Hallo forummers,
Sinds twee maanden ben ik hevig verliefd op een collega. Ik heb ook al vijf jaar een vriendin. Een cliché verhaal dus eigenlijk. In die twee maanden hebben we vaak en veel gesproken en het klikt heel goed. Ik heb haar verteld wat ik voor haar voel en mijn vriendin verteld wat er speelt. Het antwoord van de collega was dat ze me heel graag mag en ook vindt dat het goed klikt, maar dat het op vriendschappelijk vlak blijft. Mijn vriendin was heel verdrietig en is sindsdien bang dat ik wegga.
Gister heb ik met mijn collega afgesproken om even te praten om de "lucht te klaren". Het werd uiteindelijk een gesprek waarin ze me vroeg hoe het nu met me ging en hoe het ervoor stond met de relatie (of we nog bij elkaar woonden). Daarna hebben we nog een uur heel gezellig gepraat en op een gegeven moment ontstond er een spanning waarmee ik (we) niets heb(ben) gedaan. Ik zei tegen haar dat er nog wel even overheen ging voordat ik alles achter de rug had.
Enfin, in plaats van de lucht te klaren en de verliefdheid naast me neer te leggen om naar mijn relatie te kijken, ben ik nog verliefder geworden al is het nu vermengd met liefdesverdriet omdat ik snap dat het niet (snel) zal gebeuren. Daarnaast zie ik door de roze bril niet subjectief hoe het met de relatie verder moet. Het was tot een driekwart jaar geleden een goede relatie, maar ik merkte steeds meer dat ik er niet naar uitzag dat ze thuis kwam of dat ik geen zin had om naar huis te gaan als zij er was. Ook heb ik niet meer perse zin om dingen samen te doen. Maar ze is nog wel lief voor me en het doet heel veel pijn om haar zo verdrietig te zien. Zou het helpen een tijdje ergens anders te gaan wonen, om te zien of ik haar dan wel mis?
En dan nog dit: ziet die collega nu wel iets in me of niet. Zegt ze die dingen alleen omdat ik een vriendin heb en zoals ze het zei "daar niet tussen wil staan" en wacht ze af wat er gebeurt om dan pas toe te geven. Of wil ze echt alleen vriendschap en ziet ze niet dat ik op deze manier (ingaan op uitnodigingen etc.) nooit door de roze bubbel kan prikken.
P.S. Ter informatie: ik ben 27 collega 25 en vriendin 26
Groetjes, Henk