abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:59:39 #1
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97628218
Ik heb vanmiddag iets van 15 kikkervisjes gevangen en in iets meer dan een liter water (uit dezelfde sloot) gedaan met 1 grote zuurstofplant erin.
Nu hangen ze eigenlijk allemaal met de kop naar het wateroppervlak (met de staart naar beneden dus). Hebben ze dan zuurstoftekort?
We zullen zien, zei de blinde.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 19:03:48 #2
163650 Greys
pi_97628386
Het klinkt ook als wat weinig water, een liter. Vooral als het warm is, is daar de zuurstof zo uit. Geen idee hoe snel een plant dat weer aan kan maken.
Ga je ze nog ergens in uitzetten of iets dergelijks? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:05:45 #3
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97628444
Ja dan zet ik ze wel in de vijver uit, dan ga ik niet afwachten tot ze allemaal dood zijn om dan te merken dat er echt te weinig zuurstof in zat.

Ik had ze graag meer water gegeven maar ik heb geen grotere doorzichtige bak en ook geen zuurstofpomp..
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 19:12:54 #4
163650 Greys
pi_97628769
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, je had ze gevangen om...? Met als doel ze toch al uit te zetten in je vijver, of wilde je ze langer apart houden om te zien hoe ze zich ontwikkelen oid?

Want een liter, da's een halve colafles bij wijze van spreken. Kan me voorstellen dat het wat krap is, met 15 kikkervisjes. Ik vond dit op een website net:

quote:
wat zijn de grootste moeilijkheden?

Er kan massale sterfte ontstaan vooral als
er teveel kikkervisjes in een bak zitten. Het water
wordt ineens troebel en er treedt dan sterfte op.
Ook kan er te weinig zuurstof in het water komen, vooral
als er teveel kikkervisjes zijn of de temperatuur te hoog is.
Hier staat veel info :) http://www.waterwereld.nu/kikkervisjes.php
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 19:15:20 #5
163650 Greys
pi_97628870
En ik vond dit nog, heb je misschien ook iets aan. Stond een vraag van iemand die zich ook zorgen maakte om het aan de oppervlakte zwemmen van de kikkervisjes:

quote:
Kikkervisjes horen in de hele emmer te zwemmen, waarvan de meeste op de bodem.
De meest gemaakte fout is dat men te veel kikkervisjes in een te kleine bak zet.
Hun voedsel is de eerste dagen het dril waar ze uit gekomen zijn, daarna gaan ze over op algen, maar die kunnen in je emmer zich niet ontwikkelen.
Ook moeten er zuurstofplanten in voor de waterkwaliteit.
Er dagelijks een deel van het water verversen.
Een grote galzen vaas is prima, maar dan wel met zuurstofplanten er in en volop in het daglicht zetten voor de algontwikkeling.
Niet meer dan een stuk of 15 kikkervisjes er in, laat de rest maar weer los.
Zo niet, dan is straks alles dood door te vuil water en te kort aan zuurstof ( boven zwemmen).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97629007
Lijkt mij idd te weinig water. Als je ze op wilt kweken zou ik ze in een grotere bak doen, dan maar niet doorzichtig ;) Of je doet ze in gescheiden bakken, zodat er genoeg ruimte is :)

En misschien hebben ze ook al wel honger :+

Wij gaven ze altijd kattenbrokjes (van die droge), die zetten heel erg op in water, daar knabbelen ze stukjes van :9
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 19:20:51 #7
163650 Greys
pi_97629149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:17 schreef tombolafan het volgende:
Lijkt mij idd te weinig water. Als je ze op wilt kweken zou ik ze in een grotere bak doen, dan maar niet doorzichtig ;) Of je doet ze in gescheiden bakken, zodat er genoeg ruimte is :)

En misschien hebben ze ook al wel honger :+

Wij gaven ze altijd kattenbrokjes (van die droge), die zetten heel erg op in water, daar knabbelen ze stukjes van :9
Kattenbrokjes, daar zou je idd niet snel aan denken :D
En ze lusten ook komkommer vond ik net:

Als ze net uit het ei komen is de aanslag wat op waterplanten groeit het beste. Maar het goedkoopste is komkommer in dunne plakjes en doorgesneden tomaat.
Ook goed is gekookte spinazie.
Wanneer ze groter worden eten ze ook vissevoer.
Let op! als de kikkervisjes pootjes krijgen en het water uit willen dan eten ze nog alleen maar kleine vliegjes. Het makkelijkste zijn fruitvliegjes; leg wat stukjes fruit buiten neer, in korte tijd verzamelen zich daarop fruitvliegjes. Leg het stukje fruit met vliegjes in het bakje van de kikkers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97629198
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Kattenbrokjes, daar zou je idd niet snel aan denken :D
En ze lusten ook komkommer vond ik net:

Als ze net uit het ei komen is de aanslag wat op waterplanten groeit het beste. Maar het goedkoopste is komkommer in dunne plakjes en doorgesneden tomaat.
Ook goed is gekookte spinazie.
Wanneer ze groter worden eten ze ook vissevoer.
Let op! als de kikkervisjes pootjes krijgen en het water uit willen dan eten ze nog alleen maar kleine vliegjes. Het makkelijkste zijn fruitvliegjes; leg wat stukjes fruit buiten neer, in korte tijd verzamelen zich daarop fruitvliegjes. Leg het stukje fruit met vliegjes in het bakje van de kikkers.

Komkommer? :o o|O o|O o|O o|O
In deze tijd? :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 19:29:53 #9
163650 Greys
pi_97629490
quote:
12s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:21 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Komkommer? :o o|O o|O o|O o|O
In deze tijd? :X
TS kan er vast goedkoop aan komen nu :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:33:38 #10
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97629630
Haha dan gaan ze sowieso dood. :') ;(

Ik heb er net 11 losgelaten en er 4 over gehouden, de bak gevuld met nieuw water en de zuurstofpomp er even in gehangen.
Ik wacht even af hoe het nu gaat, als ze weer naar de oppervlakte komen dan laat ik ze los in de vijver.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:12 schreef Greys het volgende:
of wilde je ze langer apart houden om te zien hoe ze zich ontwikkelen oid?
Dat ja.
Ik had er heel veel gevangen (50 ofzo?) en het grootste gedeelte in de vijver gezet (waar wel wat alg in zit), ik dacht dat 15 in een liter wel zou kunnen. O-)

Kattenbrokjes en fruitvliegjes zijn een goed idee inderdaad. :) Ik las ook dat ze iets moeten hebben om op te zitten zodra ze pootjes hebben, dus dat heb ik ook vast geregeld.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:15 schreef Greys het volgende:
"Een grote galzen vaas is prima, maar dan wel met zuurstofplanten er in en volop in het daglicht zetten voor de algontwikkeling."
Ja dat kan, maar dan ben ik weer bang dat het water 30 graden wordt en dat lijkt me ook niet echt goed...
Ik wist dat ze algen aten en heb vanmiddag al 2 emmers water met wat draadalg in de volle zon gezet, dat lijkt me handiger dus. :P

Haha er zit er nu net een te poepen, wist niet dat ze dat nu ook al deden :')!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 juni 2011 @ 00:45:23 #11
163650 Greys
pi_97683635
Houd je ons op de hoogte?
Misschien een fotootje hier en daar? O-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97683813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:45 schreef Greys het volgende:
Houd je ons op de hoogte?
Misschien een fotootje hier en daar? O-)
Je moet er 1 blenderen. Kleurt het waterbblauw dan is er genoeg zuurstof!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 juni 2011 @ 00:50:41 #13
163650 Greys
pi_97683844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Je moet er 1 blenderen. Kleurt het waterbblauw dan is er genoeg zuurstof!
:') We zullen jou blenderen :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:59:15 #14
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97684163
Weet je wel dat je "in overtreding bent" ? Je mag geen kikkervisjes of kikkers vangen. Dit zijn beschermde dieren. Het enige wat mag is dril meenemen en uit laten komen voor educatieve doeleinden. De kikkertjes moeten dan weer terug naar waar het dril gehaald is.

Zodra ze de metamorfose ondergaan moeten ze goed bereikbare plekken hebben om op het droge te klimmen (anders verdrinken ze) en ze moeten vanaf dat moment ook alleen maar levend voer krijgen anders eten ze elkaar op.

Zitten er vissen in je vijver? Die eten nl kikkervisjes. Heb je een filterpomp in je vijver want daar verdwijnen de kikkervisjes in. Als je vijver in goede staat is voor kikkers, had je ook gewoon een paar jaar af kunnen wachten. Als de kikkers de vijver goedkeuren, komen ze er uiteindelijk vanzelf in, dat is hier ook gebeurd, ondanks dat er al vissen in de vijver zaten.
pi_97684215
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:59 schreef childintime het volgende:
Weet je wel dat je "in overtreding bent" ? Je mag geen kikkervisjes of kikkers vangen. Dit zijn beschermde dieren. Het enige wat mag is dril meenemen en uit laten komen voor educatieve doeleinden. De kikkertjes moeten dan weer terug naar waar het dril gehaald is.

Zodra ze de metamorfose ondergaan moeten ze goed bereikbare plekken hebben om op het droge te klimmen (anders verdrinken ze) en ze moeten vanaf dat moment ook alleen maar levend voer krijgen anders eten ze elkaar op.

Zitten er vissen in je vijver? Die eten nl kikkervisjes. Heb je een filterpomp in je vijver want daar verdwijnen de kikkervisjes in. Als je vijver in goede staat is voor kikkers, had je ook gewoon een paar jaar af kunnen wachten. Als de kikkers de vijver goedkeuren, komen ze er uiteindelijk vanzelf in, dat is hier ook gebeurd, ondanks dat er al vissen in de vijver zaten.
Hihihi. Man het zijn maar 15 visjes.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 01:05:05 #16
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97684355
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 01:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hihihi. Man het zijn maar 15 visjes.
Dat zeiden ze 100 jaar geleden ook over de walvis, en als iedereen zo erover denkt dan heb je dus al een probleem. Momenteel (of eigenlijk al een paar jaar) is er een ziekte onder kikkers aan het uitbreken. In gebieden waar die ziekte uitbreekt, gaan de kikkers massaal dood.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 juni 2011 @ 01:12:05 #17
163650 Greys
pi_97684611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:59 schreef childintime het volgende:
Weet je wel dat je "in overtreding bent" ? Je mag geen kikkervisjes of kikkers vangen.
Dit wist ik trouwens ook niet :)
Maar inderdaad, net opgezocht, sinds de Flora en Fauna wet is het verboden.

quote:
Dat 'iets om op te zitten' had TS inderdaad ook gezien en heeft ze geregeld las ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 4 juni 2011 @ 01:16:30 #18
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97684745
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 01:12 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit wist ik trouwens ook niet :)
Maar inderdaad, net opgezocht, sinds de Flora en Fauna wet is het verboden.

[..]

Dat 'iets om op te zitten' had TS inderdaad ook gezien en heeft ze geregeld las ik.
Heel veel mensen weten dat niet :) Juist daarom is het wel handig het af en toe eens onder de aandacht te brengen. Ik heb zelf vroeger ook kikkervisjes gevangen; gingen allemaal dood door onwetendheid van mijn kant (geen levend voer).

Het is een klein kwetsbaar diertje; als je op de hei een ree gaat vangen en mee naar huis neemt vind iedereen dat idioot en heb je zo de politie op je dak. Als je kikkervisjes vangt is er eigenlijk niemand die dat iets boeit, juist omdat het zulke kleine, nietszeggende diertjes zijn ;)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 01:30:41 #19
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97685256
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:33 schreef Doodloper het volgende:
Haha dan gaan ze sowieso dood. :') ;(

Ik heb er net 11 losgelaten en er 4 over gehouden, de bak gevuld met nieuw water en de zuurstofpomp er even in gehangen.
Ik wacht even af hoe het nu gaat, als ze weer naar de oppervlakte komen dan laat ik ze los in de vijver.

[..]

Dat ja.
Ik had er heel veel gevangen (50 ofzo?) en het grootste gedeelte in de vijver gezet (waar wel wat alg in zit), ik dacht dat 15 in een liter wel zou kunnen. O-)

Kattenbrokjes en fruitvliegjes zijn een goed idee inderdaad. :) Ik las ook dat ze iets moeten hebben om op te zitten zodra ze pootjes hebben, dus dat heb ik ook vast geregeld.

[..]

Ja dat kan, maar dan ben ik weer bang dat het water 30 graden wordt en dat lijkt me ook niet echt goed...
Ik wist dat ze algen aten en heb vanmiddag al 2 emmers water met wat draadalg in de volle zon gezet, dat lijkt me handiger dus. :P

Haha er zit er nu net een te poepen, wist niet dat ze dat nu ook al deden :')!
Ik weet niet of ze draadalg eten. Dat heb ik in mijn vijver en zover ik weet eten de kikkervisjes daar niet van. Wat wel handig is, als je toch emmers met draadalg in de zon hebt gezet, je daar een paar zakjes watervlooien bij kunt gooien. Die gaan zich dan vermeerderen en kun je in je vijver gooien ^O^
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:10:56 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140991705
Kick :D

Vanaf welk stadium hebben ze weinig water meer nodig om te overleven?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 12 juni 2014 @ 15:12:50 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_140991768
Ligt hier namelijk een plas voor kantoor met vrij ontwikkelde visjes. Achterpoten zijn er, bij sommige ook voorpoten. Maar de plas verdwijnt superrap omdat het al een tijdje niet meer heeft geregend en het steevast zo'n 30 graden is :'( :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 juni 2014 @ 12:28:10 #22
163650 Greys
pi_141026528
Foto van de plas? Af en toe wat water er bij?
(Geen idee trouwens vanaf wanneer, volgens mij pas echt als ze rond kunnen springen en zich dus goed kunnen verplaatsen).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')