abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:46:41 #76
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97868463
Meeste recensies zijn erg positief ja.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_97868624
Ik heb moeite dit album te vergelijken met Humbug. Net zoals ik moeite had Humbug te vergelijken met de eerste twee.

Ik heb wel het idee dat SIAS wat toegankelijker is dan Humbug. Bij die laatste duurde het toch wel even voor het kwartje viel bij mij. Wel ernstig overigens dat ik dat bij zowat elke artiest/album heb ;( .
Sommige van mijn all time favorite bands vond ik in eerste instantie gewoon kut waaronder AM en The Strokes. Misschien dat ik me nu toch wel aan het ontwikkelen ben ofzo de laatste vijf jaar :D.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_97871152
Nog maar een luisterbeurtje er tegenaan gegooid.

She's Thunderstorms
Black Treacle
Brick by Brick
The Hellcat
Library Pictures
Reckless Serenade
Suck it and See
That's Where You're Wrong

Love is a Laserquest
Piledriver Waltz
Don't Sit Down

Dit is nog een beetje de 'tweedeling' bij mij momenteel, volgordes zijn overigens random verder.
Ik ben momenteel voor het "That's Where You're Wrong" kamp. Vooral de opening blijft me fascineren en doet me heel erg aan de opening van een jeugd serie ofzo denken. Dacht gisteren in de trein dat het die serie met die vuurtoren was, "Around the Twist" maar daar leek het totaal niet op :D.
Money won is twice as sweet as money earned.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:07:15 #79
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_97879110
Het kan echt niet snel genoeg 23 juni zijn :~ Zit nu op het punt dat ik er echt heel de tijd aan zit te denken. En het is nog maar 8 juni -O-

Ik ben wel erg in dubio over waar ik in de zaal wil staan. Vooraan in / rondom de onvermijdelijke pit of toch aan de zijkant op een verhoginkje. Voordeel van het eerste is dat het gewoon vet is en het nog gedenkwaardiger maakt. Nadeel is kans op verdrukking / oververhitting en daardoor niet goed kunnen focussen op het podium. Voordeel van laatste is dat je goed zicht hebt op het podium en alles meekrijgt wat er gebeurt én dat je goed kunt kijken naar de reacties van het publiek / de pit, wat ook altijd leuk is. Nadeel is dat als je zin krijgt om mee te springen, dat niet echt kan met alle mensen die stilstaan om je heen :+

Trouwens onlangs bij een overnachting in Engeland op de TV van de hotelkamer voor het eerst de clip van "Love Machine" gezien en dus ook voor het eerst de originele versie gehoord. Mijn God, wat slecht :') Als AM het speelt klinkt het tenminste nog muzikaal leuk en klinken de lyrics lekker tongue-in-cheek :P
pi_97881089
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:07 schreef Xurk het volgende:
Het kan echt niet snel genoeg 23 juni zijn :~ Zit nu op het punt dat ik er echt heel de tijd aan zit te denken. En het is nog maar 8 juni -O-

Ik ben wel erg in dubio over waar ik in de zaal wil staan. Vooraan in / rondom de onvermijdelijke pit of toch aan de zijkant op een verhoginkje. Voordeel van het eerste is dat het gewoon vet is en het nog gedenkwaardiger maakt. Nadeel is kans op verdrukking / oververhitting en daardoor niet goed kunnen focussen op het podium. Voordeel van laatste is dat je goed zicht hebt op het podium en alles meekrijgt wat er gebeurt én dat je goed kunt kijken naar de reacties van het publiek / de pit, wat ook altijd leuk is. Nadeel is dat als je zin krijgt om mee te springen, dat niet echt kan met alle mensen die stilstaan om je heen :+

Trouwens onlangs bij een overnachting in Engeland op de TV van de hotelkamer voor het eerst de clip van "Love Machine" gezien en dus ook voor het eerst de originele versie gehoord. Mijn God, wat slecht :') Als AM het speelt klinkt het tenminste nog muzikaal leuk en klinken de lyrics lekker tongue-in-cheek :P
Dat vooraanstaan hoeft voor mij niet meer zo: na het concert in de HMH piepten mijn oren nog wekenlang. En dan die verontwaardige blikken van die paupermeisjes die gaan janken als je ze ff aan de kant zet :')
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_97881108
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:00 schreef Griebus het volgende:
Dat vooraanstaan hoeft voor mij niet meer zo: na het concert in de HMH piepten mijn oren nog wekenlang.
Daarom: gehoorbescherming _O_
Gehoorbescherming #7: Hè!?
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:35:47 #82
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97882420
Ja, moet eigenlijk ook maar gehoorbescherming gaan aanschaffen. De "piep" na concerten duurt steeds langer :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:36:32 #83
192683 AMDB
Visionair.
pi_97882440
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:43 schreef Daskaar het volgende:
"arguably their best album yet"?
wat de fuck? dit is verreweg het saaiste album dusver.
je gaat me niet vertellen dat professionele critici dit album boven welk ander AM album dan ook zetten.
ben ik dan echt gek dat ik het geen reet aan vind?
"i feel like i'm taking crazy pills!!"
Bij mij begint het ook naar nr. 1 op weg te gaan, ik weet niet hoe het komt, maar ik mis de harde nummers totaal niet. Vermaak mezelf prima met de humor, geniale vergelijkingen en zoetsappige melodieën met geweldige stukjes erin.
pi_97882475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:35 schreef Arn0 het volgende:
Ja, moet eigenlijk ook maar gehoorbescherming gaan aanschaffen. De "piep" na concerten duurt steeds langer :D
Ik wil niks anders meer, gebruik het dan ook al 7 jaar.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:38:11 #85
192683 AMDB
Visionair.
pi_97882501
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:35 schreef Arn0 het volgende:
Ja, moet eigenlijk ook maar gehoorbescherming gaan aanschaffen. De "piep" na concerten duurt steeds langer :D
Ik vergeet de mijne altijd, naar AM toch maar meenemen voor de zekerheid. Al ga ik liever iets naar achter staan zonder gehoorbescherming, is toch iets fijner luisteren bij muziek van AM.
pi_97882525
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:38 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik vergeet de mijne altijd, naar AM toch maar meenemen voor de zekerheid. Al ga ik liever iets naar achter staan zonder gehoorbescherming, is toch iets fijner luisteren bij muziek van AM.
Moet je goeie doppen nemen :P
En ik heb liever dat het minder klinkt, dan dat ik met piepende oren buiten kom.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:39:19 #87
192683 AMDB
Visionair.
pi_97882546
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:38 schreef Piles het volgende:

[..]

Moet je goeie doppen nemen :P
Heb ik :) Niet van die slaapdingen, daar begin ik niet aan :P

Ik ga liever iets naar achteren staan dan dat ik oordoppen in doe. Heb bijna nooit last van piepende oren, kan vooral soms baslijnen en drums in m'n trommelvliezen horen trillen, en dan ga ik sowieso naar achter, oordoppen of niet.
pi_97882592
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:39 schreef AMDB het volgende:

[..]

Heb ik :) Niet van die slaapdingen, daar begin ik niet aan :P
Nee, maar heb je nog veel verschillende ;) Die weggooidingen zijn bagger natuurlijk, maar je hebt ook speciale muziekdoppen met goeie demping, waarmee het geluid niet vervormt :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:11:11 #89
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_97883648
Hoe zit het eigenlijk met zulke doppen in combinatie met slechthorendheid? Ik ben slechthorend (wel zonder gehoorapparaten) en kan het dan zijn dat ik ook echt minder ga horen als ik ze in zou doen, of geldt ook voor mij dan dat alleen de schadelijke tonen weggefilterd worden?

Ik vind de piep / het gedempt gehoor de dag erna ook altijd vervelend en aangezien ik sowieso al slecht hoor, wil ik niet dat dat nóg erger wordt :P Maar tot nu toe ben ik altijd te lui geweest om echt naar zulke oordoppen te kijken.
pi_97885446
Zie het topic wat ik eerder noemde, daar ziten wel wat mensen met meer kennis en ervaring :P
pi_97885942
En weer een goede recensie! :)

http://www.nu.nl/cd-recen(...)suck-it-and-see.html

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:19 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Is het te laat om mijn mening terug te nemen? :@ Eigenlijk echt wel een vet album. Veel meer knallers dan ik oorspronkelijk het idee had. Vind eigenlijk maar 1 nummer matig, 5 nummers (echt) goed en 6 nummers gewoonweg baas.

Dit is écht de laatste keer dat ik te vroeg oordeel :')
Haha, geweldig! Ik voelde hem al aankomen. Arn0 de eeuwige laatbloeier! ;)
pi_97886786
NRC.next gaf het vandaag 4/5 bolletjes of wat ze daar ook hebben.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_97887754
Ik ben ook maar wat blij dat het geen Miles Kane achtig album is geworden achteraf... In het begin dacht ik er wel anders over..
pi_97888565
Ze staan ook weer op de voorkant van dat gratis blaadje LiveXS, voor als je een herschreven stuk uit de NME wilt lezen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:19:21 #95
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97888799
In het Belgische magazine Humo staat dan weer wel een nieuw en uniek interview, afgenomen tijdens de luistersessie in Parijs. Niet echt veel bijzonders maar misschien leuk als je het ziet liggen om het even te lezen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_97888897
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:19 schreef Arn0 het volgende:
In het Belgische magazine Humo staat dan weer wel een nieuw en uniek interview, afgenomen tijdens de luistersessie in Parijs. Niet echt veel bijzonders maar misschien leuk als je het ziet liggen om het even te lezen.
Het artikel in de LiveXS is eigenlijk ook een uniek interview afgenomen op de persdag in Parijs in april, alleen ken ik elke quote al :P.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:33:09 #97
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97889336
Haha ja, dat krijg je altijd wel :P Al viel het bij dit interview nog mee. Alex zei nog dat de volgende samenwerking met Miles nog wel even op zich laat wachten trouwens (maar dat die er zeker komt).
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_97890586
Arctic Monkeys At Don Valley - What’s Your Dream Setlist?: http://www.nme.com/blog/i(...)m_setlist&more=1&c=1
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:04:59 #99
159761 Arn0
Abbey Road
pi_97890696
"What about 'Despair In The Departure Lounge'? "

Da's een goeie. Straks even goed nadenken over mijn droom setlist :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_97890850
Zie het niet gebeuren dat ze teruggrijpen naar oude B-kanten of EP-tracks, maar zulke dingen zouden wel de ultieme verrassing zijn. De show gaat zonder twijfel geregistreerd worden, maar het zou schelen als ze nu al weten dat het geen DVD-release wordt, dan is er misschien nog kans op een andere setlist op de tweede avond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')