abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97587857
Soms heb je van die mensen in je omgeving die je keer op keer kwetsen, bewust of onbewust. Mensen die je het gevoel geven dat je waardeloos bent ofzo. Evt mensen die fysiek geweld gebruiken.
Mensen die hoe dan ook niet goed voor je zijn.

Het valt me op dat ik bij lange na niet de enige ben met de neiging om kwetsend woorden af te doen met een: hij/zij weet niet beter of bedoelt het niet zo.
Waar komt die neiging vandaan dingen mooier te maken dan ze zijn?
Komt dat omdat het om mensen gaat die je niet uit je leven kunt of wilt sluiten, is het naïviteit?
Ik heb iig soms van die momenten dat ik het niet meer begrijp..
pi_97587953
herkenbaar wel
pi_97587973
misschien iets dat je hoopt dat ze veranderen? donno.
pi_97587975
omdat onderkennen dat iemand je moedwillig kwaad wil doen of neer wil halen slecht is voor je zelfvertrouwen
want dan vind die ander je dus minderwaardig en meent hij of zij de dingen die hij of zij zegt misschien wel en stink je uit je mond
dat is veel pijnlijker dan het af te doen met hij/zij weet niet beter

gokje hoor
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_97588104
Ik heb het juist precies andersom. Ik zie altijd `het slechte´ in mensen totdat het tegendeel bewezen is.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:32:44 #6
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_97588169
Als iemand je niet leuk vind of haat, hoeft dat niet perse slecht te zijn voor je zelfvertrouwen.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_97588176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb het juist precies andersom. Ik zie altijd `het slechte´ in mensen totdat het tegendeel bewezen is.
Dit dus. Ik was ook altijd op zoek naar het goede in iemand, maar dat heb ik inmiddels afgeleerd. Ook hoe jij het formuleert, teveel mensen die misbruik van je willen maken. Dan is voorzichtigheid, voor mij in ieder geval, een betere oplossing.
Who motivates the motivator?
pi_97588267
Ben niet zo van lyrics posten vanwege gevoel,
maar moest aan "Monsters slapen nooit." van Blof denken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:36:41 #9
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_97588296
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:33 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Dit dus. Ik was ook altijd op zoek naar het goede in iemand, maar dat heb ik inmiddels afgeleerd. Ook hoe jij het formuleert, teveel mensen die misbruik van je willen maken. Dan is voorzichtigheid, voor mij in ieder geval, een betere oplossing.
Kom nou toch, het is allemaal niet zo slecht als je zelf gelooft, gewoon niet zulke hoge eisen stellen, en niet zoveel waarde hechten aan totale harmonie.
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_97588353
quote:
Ah, het voorzichtige pessimisme waar je toch altijd voor de helft je eigen bevestiging krijgt.

Veiligheid voor alles natuurlijk.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:38:54 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97588366
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:24 schreef Grijsmuisje het volgende:
Soms heb je van die mensen in je omgeving die je keer op keer kwetsen, bewust of onbewust. Mensen die je het gevoel geven dat je waardeloos bent ofzo. Evt mensen die fysiek geweld gebruiken.

Het valt me op dat ik bij lange na niet de enige ben met de neiging om kwetsend woorden af te doen met een: hij/zij weet niet beter of bedoelt het niet zo.
Komt dat omdat het om mensen gaat die je niet uit je leven kunt of wilt sluiten, is het naïviteit?
Kan het zijn dat jij niet duidelijk aangeeft waar jouw grenzen liggen? Sommige mensen blijven je rottig behandelen totdat je zelf eens duidelijk zegt dat je dit niet meer pikt.

Soms geldt dat je wordt behandeld zoals je je laat behandelen.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:42:18 #12
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_97588486
-edit- hihi haha

[ Bericht 88% gewijzigd door Re op 01-06-2011 22:05:29 ]
pi_97588776
Je wil graag mensen te vriend houden.

Of je kan gewoon een hoge tolerantie hebben.
pi_97588912
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Je wil graag mensen te vriend houden.

Volgens mij wil hij juist het omgekeerde, iedereen als slecht zien.

Tja, luchtbel is dan dichtbij.
pi_97589195
quote:
Inderdaad - zo voorkom je dat er misbruik van je gemaakt wordt :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:02:50 #16
52513 whosvegas
The Trickster
pi_97589204
Herkenbaar,zie ookaltijd het positieve in mensen,totdat ze het tegendeel bewijzen
Are you nuts??
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:08:58 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_97589405
Same here, maar als iemand me vaak genoeg kwetst is ook zo weg uit mijn leven. Iedereen krijgt mijn vertrouwen tot er iets is waardoor het beschaamd wordt. En met wat zelfkennis wordt het ook moeilijk om gekwetst te worden op je zwakke punten omdat je die allang door hebt. Sommige zwakke punten zijn overigens ook meteen sterke punten trouwens of kunnen zo gevormd worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:13:42 #18
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97589571
quote:
Dit! Vooral wat betreft vriendschap aangaan, zovaak voor de gek gehouden door mensen dat laat ik mij niet nog eens gebeuren.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_97589750
quote:
is eigenlijk ook wel beter. je hoeft toch niet vrienden te zijn met iedereen, en zeker niet vanaf dag een. eerst maar bewijzen. de goede blijven toch wel over dan en de slechte kan je best missen!
pi_97589847
om het goede in mensen te zien moet je zelf goed zijn. aangezien een hoop mensen dat niet echt zijn, zullen ze het ook niet bij anderen zien.
pi_97589914
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:02 schreef MAHL het volgende:

[..]

Inderdaad - zo voorkom je dat er misbruik van je gemaakt wordt :)
En het risico lopen dat je nooit iemand toelaat.

Dat voorkomen van misbruik kun je leren. Wel door schade en schande, maar toch.
pi_97590150
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

we all gotta learn the hard way. je zou geen mens zijn als je nooit genaaid word, is toch ook weer een levensles!
pi_97593608
Heb het ook maar alleen bij mensen die ik bij me wil houden.

Omdat je liever denkt dat ze het niet zo bedoelen want de waarheid is veel harder; diegene wilde jou opzettelijk pijn doen/ geeft er niet om.
pi_97596993
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit dus ;)

Ik ben vroeger vreselijk naief geweest, maar ben door schade en schande wijs geworden.
De rotte appels leren herkennen maakt dingen al een stuk makkelijker!

En net zo belangrijk: Soms, zo af en toe, kom je een juweeltje tegen met wie het (op de 1 of andere manier) klikt, en die moet je vasthouden! Dat zijn namelijk diegenen die een heel leven goede vriendschap en gezelschap waard zijn!

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:24 schreef Grijsmuisje het volgende:

Het gaat er om wat jij vindt!
Echte vrienden gaan je niet lopen kwetsen en zullen proberen je niet per ongeluk te kwetsen.
Iemand die mij "per ongeluk" met regelmaat loopt te kwetsen, filter ik zo snel mogelijk af, hooguit dat zo iemand in m'n kennisenkring kan belanden, maar in de binnenste circel is het 't beste gelijkgestemden te hebben en waar jullie met wederzijds respect met elkaar omgaan.
pi_97598104
Ik heb het niet alleen over vrienden, ook over familie. Ik heb een lieve vader die onbewust constant dingen zegt die me pijn doen. Ik heb al een aantal keer gezegd dat het kwetsend is hoe hij praat, maar dat helpt niet.
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg, maar ik wil ook weer niks zeggen dat hèm kwetst.

Ik heb een vriendin die wel eens is geslagen door haar ex, en dat bleef ze maar goedpraten, benoemde zijn leuke kanten en praatte over die klap heen.
Soms begrijp ik dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')