abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:14:14 #1
227354 Martinehhh
Be the best you can be!
pi_97614802
Hoi allemaal,

Het is misschien een domme vraag (ben niet blond), maar stel ' em toch!

Ik ben sinds zaterdag in de diarree geweest en gister heb ik dit weten te stoppen dmv diarree-remmers. Ook nog geen diarre weer gehad.

Mijn oma is vannacht opgenomen in het ziekenhuis en daar wil ik vanmiddag even naar toe.

Is het zo dat het nu nog besmettelijk is? Of omdat je geen diarree meer hebt, is de besmettelijkheid dan ook gelijk verdwenen?

Groetjes
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:16:39 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97614865
Zo lang je niet over haar heen gaat poepen lijkt het me onschadelijk.
Je moeder is een hamster
  Boks-Chick donderdag 2 juni 2011 @ 11:20:27 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_97614975
Diarree is volgens mij alleen besmettelijk als de ander die diarree aanraakt, of wanneer (bij iets echt besmettelijks ofzo) jij je handen niet gewassen hebt na de 'stoelgang' en kort daarna een ander aanraakt.

Mocht je diarree oorzaak zijn van een ziekte of besmetting van jezelf waar je nog last van hebt, ben jij degene die besmettelijk is en niet zozeer je diarree :P
lolwut
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:23:01 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_97615044
Gewoon effe handen wassen bij het toilet in het ziekenhuis.
Daar hebben ze wel desinfecterende handzeep, sterker nog; hier en daar moeten er van die antibacteriedispensers aan de muur hangen.
Je moeder is een hamster
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:27:49 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97615174
Diarree is een symptoom, een ziektebeeld, niet een ziekte op zich.
Het kan veroorzaakt zijn door verkeerde voeding (teveel ergens van, allergie, bedorven voedsel), in welk geval er geen sprake is van een echte ziekte, dus er is geen ziekte die kan worden doorgegeven.
Het kan ook veroorzaakt worden door een ziekte, maar dan hangt het van de ziekte af of die anders dan door contact met de ontlasting kan worden doorgegeven.
So-wie-so natuurlijk zeer grondig je handen wassen, ook als je zelf geen merkbaar ziektebeeld hebt, kan contact met ontlasting van anderen problemen opleveren, zeker in het geval van een toch al zwakke gezondheid.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97615243
EHEC verspreidt zich via diarree, wat tevens een symptoom is

Dus ehhh
pi_97618833
handen wassen is the key idd :)
en droog je handen met papier wat je weg kan gooien ipv een handdoekje wat er dagen hangt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_97620963
De meeste diarree zal door een virus komen, een virale gastro-enteritis dus. Ontlasting is dan besmettelijk. Kortom: goed je handen wassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')