Nee, ik breek een lans voor een mooi product.Ik heb geen enkel belang bij de komkomkommer handel of kweekerij.quote:
Dank je.quote:Op donderdag 2 juni 2011 09:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
komkommersla gaat op de manier zoals jij het beschrijft nooit vervelen Piet... yum yum
Dat heb je mis, het is erg lekker. Je trekt niet al het vocht er uit, maar slechts een deelquote:Op donderdag 2 juni 2011 10:16 schreef Civilian het volgende:
Komkommerschijfjes waar 't vocht helemaal is uitgetrokken lijkt me eigenlijk behoorlijk ranzig..
Het is eten en drinken tegelijk en ideaal op reis, het is zijn eigen verpakking, lekt niet en plakt niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Met heet weer: komkommer doormidden snijden, wat zout over beide helften en smullen maar
Jep, dat geeft wat licht zoetigs.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:30 schreef Erasmo het volgende:
Dille is ook een lekker kruid om er bij te doen.
De komkommers worden inderdaad nu wel voor dumpprijzen op de markt verkocht. mooi moment om er flink wat in te maken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:06 schreef Weltschmerz het volgende:
De komkommers waren wel erg goedkoop op de markt. Ik ken het wel met azijn en veel zwarte peper, en dan een dagje in de koelkast. Dan wordt het inderdaad een beetje een natte drab die zowel erg zuur als behoorlijk scherp is, maar wel lekker.
Zoals het zo mooi heet in " De volmaakte Hollandsche keuken-meid door Steven van Esveldt" (Amsterdam 1746) " Het selfde andersch"quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:52 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Of eens niet in dunne schijfjes, maar in stukjes.
Komkommer overlangs halveren, zaadjes eruit schrapen met theelepeltje.
Helften nog een keer halveren.
Dus euh kwarteren, vierendelen? In ieder geval heb je nu 4 lange slierten.
Die onder een schuine hoek in 1cm brede stukjes snijden.
Beetje grof zeezout erover, 20 minuutjes wachten, goed afspoelen en drogen.
Dan 2 theelepeltjes suiker en 2 theelepeltjes rijstazijn (of een andere azijn die je lekker lijkt) en dan nog minstens een uurtje in de ijskast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |