abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97691317
Ik heb al een paar maanden last van puistjes op de bovenkant van mijn armen en op mijn schouderbladen.
Nu heb ik al eerder topics hierover doorgelezen, ik ben erg onzeker hierover zeker met dit mooie weer omdat ik dan het liefst wil gaan zwemmen. Nu ga ik volgende week op vakantie met wat vrienden (tsja, examenreis) en mijn schouderbladen zitten onder de rode onderhuidse bulten.

Ik heb van alles geprobeerd: scrubcreme voor onder de douche, water drinken, niet warm douchen, tea tree oil, zinkpillen en ga zo maar door.

Heeft 1 van jullie hier misschien zelf last van of weet er iemand een geniaal huismiddeltje wat ik zo kan halen bij de kruidvat of iets dergelijks?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:26:44 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_97692456
In de zon :Y
pi_97692983
Mijn ervaring is ook dat puistjes in de zon heel snel wegtrekken.

Overigens is scrubben op een beschadigde en geïrriteerde huid geen goed idee. En het is sowieso niet handig om elke dag te scrubben, dit moet je 1 of maximaal 2 keer per week doen. Ik zou er zoveel mogelijk vanaf blijven en je huid eventueel 1 of 2 keer per dag schoonmaken met een mild huidreinigingsmiddel, dat je afspoelt met lauw water. Als je huid heel vet of vuil is (wat meestal het geval is met veel puistjes) dan trekken crèmes e.d. niet goed in, waardoor je er eigenlijk niets aan hebt en ze eerder averechts werken. Daarom is (eerst) schoonmaken altijd beter!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:50:00 #4
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_97693093
Een paardemiddel maar bij mij werkt het prima, Dettol. Dat ontsmettingsmiddel. Ik heb zo'n rug scrub ding op een stuk, daar doe ik onverdunde Dettol op (let op dit brand!) en scrub daar 1x in de week mijn rug mee. Het brand, het is niet prettig en prettig ruiken doet het ook niet echt maar als je daarna gelijk je rug afspoelt onder de douche werkt het prima.

Ik ben van een rug/schouders vol naar nauwelijk iets gegaan. En wanneer ik een keertje oversla (ik heb een vaste dag er voor) zie ik binnen een paar dagen de plekken weer terug komen. Nogmaals het is een paardemiddel maar het werkt wel (voor mij).
Domo Arigato!
pi_97730211
Jammer dat er deze week geen zon meer schijnt....
  zondag 5 juni 2011 @ 15:10:22 #6
244933 trovey
Nachtoele
pi_97737714
Hoogtezon ergens lenen. :P Deed ik vroeger ook toen ik acné had, elke week even onder de hoogtezon, werkt als de tierelier maar overdrijf het niet. ;)

Zoiets hadden wij ook in huis
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')