Omdat het om twee verdiepingen hoger gaat en daar een N router geen bereik heeft. Bekabeling wil men niet trekken. Het gaat niet om mijn huisquote:Op zondag 5 juni 2011 20:16 schreef FredvZ het volgende:
Uiteraard kan dat.
Maar waarom geen switch met een accesspoint?
Goede tip!quote:Op zondag 5 juni 2011 20:17 schreef erikkll het volgende:
Werkt wel, op de 2e router dhcp uitzetten en 1 van de netwerkpoorten gebruiken ipv de wanpoort om te verbinden met de 1e router.
Okay. Het maakt niet uit welk getal ik daar in ram?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:18 schreef jeoff het volgende:
Wel even zorgen dat ze niet allebei op hetzelfde subnet zitten (bijv beiden op 192.168.1.x)
Topquote:Op zondag 5 juni 2011 20:22 schreef jeoff het volgende:
wacht volg maar gewoon de tip van Erikll dat is nog het makkelijkste eigenlijk.. hoef je je geen zorgen te maken hierover.
Waarom niet aan willen beginnen?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:25 schreef mk13139 het volgende:
Niet aan beginnen, routers achterelkaar. Of je moet ze, zoals erik zegt, als switch instellen.
Ja precies, gewoon DHCP uitzetten. Dan werkt de router als switch/accesspoint.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
Waarom niet aan willen beginnen?
En als ik DHCP uitgooi fungeert het dan niet als een Switch? Ze moeten in ieder geval wel draadloos uitzenden.
Dat draadloos verzenden: dat kan dan toch wel als de DHCP uit staat?
Niet helemaal waar. Je firewall etc zal nog steeds aktief zijn. Daarbij moet je als je poorten open moet hebben, dit in beide routers instellen, of je 2e router in DMZ zetten.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:27 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Ja precies, gewoon DHCP uitzetten. Dan werkt de router als switch/accesspoint.
Top!quote:Op zondag 5 juni 2011 20:27 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Ja precies, gewoon DHCP uitzetten. Dan werkt de router als switch/accesspoint.
Ja, die moet ik even printen als ik bij de buurtjes benquote:Op zondag 5 juni 2011 20:32 schreef Markster het volgende:
Ga je daar nou serieus een documentje voor aanmaken?
Kloptquote:Op zondag 5 juni 2011 20:47 schreef erikkll het volgende:
WAN poort is namelijk de internetpoort, niet de netwerkpoorten.
niet helemaal maar.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:29 schreef Markster het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Je firewall etc zal nog steeds aktief zijn. Daarbij moet je als je poorten open moet hebben, dit in beide routers instellen, of je 2e router in DMZ zetten.
Ik zou toch voor een AP gaan, of DDWRT op je linksys gooien, en die instellen als AP (heb ik ook)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |