abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97649083
Beste mensen (en dan met name vrouwen),

Momenteel heb ik ontzettende last van doorbraakbloedingen. Ik ben serieus 9 van de 10 keer half ongesteld in de maand. Toen ik de pil nog niet slikte had ik altijd ontzettende hevige menstruaties. Met de pil werd dit eigenlijk niet minder. Ik verga nog steeds van de pijn en er zitten ook allerlei stolsels bij, wat duidelijk wijst op een hevige menstruatie. Sterker nog, er is eigenlijk niks veranderd sinds ik de pil slik en deze slik ik nu toch al wel langer dan twee jaar.

Door veranderingen in verzekeringen heb ik moeten overstappen op een andere pil, ongeveer een jaar geleden. Daarvoor heb ik wel af en toe last gehad van een tussentijdse bloeding, maar het is nu helemaal erg.. zo erg dat ik me gewoon continu smerig voel. Het is ook niet echt plezant voor m'n vriend.

Ik slik momenteel de Ethinylestradiol/desogestrel Richter 0,03 mg/0,15 mg. Het is dus al wel relatief een zware pil. Overstappen op een spiraaltje lijkt me sowieso niks.

Zijn er vrouwen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt? Volgende week moet ik naar de dokter (hij is er nu niet) en ik ga denk ik aan hem vragen om een nóg zwaardere pil... want zelfs hevig ongesteld zijn met de pil... dat kan toch niet kloppen? Ik ben trouwens 20 jaar.

Alvast bedankt.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 09:55:42 #2
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_97649345
Een zwaardere pil kan en optie zijn, anders misschien een Nuvaring?
Ik had zulke problemen ook maar kan door omstandigheden geen spiraaltje laten zetten en gebruik nu bijna 2 jaar heel tevreden de Nuvaring. Al weet ik natuurlijk niet waarom je een spiraaltje niks vindt.
an urge to help mankind overcomes me
pi_97649354
Nu krijg je via de verzekering een goedkope variant van de pil, vraag aan de huisarts eens de merkpil. Dat kan wellicht schelen. (en als je een verklaring van de dokter hebt, moet de verzekering deze duurdere pil gewoon vergoeden)

En anders moet je maar eens naar de gynaecoloog gaan, die kan je beter met zulke problemen helpen dan de huisarts.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_97649759
Geen ervaring, maar het lijk me erg vervelend.

Er zijn natuurlijk nog andere opties dan alleen de pil of een spiraaltje. Zelf zweer ik bij de Nuvaring. Maar wat voor de één ideaal is, is voor de ander weer een drama dus dat blijft een kwestie van proberen.
Een zwaardere pil lijkt me persoonlijk niet de meest ideale optie, zoveel hormonen. Dan zou ik eerder vragen om je vorige pil zoals Lotje-Plusone al aangeeft.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_97652812
Heel vreemd dat ik bij de eerste pil gewoon compleet nergens last van heb gehad en nu wel, terwijl mn huisarts zei dat het dezelfde samenstelling had en dus in feite dezelfde pil was.

Kan het zijn dat ik geen last meer heb zodra ik terug ga naar m'n oude pil dan? Die pijntjes en hevige ongesteldheid kunnen me even gestolen worden, zolang die tussentijdse bloedingen maar weggaan.

Het is gewoon continu, vorige week eventjes 2 dagen weggeweest en nu weer 3 dagen aan een stuk door. Heb ook niet het idee dat het minder wordt ofzo.

Verder vind ik de pil wel een fijne manier van anticonceptie. Dus mocht ik nog problemen houden, blijf ik in ieder geval eerst maar wat proberen met andere pillen... desnoods inderdaad een zwaardere.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:22:46 #6
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97653037
soms zijn het juist de hulpstoffen die het verschil maken.
Ik kreeg bij de apotheek ook de nep - microgynon, en ik reageerde daar heel anders op. Extreem emotioneel, pijnlijke boobies..dus het kan wel verschil maken.
pi_97653259
ik lees net ff de bijwerkingen van Ethinylestradiol/desogestrel Richter..
quote:
De meest gerapporteerde bijwerkingen (optredend bij meer
dan 1 van de 10 vrouwen) zijn onregelmatig bloedverlies en toename van het
lichaamsgewicht.
pi_97653464
@loecje, dat heb ik inderdaad ook gezien.
Maar ik heb ook gekeken bij mijn oude pil, steridil 30, en daar is de kans op tussentijdse bloedingen gelijk. Gezien ik daar geen problemen had, neig naar het terugvragen van mijn oude pil...

Ik ben vergeten te melden dat ik ook nog een andere variant van deze pil heb gehad: van hetzelfde merk, maar dan een andere samenstelling. Toen had ik ook last van bloedingen en kreeg ik van m'n dokter deze dus voorgeschreven. Ik ben sowieso klaar met dit merk, dat is een ding dat zeker is.
pi_97654246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:22 schreef RandomMoron het volgende:
soms zijn het juist de hulpstoffen die het verschil maken.
Ik kreeg bij de apotheek ook de nep - microgynon, en ik reageerde daar heel anders op. Extreem emotioneel, pijnlijke boobies..dus het kan wel verschil maken.
Ik zou idd bij zoiets ook denken aan de hulpstoffen en vragen of je je oude merk terugmag, waarbij je er geen last van hebt. Dat de werkzame stof hetzelfde is betekent niet dat de samenstelling gelijk is.
pi_97654313
ik had bij diane35 en daarna steridil30(of ethinylestradiol/levonorgestrel, of de echte microgynon) geen last van. nu heb ik weer de diane35 en dit keer wel veel last van doorbraakbloedingen. nog niet helemaal zo ernstig als bij jou maar vervelend is het zeker.
pi_97658782
Mijn menstruatie is minder heftig geworden door de Yaz24+4 pil. Dit slik je 3 dagen langer dan de standaard pil, en een kortere stopweek.
Die Ethinylestradiol/desogestrel Richter 0,03 mg/0,15 mg leverde me ook meer klachten op. Al heb ik nooit tussentijdse bloedingen gehad.
pi_97659528
Vrouwenlichamen kunnen heel anders reageren op pilgebruik, zelfs als je al jaren dezelfde pil slikt kun je opeens veel meer bijwerkingen krijgen.

Als ik jou was zou ik (zeker omdat je zonder pil al best veel klachten had) naar de gynaecoloog gaan i.p.v. de huisarts. Dan kunnen ze ook door middel van echo's e.d. kijken wat er precies gebeurd. Telkens maar meer hormonen slikken zonder dat je weet wat er gebeurd lijkt me nou niet handig.
pi_97663862
Bedankt voor de reacties. Het is dus per persoon verschillend blijkbaar. Erg vervelend.
De spotting wordt steeds erger nu en ik krijg het idee dat het echt een doorbraakbloeding is. Er zitten nu zelfs stolsels bij. Het vreemde is echter wel dat ik het niet zie als ik me afveeg zeg maar, maar als ik een tampon gebruik/geslachtsgemeenschap heb het wel onder het bloed zit en niet zo een beetje ook.
Moet er nu wel bij zeggen dat ik deze pil nu voor het eerst heb doorgeslikt in verband met een uitje dat ik dit weekend heb, maar dat heeft dus amper geholpen. Ik ben nu ontzettend misselijk en ik heb zelfs krampen gekregen.. kan dit wel als je hem doorslikt? Heb daarom besloten om nu meteen een stopweek in te lassen en te kijken hoe mn lijf hier op reageert.
Heb je trouwens een doorverwijzing nodig voor een gynaecoloog? Neem aan van wel he? Mocht dat het geval zijn dan vraag ik het in ieder geval aan mn huisarts.
pi_97665584
Ik wil je niet bang maken, maar heb je misschien niet endometriose?
pi_97665766
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:46 schreef Forever152 het volgende:
Bedankt voor de reacties. Het is dus per persoon verschillend blijkbaar. Erg vervelend.
De spotting wordt steeds erger nu en ik krijg het idee dat het echt een doorbraakbloeding is. Er zitten nu zelfs stolsels bij. Het vreemde is echter wel dat ik het niet zie als ik me afveeg zeg maar, maar als ik een tampon gebruik/geslachtsgemeenschap heb het wel onder het bloed zit en niet zo een beetje ook.
Moet er nu wel bij zeggen dat ik deze pil nu voor het eerst heb doorgeslikt in verband met een uitje dat ik dit weekend heb, maar dat heeft dus amper geholpen. Ik ben nu ontzettend misselijk en ik heb zelfs krampen gekregen.. kan dit wel als je hem doorslikt? Heb daarom besloten om nu meteen een stopweek in te lassen en te kijken hoe mn lijf hier op reageert.
Heb je trouwens een doorverwijzing nodig voor een gynaecoloog? Neem aan van wel he? Mocht dat het geval zijn dan vraag ik het in ieder geval aan mn huisarts.
Ik kon zonder verwijzing terecht bij de gynaecoloog.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:04:58 #16
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97666394
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:42 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik wil je niet bang maken, maar heb je misschien niet endometriose?
Eerste waar ik aan dacht toen ik de titel las.
Heb er laatst een artikel over gelezen. Veel pijn en hele heftige bloedingen enzo. Doet me zo denken aan het verhaal in de OP...

Heb eerder ook last gehad van onverklaarbare tussentijdse bloedingen en ben daarop doorverwezen naar de gynaecoloog. Die heeft even 'binnen gekeken' en alles was gelukkig in orde. Sindsdien gebruik in de Nuvaring en heb nergens last meer van.
(Un)masking for the greater good.
pi_97697074
Hmmmm... ik ben vandaag weggeweest met mijn vriend, dus had er voor gekozen om toch nog één dagje door te slikken voor het geval dat het foute boel zijn. Vanavond ga ik stoppen met de pil. Heb het idee dat het nu alleen nog bruinige afscheiding is sinds vanmorgen. In ieder geval is mijn onderbroek een beetje vies en ik twijfel of ik nu tampons moet gebruiken???

Heb trouwens gekeken naar de symptomen van endometriose.
Klachten die ik op dit moment heb zijn:
- Menstruatieklachten (licht bloedverlies tussendoor, krampen en stolsels). Die krampen en stolsels heb ik trouwens al sinds de eerste keer dat ik ooi tongesteld ben geworden en is zeer herkenbaar bij m'n moeder en oma. Licht bloedverlies is sinds ik ben verwisseld van pil zo een half jaar geleden. Bij de eerste verwisselde pil had ik in de tweede week bloedverlies en nu heb ik het bijna constant.

> Bij endometriose komt dit toch pas later op gang? Ik weet eerlijk gezegd niet beter dan maandelijjkse pijntjes en hevige ongesteldheden.

- Af en toe verstopping. Dit ligt er aan wat ik eet en hoeveel ik drink. Ben ook onder behandeling geweest voor mijn darmen, omdat ik door stress niet meer alles goed kon opnemen. Weet dus niet of dit hier wel betrekking op heeft.

Heb een lange tijd last gehad van mijn blaas. Dit was niet cyclusgerelateerd. Daar heb ik nu geen last meer van in ieder geval.

EDIT: Nu zat er zelfs een beetje gelige afscheiding bij. Het is dus nu en bruin en een beetje gelig. Ik snap er helemaal niks meer van. Overigens heb ik ook echt al jaren een vreemde kleur afscheiding en heb ik best vaak vieze onderbroeken. Denk dat ik daar ook maar eens over ga informeren.
Verder stinkt de afscheiding behoorlijk, maar ik heb geen last van jeuk/irritatie of pijn bij seks.

[ Bericht 3% gewijzigd door Forever152 op 04-06-2011 15:10:22 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:19:47 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97697489
Misschien is het toch wijs als je naar de huisarts gaat. Laat je doorverwijzen naar de gynaecoloog, want dit klinkt me toch wel extreem in de oren.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')