quote:
Op vrijdag 3 juni 2011 22:00 schreef Fannetje het volgende:Anne ligt ook vaak op haar buik met armen en benen in de lucht... het lijkt wel alsof ze vliegtuigje speelt ofzo... ziet er best grappig uit!
Claudia, klopt wat je zegt. En ik zie ook echt wel dat Anne ontwikkelingen doormaakt.
Maar je (ik dus
) kunt er toch best onzeker van worden als je leest dat andere kindjes, die vaak nog jonger zijn, veel meer kunnen.
En dat herken ik wel! Leia is lichamelijk echt niet snel.. die zie ik voorlopig echt nog niet lopen, moeite doen met optrekken, kruipen etc. En soms vind ik dat lastig, vooral ik ik zie/hoor dat andere kindjes die veel jonger zijn dat wel doen. Maar ik heb ook voorbeelden in mijn omgeving waar de kindjes pas met 1,5 gingen lopen. En uiteindelijk lopen ze allemaal, de een sneller dan de ander en daarmee probeer ik dan maar te relativeren!
En ook kan ik me het enthousiasme van de ouders van de kindjes die vlot dingen kunnen voorstellen, want ik ben ook rete trots dat Leia al papa en mama zegt. En dat kan voor anderen weer zijn dat ze denken: verdorrie, mijne doet dat nog niet..
Dat is ook een lastig iets! En dat zal het altijd blijven.. Het is net niet de 'kijk eens mijn kind kan al' discussie, maar zo kan het wel soms overkomen. Men is trots als hun kind iets kan, maar eigenlijk zegt het zo weinig, want echt elk kindje gaat lopen, praten, krijgt tandjes. Etc. Alleen ieder op zijn eigen tempo..