En per slot van rekening heet dit topic "wajong uitkering en eigenwaarde", snap zelf ook niet waarom het onderwerp van misbruikers steeds terug blijft komen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:57 schreef Re het volgende:
[..]
maar het topic gaat toch niet over degene die misbruik maken van de wajong in principe, iedereen is het er toch wel over eens dat mensen die onterecht gebruik maken van de wajong deze ook niet verdienen. De discussie is volgens mij dan ook meer wanneer gebruikt iemand onterecht de wajong, en daarnaast do soms onmogelijkheid van de echte wajongers om te kunnen werken....
je taal en flames zijn gewoon een beetje vermoeiend in dat opzicht
kunnen we eens een topic hebben zonder dit soort drogredenaties...quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk de tijd en capaciteit om anderen te adviseren en achter de computer te hangen. Daar moet wel wat verdiencapaciteit inzitten.
Nou, 'die' moet dan waarschijnlijk duiden op 'het probleem', maar ik ga niet voor jou terugzoeken om te vinden waar jij van roept dat ik als probleem heb. Als je A zegt moet je ook B zeggen. Niet als een flinke jongen wat roepen en daarna roepen dat ik maar terug moet gaan zoeken naar de posts van iemand anders als ik je om helderheid vraag m.b.t. je opmerking.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Die waar maanvis mee kwam, ongeveer 1 pagina terug.
Volg gewoon m'n quotes, kom je er vanzelf
Geef jij eerst maar eens tekst en uitleg over dit:quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:02 schreef Re het volgende:
[..]
kunnen we eens een topic hebben zonder dit soort drogredenaties...
In dit topic is er namelijk geen enkele flame van mij te bekennen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:57 schreef Re het volgende:
je taal en flames zijn gewoon een beetje vermoeiend in dat opzicht
Want? Er zal ongetwijfeld werk te vinden zijn, zij het op laag niveau. En dan komt de eigenwaarde om het hoekje kijken: waartoe kan je mensen verplichten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:02 schreef Re het volgende:
[..]
kunnen we eens een topic hebben zonder dit soort drogredenaties...
Lees anders de topic titel nog eensquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:00 schreef Scorpie het volgende:
De discussie ging meer over het feit waarom je met psychische klachten die in periodes opspelen niet zou kunnen gedeeltelijk kunnen werken volgens mij.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geef jij eerst maar eens tekst en uitleg over dit:
[..]
In dit topic is er namelijk geen enkele flame van mij te bekennen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 13:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat jij denkt is irrelevant. Feit is en blijft dat je nog geen enkel argument hebt kunnen aandragen waarom iemand niet 'geestelijk in staat zou kunnen zijn' om plee`s te schrobben of onkruid te wieden. Ga er maar op oefenen, alhoewel ik betwijfel of jij met je zeer beperkte capaciteiten hier ooit wijs uit zal komen
[..]
ik ben niet zo`n fucking halve jankbal met autisme die doet alsof hij zielig is en zonder ruggegraat zichzelf keihard anaal laat nemen door de overheid voor een paar rotcenten. Ik hou mijn eigen broek omhoog, waarom kan de rest van die bende faalhazen met autisme het dan niet? Juistem. Het zijn incompetente zwakke mensen die in de Middeleeuwen als eerste het loodje legden omdat ze simpelweg niet goed genoeg waren om te blijven leven.
Maar ja, tegenwoordig blijven dat soort zwakke broeders leven, geven we ze eten, zorgen we ervoor dat ze zich mogen voortplanten en voila, een hele nieuwe levenssoort zwakke figuren die niet snappen dat ze moeten werken voor hun onderhoud. En ja, gefeliciteerd, je zit aan het staatsinfuus, ik zou er blij mee zijnHoe voelt het nu, lekker labeltjes te dragen en te weten dat de helft van Nederland je uitkotst omdat je je aanstelt met je autisme? Neem een voorbeeld aan die meid hierboven, die gewoon laat zien hoe het moet. Ze heeft meer ballen in haar pinkje dan jij als een 'echte' vent. Ik zou me kapot schamen, maar blijkbaar mis je die sociale cognitieve vaardigheden ook al. Woopsie! Weer een labeltje erbij!
Dat is een ander topic magnetron. Weliswaar 1 in de reeks, maar nog steeds irrelevant, zeker gezien het feit dat we 2 topics verder zijn.quote:
Hoeft van mij ook niet, jij wou toch zo graag iets weten?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, 'die' moet dan waarschijnlijk duiden op 'het probleem', maar ik ga niet voor jou terugzoeken om te vinden waar jij van roept dat ik als probleem heb.
Dat is best wel zwart/wit. Zelf werk ik ook deeltijd, maar ik ben wel blij dat het aangevuld wordt met een uitkering. Dat je net aan 20 uur kan werken, betekent nog niet dat 40 uur ook moet lukken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, daarom klopt m.i. jouw stelling 'iedereen met een psychische diagnose' dus niet, want er zijn ook mensen die een diagnose hebben, maar wel in staat zijn om (deeltijd) te werken. Die mensen hoeven dus ook geen Wajong te krijgen vind ik. Er zijn ook mensen met een dergelijke diagnose die NIET in staat zijn om (deeltijd) te werken, en die moeten dus absoluut wel die uitkering krijgen.
Re had het ook niet over "in dit topic", maar over jouw flamesquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is een ander topic magnetron. Weliswaar 1 in de reeks, maar nog steeds irrelevant.
Dat is in mijn ogen volledig on topic inderdaad. Want op een gegeven moment komt dan de redenering 'ja maar dat is me te min' om de hoek kijken. Ja, wat wil je nou? Je klaagt eerst dat je een benadeelde positie zit m.b.t. het vinden van werk, en als je dan kunt werken (als in, nuttig bezig zijn) dan wil je dat niet omdat je dat niet tof genoeg vind.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Want? Er zal ongetwijfeld werk te vinden zijn, zij het op laag niveau. En dan komt de eigenwaarde om het hoekje kijken: waartoe kan je mensen verplichten.
Ontopic dus.
Nee, dat is nog steeds niet ontopic, want de discussie is allang verschoven naar iets heel anders, waarna hij er iets bijhaalde wat allang niet meer hierop slaat. Hij maakt dus een holle bewering gestaaft op..lucht. Dat is ongeveer hetzelfde als dat ik in de huidige discussie, die al 3 keer is veranderd van onderwerp, opeens posts uit deel 1 ga aanhalen. Daarnaast hoef jij het niet voor Re op te nemen, Re kan voor zichzelf praten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Re had het ook niet over "in dit topic", maar over jouw flames
Dus wel on topic relevant
Juist! Jij begrijpt me heel goed. Dus, jij KUNT werken, zij het niet voltijd, maar de tijd die je KUNT werken werk je ook, je grijpt dat met beide handen aan, en de tijd die je niet KUNT werken wordt aangevuld met uitkering. Vind ik de ideale situatie.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat is best wel zwart/wit. Zelf werk ik ook deeltijd, maar ik ben wel blij dat het aangevuld wordt met een uitkering. Dat je net aan 20 uur kan werken, betekent nog niet dat 40 uur ook moet lukken.
Of begrijp ik je nu verkeerd?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoeft van mij ook niet, jij wou toch zo graag iets weten?
Mijn zorg verder ook niet
Danku voor het complementeren en uitwerken van mijn punt. Kennelijk is men van mening hier dat de slachtofferrol prevaleert en minderwaardigheid een vaststaand iets is wat gekoesterd moet worden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen volledig on topic inderdaad. Want op een gegeven moment komt dan de redenering 'ja maar dat is me te min' om de hoek kijken. Ja, wat wil je nou? Je klaagt eerst dat je een benadeelde positie zit m.b.t. het vinden van werk, en als je dan kunt werken (als in, nuttig bezig zijn) dan wil je dat niet omdat je dat niet tof genoeg vind.
What's next, dat je gaat roepen dat je heel graag wil werken, en vervolgens eisen gaat stellen, en dat je niet kunt op donderdagen in de oneven weken, als 't regent of als er meer dan 2 blauwe auto's door de straat rijden per dag, en als dat te lastig wordt gezien door werkgevers gaan roepen dat het de schuld is van die werkgevers, omdat ze je niet aannemen omdat je een wajong uitkering hebt.
Dat heb ik dan ook nooit beweerd schatjequote:Op woensdag 8 juni 2011 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]makkelijke uitvlucht, maar het verbaast me eigenlijjk niet.
Het is ook niet mijn zorg dat jij heel graag wil dat iedereen roept 'ja jij hebt het heel zwaar en je hebt die uitkering 110% terecht". Het is ook niet mijn zorg dat jij op de kast zit zodra er iets wordt geroepen wat jou niet helemaal uitkomt en het is al helemaal niet mijn zorg dat jij het niet eens bent met mij.
Oké, dan zijn we het over eens.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Juist! Jij begrijpt me heel goed. Dus, jij KUNT werken, zij het niet voltijd, maar de tijd die je KUNT werken werk je ook, je grijpt dat met beide handen aan, en de tijd die je niet KUNT werken wordt aangevuld met uitkering. Vind ik de ideale situatie.
Ik zeg inderdaad niet dat 40 uur MOET lukken, helemaal niet zelfs.
Dat is wel zó mooi verwoord van wat ik ook voel als ik die posts hier lees. Maar dat is het inderdaad. Sommige users hier lijken bezig met een kruistocht om geaccepteerd te krijgen dat zij dermate 'zielig' zijn dat ze terecht een wajong uitkering krijgen, in plaats met van uit die situatie te komen waarvan gezegd wordt dat men er graag uit wil.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Danku voor het complementeren en uitwerken van mijn punt. Kennelijk is men van mening hier dat de slachtofferrol prevaleert en minderwaardigheid een vaststaand iets is wat gekoesterd moet worden.
Ik wil het wel eens omdraaien: werk, in welke vorm dan ook, is het leidend voorwerp.
Kruistocht? Kom, doe nou niet zo dramatischquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is wel zó mooi verwoord van wat ik ook voel als ik die posts hier lees. Maar dat is het inderdaad. Sommige users hier lijken bezig met een kruistocht om geaccepteerd te krijgen dat zij dermate 'zielig' zijn dat ze terecht een wajong uitkering krijgen, in plaats met van uit die situatie te komen waarvan gezegd wordt dat men er graag uit wil.
Dat weet ik, dat beweer ik dan ook niet. Maar goed, jij bent nog steeds heel bezig met je kruistocht hier m.b.t. dit onderwerp, je wil graag iedereen die het niet eens is met je onder de tafel te lullen, maar at the end of the day, als je op dat kruisje rechtsboven klikt, wat heb je dan bereikt m.b.t. je situatie? Niks. Beetje waste of energy dan. Energie die jij volgens mij veel beter kunt gebruiken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook nooit beweerd schatje
Lees je eigen posts eens terugquote:Op woensdag 8 juni 2011 15:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kruistocht? Kom, doe nou niet zo dramatisch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |