Hoe lang duurde dat en hoe lang was je je paspoort kwijt? Iraans consulaat in Trabzon?quote:Op donderdag 27 september 2012 15:40 schreef gekkewiebel het volgende:
Leuke reeks! Ik verwacht over een kleine maand in Iran te zijn, zit nu nog in Turkije. Het idee is om van Tabriz, over Tehran en alle bekende plaatsen naar UAE te komen met ferry, of vliegen vanuit Kish. Dan S-A visum proberen, maar anders vliegen naar Amman.
Vwb het visum trouwens. Ik weet niet hoe (on)bekend het is, maar ik heb m'n visum bizar makkelijk in Trabzon (Noordoost Turkije) weten te krijgen. Niks geen LOI nodig, enkel een pasfoto en E75! Aardige optie voor overlanders!
Juist ja, in Trabzon. Duurde volgens mij een halve dag. 's ochtends stapte ik naar binnen en vulde ik een tweetal a4 in, 's middags nam ik m'n paspoort weer mee naar buiten incl visumquote:Op woensdag 18 september 2013 19:44 schreef Plopr het volgende:
[..]
Hoe lang duurde dat en hoe lang was je je paspoort kwijt? Iraans consulaat in Trabzon?
Ongeveer een maandje denk ik? 't reisbureau waar ik in NL de tour bij geboekt heb (Rosetta reizen) zat er tussen dus ik weet niet precies wanneer zei de informatie hebben doorgestuurd voor het uitnodigings nummertje.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:03 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Nice, hoelang heeft het visum proces geduurd (in totaal, met aanvragen etc)?
Ik heb gebackpacked in Iran, door het hele land van west naar oost. Ik vond het makkelijk om te bereizen, geen problemen tegengekomen. Erg aardige mensen die je erg goed helpen, ze voelen zich verantwoordelijk voor jou als buitenlander. Op een busstation bijv kwamen ze vanzelf naar me toe en ze loodsten me zo de juiste bus in, geweldig. Ik heb veel lastigere landen meegemaakt (India bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:58 schreef Argonath het volgende:
Zijn er mensen die hebben gebackpackt in Iran en hoe was dit?
Zijn er eventueel dingen waar je op moet letten als je met je vriendin gaat(die dus niet met me getrouwd is)? Ik weet van de kledingvoorschriften, maar verder nog dingen?
Haha. Ja zodat je met hun busmaatschappij reist en niet met een ander.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:50 schreef Farenji het volgende:
Op een busstation bijv kwamen ze vanzelf naar me toe en ze loodsten me zo de juiste bus in, geweldig
Nee, zo zat het niet. Ze waren echt gewoon behulpzaam. Dit in tegenstelling tot India waar wel iedereen geld aan me wilde verdienen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:04 schreef clowntje het volgende:
[..]
Haha. Ja zodat je met hun busmaatschappij reist en niet met een ander.
De meeste mensen die je helpen zijn niet onafhankelijk, maar het is inderdaad zo dat als je per se een andere tijd wilt of wel/geen vip ze je gewoon naar de concurrent sturen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:07 schreef Farenji het volgende:
Nee, zo zat het niet. Ze waren echt gewoon behulpzaam. Dit in tegenstelling tot India waar wel iedereen geld aan me wilde verdienen.
Waarom zou het voor een vrouw moeilijker zijn? Die worden door zowel vrouwen als mannen geholpen. Als man proberen hulp te krijgen van een vrouw is veruit het moeilijkst.quote:Op dinsdag 24 september 2013 15:50 schreef Farenji het volgende:
Als vrouw is het wel wat moeilijker maar ik heb ook wel alleen rondreizende vrouwen ontmoet. Zolang je de kledingvoorschriften volgt kun je vrij makkelijk integreren met de plaatselijke (vrouwelijke) bevolking, heb ik gehoord van ze.
In twee weken kun je de belangrijkste dingen wel zien. Je zou als voorbeeld voor een reisroute de tweeweekse reis van Koning Aap kunnen nemen; zij hebben een mooie route. Beter zou drie weken zijn, dan kun je ook wat natuur meepakken.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 14:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dikke vette TVP!
Na Onze man in Teheran wil ik ook dringend op vakantie naar Iran!
Is een week of 2 een redelijke periode? Ben bang dat dat wel een beetje het langste is dat mijn vriend op reis wil. Hij heeft sowieso nog nooit echt gebackpackt, dus ik wil het ook niet te heftig maken.
Die had ik idd al opgezocht en bedacht dat het een leuke leidraad zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:29 schreef k_man het volgende:
[..]
In twee weken kun je de belangrijkste dingen wel zien. Je zou als voorbeeld voor een reisroute de tweeweekse reis van Koning Aap kunnen nemen; zij hebben een mooie route. Beter zou drie weken zijn, dan kun je ook wat natuur meepakken.
Wij gaan backpacken (vriend en ik). We hebben bedacht om voor de zekerheid voor die tijd gewoon te trouwen op een dag dat het gratis is, is dat ook maar weer geregeld.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:58 schreef Argonath het volgende:
Zijn er mensen die hebben gebackpackt in Iran en hoe was dit?
Zijn er eventueel dingen waar je op moet letten als je met je vriendin gaat(die dus niet met me getrouwd is)? Ik weet van de kledingvoorschriften, maar verder nog dingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |