Wat een prachtig kindjequote:
Oh wow, zoiets zocht ik, geweldig!Ik probeerde de methode net gelijk uit toen ze ging huilen. Bleek het inderdaad een boer te zijn (2 nog wel!)! En er waren nog meer 'Oh ja!' momentjes toen ik de filmpjes bekeek. En dat allemaal in 10 minuutjes film kijken. Wow!quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:18 schreef pessie het volgende:
TT, het kost even moeite om bij sommige kindjes de slaapsignalen te herkennen. Wakker zijn van 8 tot 3 is echt veeeeeel te lang voor zo'n kleintje. Ik kan me voorstellen dat ze overprikkelt raakt. Heb je een draagdoek? Misschien is het een idee om haar lekker tegen je aan in de draagdoek te knopen en zo een dagje rustig rond te lopen en kijken hoeveel ze dan slaapt. Sommige kindjes vinden het ook gewoon niet tof om niet bij mama te zijn (geef ze es ongelijk, ze hebben net 9 maanden in je buik vertoeft) en hebben gewoon veel mama-honger.
Ken je de Dunstan methode? Daar heb ik in het begin heel veel aan gehad. Ik leerde Nathan er beter door begrijpen. Kijk maar even op youtube.
Nathan had het ook heel erg met boeren. Hij boerde gewoon niet op het moment dat ik vond dat hij moest gaan boeren dus liet ik hem geen boertje doen (quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:43 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Oh wow, zoiets zocht ik, geweldig!Ik probeerde de methode net gelijk uit toen ze ging huilen. Bleek het inderdaad een boer te zijn (2 nog wel!)! En er waren nog meer 'Oh ja!' momentjes toen ik de filmpjes bekeek. En dat allemaal in 10 minuutjes film kijken. Wow!
Bedankt voor de tip!
Wat herkenbaarquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:09 schreef Poppedein het volgende:
Tis wel echt duidelijk ineens echt organiseren en multitasken, wat dat betreft vind ik de overgang nu groter dan van geen naar 1 kind, maar t scheelt enorm dat Jelte zo'n makkelijk kindje aan de borst is (itt Lena destijds). Vanochtend was ik bijvoorbeeld even heel snel aan het douchen terwijl Jelte in zn wiegje lag te huilen. We moeten de deurklinken nog even omhoog zetten, want ik hoorde Lena naar Jelte gaan en ineens was het echt doodstil. Echt, ik ben de douche uitgesprint.. Tsja, ze is enorm lief voor m, legt knuffels bij m en spuugdoekjes over zn gezicht ( ) maar voor t zelfde geld gooit ze dr grote jip en janneke boek ineens op z'n hoofd...tsja, dat zou toch zonde zijn
En een groot verschil is dat ik wel merk dat ik flink wat meer slaaptekort heb nu, Lena legde ik na de eerste ochtendvoeding altijd weer terug in bedje en dan sliep ik lekker uit tot de volgende voeding, maar nu begint mijn dag vrolijk om half 7- 7 uur.. die voel je toch wel als je 's nachts om de 2-2,5uur minimaal 3 kwartier aan het voeden bent...
]
Ik deed een LOLquote:
Hier de tekst:quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:11 schreef danic het volgende:
Tja huup, ik had dan wel stuwing, maar dat was na 2 dagen over. Die kutknipheb je toch langer last van. Doe mij die stuwing dan maar!
TT ik heb ook even gekeken op youtube, maar ben daar zo´n ei in en te ongeduldig.
Kun je de link niet ff plaatsen van het filmpje wat jij hebt gezien over het boeren? Ik heb wel het filmpje gezien over het hongerhuiltje, maar wil het stukje over boeren ook ff zien.
Fokwet of had ze t gewoon koud?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef Vanyel het volgende:
Een week of 4 geleden maakten wij nachten van 8u, ze liet zo 8 tot 9 uur tussen 2 voedingen. Tegenwoordig is het nachtelijk schema 22, 1, 4 en 7 uur. Mij eigenlijk iets te vaak, maar het meisje heeft blijkbaar honger. Voedingen zijn ook weer langer geworden.
Als hij het elke week zou doen werd ie er waarschijnlijk ook wel beter in.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:56 schreef MamaPurk het volgende:
En ik red het wel vrouwen zijn toch beter he iin multitasken
Als ik Lena bij me draag heb ik haar voorop zitten. Ik vind haar nog te klein om achterop te dragen, want ik wil haar graag in de gaten houden. Maar als ik Lena voorop draag heb ik mijn handen niet vrij genoeg voor Ivan. Hij is nog te klein om alles zelf te lopen en ook te onberekenbaar. En hij weegt 14kg.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:55 schreef As1981 het volgende:
Neem je Lena dan mee in de buggy? Is andersom geen optie?
Die van mij echt niet hoorquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als hij het elke week zou doen werd ie er waarschijnlijk ook wel beter in.
das een hele goede oplossing zeg Claudiaquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik Lena bij me draag heb ik haar voorop zitten. Ik vind haar nog te klein om achterop te dragen, want ik wil haar graag in de gaten houden. Maar als ik Lena voorop draag heb ik mijn handen niet vrij genoeg voor Ivan. Hij is nog te klein om alles zelf te lopen en ook te onberekenbaar. En hij weegt 14kg.![]()
De beste oplossing is allebei in de duowagen, maar dat is in het openbaar vervoer niet te doen. Dus dan moet Ivan maar op de rug!
oh ja dat bedoel ik dus maar dan korter en beter gezegdquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
So true. Mijn lief heeft er inmiddels handigheid in. Ik heb echt geen idee hoe hij dat aanpakt met die flesjes en zou het hem niet na kunnen doen! Dat is nu zijn ding.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh ja dat bedoel ik dus maar dan korter en beter gezegd
Dat probeer ik te zeggen ja, routine.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef huuphuup het volgende:
Niet dat ik het fantastisch doe hoormaar ik merk vaak wel dat ik fulltime thuis ben en dus veel meer routine heb met de 2 samen.
Op dat soort momenten ben ik er wel van doordrongen dat ik eigenlijk 2 baby's heb, al merk ik dat elke maand bij Ivan nu wel telt. Hij is zoveel zelfstandiger dan hij was toen Lena net geboren was.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:59 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
das een hele goede oplossing zeg Claudia
Wat dat betreft is zo'n tiet ook wel makkelijk. Mijn lief moet met Dottir naar het CB omdat ik de auto nooit heb op mijn vrije dag. Zou ik het doen was het makkelijk: gaat ze huilen van de prikkies, hop tiet erin. Zij moet daadwerkelijk troostenquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe hij dat aanpakt met die flesjes en zou het hem niet na kunnen doen! Dat is nu zijn ding.
Door schade en schande word je wijs. Ik ging eens met Ivan wandelen in het park terwijl ik Lena bij me droeg. Ivan viel, wou opgetild worden, moest weer in de kinderwagen, ging driftig doen. Mijn hemel, wat een ramp! En Lena hing er op het eind helemaal scheef bij.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:03 schreef As1981 het volgende:
Oke duidelijk Claudia. Snap dat je haar nog voorop wilt dragen en dat het dan lastig is. Ik vond de winkelwagen in en uitladen met Yaro voorop al lastig. Ha ha ha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |