Kijk zo hou je die raamprostitutie wel in standquote:Hoertjes hebben honger
Een groot aantal prostituees op de Wallen komt moeilijk rond. Ondanks dat de dames fulltime achter de ramen zitten. De verdiensten zijn de laatste maanden zelfs zo slecht dat er op kleine schaal voedselpakketten uitgedeeld worden aan prostituees.
Hulpverleners van meerdere instanties merken dat het geld maar langzaam binnenkomt de laatste tijd en melden schrijnende situaties. Frits Rouvoet van Blood ’n Fire deelde eerder alleen voedselpakketten uit aan vrouwen die uit het vak wilden stappen. Zij konden zo de periode tussen het werk als prostituee en het krijgen van een uitkering of vinden van werk, makkelijker overbruggen.
De laatste tijd ziet hij echter dat werkende vrouwen dit ook nodig hebben, en niet alleen vrouwen die hun geld gedwongen af moeten staan. "Er ontstaan schrijnende situaties, vrouwen liggen bijvoorbeeld de hele dag in een bed te werken, maar slapen ’s avonds op straat."
Metje Blaak van de vakbond voor prostituees, de Rode Draad, en het Wallenjournaal vindt het schokkend hoe de dames op de Wallen aan de bedelstaf raken. „Het klopt, de laatste maanden wordt er door veel vrouwen weinig verdiend. Ik hoor ook geluiden uit de rest van het land, maar die kan ik nog niet bevestigen. Mannen worden volgens mij afgeschrikt door alle regeltjes die gemaakt worden door overheden.”
Onderhandelen
Ook het Leger des Heils in Amsterdam ziet dat de prostituees minder verdienen. "We merken dat klanten steeds meer onderhandelen en dat de prijs omlaag gaat", meldt een woordvoerster.
Omdat hulpinstanties verschillende redenen aanwijzen zoals de slechte economie, regeltjes van de gemeente en pooiers, vinden ze het moeilijk een oplossing aan te dragen. "De dames proberen het op te lossen door van de dag- naar de avonddienst te switchen of andersom. In de hoop dan meer te verdienen", zegt Rouvoet. "Dat helpt maar eventjes, zolang vaste bezoekers nog het idee hebben dat ze ‘nieuw’ zijn."
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:41 schreef HSG het volgende:
Niemand mag honger lijden, en vooral niet in een land als Nederland.
De omzet is niet de verdienste.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:42 schreef ABombali het volgende:
Voedselpakketten voor hoeren slaat nergens op natuurlijk, als je niet meer quitte kan draaien zoek je maar een ander beroep. En op de wallen verdienen ze best redelijk, gemiddeld misschien 5x modaal belastingvrij
Als de dames niet meer verdienen met op hun rug liggen kunnen ze altijd nog kantoren gaan schrobben.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:07 schreef niels0 het volgende:
Mensen hebben duidelijk minder te besteden sinds de crisis is begonnen. Ik zie het overal om me heen. Betaalde sex is een luxe, geen wonder dus dat mensen er op bezuinigen, maar in een land als Nederland hoort het niet zo te zijn dat mensen hongeren of op straat slapen. Dat hoort nergens natuurlijk maar vooral niet in Nederland.
Ik weet niet of dat wel zo is. Er zijn minder banen dan mensen dus er blijft altijd een groep over die buiten de boot valt daarom is een sociaal vangnet belangrijk. Nederland is een rijk land...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als de dames niet meer verdienen met op hun rug liggen kunnen ze altijd nog kantoren gaan schrobben.
Het bestaat wel, dames die het uit redelijk vrije keuze doen. Zoals ik al noemde, sommigen doen het om uit de schulden te komen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:33 schreef reformatorisch het volgende:
Ik vind dit een positieve vooruitgang, ik kan mij niet voorstellen dat deze vrouwen hiervoor kiezen om dit (vak) te doen.
Precies je zegt het zelf al, dit is GEEN vrije keuze, als ze geen schulden hadden, dan hadden ze dit werk niet gedaanquote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Het bestaat wel, dames die het uit redelijk vrije keuze doen. Zoals ik al noemde, sommigen doen het om uit de schulden te komen.
Maar in veruit de meeste gevallen is er iets nogal mis, ja.
Ik vind dat eigenlijk wel een asociale houding. Prostituees hebben een belangrijke maatschappelijke funktie, dat wordt vaak vergeten. Helaas zijn sommige beroepen nou eenmaal conjunctuur-gevoelig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:37 schreef Linkiss het volgende:
Als je inderdaad niet genoeg verdient moet je maar een andere baan vinden. Hadden ze maar een opleiding moeten volgen ofzo. Iedereen kan wel op zijn rug liggen.
Ze bestaan wel die het uit vrije wil doen. Sommige meiden zijn gewoon nymfo.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:43 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Precies je zegt het zelf al, dit is GEEN vrije keuze, als ze geen schulden hadden, dan hadden ze dit werk niet gedaan
Ja leuk alsof kinderen en bejaarden hier moeten werken. Er zijn genoeg banen in Nederland (vergrijzing), alleen zijn ze niet allemaal leuk,uitdagend enz enz.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:36 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wel zo is. Er zijn minder banen dan mensen dus er blijft altijd een groep over die buiten de boot valt daarom is een sociaal vangnet belangrijk. Nederland is een rijk land...
surequote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:44 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ze bestaan wel die het uit vrije wil doen. Sommige meiden zijn gewoon nymfo.
Je begreep me best wel. En je hebt geen gelijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:45 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ja leuk alsof kinderen en bejaarden hier moeten werken. Er zijn genoeg banen in Nederland (vergrijzing), alleen zijn ze niet allemaal leuk,uitdagend enz enz.
Nee de dames van plezier kunnen best een ander baantje nemen. Gaat alleen lastig als ze een lastige pooier hebben die nogal druk op ze legt. Maar dat heeft dus niks met het banen aanbod in Nederland te maken.quote:
Wil je nou echt beweren dat er niet genoeg baantjes zijn in Nederland? Wat denk je dat al die Polen hier doen dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:45 schreef niels0 het volgende:
[..]
Je begreep me best wel. En je hebt geen gelijk.
In welke wereld leef jij man!!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:44 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ze bestaan wel die het uit vrije wil doen. Sommige meiden zijn gewoon nymfo.
Uitgebuit worden?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:49 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wil je nou echt beweren dat er niet genoeg baantjes zijn in Nederland? Wat denk je dat al die Polen hier doen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |