Ja, ik post het maar in GC, want ik weet niet waar dit thuishoort.
Al sinds enkele jaren heb ik dus last van een steeds terugkerende schimmel in mijn badkamer.
Ook begon na een tijdje zelfs de verf op het plafond eraf te bladderen.
Ik heb toen met een schuursponsje alle schimmel weggepoetst en de plafondverf erafgekrabd,
En bij de gamma een emmer latex gekocht en die plafond een nieuwe lik gegeven.
Bijna een jaar later is het weer het zelfde liedje. Weer schimmel, en de verf bladdert ervanaf!
Hebben wij erafgehaald, woningbouw opgebeld, heeft schimmel verwijderd en de plafond opnieuw overgeschilderd. Dat bleef even zitten voor een paar maanden, tot er WEER dus schimmel kwam!
Na een tijdje was ik het dus zat, denkende dat die verf mischien de voedingsbodem van die schimmel is, en heb die hele verf erafgekrabd en het zo gelaten. Ging prima!
Nu, bijna 10 maanden later, begin ik dus WEER kleine zwarte schimmelpuntjes te zien op het plafond! Die dus ongeschilderd is!
Ik ben radeloos fok, sta compleet zonder ideeën. Ik wil een mooie badkamerplafond zonder schimmel.
En ja, wij hebben een soort afzuiging voor alle vocht, alleen soms vertikt ie het om de blijven zuigen.. dat kreng.
Om toch de badkamer van frisse lucht te voorzien doen wij dan de raam van de douche open. Af en toe vergeten mijn huisgenoten dat dus en dan moet ik vaak rond een uur of 3 smiddags die deur openzetten. Kan een mogelijke oorzaak zijn, maar ik wil permanent van die schimmel af nu. een soort genees & voorkom oplossing.
Help me fok, help deze man van zijn schimmel af..