Goedeavond gents,
Ik ben op zoek naar een bodem voor een matras van 140x200 meter. Probleem is alleen dat die bodem de trap op moet en dat dat met een niet-demontabele bodem van 140x200 helaas never nooit niet gaat lukken. Het liefst zou ik een (elektrisch verstelbare) 140x200 spiraalbodem van Auping nemen, maar is dus helaas geen mogelijkheid.. (omdat zo'n bodem niet demontabel is)
Op dit moment zie ik in principe twee mogelijke oplossingen voor ogen;
1- een 140x200 bodem die wel demontabel is (zodanig dat die in stukken wel de trap op kan)
2- twee 70x200 bodems en die naast elkaar zetten.
ad1- Probleem bij optie 1 is dat de enige demontabele 140x200 bodem die ik kan vinden van IKEA is. Op zich niks tegen IKEA, maar aangezien het om een behoorlijk goed matras gaat (een Vivo van Auping) wil ik liever niet een standaard of slechte bodem die de kwaliteit van de matras weer deels teniet doet.
ad2- Bij de twee keer een 70x200 oplossing is het probleem dat je dan natuurlijk altijd enigszins een harde 'rand' in het midden overhoud. Als je alleen in het midden van het bed ligt ligt dat dan dus niet helemaal optimaal. Een beterbed schotelbodem (
http://www.wehkamp.nl/wonen-slapen/slapen/H24/C28_8H2_H24/) lijkt me dan nog het beste (als in: het minste last van zo'n rand in het midden).
Mijn vraag is of meer mensen hier ervaring met dit probleem hebben en wat jullie zouden aanraden?
Twee 70x200 spiraalbodems van Auping?
Twee 70x200 schotelbodems van BeterBed?
Één demontabele 140x200 bodem van IKEA?
Andere suggesties??
Alvast heeeeeel erg bedankt voor jullie hulp, inzichten en kundige adviezen!