafel loopt flink op
Ik heb dit zojuist ook zitten kijken, en ze is gewoon gek. Ze hebben en geweldig huis, die kinderen hebben het prima naar hun zijn, en haar man kan het daar ook prima vinden maar zij mist gewoon haar ouders.

Zelf woon ik nu al meer dan een jaar in Devon, vlak bij Exeter om precies te zijn, en ik voel mezelf niet als buitenstaander, ik heb hier hele goede vrienden gemaakt en ook op mijn werk vergeet men vaak gewoon dat ik hier niet geboren bent. Het ligt er maar net aan hoe je je aanpast.

Het enige wat men raar vind is dat ik thee drink zonder melk..

Overigens over HBO opleiding en dergelijke, ik ben zelf een Hogeschool verlater, en heb dus 'slechts' een MBO opleiding. Heb daarna 2 jaar in Nederland gewerkt in de IT en kon hier makkelijk een baan vinden, zelfs in the south west, en het is nog een hogere fucntie en voor een redelijk salaris ook.

Men kijkt hier veel minder naar je papieren en meer naar je ervaring, die indruk krijg ik in ieder geval.
pi_105433380
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2011 19:41 schreef June. het volgende:

[..]

Wat hoor je dan zoal?
Lange wachtlijsten, weinig zorg bij veel ongevallen. Ik hoor wel veel goeie verhalen over kraamzorg enzo. Ik heb zelf een keer met een wachtlijst van 6 maanden te maken gehad voor een mini operatie (verwijdering van een halve teen nagel nadat die te ver was ingegroeid). Gelukkig prive verzekerd en dus kon ik direct door naar een prive kliniek, maar ik kon echt nauwelijks lopen...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105434931
Ja, dat is wel krom inderdaad. Iedereen heeft gratis zorg, maar je moet dan wel wachten. Mensen met geld kunnen eerder..
Shine bright like a diamond.
pi_105435161
Maar dat is in de hele Britse maatschappij zo. Heb je geld, dan kan je naar een goeie school. Heb je geen geld... Succes!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105436075
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de NHS. Maar ik heb gelukkig niets heel ernstigs meegemaakt. Ik moest voor een ECG en ik ben gewoon direct nadat ik bij de huisarts was geweest naar het ziekenhuis gegaan. Vijf minuten later was de ECG gepiept ^O^ .

Mijn NHS-tandarts is echt prima, ook een keer naar de noodtandarts geweest en tot mijn grote verbazing sprak de beste man Nederlands :) . Ik heb onder de NHS twee kronen gekregen voor 200 pond, in Nederland zou ik hier zeker het vijfvoudige aan kwijt zijn!!

Oja, er was wel een klein iets dat me irriteerde. Voor een kleine procedure had de huisarts geen tijd en ik moest ik naar een andere NHS clinic. Maar daar werd ik prima geholpen en waren ze heel aardig.

Ik ben een student en heb nog nooit iets bijgedragen aan de NHS. Daarom doneer ik bloed en sta ik op het bone marrow register (maar alleen als ze dan mijn stamcellen er uit filteren met zo'n apparaat, ik wil niet dat ze met een holle naald in mijn heup gaan prikken!) en op de orgaandonatielijst. :s)
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')