Dit dus. Ik was ook altijd op zoek naar het goede in iemand, maar dat heb ik inmiddels afgeleerd. Ook hoe jij het formuleert, teveel mensen die misbruik van je willen maken. Dan is voorzichtigheid, voor mij in ieder geval, een betere oplossing.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb het juist precies andersom. Ik zie altijd `het slechte´ in mensen totdat het tegendeel bewezen is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom nou toch, het is allemaal niet zo slecht als je zelf gelooft, gewoon niet zulke hoge eisen stellen, en niet zoveel waarde hechten aan totale harmonie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:33 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dit dus. Ik was ook altijd op zoek naar het goede in iemand, maar dat heb ik inmiddels afgeleerd. Ook hoe jij het formuleert, teveel mensen die misbruik van je willen maken. Dan is voorzichtigheid, voor mij in ieder geval, een betere oplossing.
Ah, het voorzichtige pessimisme waar je toch altijd voor de helft je eigen bevestiging krijgt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:30 schreef Socios het volgende:
Ik heb het juist precies andersom. Ik zie altijd `het slechte´ in mensen totdat het tegendeel bewezen is.
Kan het zijn dat jij niet duidelijk aangeeft waar jouw grenzen liggen? Sommige mensen blijven je rottig behandelen totdat je zelf eens duidelijk zegt dat je dit niet meer pikt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:24 schreef Grijsmuisje het volgende:
Soms heb je van die mensen in je omgeving die je keer op keer kwetsen, bewust of onbewust. Mensen die je het gevoel geven dat je waardeloos bent ofzo. Evt mensen die fysiek geweld gebruiken.
Mensen die hoe dan ook niet goed voor je zijn.
Het valt me op dat ik bij lange na niet de enige ben met de neiging om kwetsend woorden af te doen met een: hij/zij weet niet beter of bedoelt het niet zo.
Waar komt die neiging vandaan dingen mooier te maken dan ze zijn?
Komt dat omdat het om mensen gaat die je niet uit je leven kunt of wilt sluiten, is het naïviteit?
Ik heb iig soms van die momenten dat ik het niet meer begrijp..
Volgens mij wil hij juist het omgekeerde, iedereen als slecht zien.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Je wil graag mensen te vriend houden.
Inderdaad - zo voorkom je dat er misbruik van je gemaakt wordtquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:30 schreef Socios het volgende:
Dit! Vooral wat betreft vriendschap aangaan, zovaak voor de gek gehouden door mensen dat laat ik mij niet nog eens gebeuren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:30 schreef Socios het volgende:
is eigenlijk ook wel beter. je hoeft toch niet vrienden te zijn met iedereen, en zeker niet vanaf dag een. eerst maar bewijzen. de goede blijven toch wel over dan en de slechte kan je best missen!quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:30 schreef Socios het volgende:
En het risico lopen dat je nooit iemand toelaat.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:02 schreef MAHL het volgende:
[..]
Inderdaad - zo voorkom je dat er misbruik van je gemaakt wordt
we all gotta learn the hard way. je zou geen mens zijn als je nooit genaaid word, is toch ook weer een levensles!quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
En het risico lopen dat je nooit iemand toelaat.
Dat voorkomen van misbruik kun je leren. Wel door schade en schande, maar toch.
Dit dusquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
En het risico lopen dat je nooit iemand toelaat.
Dat voorkomen van misbruik kun je leren. Wel door schade en schande, maar toch.
Het gaat er om wat jij vindt!quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:24 schreef Grijsmuisje het volgende:
Soms heb je van die mensen in je omgeving die je keer op keer kwetsen, bewust of onbewust. Mensen die je het gevoel geven dat je waardeloos bent ofzo. Evt mensen die fysiek geweld gebruiken.
Mensen die hoe dan ook niet goed voor je zijn.
Het valt me op dat ik bij lange na niet de enige ben met de neiging om kwetsend woorden af te doen met een: hij/zij weet niet beter of bedoelt het niet zo.
Waar komt die neiging vandaan dingen mooier te maken dan ze zijn?
Komt dat omdat het om mensen gaat die je niet uit je leven kunt of wilt sluiten, is het naïviteit?
Ik heb iig soms van die momenten dat ik het niet meer begrijp..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |