sasquatsch | vrijdag 3 juni 2011 @ 12:53 | |||
Dit weekend start de SuperLeague Formula weer in Assen. In tegenstelling tot voorgaande jaren doen er naast teams die voetbalploegen representeren ook landenteams mee. In totaal zijn er 14 coureurs, waaronder ex-Formule 1 coureurs Robert Doornbos (Team Nederland) en Antonio Pizzonia (Team Brazilië) en de enige vrouw in het veld Maria de Villota (Atletico Madrid). Daarnaast doen de Nederlanders Yelmer Buurman (PSV) en Ho-Pin Tung (Team China) mee. De kalender:
De deelnemers:
| ||||
DaDude1987 | vrijdag 3 juni 2011 @ 12:55 | |||
Best wel leuke raceklasse vind ik zelf! Die voetbalteams hoeven niet zo, maar zo kan je wel makkelijk de teams onthouden. Ik ga zelf naar Zolder, 33% goedkoper dan Assen!! | ||||
Misan | vrijdag 3 juni 2011 @ 12:56 | |||
dit is een combi geworden van A1GP en voetbalteams? | ||||
sasquatsch | vrijdag 3 juni 2011 @ 12:59 | |||
Yelmer Buurman snelste in eerste vrije training SuperLeague Assen. Doornbos is 4de, Ho-Pin Tung laatste. | ||||
Inkomen | vrijdag 3 juni 2011 @ 20:46 | |||
Vorig jaar was dit een erg mooie race. Dit jaar ga ik weer - wel jammer dat de kaartjes een stuk duurder zijn geworden; vorig jaar waren er nog goedkopere taludkaarten, nu alleen voor de hoofdtribune & voor de overige tribunes. De enige races op het TT-circuit waar ik oordopjes mee naartoe neem ![]() | ||||
Inkomen | zondag 5 juni 2011 @ 21:33 | |||
Mooie race! | ||||
Knurft-Zork3 | zondag 5 juni 2011 @ 23:11 | |||
Mooie reet!![]() ![]() | ||||
Inkomen | maandag 6 juni 2011 @ 08:35 | |||
Daar koop je paddockkaarten voor ![]() | ||||
TagForce | maandag 6 juni 2011 @ 13:03 | |||
Mooie races gezien dit weekend. In juli naar Zolder (vorig jaar ook bij beide geweest, kaartjes voor Zolder gewonnen op Fok! Nog bedankt!). Ik hoop alleen dat ze dit jaar op Zolder wel de tribune in de eerste linkse opbouwen. Iets hoger zitten is mooier aangezien je ze dan ongeveer de helft van het circuit kan zien. Er moet meer aandacht voor Superleague komen, want ondanks dat het een geweldig spannende race was (alle drie de sessies) was de opkomst mager. Maar goed, dat zal een combinatie zijn van weinig aandacht in de media, en het feit dat het op Assen is. Assen doet het (helaas) niet goed bij autosport liefhebbers. Misschien moeten ze volgend jaar op Zandvoort EN Assen rijden. En dan heel veel aandacht voor Assen in Zandvoort doen. Daar komen namelijk wel 50000 man naartoe, en dan is de stap naar Assen makkelijker gemaakt. | ||||
sasquatsch | maandag 6 juni 2011 @ 14:42 | |||
Ik vind Zandvoort als circuit leuker dan Assen, maar ook Assen is (zeker qua bereikbaarheid) goed te doen. | ||||
sasquatsch | dinsdag 7 juni 2011 @ 14:02 | |||
De laatste ronden van de eerste race waarin Doornbos en Buurman met elkaar in de clinch liggen. | ||||
sasquatsch | donderdag 7 juli 2011 @ 16:38 | |||
Aleshin gaat rijden voor Team Rusland
| ||||
TagForce | donderdag 7 juli 2011 @ 18:24 | |||
Iets met klok en klepel. Reporters van gpupdate zullen we wel niet tegenkomen op Zolder ![]() | ||||
sasquatsch | maandag 3 oktober 2011 @ 16:30 | |||
SuperLeague Formula gaat in 2013 rijden met nieuwe chassis, waarschiijnlijk Lola.En de kalender voor dit jaar is op de schop gegaan. De races in Brazilië en Rusland zijn geschrapt. De 4 komende races zijn:
| ||||
Waffle | donderdag 13 oktober 2011 @ 15:07 | |||
Abrupt seizoenseinde voor Superleague Formula 13-10-2011 | Door: Eelco den Boer Nadat eerder al races in Brazilië, Rusland en Nieuw-Zeeland moesten worden afgelasten, gaat nu ook de Aziatische trip van de Superleague Formula niet door. Daarmee is het seizoen 2011 vroegtijdig ten einde gekomen. Na de openingsraces in Assen en Zolder bleef het lang stil rond de Superleague Formula. Eind oktober zou het seizoen vervolgd moeten worden in China, maar de organisatoren van de races in Beijing en Shanghai slaagden er niet in de gestelde deadlines te halen. “Hoewel we het natuurlijk geen fraaie afsluiting vinden, was het simpelweg niet mogelijk om naar China af te reizen zonder dat aan bepaalde details was voldaan”, verklaart competitiedirecteur Robin Webb. “Deze aankondiging komt zo laat, omdat we tot het uiterste zijn gegaan om een oplossing te vinden.” Naast de races in China vervalt ook het weekend in Zuid-Korea, dat gepland stond voor 12 en 13 november. “Net als iedereen ben ik gefrustreerd dat we Azië dit jaar niet bezoeken, maar ik kan de fans verzekeren dat de plannen voor een aanzienlijk beter pakket in 2012 al in een vergevorderd stadium zijn.” Australië krijgt de Superleague-titel door het wegvallen van het restant van het seizoen in de schoot geworpen. Tijdens de twee evenementen die wel doorgingen verzamelde het 158 punten, ruim twintig meer dan Japan en Luxemburg. Het Nederlandse PSV-team met Yelmer Buurman eindigt als vierde. | ||||
sasquatsch | maandag 9 januari 2012 @ 11:19 | |||
SuperLeague gaat door als Winterserie
| ||||
Dennis-1977 | maandag 16 januari 2012 @ 07:02 | |||
Vorig jaar geweest in Assen en ik wist niet wat ik zag, echt waanzinnig mooi ook dit jaar weer naar de SuperLeague Formula in Assen het is het echt waard! | ||||
sasquatsch | maandag 16 januari 2012 @ 12:20 | |||
Krijgen we weer twee winterseries. De A1GP wil ook een doorstart maken. http://a1worldcup.com/ | ||||
Peterselieman | maandag 16 januari 2012 @ 23:08 | |||
Handig. Je kunt veel beter je kaarten zetten op één winterserie en zorgen dat die winstgevend wordt | ||||
sasquatsch | vrijdag 23 november 2012 @ 10:33 | |||
Hadden we eerst de geruchten over de doorstart van de A! GP (waarna we er niets meer van gehoord hebben), nu gaat het gerucht dat de SuperLeague Formula een doorstart wil maken.
| ||||
Funzel | vrijdag 23 november 2012 @ 16:26 | |||
Ik verwacht niet dat dat veel succes gaat worden eigenlijk. | ||||
Black-beauty-babe | dinsdag 4 december 2012 @ 07:26 | |||
2011 Ging het al bagger en later was het failliet, waarom zou het nu ineens een succes moeten worden? | ||||
TagForce | dinsdag 4 december 2012 @ 09:26 | |||
Zowel Superleague als A1GP waren in potentie goede raceklassen. Organisatorisch waren het echter gedrochten die veel te snel veel te veel wilden. Verwachtingen scheppen die niet waargemaakt konden worden, en zodra er een mogelijk akkoord was voor een race niet verder kijken naar andere mogelijkheden zorgden er voor dat er vooral veel werd afgelast. Als ze zorgen dat alle auto's, races, en teams zijn geregeld en bevestigd, dan kan het best een succes worden. A1GP was in het eerste jaar ook een succes (toen het nog wel goed gemanaged werd). |