Jaquote:
Het is wachten op het nieuwsbericht "Halsbandparkieten op het eerste vliegtuig naar India!"quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:16 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Terug naar hun eigen land, net als de Schotse hooglanders!
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
JaEr kwam gister nog een groep van 50 vogels overvliegen tussen Rotterdam en Delft, erg gaaf
Alsof parkieten dat stukje naar Bombay niet zelf kunnen vliegen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is wachten op het nieuwsbericht "Halsbandparkieten op het eerste vliegtuig naar India!"
WAT KIJK JIJ!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sommige mensen vinden het maar niets. In de politiek klinken steeds hardere woorden. "Terug naar waar ze vandaan komen!", zei een PVV'er onlangs nog.
[ afbeelding ]
In ruil voor eten beschermen ze onze nachtrustquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:13 schreef Isegrim het volgende:
Ze doen ook aan chantage. Als wij geen nieuwe vetbollen ophangen, krijsen ze ons 's ochtends vroeg wakker.Profiteurs! En wij maar werken.
Zie ze daar parasiteren!!! In groepjes hangen ze rond in het park en beroven daar ons arme Nederlandse huismus van hun habitat. Ook ik kom ze wel eens tegen, en dan gaan ze gewoon door in hun eigen taal. De brutaliteit!!!! En werken doen ze ook al niet. Ik zweer je - laatst zag ik er 1 met haardbaard en al over de a12 vliegen, zonder ook maar een cent wegenbelasting betaald te hebben. Eruit eruit ermee en rap wat!!!!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Sommige mensen vinden het maar niets. In de politiek klinken steeds hardere woorden. "Terug naar waar ze vandaan komen!", zei een PVV'er onlangs nog.
Zelf vind ik het een leuke afwisseling. Weer eens wat anders dan al die gelijkkleurige autochtonen. Beetje vrolijkheid in de stad, een exotisch tintje. Oordeel zelf, onderstaande foto's zijn genomen in centrum Rotterdam, waar veel van die allochtonen zitten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee man, ze zeggen, hey swa, wat zit je naar me me kijken!quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:22 schreef Isegrim het volgende:
We hebben overigens ontdekt dat de parkieten eigenlijk alleen om eten krijsen als ze ons zien
Valkparkieten zien er anders uit.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nee man, ze zeggen, hey swa, wat zit je naar me me kijken!
En vervolgens fluiten ze de andere valkparkieten erbij voor hulp. Jeweetz.
Valkparkiet, papegaai... Het is ons eender!quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Valkparkieten zien er anders uit.
http://images.google.com/(...)l1l1l0l201l875l1.4.1
Eenden zien er helemáál anders uit.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Valkparkiet, papegaai... Het is ons eender!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze overleven eigenlijk alleen in de stad, hun pootjes kunnen bevriezen bij vorst.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:58 schreef Mry het volgende:
Dit topic![]()
Die groene parkieten zitten hier ook veel. Toen ik ze voor het eerst zag dacht ik echt dat ze de winter niet zouden overleven, maar het blijken taaie beestjes te zijn.
Ze hebben trouwens in al die jaren nog geen enkele moeite gedaan om Nederlands te leren.
ik vind het wel of niet door mensenhanden geintroduceerd stiekem wel een criterium.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:12 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wie bepaalt eigenlijk wie waar wel of niet hoort btw? Is er een moment geweest waarop dat is vastgesteld ofzo? Das het mooie van evolutie - de dingen veranderen gewoon continu. Er bestaat niet zoiets als een allochtone vogel![]()
Overigens wel grappig topic
Dan zijn aardappelen toch ook allochtonen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:50 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
ik vind het wel of niet door mensenhanden geintroduceerd stiekem wel een criterium.
Nog een leuk verhaal over die noord Afrikanen. Nijl ganzen. Worden als plaag gezien. Het is een exoot, dus ze worden afgeschoten. Ze zijn alleen nogal lastig te plukken (duurt 5x zo lang als een gewone gans), dus gaan ze massaal de verbrandingsoven in.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:05 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dan zijn aardappelen toch ook allochtonen?
Hier hebben we alleen maar saaie vogels zoals duiven, mussen, kraaien en merels.
Ik wil ook allochtonenvogels.
Maar we hebben gelukkig wel ooievaars.
quote:Roofvogel stuit snelle opmars halsbandparkiet
LAWAAIMAKER HEEFT EINDELIJK ECHTE VIJAND GEKREGEN.
Aan de jarenlange opmars van de halsbandparkiet in de Amsterdamse parken komt een einde nu roofvogels ze hebben ontdekt als prooi.'' Jarenlang hebben haviken en sperwers zich afgevraagd of die rare groene vogeltjes wel een lekker hapje waren'' , zegt stadsbioloog Remco Daalder.'' Kennelijk hebben de roofvogels de parkieten geproefd en is de maaltijd bevallen.''
De verspreiding van de exotische halsbandparkiet leek sinds de jaren zeventig onstuitbaar.Er was immers voldoende voedsel voorhanden,vijanden had de vogel niet en de zachte winters maakten het Vondelpark tot een paradijs.Daar vielen ze al snel op,omdat ze vaak met honderden tegelijk in een boom zitten.De parkietensoort schreeuwt nogal,waardoor bewoners rond de parken klaagden over geluidsoverlast.Omdat de exoten inheemse vogelsoorten in hun bestaan zouden bedreigen,werd zelfs geopperd ze te bestrijden.
'' De halsbandparkiet heeft een vijand gekregen.Je ziet sowieso vaak dat explosieve aanwas van exotische diersoorten vanzelf tot staan komt'' , aldus Daalder
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:05 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dan zijn aardappelen toch ook allochtonen?
Ze vallen de locale bevolking in Engeland ook al lastigquote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:37 schreef Greys het volgende:
Ze zitten geloof ik vooral in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam met grote groepen (?zwermen? kolonies? ) he?
Het blijft een apart gezicht, zoiets 'exotisch' dat aan je oerhollandse wasmolen hangt!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:37 schreef Greys het volgende:
Ze zitten geloof ik vooral in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam met grote groepen (?zwermen? kolonies? ) he?
Het blijft een apart gezicht, zoiets 'exotisch' dat aan je oerhollandse wasmolen hangt!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:39 schreef du_ke het volgende:
haha, ik had jaren terug al eens hetzelfde idee
Allochtonen tasten visstand aan!
Baww, pretty. Veel mooier dan onze eenden!quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En dan die Noord-Afrikanen. Ze 'planten zich te snel voort', 'horen hier niet, het is een plaag', en 'de mannen voeren niets uit, terwijl moeders de vrouw al het werk doet!'.
Neem zelf een kijkje:
[ afbeelding ]
Hangjongeren, samenscholing!
[ afbeelding ]
Chillen in de zon, moeders houdt de wacht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wederom moeders die de wacht heeft.
[ afbeelding ]
Pa die in de zon uitrust.
[ afbeelding ]
Goed voorbeeld doet goed volgen.
AHH WOLLA WAT KIJKE JIJquote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Zelf vind ik het een leuke afwisseling. Weer eens wat anders dan al die gelijkkleurige autochtonen. Beetje vrolijkheid in de stad, een exotisch tintje. Oordeel zelf, onderstaande foto's zijn genomen in centrum Rotterdam, waar veel van die allochtonen zitten.
Mijn ouders zeiden dat ze in de jaren 70 er al warenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:37 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Ik las het ook op Wikipedia idd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Mijn ouders zeiden dat ze in de jaren 70 er al waren(bleiswijk) en ze hebben er nu een mega kolonie zitten op het moment
Waar dan? Want ik woon in Bleiswijk maar heb ze echt nog NOOIT gezienquote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Mijn ouders zeiden dat ze in de jaren 70 er al waren(bleiswijk) en ze hebben er nu een mega kolonie zitten op het moment
Nog meer allochtonen!quote:"In 1968 was er het eerste broedgeval in Amsterdam en dat zijn er van lieverlee meer geworden. Alleen al in de Randstad vliegen er zo'n 5000 rond! Ze verzamelen zich als ze willen gaan slapen en vliegen dan rustig zo'n twintig kilometer verder om daar de nacht door te brengen. De dag erna vliegen ze weer weg en verspreiden zich weer. In Voorburg is de grootste populatie waargenomen, ongeveer 3200 stuks!"
De vogels blijken hier toch te kunnen overleven. "Dat komt mede doordat ze groot en sterk zijn. In de winter zijn ze wel wat meer afhankelijk van opgehangen pindanetjes en dergelijke. De zachte winters van de afgelopen jaren hebben ook invloed op het kunnen overleven. Zo zijn er in ons land ook heel veel flamingo's en schildpadden gesignaleerd. Mensen dumpen steeds meer dieren in de natuur en een aantal overleeft dat dus en vermenigvuldigt zich weer."
De halsbandparkiet is knalgroen. Inclusief de staart is deze 39 tot 43 centimeter groot. Rond de nek loopt een zwart/roze band, vandaar de naam.
Bij mijn overburen in de tuin, maar da's niet echt 'wild'quote:Op zondag 12 juni 2011 11:46 schreef Greys het volgende:
Ik was net even aan het zoeken waar die parkieten dan in Bleiswijk zitten en toen kwam ik o.a. dit tegen:
[..]
Nog meer allochtonen!
Maar ik heb nog nooit een flamingo in het wild gezien (in Nederland dan), jullie?
Die is van plastiek?quote:Op zondag 12 juni 2011 12:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bij mijn overburen in de tuin, maar da's niet echt 'wild'
In Noordwijkerhout kwam ik regelmatig langs een huis waar 3 witte kangoeroes in de tuin zitten...quote:Op zondag 12 juni 2011 12:07 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bij mijn overburen in de tuin, maar da's niet echt 'wild'
Twee?quote:Op zondag 12 juni 2011 11:23 schreef Mishu het volgende:
Ik zag er in het Vondelpark hier in A'dam ook al twee. Ik had even een flashback van mijn reis naar India.
Nope, die waren helemaal echtquote:
Ik ben eens in Friesland bijna verongelukt omdat ik ze ineens in een weiland zag staanquote:Op zondag 12 juni 2011 13:33 schreef Greys het volgende:
In Noordwijkerhout kwam ik regelmatig langs een huis waar 3 witte kangoeroes in de tuin zitten...
Wallaby's ofzo, geloof ik. Kleinere soort. Ook zo'n gek gezicht in een nieuwbouwtuin
Jawel, in het veluwemeer. Grote kans dat jij ze ook wel eens gezien hebt, maar door hun dieet zijn ze hier witquote:Op zondag 12 juni 2011 11:46 schreef Greys het volgende:
Ik was net even aan het zoeken waar die parkieten dan in Bleiswijk zitten en toen kwam ik o.a. dit tegen:
[..]
Nog meer allochtonen!
Maar ik heb nog nooit een flamingo in het wild gezien (in Nederland dan), jullie?
Ja ze zitten idd in de bossen in het zuid oosten van Frieslandquote:Op woensdag 15 juni 2011 01:50 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nope, die waren helemaal echt
[..]
Ik ben eens in Friesland bijna verongelukt omdat ik ze ineens in een weiland zag staan
Nou, dat wist ik dus nietquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jawel, in het veluwemeer. Grote kans dat jij ze ook wel eens gezien hebt, maar door hun dieet zijn ze hier wit
En:quote:Het water van het veen is door de mest van de meeuwen erg voedselrijk geworden, zodat de flamingo's voldoende voedsel kunnen krijgen.Aan de kleine kreeftjes danken de flamingo's hun opvallende kleur, want vooral de kleine kreeften bevatten de kleurstof caroteen die ervoor zorgt dat de veren van de vogel zo mooi rose worden.Van nature zijn de flamingo's wit!
Als in verwilderd???quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:57 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ze zitten idd in de bossen in het zuid oosten van Friesland
[ afbeelding ]
Dan kijk je wel even raar op als je dat tegenkomt
Goed topic trouwens
ja er is ooit een groepje ontsnapt geloof ik en die leven daar al een paar jaar, met succes dus want ze planten zich ook gewoon voort.quote:
Dan krijg je ineens ook heel vreemde nieuwsberichten:quote:
"Minstens één".quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:50 schreef Isegrim het volgende:
Er is 1 ontsnapt en die heeft zich in z'n eentje voortgeplant?
Overigens zitten/zaten er schildpadden bij mn ouders in het dorp in de sloten. Die overleven prima, maar planten zich niet voort (te koud!).quote:Op zondag 12 juni 2011 11:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Nog meer allochtonen!
quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Overigens zitten/zaten er schildpadden bij mn ouders in het dorp in de sloten. Die overleven prima, maar planten zich niet voort (te koud!).
Joh.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:28 schreef junkiexp het volgende:
Aan de Gordelweg bij ons in de haven zitten ook een paar van die schildpadden van 20-30 cm groot.
Ik weet niet waar die vandaan komen, maar die horen daar niet volgens mij
http://maps.google.nl/map(...)84,0.016512&t=h&z=19quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:38 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Joh.Waar jouw boot ligt bedoel je? Waar ligt je boot precies? Ga ik schildpadden zoeken.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:31 schreef junkiexp het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/map(...)84,0.016512&t=h&z=19
Daar, bij Ladage.
Maar je komt er alleen via land niet binnen zonder 'tag'
ik eigenlijk ook wel want je krijgt nav de tt niet wat je verwacht.quote:
Bootje kopen dusquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |