1. The Matrix
* Ja het is gewoon een geweldige film, vette actie, gecombineerd met een heel goed doordacht verhaal
2. Lord Of The Rings: Fellowship Of The Ring
* Verfilming van mijn favoriete boek
3. Requiem For A Dream
* Erg indrukwekkende film, en met Jennifer Connelly
4. Terminator 2: Judgement Day
* Blijf het gewoon een fantastische actiefilm vinden, niet meer, niet minder, vroeger (6 jaar geleden ofzo) mijn absolute favoriet
5. Fight Club
* Erg stoere film, met een heel goed verhaal...
6. American History X
* Sterk geacteerde en aangrijpende film, met één van de gruwelijkste scenes uit de filmgeschiedenis
7. Dark City
* Ik was erg verast door de prachtige vormgeving van deze sf-film, met Jennifer Connelly
8. The Fifth Element
* Heerlijke sf-pulp
9. Die Hard with a Vengeance
* Gewoon een erg goede actiefilm
10. The Last Boy Scout
* imo een erg onderschatte genre-film, de wisselwerking tussen Bruce Willis en Damon Wayans is geweldig
11. The Sixth Sense sterk einde
12. Bound erg spannend
13. The Shawshank Redemption sympathiek, sterk geacteerd
14. The Game zet je constant op het verkeerde been
15. Men In Black erg grappig
16. Memento slim gemaakt
17. Blade Runner klassieke sf
18. Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back beste SW
19. Indiana Jones The Last Crusade beste Indie
20. Rush Hour beste Jackie Chan
21. Monsters Inc. ik lag in een deuk, jammer van het Disney-einde
22. Face/Off goede imitaties van elkaar van N. Cage en J. Travolta
23. Sleepy Hollow mooiste en erg grappige horrorfilm
24. Dr. Strangelove: Or How I Stop Worrying and Start Loving The Bomb beste comedy allertijden
25. The Usual Suspects geweldig scenario
26. Saving Private Ryan indrukwekkende oorlogsfilm
27. Braveheart prachtige massa-gevechten
28. Demolition Man Stallone's beste
29. Schindler's List indrukwekkende film over de Holocaust
30. Se7en wat een sterk einde...
31. Pulp Fiction hoeft nix over gezegd te worden denk
32. A Clockwork Orange erg goede Kubrick-film, toen als schokkend ervaren
33. Mulholland Drive
34. Star Wars Episode II: Attack Of The Clones The Force Is Back
35. Star Wars eerste SW
36. The Others erg spannend, kippevel
37. Silence Of The Lambs die scene met de nachtkijker...brrrr...
38. Apocalypse Now erg indrukwekkende oorlogsfilm
39. Contact sterk sf-film
40. Gattaca verassende film over genetische manipulatie
41. GoldenEye beste Bond-film
42. Crouching Tiger, Hidden Dragon goed drama, met kewle martial arts
43. Lock, Stock And Two Smoking Barrels niet na te vertellen, erg grappig
44. Heat Pacino en De Niro in 1 film... geweldig
45. Gladiator hergeboorte van het Romeins Epos
46. The Name Of The Rose erg mooie verfilming van het boek van Umberto Eco
47. JFK zet je tog aant denken
48. X-Men beste superheldenfilm (heb Superman nog niet gezien
49. Desperado die geweergevechten zijn geweldig... en Buscemi weer ik een prachtige rol
50. Raiders Of The Lost Ark Indiana Jones...
net niet gehaald, maar wil ik tog even vermelden... Donnie Darko (die site is ook erg kewl), Le Fabuleux Destin D'Amelie Poulard, Lola Rennt en Reservoir Dogs
Gladiator en The Game zijn echt supergoed, mijn 2 favorieten
Wat een poepfilm is dat!
gelukkig maar... zou anders een saaie wereld zijn...
quote:Het is de enige scene die ik ooit gezien heb waar ik vanzelf wegkeek...en ik heb behoorlijk wat gezien op het scherm.
Op zaterdag 22 juni 2002 14:33 schreef ivetje het volgende:
American History X met 1 van de gruwelijkste scenes??
Uhm...vond hem wel meevallen, je krijgt niet eens te zien hoe hij er na die trap bij ligt!!
Vond ik erg flauw eigenlijk...
Daarnaast een sterk emotioneel einde. Jammer alleen dat het script niet zo sterk was op het punt van het verklaren van de haat van de hoofdpersonage...
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 22-06-2002 14:36]
quote:Leuk!
Op zaterdag 22 juni 2002 14:22 schreef Gorro het volgende:
Op verzoek van Arcee is hier mijn all time top 50 van films...
* 4. Terminator 2: Judgement Day
* Blijf het gewoon een fantastische actiefilm vinden, niet meer, niet minder, vroeger (6 jaar geleden ofzo) mijn absolute favoriet
Idd, elf jaar later nog altijd een meesterwerk. Judgment is met zonder e na de d, trouwens. Vaak gemaakte fout.
* 6. American History X
* Sterk geacteerde en aangrijpende film, met één van de gruwelijkste scenes uit de filmgeschiedenis
Ja, de stoeprandscène. *megaril*
* 9. Die Hard with a Vengeance
* Gewoon een erg goede actiefilm
Wel goed ja, maar béter dan deel 1? Hmmm...
* 11. The Sixth Sense sterk einde
Niet zo zeer het einde zelf, als wel de briljante aanloop er naar toe met alle goed verborgen gehouden aanwijzingen die pas bij een 2e keer kijken duidelijk worden.
* 17. Blade Runner klassieke sf
Vréselijke film, vond ik dat. Kon ik echt helemaal niks mee. Bah, bah, bah. Wat vond je er zo goed aan?
* 23. Sleepy Hollow mooiste en erg grappige horrorfilm
Blèh, vond 't maar een troosteloze film. En een retevage Depp.
* 24. Dr. Strangelove: Or How I Stop Worrying and Start Loving The Bomb beste comedy allertijden
Me met veel moeite doorheen geworsteld. Niet aan mij besteed.
* 38. Apocalypse Now erg indrukwekkende oorlogsfilm
Kon ik ook al niks mee. Bij het zogenaamd briljante einde haakte ik juist af.
* 39. Contact sterk sf-film
Goeie! Eén van de meest intrigerende films ooit.
Goeie lijst wel, al met al. Ben 't met veel keuzes wel eens. Wel weinig drama.
quote:Maar je weet wel gelijk welke hij bedoelt.
Op zaterdag 22 juni 2002 14:33 schreef ivetje het volgende:
American History X met 1 van de gruwelijkste scenes??
Uhm...vond hem wel meevallen, je krijgt niet eens te zien hoe hij er na die trap bij ligt!!
En het is niet zozeer 't expliciete beeld, maar meer 't beeld dat 't oproept en de beschrijving van 't geluid door z'n broer later in de film.
quote:De vormgeving en de rol van Hauer.
* 17. Blade Runner klassieke sf
Vréselijke film, vond ik dat. Kon ik echt helemaal niks mee. Bah, bah, bah. Wat vond je er zo goed aan?
quote:Het verhaal stelde inderdaad niet zo veel voor, maar de vormgeving was geweldig, en hij was ook grappig... Ik vond Depp juist wel kewl, tog wel 1 van me favoriete acteurs, altijd een beetje van die afwijkende rollen.
* 23. Sleepy Hollow mooiste en erg grappige horrorfilm
Blèh, vond 't maar een troosteloze film. En een retevage Depp.
quote:Klopt ik bande vroeger alles wat met drama te maken had, nu is dat veeel minder, maar tog beleef ik meer plezier aan het kijken van lekkere luchtige films...
Goeie lijst wel, al met al. Ben 't met veel keuzes wel eens. Wel weinig drama.
Vooral de soundtrack maakt het een erg indrukwekkende film, zeker weten mijn favoriete soundtrack. Past perfect bij de film.
quote:Ja, wel stoer, die vormgeving, maar ook erg donker. Niets in die film kon m'n sympathie opwekken.
Op zaterdag 22 juni 2002 14:46 schreef Gorro het volgende:
De vormgeving en de rol van Hauer.
quote:Die scène dat dat paard uit die boom komt zetten is wel erg fraai.
Het verhaal stelde inderdaad niet zo veel voor, maar de vormgeving was geweldig, en hij was ook grappig... Ik vond Depp juist wel kewl, tog wel 1 van me favoriete acteurs, altijd een beetje van die afwijkende rollen.
quote:Zoals Requiem for a Dream, om maar 'es een luchtige film te noemen.
Klopt ik bande vroeger alles wat met drama te maken had, nu is dat veeel minder, maar tog beleef ik meer plezier aan het kijken van lekkere luchtige films...
The Matrix
Lord Of The Rings: Fellowship Of The Ring
Fight Club
American History X
The Fifth Element
Men In Black
Saving Private Ryan
Schindler's List
Silence Of The Lambs
Gladiator
The Fast And The Furious
Dumb And Dumber
The Majestic
Mission: Impossible 2
The Rock
A Few Good Man
John Q
quote:Voor mij gold precies hetzelfde.
Op zaterdag 22 juni 2002 14:35 schreef Mike het volgende:Het is de enige scene die ik ooit gezien heb waar ik vanzelf wegkeek...en ik heb behoorlijk wat gezien op het scherm.
En Gorro, zeker een mooie lijst, ik zou niet eens een lijst van mijn top 50 kunnen maken...
En smaken verschillen inderdaad. In mijn top 10 zouden ieg Usual Suspects en Se7en staan, en ergens tussen 10 en 20 ook wel Casablanca. Heb je gezien dat in jouw lijst van 50 titels er maar 9 zijn gemaakt vóór de jaren '90?
En Demolition Man Stallones beste? Heb je Copland gezien? Dat vond ik veruit z'n beste, daarna Rocky.
En waar zijn de Godfather-films?
Maar ach, ik heb 4 van jouw top-10-films nooit gezien...
quote:Casablanca heb ik nooit gezien...
Op zaterdag 22 juni 2002 15:09 schreef California het volgende:[..]
Voor mij gold precies hetzelfde.
En Gorro, zeker een mooie lijst, ik zou niet eens een lijst van mijn top 50 kunnen maken...
En smaken verschillen inderdaad. In mijn top 10 zouden ieg Usual Suspects en Se7en staan, en ergens tussen 10 en 20 ook wel Casablanca. Heb je gezien dat in jouw lijst van 50 titels er maar 9 zijn gemaakt vóór de jaren '90?
En Demolition Man Stallones beste? Heb je Copland gezien? Dat vond ik veruit z'n beste, daarna Rocky.
En waar zijn de Godfather-films?
Maar ach, ik heb 4 van jouw top-10-films nooit gezien...
The Godfather II staat op 77, The Godfather op 213, vond ze enigszins saai en soms langdradig (vooral de eerste), maar wel erg goed geacteerd enzo...
Copland idd gezien, maar de humor in Demolition Man is weer geweldig, die one-liners... en Rocky heb ik ook al 5 keer gemist op tv
van die oude films kan idd kloppen... ik vond de jaren 80 tog al een pauper decennium, zowel qua muziek als films... in mijn top 250 komen wel meer oudere films voor, de meeste halen het gewoon net niet... en die oudere films komen ook minder vaak op tv, en zijn moeilijker aan te komen op DivX
quote:ik had best moeite om te gaan slapen nadat ik die film voor het eerst gezien had... was helemaal van slag af... egt geweldig... het heeft 2 maanden geduurt voor ik het weer aandurfde om hem te kijken... de soundtrack heb ik wel veelvuldig gedraaid... die alleen al is indrukwekkend...
Op zaterdag 22 juni 2002 14:54 schreef Arcee het volgende:Zoals Requiem for a Dream, om maar 'es een luchtige film te noemen.
heb vanavond voor de 2e keer Mulholland Drive gezien en vond hem NOG beter dan de eerste keer... het is nu mijn #7 film geworden...
Die dubbele lagen in die film zijn geweldig, net als de visuele vormgeving... egt een meesterwerk...
quote:Wat een saaie humorloze film is dat..
Op zaterdag 22 juni 2002 14:22 schreef Gorro het volgende:
[/i]
20. Rush Hour beste Jackie Chan
quote:Doe vooral wat je niet laten kan zou ik zeggen... Ik vind het altijd wel leuk van die lijstjes...
Op zondag 23 juni 2002 00:26 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Is het de bedoeling dat overige fokkers ook hun top 50 posten? Ik wil wel..
voor de mensen die niet tot 50 kunnen komen, is er ook een topic waar 10 voldoende is , maar dat vind ik maar een beetje zwakjes... ik had makkelijk tot 250 kunnen gaan en dan nog films geweten die ik er ook in gewild zou hebben
maar voor top 10 is dit topic wel goed Wat is je Film Top 10 aller tijden?
Dit topic is alleen voor de diehards
quote:Ik vond de scene ook erg slap.
Op zaterdag 22 juni 2002 14:35 schreef Mike het volgende:[..]
Het is de enige scene die ik ooit gezien heb waar ik vanzelf wegkeek...en ik heb behoorlijk wat gezien op het scherm.
Daarnaast een sterk emotioneel einde. Jammer alleen dat het script niet zo sterk was op het punt van het verklaren van de haat van de hoofdpersonage...
En verder was het einde heel slecht, naar mijn mening.
quote:zijn vader heeft hem aangespoord, hij keek erg op naar zijn vader en die begon met het demoniseren van zwarten, en toen die ook nog eens werd gedood door een donkere belhamel sloegen de stoppen door.
Op zaterdag 22 juni 2002 14:35 schreef Mike het volgende:
quote:Precies, je zag af en toe korte flitsen tijdens het eten. En natuurlijk het filmpje van CBS, wat de directeur van Derik's school te zien krijgt bij de politie.
Op zondag 23 juni 2002 00:53 schreef Herald het volgende:[..]
zijn vader heeft hem aangespoord, hij keek erg op naar zijn vader en die begon met het demoniseren van zwarten, en toen die ook nog eens werd gedood door een donkere belhamel sloegen de stoppen door.
quote:en wat doet zo'n saaie bout film als Jerry Maguire hier tussen?
Op zondag 23 juni 2002 00:38 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ik had altijd gehoord dat Apocalyps Now een goede/klassieke oorlogs film was ,khad hem ook een aantal weken geleden gehuurd:Wat een bout film!Waar is de actie?Waar is überhaupt de oorlog?Iig mij lijsie van favo film:
- Saving Private Ryan
- Terminator 2
- The Matrix
- Akira
- Ghost In The Shell
- Cast Away
- Indiana Jones And The Last Crusade
- Tokyo Babylon 2
- The Snowman
- Final Fantasy
- Jerry Maguire
- Predator