abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97669931
Hoi, ik moet een oud metalen doucheputje uithakken voor mijn nieuwe douchebak.
Het is een metalen gesloten (waterslot) doucheput, tot de wand heb ik circa 20 a 25 centimeter.
Ik neem aan dat naar het metalen putje een pvc pijp loopt, dit omdat de centralen afvoerpijp ook van pvc is.

Hoe pak ik dit aan :? ik ben als de dood dat de pvc pijp afbreekt, dan ben ik echt de l*l :X

Ik heb een slijptol met diamand schijf, een Hilty met een beitel en hamer & beitel.

Hoe doe ik dit veilig en goed?
Alle tips zijn welkom :Y
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:46:28 #2
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_97671036
Nee het is een ronde met een gesloten stalen pijp die 90 graden wegloopt.
Het is in een granietobak met daar onder cement of beton :?

Man, wat zie ik hier tegen op :{
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:55:56 #4
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97671195
Foto :?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:02:15 #5
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_97671558
de insteek bij mij was: gewoon doen. Als je je buis sloopt, ga je op zoek naar een stukje dat nog wel klopt / heel is en ga je vanuit daar verder. Je vloer zal je toch opnieuw moeten tegelen (iig een deel, of een douchebak)
pi_97671902
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:02 schreef DABAMaster het volgende:
de insteek bij mij was: gewoon doen. Als je je buis sloopt, ga je op zoek naar een stukje dat nog wel klopt / heel is en ga je vanuit daar verder. Je vloer zal je toch opnieuw moeten tegelen (iig een deel, of een douchebak)
PVC kan je meestal wel voorzichtig uithakken met een 6 of 10 mm steekbeiteltje. Om het breken van de mof tegen te gaan even twee of drie slangenklemmen er los vast op zetten voor de steun. EN dan voorzichtig wegsteken.
Uit ervaring weet ik dat het bijna altijd goed gaat, een heel enkel keertje moet je naar de volgende mof.
Jeroentje.
pi_97672167
Hier is een foto

http://imageshack.us/photo/my-images/823/imag0037af.jpg/ (copy/paste deze link)

Uploaded with http://imageshack.us (copy/paste deze link)

Nou ik krijg het niet voor me kaar :'(

[ Bericht 15% gewijzigd door Vonkenboer op 03-06-2011 22:40:28 ]
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:36:31 #8
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97673695
Foto gezien ;)
Idd zwaar klote :P
Beginnen rondom uit te hakken met de hiltie
Dan kijken wat je tegenkomt aan afvoer oid
Dan weer foto maken en posten :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:14:46 #9
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_97675850
Foto gezien. Slijp eerst een vierkantje rond het putje (alleen aan de 3 kanten waar géén buis loopt) en bik dat dan weg. Ga dan eens rustig kijken of je ziet of de buis nog verder loopt (probeer dat met een houtje uit oid) en ga zo verder met zoeken :)
pi_97688460
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:12 schreef Mr_Memory het volgende:
Hier is een foto

[ http://imageshack.us/photo/my-images/823/imag0037af.jpg/ (copy/paste deze link) | http://img823.imageshack.us/img823/5425/imag0037af.jpg (copy/paste deze link) ]

Uploaded with http://imageshack.us (copy/paste deze link)

Nou ik krijg het niet voor me kaar :'(
Tijd voor een vakman. Of heel veel geduld en inderdaad voorzichtig de boel los halen. Je kan met een stalen trekveer en een metaaldetector wel enig idee krijgen hoe de buis loopt. Als je dat zeker weet kan je beide zijde inslijpen en dan is het iets makkelijker om de boel vrij te krijgen.
Jeroentje.
pi_97691593
Niet te krap uithakken, eerst de drie zijden waar de afvoer niet naartoe loopt, en vervolgens voorzichtig richting afvoerpijp.
In de buurt van de afvoerpijp kun je beter handmatig hakken dan elektrisch.
Probeer ook onder de pijp te komen, dan is het makkelijker om deze te schuren en te voorzien van een lijmmof of schuifmof.

Het is beter om na de drie zijden het putje uit te breken en zo te zien hoe de afvoer loopt dan lukraak te blijven hakken, vaak zit het putje met een schuifverbinding vast.

Mocht je in de gelukkige omstandigheid zijn dat je gehele afvoer van metaal is tot aan de hoofdafvoer, dan kun je het beter geheel vervangen, dan hoef je nergens op te letten dan is het gewoon een sleuf slijpen.
pi_97706944
Bedankt allemaal ^O^

@ DABAmaster & klipper, zo ga ik het maar doen, wat sleuven slijpen en dan ruim uithakken.

Weet niet wanneer ik er aan begin, maar ik hou jullie op de hoogte.
pi_97899757
Zondag met het uithakken begonnen, vandaag het gehele putje er uit gehaald *O*

Wel veel tegenslagen, hele dikke laag granito en daaronder keihard beton, ik ben bang dat de buren niet blij met me zijn geweest. ~O>

40mm sok zit er in zijn geheel op, maar nog niet vastgelijmd, ben er opgelucht dat het gelukt is. :)
Hier een foto:
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:12:38 #14
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_97902375
d'r zit een sok in de sok :')

en wat gaat er eigenlijk aan de sok komen?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_97908418
Anders heb je stank he ;)

Er moet een douchebak op aan gesloten worden. :)

Groetjes van een Alfist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')