abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97665816
Ik hoor vaak dat mensen nieuwe kleding in koud water doen en er dan azijn bij schenken, om de kleur en maat te behouden. Sommige hebben het ook over zout bij de kleren. Verder zijn er hele uiteenlopende verhalen over wat je bij de volgende wasbeurten moet doen.

Dus, wat is nu de beste aanpak voor het behouden van donkere (en lichte) kleuren, en het tegengaan van krimpen?
pi_97665877
neuh

[ Bericht 93% gewijzigd door Mirjam op 03-06-2011 18:55:23 ]
pi_97665968
gewoon niet te warm wassen?
wat betreft zout of azijn zou ik nooit doen... dat kan juist vlekken achterlaten :{

ik snap niet dat kleding juist kan krimpen na het wassen.. het gaat eerder lubberen toch?
pi_97666013
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:52 schreef deadly_kiss het volgende:
gewoon niet te warm wassen?
wat betreft zout of azijn zou ik nooit doen... dat kan juist vlekken achterlaten :{

ik snap niet dat kleding juist kan krimpen na het wassen.. het gaat eerder lubberen toch?
Nou bij mij niet, heb vaak meegemaakt dat ik ineens een stuk strakker in mijn shirtjes zat.
pi_97666059
Scheutje schoonmaakazijn in emmer met nieuwe kleding idd

Kan ook als wasverzachter gebruikt worden

:)
We fear that which we cannot see
pi_97666129
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Scheutje schoonmaakazijn in emmer met nieuwe kleding idd

Kan ook als wasverzachter gebruikt worden

:)
Van wat ik heb gehoord zou het keukenazijn moeten zijn, en geen schoonmaakazijn. Schoonmaakazijn zou bijten.
pi_97666319
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:57 schreef Moofasah het volgende:

[..]

Van wat ik heb gehoord zou het keukenazijn moeten zijn, en geen schoonmaakazijn. Schoonmaakazijn zou bijten.
Geen gaten in mijn kleding ;)

Scheutje ook doen niet hele fles :P

Sowieso is schoonmaakazijn handig voor soppen etc...
We fear that which we cannot see
pi_97666886
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:48 schreef Moofasah het volgende:
Ik hoor vaak dat mensen nieuwe kleding in koud water doen en er dan azijn bij schenken, om de kleur en maat te behouden. Sommige hebben het ook over zout bij de kleren. Verder zijn er hele uiteenlopende verhalen over wat je bij de volgende wasbeurten moet doen.

Dus, wat is nu de beste aanpak voor het behouden van donkere (en lichte) kleuren, en het tegengaan van krimpen?
Ken die tip ook. Of het (nog) werkt, geen idee.
pi_97674252
Ik gebruik een scheutje keukenazijn als wasverzachter en was al mijn wasjes op minimaal 60 graden. Geen klachten hier ^O^
  vrijdag 3 juni 2011 @ 22:12:08 #10
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_97675686
Azijn is sowieso goed voor het kleurbehoud van denim... :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')