abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97575320
Ik weet niet of controle het juiste woord is, maar ik kan geen beter woord verzinnen.

Ik heb nu bijna vier jaar relatie met mijn vriend, hij is twee jaar jonger dan ik ben (23).

Nu merk ik dat hij steeds meer controle wil hebben over mij. Als ik even geen zin heb om met hem te praten op MSN, dan stuurt hij mij als nog smsjes met "wat is er? wil je er over praten, ik mis je zo erg enz. enz. " (stuk of 5).
Ik heb al aangegeven hier niet gediend van te zijn en dat het erg verstikkend werkt, maar hij blijft door gaan.

Mijn vriend is iemand die constant iedereen en alles wil helpen, waaronder ook mij, waardoor hij zich opdringt en ik het gevoel krijg dat ik een klein kind ben.

Als we bij elkaar zijn gaat het goed tussen ons, maar als we dan weer beiden in ons eigen huis zijn dan begint hij met veel en vaak contact zoeken via sms/MSN/facebook.

Verder ziet hij wel al zijn vriendinnen/vrienden en krijg ik commentaar als ik met één van mijn vrienden wil afspreken. Hij denkt dan gelijk dat er van alles gebeurd.

Er is volgens mij geen reden om mij zo te behandelen, ik ben nooit vreemd gegaan en heb geen oog naar andere jongens.

Ik wil het graag beter hebben tussen ons, want het is een hele lieve vent ( op dit na ). We kunnen lachen en alles delen. En het voelt alsof we elkaar aanvullen.

Praten heb ik al geprobeerd, maar het lijkt alsof het niet tot hem door dringt dat ik het echt niet leuk vind dat hij zich zo gedraagt.
pi_97575419
Nog een keer een gesprek en hem een ultimatum stellen dat als hij er niet mee stopt je de relatie op een laag pitje gaat zetten/ermee wil stoppen en dat ook doen als hij nog doorgaat met zijn gedrag. Eens kijken of hij dan nog verstopte oren heeft. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:11:59 #3
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_97575443
Het enige wat je kan doen is een serieus gesprek met hem aan gaan. Duidelijk zeggen wat er scheelt, wat je niet fijn vind en wat het met jou doet. En daadkrachtig zijn, als hij op deze manier doorgaat is de relatie gewoon voorbij.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:12:37 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97575465
Vriendje is onzeker en bang dat hij je kwijtraakt. Als je al met hem gesproken hebt is er m.i. weinig wat je kan doen. Als je meegaat in zijn angst en toegeeft zal hij alleen maar meer controle willen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:14:41 #5
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_97575544
Inderdaad nog een keer het gesprek aan gaan. En hem goed en duidelijk maken dat je dit echt niet wil en als hij zo door gaat het slecht kan zijn voor jullie relatie. Ik heb dit vaak genoeg zien gebeuren en het gaat van kwaad tot erger en vaak gaat het zo langzaam dat de mensen in de relatie zelf het niet eens door hebben.

Het komt puur door een gebrek aan zelfvertrouwen en eigen waarde aan zijn kant maar het is erg slecht voor jou...
Domo Arigato!
pi_97575554
Dank jullie wel voor jullie snelle reactie :) Heel lief!

Ik zal morgen nog eens een poging doen tot een goed gesprek. Vanavond maar eens na denken over hoe ik het wil zeggen. Misschien iets in de richting van:

"Het voelt alsof je mij verstikt met je gedrag, zoals het contact zoeken wanneer ik om rust vraag en ik niet normaal met mijn vrienden om mag gaan. En ik heb het gevoel dat als dit langer door gaat de relatie snel voorbij is?"
pi_97575623
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:12 schreef Tinkepink het volgende:
Vriendje is onzeker en bang dat hij je kwijtraakt. Als je al met hem gesproken hebt is er m.i. weinig wat je kan doen. Als je meegaat in zijn angst en toegeeft zal hij alleen maar meer controle willen.
Hij zegt inderdaad vaker de laatste tijd dat hij bang is om mij kwijt te raken. Dat ik een ander zal vinden die leuker is dan hij. Terwijl dat nergens voor nodig is in mijn opzicht, want verder gaat het gewoon goed en hebben we heel weinig ruzie. En ik ben toch niet voor niks op hem gevallen en niet op een ander?

We hebben wel eens een meningsverschil maar dat kan altijd gebeuren.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:22:13 #8
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_97575809
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:16 schreef vraagjeenz het volgende:

[..]

Hij zegt inderdaad vaker de laatste tijd dat hij bang is om mij kwijt te raken. Dat ik een ander zal vinden die leuker is dan hij.
Als ie zo doorgaat klopt dat ook, toch?
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:25:04 #9
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_97575896
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:15 schreef vraagjeenz het volgende:

Ik zal morgen nog eens een poging doen tot een goed gesprek. Vanavond maar eens na denken over hoe ik het wil zeggen. Misschien iets in de richting van:

"Het voelt alsof je mij verstikt met je gedrag, zoals het contact zoeken wanneer ik om rust vraag en ik niet normaal met mijn vrienden om mag gaan. En ik heb het gevoel dat als dit langer door gaat de relatie snel voorbij is?"
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:16 schreef vraagjeenz het volgende:

[..]

Hij zegt inderdaad vaker de laatste tijd dat hij bang is om mij kwijt te raken. Dat ik een ander zal vinden die leuker is dan hij. Terwijl dat nergens voor nodig is in mijn opzicht, want verder gaat het gewoon goed en hebben we heel weinig ruzie. En ik ben toch niet voor niks op hem gevallen en niet op een ander?

We hebben wel eens een meningsverschil maar dat kan altijd gebeuren.
Ik denk dat dat je het goed verwoord. En vraag hem ook eens waarom hij zo negatief over zichzelf denkt. Daar moet een rede voor zijn.
Domo Arigato!
pi_97576178
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:25 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat dat je het goed verwoord. En vraag hem ook eens waarom hij zo negatief over zichzelf denkt. Daar moet een rede voor zijn.
@Hepha, ik denk dat je wel gelijk hebt. Want het begint me de laatste maand te irriteren.

Zijn exen gingen vaak (dronken) vreemd en liepen achter zijn rug om te kutten met zijn vrienden, ben voor mijn gevoel zijn eerste "brave" vriendin.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:37:20 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97576272
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:34 schreef vraagjeenz het volgende:

[..]

@Hepha, ik denk dat je wel gelijk hebt. Want het begint me de laatste maand te irriteren.

Zijn exen gingen vaak (dronken) vreemd en liepen achter zijn rug om te kutten met zijn vrienden, ben voor mijn gevoel zijn eerste "brave" vriendin.
Klinkt gek, maar waren zijn vriendinnen echt zo of denkt hij dat ze dat allemaal deden?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_97576395
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Klinkt gek, maar waren zijn vriendinnen echt zo of denkt hij dat ze dat allemaal deden?
Ik ken zijn twee exen, en die zijn echt zo. Eéntje zit om de dag te feesten en smst vaak ook stomdronken allerlei dingen naar mij, zoals "Ik heb met puntjepuntje gekust". De ander valt nu onder de categorie aandachtshoer, maar ik weet niet of ze dat al was toen zij wat met elkaar hadden. Die twee zeiden het ook dat ze vreemd waren gegaan tegen hem, waarna hij het uit maakte.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:42:43 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_97576475
Maak hem heel erg duidelijk dat als hij doorgaat met zijn gedrag hij precies dat krijgt wat hij nu vreest....een einde aan de relatie.
Optimist tot in de kist
pi_97576516
Ik zou he-le-maal gek worden van zo`n iemand en de relatie verbreken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:02:51 #15
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97577161
Goed voorbeeld waarom onzeker zijn het hebben van een relatie in de weg staat.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_97577306
Projectie? Misschien gaat hij juist vreemd.

Of hij is (ineens?) heel onzeker ja.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:18:00 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97577590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:02 schreef Catbert het volgende:
Goed voorbeeld waarom onzeker zijn het hebben van een relatie in de weg staat.
Op deze manier omgaan met onzekerheid kan het hebben van een relatie in de weg staan.

Hij maakt zijn probleem jouw probleem. Jij moet zijn onzekerheid oplossen en dat gaat niet lukken. Hij moet een manier vinden om met zijn onzekerheid om te gaan, los van jou, hoe vreemd dat misschien ook klinkt.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:22:30 #18
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97577731
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:18 schreef Lienekien het volgende:
Op deze manier omgaan met onzekerheid kan het hebben van een relatie in de weg staan.
Nouja, als je die neiging hebt en onderdrukt word je ook niet blij lijkt me :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:24:03 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97577772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:22 schreef Catbert het volgende:

[..]

Met neiging bedoel je onzekerheid?

Nee, onderdrukken zie ik niet als een effectieve manier om met je onzekerheid om te gaan. :)
pi_97577835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:22 schreef Catbert het volgende:

[..]

Iedereen heeft wel bepaalde onzekerheden die een relatie niet per definitie in de weg hoeven te staan. Maar fijn is anders, daar zijn het onzekerheden voor.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:03:54 #21
346684 TeamRocket
Geef je over en zwicht.
pi_97578950
Waarom luister je überhaupt wanneer hij je iets verbiedt? Hij is je vader toch niet?
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:05:22 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97579002
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:03 schreef TeamRocket het volgende:
Waarom luister je überhaupt wanneer hij je iets verbiedt? Hij is je vader toch niet?
Wat verbiedt hij haar dan?
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:06:20 #23
346684 TeamRocket
Geef je over en zwicht.
pi_97579030
Met haar vrienden uitgaan, toch?
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:07:58 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97579092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:06 schreef TeamRocket het volgende:
Dan krijgt ze commentaar. Dat lijkt me niet hetzelfde als dat hij het haar verbiedt.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:14:14 #25
346684 TeamRocket
Geef je over en zwicht.
pi_97579331
Dan verbiedt hij het haar onbewust. Mijn moede verbood mij bijvoorbeeld om te drinken, maar toen ik oud genoeg was bleef ze er altijd over zeiken omdat ze wist dat ze me niks meer kon verbieden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:42:37 #26
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_97580367
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:07 schreef Lienekien het volgende:

Dan krijgt ze commentaar. Dat lijkt me niet hetzelfde als dat hij het haar verbiedt.
Da's nog erger, dat is gewoon op d'r gevoel werken. Manipulatie dus.
pi_97584393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:06 schreef TeamRocket het volgende:
Ik krijg commentaar als ik zeg dat ik bijvoorbeeld met een vriend naar de bioscoop wil, of gewoon afspreken. Hij denkt dan dat die gene seksuele dingen met mij zal gaan doen.. Terwijl ik al aangeef van : Het is Jip!!! (De grootste nerd).. Denk je nou echt dat hij wat zal doen? Overigens kent hij al mijn vrienden.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij zegt dan dat hij liever niet heeft dat ik ga maar dat hij zich er bij neer moet leggen, en als ik ga krijg ik steeds sms.. Van hoe het gaat, is het leuk, gaat alles goed?
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:54:49 #28
244933 trovey
Nachtoele
pi_97584444
Ingrijpen dus voordat je het huis niet meer uit mag omdat meneer bang is dat je door de eerste de beste man op straat besprongen gaat worden. :P
Optimist tot in de kist
pi_97584590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:54 schreef trovey het volgende:
Ingrijpen dus voordat je het huis niet meer uit mag omdat meneer bang is dat je door de eerste de beste man op straat besprongen gaat worden. :P
Ik lees al langer mee op Fok, en vaak is het altijd in één richting.. Dat bijvoorbeeld de vriend/vriendin wel dingen mag, maar die ander niet. waardoor er gezeur komt.

Ik vind dat hij zijn onzekerheden aan de kant moet zetten en mij gewoon moet vertrouwen,maar als ik dat zeg zegt hij dat hij anderen niet vertrouwt. In mijn ogen vertrouwt hij mij dan ook niet, omdat het dan lijkt alsof ik het toe zal laten dat die ander wat met mij doet..
pi_97584793
Hmm. Ik denk dat je aan de ene kant gewoon door moet gaan met je bioscoopjes en uitjes, en als je hem even niet wil spreken gewoon duidelijk aangeven.

Maar ik denk niet dat je dat gemeen moet doen. Duidelijk, maar wel lief, en begripvol voor zijn angsten. Maar níet naar gaan handelen. Hij moet namelijk uit ervaring leren dat er niks gebeurt. Dat leert 'ie niet als jij hem z'n zin gaat geven. :)
pi_97584979
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:04 schreef Sushimonster het volgende:
Hij moet namelijk uit ervaring leren dat er niks gebeurt. Dat leert 'ie niet als jij hem z'n zin gaat geven. :)
Als ik terug ben van uitgaan en ik zeg dat er niks gebeurd is helpt blijkbaar niet..?
pi_97585047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:10 schreef vraagjeenz het volgende:

[..]

Als ik terug ben van uitgaan en ik zeg dat er niks gebeurd is helpt blijkbaar niet..?
Als je het 10x doet zal het wel wennen ;)
pi_97585137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:12 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Als je het 10x doet zal het wel wennen ;)
Lol :) Oke :) Dankje !
pi_97594257
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:04 schreef Sushimonster het volgende:

Maar ik denk niet dat je dat gemeen moet doen. Duidelijk, maar wel lief, en begripvol voor zijn angsten. Maar níet naar gaan handelen. Hij moet namelijk uit ervaring leren dat er niks gebeurt. Dat leert 'ie niet als jij hem z'n zin gaat geven. :)
Ik zou dit dus opvoeden vinden, dat is niet mijn taak, ik was allang al gillend weggerend.
pi_97597098
Ipv morgen vanavond een gesprek gehad.
Hij zegt niet te begrijpen waarom ik mij voel, zelfs als ik met de voorbeelden van sms e.d. kom.

Hij zegt dat hij het gaat veranderen, maar hoe wil hij het veranderen als hij mij niet begrijpt?
pi_97612492
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:19 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik zou dit dus opvoeden vinden, dat is niet mijn taak, ik was allang al gillend weggerend.
Sommige mensen rennen bij alles gillend weg, maar perfecte personen bestaan niet. Dus ik hoop niet dat jij op je 38ste nog steeds alleen bent, omdat je niemand kan vinden waarmee het meteen perfect is. Een goede, serieuze, volwassen relatie vergt soms wat moeite. Wat ook wel weer fijn is, indien het van twee kanten komt. Dan hoef je zelf ook niet perfect te zijn, en kun je elkaar juist helpen.
pi_97612541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:12 schreef Tinkepink het volgende:
Dit voornamelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:22 schreef vraagjeenz het volgende:
Hij zegt niet te begrijpen waarom ik mij voel, zelfs als ik met de voorbeelden van sms e.d. kom.

Hij zegt dat hij het gaat veranderen, maar hoe wil hij het veranderen als hij mij niet begrijpt?
Eerst maar eens de verandering aanzien. :). Als hij verstikkend gedrag toont dan wijs je hem erop op dat moment. Belangrijk daarbij is wel dat je hem gerust stelt. Dat zoekt hij namelijk gewoon van je, als onzeker persoon. Gerust stelling.

Gewoon zeggen dat alles goed is, dat hij zich niet druk moet maken. Kus erop en klaar.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:54 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Sommige mensen rennen bij alles gillend weg, maar perfecte personen bestaan niet. Dus ik hoop niet dat jij op je 38ste nog steeds alleen bent, omdat je niemand kan vinden waarmee het meteen perfect is. Een goede, serieuze, volwassen relatie vergt soms wat moeite. Wat ook wel weer fijn is, indien het van twee kanten komt. Dan hoef je zelf ook niet perfect te zijn, en kun je elkaar juist helpen.
Een goede relatie komt niet zomaar aanwaaien, dat is altijd geven en nemen. Ik denk dat er altijd een klein beetje opvoeding bij hoort, zodat je van elkaar weet wat je wel en niet leuk vindt. Is normaal lijkt me.
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_97612707
Zeggen dat je teveel tijd op internet zit en het op een laag pitje gaat zetten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_97614692
Misschien geef je hem wel een aanleiding om zo te denken?
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:14:32 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_97614807
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:22 schreef vraagjeenz het volgende:

Dat lijkt mij ook schier onmogelijk vanuit zo'n niet begrijpende grondhouding. Het is nu ook weer geen rocket science, dus ik vind het wel raar dat hij het niet lijkt te (willen?) snappen.

Als hij je zo blijft controleren en wantrouwen, maakt hij die relatie eigenhandig kapot. Misschien snapt hij het dan wel, als het te laat is ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_97615935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:15 schreef vraagjeenz het volgende:

Ik denk dat praten en/of een ultimatum stellen niet zal helpen. In het beste geval zal hij een tijdje het gewenste gedrag gaan vertonen maar zijn onzekerheid is daarmee niet over.
Wat je het beste kunt doen, denk ik, is gewoon de dingen doen die je wilt doen, zoals leuk met je vrienden omgaan en als hij opdringerig wordt met sms/msn/fb berichtjes, dat gewoon negeren.
Hem wel duidelijk dat híj een probleem heeft en als hij daar jouw probleem van wil maken,hij de relatie naar de knoppen helpt omdat je je niet op een onredelijke of onrechtvaardige manier laat behandelen.
Op die manier leg je de verantwoording voor zijn gedrag waar die hoort: bij hemzelf.
pi_97627967
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:54 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Ik heb een relatie, we hebben beide onze onhebbelijkheden en onze onzekerheden. We passen er beide voor om van onze problemen de probleem van de ander te maken, wat niet wilt zeggen dat we elkaar nooit gerusstellen of troosten *;

Maar pushen, drammen en zeuren zoals de vriend van TS doet :r vinden we beide heel onaantrekkelijk. Hoe vaker TS dingen uitlegt aan haar vriend hoe meer hij zeurt lijkt het wel. Hoe vaak moet zij zichzelf nog herhalen? Ze is bovendien zijn vriendin, niet zijn moeder en ook niet zijn hulpverlener.
pi_97632898
Je moet gewoon duidelijk zijn, als hij probeert te controleren krijgt hij geen sex. En als hij je vrij laat geef je hem een fantastische neukpartij.

Ps. ook jip de nerd wil met je neuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')