abonnement Unibet Coolblue
pi_97565661
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010: Leia, dochter van Orea
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: 'Ilse', dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
25 december 2010: Ayrton, zoon van Bolleke_666
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
8 februari 2011: 'Puck', zoon van Dizzy-Miss-Lizzy
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
18 mei 2011 Seth, zoon van Takkembah

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)
pi_97565734
Ik zag geen nieuw deel, hoop dat ik goed gekeken heb:D

Hij was toen 3 maanden MamaPurk, heb denk ik 2 weken gedaan over afbouwen, tot het flesje op was. Op het laatst was het echt maar een minidruppel af en toe.
pi_97565844
Hmmm Sarah is nu ook bijna 3 maanden, maar ik denk dat ik het afbouwen toch weer even ga uitstellen (als het moet tot ze 18 is ;)) want dit verdriet kan ik echt niet aan... Ik werd helemaal wanhopig, echt te zielig... Ik hoop zo dat mijn ouders komende vrijdag kunnen oppassen dan hoef ik ze niet weg te brengen naar de oppas, ik vind dat zo naar als ze zo hard en doordringend en aanhoudend huilt! En ik heb een lieve oppas hoor maar die heeft nog drie eigen meisjes en dan mijn twee meisjes erbij waarvan Sarah dus megaverdrietig kan zijn, het voelt gewoon niet goed... Zit ik me alweer een beetje druk te maken om dat werk, maar het komt heus wel goed :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97565979
Kan ii me voorstellen, 1 persoon op 5 kindjes is wel weinig...en de baby moet dan toch vaak wachten.
En die infacol gewoon nog even doen dan!

Ik bedenk me eigenlijk net dat we die infacol eerst gewoon vergaten of dat het flesje even op was...en dat ging dan gewoon ineens goed.

Gaat het nu wel met d'r?
pi_97566188
Ze is nu helemaal van de wereld ligt weer op haar buik terwijl ze dat al weken neit meer persee hoefde en ik wacht tot ze wakker word voor de laatste voeding... Sinds 18 uur heeft ze al niets meer gehad.. Normaal komt ze dan wel weer snel.
Ze krijgt wel sinds vandaag wat meer voeding ook, vanmorgen op CB geweest en ze was zo gegroeid dat we wel weer wat konden ophogen en ik had ook het idee dat ze daar wel aan toe was... Anders maak ik haar zo denk ik maar wakker al ben ik daar geen voorstander van maar wil zelf ook wel graag naar bed!

Morgen eerste dag echt echt alleen met de meisjes, Theo begint morgen met zijn nieuwe baan dus die ligt er al even in... Maar ja dan moet ik wel uitgerust zijn he morgen ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97566500
Kom ik net boven na een paniekhuiltje, ligt meneer overdwars in bed met z'n benen uit bed :D hij had vanavond wel een paar keer even gepiept maar niet ernstig ofzo, tot net dus ;) geloof dat hij het toch niet zo lekker vond liggen hihi
pi_97566565
Ach arme Jelle, hopelijk kan hij nu weer lekker verder slapen :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97566798
Hmmmm Twentemeisje, dat lijstje geeft ook voor Eva veel herkenbare punten hoor.
Morgenochtend naar cb en dan ga ik het eten ook even aankaarten.
Vandaag uiteindelijk echt drama. Ze meldt zich niet echt zelf, dus af en toe proberen (om de zoveel uur) en dan drinkt ze heel weinig. Vandaag in totaal 8x de fles aangeboden en in totaal heeft ze 460 cc op. Dat is nog best acceptabel, maar verdeeld over 8 flessen is niet heel fijn.

Nu hopen dat ze zo in slaap valt (we zijn moehoe!) en dan zien wanneer ze zich vannacht meldt. Meestal tussen 04.00 en 04.30. Dan weer tussen 08.00 en 09.00 en vanaf die fles gaan wij steeds een fles aanbieden om de 3,5 uur. Hopen dus dat ze morgen weer gewoon een schema kan aanhouden en dat dit een rommeldag is.

MamaPurk, ik heb anderhalve week geleden de verloskundige gesproken en gelijk gevraagd hoe vaak een kindje met fv een poepluier moet hebben en zij gaf aan dat dit per kind verschillend is. Sommigen zelfs maar 2x per week. Eva is ook zo'n kindje. Ze heeft zo'n 2 á 3 poepluiers per week. Maar als ze dan gaat, poept ze er vaak gelijk 2 vol. Eén op de dag en de tweede tijdens het verschonen er direct achteraan!
We gaan daarom ook gelijk verschonen zodra we horen dat ze poept, anders komt het aan alle kanten naar buiten :X
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:05:03 #9
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97566952
Twentemeisje, deze symptomen had Eline ook allemaal en die heeft ook verborgen reflux, dus die kans is dan erg groot. Eline krijgt nu Zantac (maagzuurremmer) en het gaat ontzettend goed, zolang we de medicijnen geven. Ze is er nog lang niet aan toe om ze af te bouwen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 00:08:33 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97567119
Danic, ik weet niets van FV, maar als ze telkens zo lang en diep slaapt, is ze dan niet gewoon te verzadigd?

Ik denk dat ik juist zou proberen overdag vaker kleinere hoeveelheden aan te bieden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97567322
Nou op zich gaat het goed met 6 flesjes en dan zit ze rond de 500 + een beetje iedere dag.
Alleen vandaag was een rommeldag. Maar uiteindelijk heeft ze 460 op, dus zo slecht is dat nog niet.
pi_97570860
Anders misschien even vragen in het flesvoedingstopic danic? Ik heb ook geen idee van fv :)

Net om 3 uur lag hij weer zo, maf kind. En daarna was hij wakker tot nu zo'n beetje. En vrolijk gillen en spelen..
pi_97571197
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Twentemeisje, deze symptomen had Eline ook allemaal en die heeft ook verborgen reflux, dus die kans is dan erg groot. Eline krijgt nu Zantac (maagzuurremmer) en het gaat ontzettend goed, zolang we de medicijnen geven. Ze is er nog lang niet aan toe om ze af te bouwen.
heuh! daar ben je. Hoe is het met je mooie meisje?

Hier ook verborgen reflux, zelfde symptomen plus heul erg veel huilen erbij. Uiteindelijk bleek er een kma bij te zitten en mogelijk meer allergieën. :)
En Elin is ook nog echt niet toe aan afbouwen :X
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97571872
Als ik dat lijstje zo lees herken ik ook veel van ean maar het lijkt mij dat ze dit in z-huis ook hadden moeten zien
Overdag slaapt ze heel veel maar 's nachts niet heb er vannacht nog een extra voeding gegeven. En nu ben ik moe

@keshet wij hebben vanuit het z-huis geleerd haar rechtop te zetten en zo de fles te geven. Kantelen om haar een pauze te geven.

Een tandje voor leyla *O*
pi_97572385
Leyla eindelijk een tandje! :D dat kon ook bijna niet meer missen hè Tico?

Ik jompel heel voorzichtig, maar ook de bultjes van gisteren zijn weer weg :') en er zijn geen nieuwe bijgekomen! Al blijf ik zenuwachtig tot we in het vliegtuig zitten ;) we zien het wel, maar leuk is anders, onzeker gedoe! :P
pi_97572777
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:02 schreef danic het volgende:
Hmmmm Twentemeisje, dat lijstje geeft ook voor Eva veel herkenbare punten hoor.
Morgenochtend naar cb en dan ga ik het eten ook even aankaarten.
Vandaag uiteindelijk echt drama. Ze meldt zich niet echt zelf, dus af en toe proberen (om de zoveel uur) en dan drinkt ze heel weinig. Vandaag in totaal 8x de fles aangeboden en in totaal heeft ze 460 cc op. Dat is nog best acceptabel, maar verdeeld over 8 flessen is niet heel fijn.

Nu hopen dat ze zo in slaap valt (we zijn moehoe!) en dan zien wanneer ze zich vannacht meldt. Meestal tussen 04.00 en 04.30. Dan weer tussen 08.00 en 09.00 en vanaf die fles gaan wij steeds een fles aanbieden om de 3,5 uur. Hopen dus dat ze morgen weer gewoon een schema kan aanhouden en dat dit een rommeldag is.

MamaPurk, ik heb anderhalve week geleden de verloskundige gesproken en gelijk gevraagd hoe vaak een kindje met fv een poepluier moet hebben en zij gaf aan dat dit per kind verschillend is. Sommigen zelfs maar 2x per week. Eva is ook zo'n kindje. Ze heeft zo'n 2 á 3 poepluiers per week. Maar als ze dan gaat, poept ze er vaak gelijk 2 vol. Eén op de dag en de tweede tijdens het verschonen er direct achteraan!
We gaan daarom ook gelijk verschonen zodra we horen dat ze poept, anders komt het aan alle kanten naar buiten :X
Dat heeft Sarah al als ze een dag overslaat en Sarah is wel een elke dag poeper :P maar zoals ik al zei het is net een mensje zo een baby dus ja niet iedere baby is hetzelfde, alleen bij flesvoeding schijnt de kans op verstopping groter te zijn...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97572881
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:05 schreef Orea het volgende:
Leyla eindelijk een tandje! :D dat kon ook bijna niet meer missen hè Tico?

Ik jompel heel voorzichtig, maar ook de bultjes van gisteren zijn weer weg :') en er zijn geen nieuwe bijgekomen! Al blijf ik zenuwachtig tot we in het vliegtuig zitten ;) we zien het wel, maar leuk is anders, onzeker gedoe! :P
Jaël had dachten wij ook voor haar eerste levensjaar de pokkies... En dat verliep net zo een beetje als jij nu beschrijft! Wij zijn toen bij de HA geweest en die zei dat het bij baby's meestal een ander verloop heeft dus zonder vocht en daarna ingedroogde korstjes... Bij jaël heeft het toen ook iets van anderhalve week maar geduurt, nadeel van deze vorm is dat ze het nog een keer zullen en kunnen krijgen... maar ja, zou wel fijn zijn als het zo blij bij jou kleine meisje, dan kunnen jullie gewoon op vakantie *O*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97573590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 00:13 schreef danic het volgende:
Nou op zich gaat het goed met 6 flesjes en dan zit ze rond de 500 + een beetje iedere dag.
Alleen vandaag was een rommeldag. Maar uiteindelijk heeft ze 460 op, dus zo slecht is dat nog niet.
Ik begrijp wel dat het voor jullie fijn is als ze elke dag hetzelfde doet. Ik houd zelf ook van voorspelbaarheid en me niet af hoeven vragen of ik Lena nu moet wakker maken en of ze wel genoeg binnenkrijgt. Maar is het niet ook wat onrealistisch om te verwachten dat je baby zich elke dag hetzelfde gedraagt? Er gebeurt zoveel in dat lijfje, de groei in omvang, het rijpen van de darmen, mentale ontwikkelingen... Het zou eigenlijk best bijzonder zijn als elke dag wél hetzelfde was!

Ik denk dat dit iets is waar ouders mee blijven worstelen. Kijk maar wat de moeders van de grote baby's of de dreumesjes schrijven. Zo vaak wordt er afgevraagd wat er nou toch is, waarom de dagen ineens zo anders zijn en of er misschien sprake is van ziekte of een sprongetje of...?

Wat ik ermee wil zeggen is dat dit gewoon heel normaal is, al zijn er natuurlijk wel uitzonderingen zoals baby's die veel huilen en bovenmatig last hebben van krampjes. Maar tot op zekere hoogte hoort dit er allemaal bij en heeft elke baby ook nog eens een eigen temperament en eigen voorkeuren. En die voorkeuren kunnen bovendien veranderen!

Heb vertrouwen in jezelf en je vermogen om in te schatten hoe het met je kleine gaat. :*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97573691
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:05 schreef Orea het volgende:
Ik jompel heel voorzichtig, maar ook de bultjes van gisteren zijn weer weg :') en er zijn geen nieuwe bijgekomen! Al blijf ik zenuwachtig tot we in het vliegtuig zitten ;) we zien het wel, maar leuk is anders, onzeker gedoe! :P
Oeh, wat fijn! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97574037
hihi fijn Orea! :D

Zo. Ik heb maar even met de kinderarts gebeld voor Elin :') we moeten maandag terug maar we redden het nét niet met de dosis zantac. Ik heb nog voor vandaag en morgen maar dan is het wel echt helemaal op. Er wordt een recept naar de apotheek gefaxt en ik kan het aan het einde van de middag ophalen :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97574106
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:24 schreef huuphuup het volgende:
hihi fijn Orea! :D

Zo. Ik heb maar even met de kinderarts gebeld voor Elin :') we moeten maandag terug maar we redden het nét niet met de dosis zantac. Ik heb nog voor vandaag en morgen maar dan is het wel echt helemaal op. Er wordt een recept naar de apotheek gefaxt en ik kan het aan het einde van de middag ophalen :)
Dat is fijn! Anders heb je misschien een heel weekend ellende dat schiet ook niet op :N
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_97574324
Ik weet niet meer wie het precies zei maar mij is ook verteld dat fv kindjes elke dag moeten poepen. Hooguit om de dag eventueel. Komt het netjes om de paar dagen dan is het vast ook geen probleem maar het is wel iets om in de gaten te houden wellicht. Dat het zich niet op gaat hopen en voor buikpijn zorgt.

Puck moest zo hard hoesten dat de melk uit zijn neus kwam ;(
Hij is zo zielig 's nachts. Maar blijven hoesten. Op mijn arm slapen zodat hij net wat omhoog ligt biedt wat verlichting gelukkig.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_97574388
Arme puck nog niet beter. Heb je zijn matrasje al iets omhoog gezet?
Orea fijn dat de bultjes weg zijn
Als kindjes moeilijk poepen kun je de thermometer gebruiken. Eerst goed in de vaseline dopen en dan een beetje wiebelen dan stimuleer je het.
pi_97574772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Arme puck nog niet beter. Heb je zijn matrasje al iets omhoog gezet?
Orea fijn dat de bultjes weg zijn
Als kindjes moeilijk poepen kun je de thermometer gebruiken. Eerst goed in de vaseline dopen en dan een beetje wiebelen dan stimuleer je het.
daar moet je wel heel voorzichtig mee zijn hoor, dat laatste... die darm is heel snel beschadigt.
Een tip van mijn huisarts was om een 60 mg zetpil te geven, zo voelen ze ook dat er iets zit, een soort aandrang en heb je het zelfde effect als peuren met de thermometer, alleen een stuk veiliger voor de darm.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97574863
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:49 schreef huuphuup het volgende:

[..]

daar moet je wel heel voorzichtig mee zijn hoor, dat laatste... die darm is heel snel beschadigt.
Een tip van mijn huisarts was om een 60 mg zetpil te geven, zo voelen ze ook dat er iets zit, een soort aandrang en heb je het zelfde effect als peuren met de thermometer, alleen een stuk veiliger voor de darm.
Zo zeiden ze het in het z-huis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')