Nou bij mij niet, heb vaak meegemaakt dat ik ineens een stuk strakker in mijn shirtjes zat.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:52 schreef deadly_kiss het volgende:
gewoon niet te warm wassen?
wat betreft zout of azijn zou ik nooit doen... dat kan juist vlekken achterlaten![]()
ik snap niet dat kleding juist kan krimpen na het wassen.. het gaat eerder lubberen toch?
Van wat ik heb gehoord zou het keukenazijn moeten zijn, en geen schoonmaakazijn. Schoonmaakazijn zou bijten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Scheutje schoonmaakazijn in emmer met nieuwe kleding idd
Kan ook als wasverzachter gebruikt worden
Geen gaten in mijn kledingquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:57 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Van wat ik heb gehoord zou het keukenazijn moeten zijn, en geen schoonmaakazijn. Schoonmaakazijn zou bijten.
Ken die tip ook. Of het (nog) werkt, geen idee.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:48 schreef Moofasah het volgende:
Ik hoor vaak dat mensen nieuwe kleding in koud water doen en er dan azijn bij schenken, om de kleur en maat te behouden. Sommige hebben het ook over zout bij de kleren. Verder zijn er hele uiteenlopende verhalen over wat je bij de volgende wasbeurten moet doen.
Dus, wat is nu de beste aanpak voor het behouden van donkere (en lichte) kleuren, en het tegengaan van krimpen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |