abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117286735
Schaamteloze spam voor mijn blog, als je geinteresseerd bent: http://india.farenji.net/category/iran/
pi_117287840
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:20 schreef Farenji het volgende:
Schaamteloze spam voor mijn blog, als je geinteresseerd bent: http://india.farenji.net/category/iran/
Leuk om andere verhalen weer te lezen (deze blog had ik al eens eerder gelezen, voor dat we gingen :) ).

Er staat veel info online (bijvoorbeeld op Thorn Tree van Lonely Planet), en zo goed als iedereen die ik spreek is ontzettend enthousiast, dus laat je niet tegenhouden door vooroordelen! :D Mensen thuis vonden Iran vaak problematischer dan Pakistan, maar zoals het nu daar gaat in die regio, dan geef me maar Iran :D
pi_117288236
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:20 schreef Farenji het volgende:
Ik zie nu ineens dat jij Marco ook bent tegengekomen :D Precies het jaar voor ons, wij kwamen hem tegen in Amritsar, toen was ie inmiddels de 9e keer Pakistan doorgereden met Mufty! :D

Briljante vent :D
pi_117288863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:46 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik zie nu ineens dat jij Marco ook bent tegengekomen :D Precies het jaar voor ons, wij kwamen hem tegen in Amritsar, toen was ie inmiddels de 9e keer Pakistan doorgereden met Mufty! :D

Briljante vent :D
Geweldig, die man is legendarisch! _O_
Elk jaar met de bus heen en weer naar India, en dat alleen omdat ie vliegangst heeft. :D
pi_117291499
En afgeladen met eten voor zijn europese restaurant :)

De eerste keer dattie Mufty riep dacht ik dat er een klein schoothondje uit die bus zou komen :D
pi_117300190
Farenji: thanks! Die had ik eerder al eens doorgelezen, goed leesvoer ook! Wie weet kom ik Marco en Mufty ook nog tegen komend jaar.

Ik laat me zeker niet tegenhouden door vooroordelen, al denk ik dat het thuisfront mijn reisplannen minder enthousiast zal ontvangen...
TRV
pi_117314512
Leuke reeks! Ik verwacht over een kleine maand in Iran te zijn, zit nu nog in Turkije. Het idee is om van Tabriz, over Tehran en alle bekende plaatsen naar UAE te komen met ferry, of vliegen vanuit Kish. Dan S-A visum proberen, maar anders vliegen naar Amman.

Vwb het visum trouwens. Ik weet niet hoe (on)bekend het is, maar ik heb m'n visum bizar makkelijk in Trabzon (Noordoost Turkije) weten te krijgen. Niks geen LOI nodig, enkel een pasfoto en E75! Aardige optie voor overlanders!
pi_117453856
http://www.washingtonsblo(...)s-picture-taken.html

Dan te bedenken dat 25% van het land woestijn is _O-

[ Bericht 43% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 01-10-2012 08:08:41 ]
pi_117871117
Ik ga in de kerstvakantie ook naar Iran. Ik denk dat ik m'n visum gewoon bij Silk Road ga aanvragen, alhoewel ik hier ook een positief bericht zie over Iranianvisa.

Ik ga negen dagen naar Iran en ik vind het lastig om in te schatten hoeveel geld mee te nemen, zeker na de inflatie van de laatste dagen. Als je gewoon veel backpackt en het redelijk low-profile houdt, hoeveel geld denken jullie dan uit te geven?
pi_117877691
quote:
Op Skyscrapercity is ook een thread van iets van 20-30 pagina's met alleen maar dat soort foto's als uit je link. Sterker nog, die thread heeft bij mij ook m'n wens om naar Iran getriggerd. Sindsdien wat gelezen over de historie en dat alles maakt het toch wel een fraai plaatje.
pi_117881498
Geweldig!

Ik heb ook altIjd de neiging gehad om eens af te reizen naar Iran, alleen tot op heden niks ondernomen. Nu ik dit topic doorlees begint het weer te kriebelen hoor :) Ik begrijp dus uit de verhalen dat Iran met de rugzak prima te doen is?

Ik ga zeker een en ander volgen en zeker de blog van Farenji eens doorlezen!

Trouwens, die documentaire van Rick Steves is een aanrader! Mooie reportage ;)
pi_117881782
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:08 schreef Zwame het volgende:
Ik ga in de kerstvakantie ook naar Iran. Ik denk dat ik m'n visum gewoon bij Silk Road ga aanvragen, alhoewel ik hier ook een positief bericht zie over Iranianvisa.

Ik ga negen dagen naar Iran en ik vind het lastig om in te schatten hoeveel geld mee te nemen, zeker na de inflatie van de laatste dagen. Als je gewoon veel backpackt en het redelijk low-profile houdt, hoeveel geld denken jullie dan uit te geven?
Toen ik er was, twee jaar geleden, was er ook al flinke inflatie, de prijzen voor hotelkamers waren soms tientallen procenten hoger dan in de lonely planet stond van twee jaar oud. Je kreeg toen ongeveer 14000 rial voor een euro, en vandaag de dag bijna 16000, maar de cijfers zeggen natuurlijk pas iets als je de prijzen van dingen weet.

Volgens mij heb ik omgerekend zo'n 50-60 euro per dag uitgegeven. Ik sliep in simpele hotels, had altijd wel een eigen kamer, deed min of meer de gemiddelde toeristendingen, niks geks. Een perzisch tapijtje hoort daar wel bij natuurlijk. Maar die betaal je gewoon in harde euro's.
pi_117882842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:54 schreef Farenji het volgende:

[..]

Toen ik er was, twee jaar geleden, was er ook al flinke inflatie, de prijzen voor hotelkamers waren soms tientallen procenten hoger dan in de lonely planet stond van twee jaar oud. Je kreeg toen ongeveer 14000 rial voor een euro, en vandaag de dag bijna 16000, maar de cijfers zeggen natuurlijk pas iets als je de prijzen van dingen weet.

Volgens mij heb ik omgerekend zo'n 50-60 euro per dag uitgegeven. Ik sliep in simpele hotels, had altijd wel een eigen kamer, deed min of meer de gemiddelde toeristendingen, niks geks. Een perzisch tapijtje hoort daar wel bij natuurlijk. Maar die betaal je gewoon in harde euro's.

Gezellig! :P
pi_120327626
Ik vertrek dus volgende week zaterdag (de 22e), maar heb nog steeds geen authorization code gekregen vanuit Teheran. Reisorganisatie Iran Silk Road is er druk mee bezig, maar geven aan dat het erg lastig is om een visa te regelen voor personen die geen georganiseerde reis boeken.

Ik heb er nog wel vertrouwen in dat ik deze week mijn code binnen krijg en naar Den Haag kan afreizen (ondanks dat ik al bijna 2 maanden wacht). Op de ambassade in Den Haag kan je je visa vervolgens wel binnen één dag regelen of kost dat ook weer dagen?
En heeft Iran nog steeds een visa on arrival of kan ik daar niet op gokken in geval van nood?

Hoop dat het allemaal nog lukt :)
pi_120330034
Is één visum niet genoeg? :?
pi_120333624
De authorisation code van het MFA in Teheran heb je nodig om het visum in Den Haag aan te vragen.
pi_120335619
Iran staat hoog op mn lijst en ik kan er zonder visum naartoe omdat ik in Turkije woon maar doen is het tweede..

Ik ken een jongen uit Engeland die hier een eens als couchsurfer in de stad was, hij is van London via de balkan naar Turkije gefietst en zit inmiddels ook in Iran. Je moet waarschijnlijk ff een drempel over waar ik ook geen moeie mee heb, 't enige punt is altijd even de familie die niet bepaald gas mee geeft als je naar Iran wilt gaan. Als er dan wat gebeurd dat zeggen die toch altijd 'we hadden 't gezegd' en dat wil je dan ook weer niet :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 15-12-2012 12:32:22 ]
pi_120387663
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:33 schreef Zwame het volgende:
Ik vertrek dus volgende week zaterdag (de 22e), maar heb nog steeds geen authorization code gekregen vanuit Teheran. Reisorganisatie Iran Silk Road is er druk mee bezig, maar geven aan dat het erg lastig is om een visa te regelen voor personen die geen georganiseerde reis boeken.

Ik heb er nog wel vertrouwen in dat ik deze week mijn code binnen krijg en naar Den Haag kan afreizen (ondanks dat ik al bijna 2 maanden wacht). Op de ambassade in Den Haag kan je je visa vervolgens wel binnen één dag regelen of kost dat ook weer dagen?
En heeft Iran nog steeds een visa on arrival of kan ik daar niet op gokken in geval van nood?

Hoop dat het allemaal nog lukt :)
Je zou anders Iranianvisa nog kunnen mailen of ze het op zo'n korte termijn kunnen regelen? Ik had binnen 7werkdagen toen de code binnen, maar misschien dat ze het sneller kunnen? Heb geen problemen met hun gehad en reageerde altijd goed op mail en zo.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:43:22 #94
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_120503420
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2012 20:16 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Je zou anders Iranianvisa nog kunnen mailen of ze het op zo'n korte termijn kunnen regelen? Ik had binnen 7werkdagen toen de code binnen, maar misschien dat ze het sneller kunnen? Heb geen problemen met hun gehad en reageerde altijd goed op mail en zo.
Inderdaad, niet afwachten maar er achteraan zitten! Je aanvraag ligt waarschijnlijk gewoon ergens op een bureau te liggen.

Maar geinig om te lezen dat er na al die jaren nog niets veranderd is: het blijft tot op het laatste moment spannend of je reis naar Iran door kan gaan of niet :)
Funk Gezond, Soul een Appel
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:04:53 #95
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_129535587
Voor Viral3: http://www.amazingcyclingadventures.com/?cat=5
Vrienden van mij hebben een fietstocht gedaan in Iran, hierbij wat informatie.
pi_129542450
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 10:04 schreef nlboy het volgende:
Voor Virl3: http://www.amazingcyclingadventures.com/?cat=5
Vrienden van mij hebben een fietstocht gedaan in Iran, hierbij wat informatie.
Tx.. Ik heb 't zitten lezen. Ik denk dat 't 'm gaat worden..
Maar ik vind dat er zo'n absurd verschil zit tussen reisorganisaties en toeristen zitten die 't land beschrijven als 't ideale vakantieland, en minbuza die roeptoetert doe 't niet!!! Alle niet essentiele reizen worden ontraden!! Is dit allemaal politiek?
Dit is een Signature....
pi_129544348
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 13:52 schreef virl3 het volgende:

[..]

Tx.. Ik heb 't zitten lezen. Ik denk dat 't 'm gaat worden..
Maar ik vind dat er zo'n absurd verschil zit tussen reisorganisaties en toeristen zitten die 't land beschrijven als 't ideale vakantieland, en minbuza die roeptoetert doe 't niet!!! Alle niet essentiele reizen worden ontraden!! Is dit allemaal politiek?
Voornamelijk, het MinBuza is een stelletje paranoide bureaucraten en inderdaad is het ook heel erg politiek gekleurd. Er zijn enkele minder veilige gebieden, zoals bij de grens van Pakistan, maar daar is voor toeristen toch niks de moeite waard. Iran is voor de rest een superveilig land met superaardige mensen en er zal je niks naars gebeuren, zolang je maar niet opzichtig foto's gaat nemen van militaire installaties, met amerikaanse vlaggen gaat wapperen of als vrouw in je mini-bikini rond gaat springen.
pi_131066497
Vandaag visum gehaald in Scheveningen (Of is dat den haag?) Ging vlotjes.. Maar waarom gebruiken ze van die irritante inkt stempelkussen ding voor de vingerafdrukken! Ben net 10 minuten aan het schrobben geweest en ik heb nog groene vingers! ;(
Dit is een Signature....
pi_131241528
Nog een klein weekje en ik zit in Teheran! (rondreisje met rosetta reizen) voor 2 weekjes detoxen (geen alcohol..) en cultuur snuiven.. zin in! *O*

Iran air heeft geen online checkin mogelijkheden zie ik? Ik kan 't niet vinden iig..
Dit is een Signature....
pi_131312913
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:09 schreef virl3 het volgende:
Nog een klein weekje en ik zit in Teheran! (rondreisje met rosetta reizen) voor 2 weekjes detoxen (geen alcohol..) en cultuur snuiven.. zin in! *O*

Iran air heeft geen online checkin mogelijkheden zie ik? Ik kan 't niet vinden iig..
Nice, hoelang heeft het visum proces geduurd (in totaal, met aanvragen etc)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')