Wat voor subtiele hints hebben we het hier over?quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik heb in mijn omgeving voornamelijk HBO of WO opgeleide vrouwen, die zijn allesbehalve 'leeg'. Maar juist die stellen het op prijs als de man het initiatief neemt wat betreft dates en die verwachten ook dat subtiele hints dat ze je leuk vinden wel opgepikt worden.
Ik kan het wel eens voor je opzoekenquote:Op woensdag 1 juni 2011 16:28 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Mocht je een keer tijd hebben en er aan denken vind ik dat soort dingen wel interessant, maar goed ik ga niet van je vragen ernaar te zoeken tijdens je studiepauze.
Maar die oude stammen, waren die vooral op geloof gebaseerd? Ik heb wel eens iets gehoord met hoge priesteressen ofzoiets aan de leiding, maar geen idee of dat net zoiets was.
Qua huidige matriarchale stammen heb ik enkel gehoord dat er geen bekend zijn, en er zijn ook experts die beweren dat er nooit dergelijke ver ontwikkelde samenlevingen bestaan hebben. Dus vandaar dat ik er nieuwsgierig ben naar de stammen waar jij dan van spreekt.
[..]
Oh wat apart, nog nooit van zoiets gehoord maar dit werkt dus goed voor ze, of zijn de rolverdelingen sowieso wat anders en is de aanpassing kleiner? Maar daar zijn ze ook nog mee met overleven bezig denk ik, dus dan is het misschien meer een kleine opoffering voor the greater good, en halen ze het niet in hun hoofd er tegenin te gaan? Ik speculeer maar wat maar als zoiets al honderden zo niet duizenden jaren goed gaat kan je ook stellen dat het inmiddels een soort 'nature' voor die stam is geworden om zo te overleven, als je dat soort dingen probeert in het huidige westen werkt het in ieder geval niet om jongens als meisjes op te voeden en andersom.
Maar goed ik geloof nog steeds dat nature zeker wel een belangrijke rol speelt in de verschillen tussen man en vrouw en de daaruit volgende invullingen van hen in de maatschappij. Sowieso zijn veel dingen niet op enkel nature of nurture te gooien natuurlijk en sluit ik de rol van nurture ook niet uit, maar ik denk niet dat deze heel groot is vergeleken met nature. Zeker tegenwoordig niet in onze samenleving waar de vrouw veel vrijheid heeft.
Als ik eraan denk zal ik het doen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik kan het wel eens voor je opzoekenhelp me maar herinneren
Wat ik me zo even uit mijn hoofd herinner is dat er niet veel bekend zijn (zeg maar echt bekend) omdat ze vaak erg teruggetrokken leven in moeilijk begaanbare gebieden
een van de grotere en bekendere matriarchale samenlevingen zijn de minangkabau in indonesie (geloof ik)
Ah okay, maar overleven is daar wel belangrijker dan hier, en juist omdat biologische kenmerken niet belangrijk zijn stoot het misschien niemand voor het hoofd omdat er eigenlijk geen verschillen zijn voor hen, het is meer een gewone rolverdeling dan een man/vrouw verdeling denk ik, die ook nog eens traditie is.quote:Met die hoogpriesteres-zooi zit je volgens mij goed ja maar ik weet van die echt heeeel weinig
Ik heb mijn kennis namelijk van het vak culturele antropologie en dat bestond toen natuurlijk nog niet dus komt het daar ook niet aan bod haha
Die iniutmensen hebben juist 2 heel duidelijke rollen daarom bestaan ze ook uit duo's. Alleen ben je uit balans zeg maar. Je hebt die ander nodig om je aan te vullen, om de dagelijkse taken aan te vullen en zo. De een jaagt (ik weet ff niet of dat de man of de vrouw is) de ander bouwt de iglo (ze verplaatsen zich dus die moet telkens opnieuw gebouwd) etc.
Het is daar geen ding zeg maar als je niet word opgevoed aan de hand van je biologische kenmerken dus volgens mij is er daarom ook geen onvrede over
Grenzen moeten er mijn inziens gewoon zijn, we zijn met teveel mensen om zonder dergelijke afscheidingen te leven. Anders zou je anderen teveel in hun vrijheid gaan beperken om zelf maar zoveel mogelijk vrijheid te hebben, en dat werkt ook niet.quote:De vrouw heeft in onze samenleving natuurlijk wel vrijheid, maar vrijheid binnen nog steeds door de samenleving duidelijk afgebakend gebied (net zoals de man dat heeft)
Doordat veel mensen die grenzen niet opzoeken of overschrijden voelt het als vrijheid
even een vergelijking
Je bent misschien wel geen leeuw in een kooi in de dierentuin maar je bent een leeuw in een game reserve in afrika... Groot genoeg om heel comfortabel in te leven misschien zelfs wel zonder ooit een hek tegen te komen, maar die hekken staan er wel....
Hmmm, ja. Gaat wel compleet tegen mijn principes in, maar misschien wel zo slim ja. Volgend weekend nog maar een vragen of ze iets te doen heeft. War is on!!!quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:36 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als het niet al te serieus nog is, kun je nog altijd een poging wagen toch?
Niet helemaal netjes, maar ja.... "all is fair in love and war" zegt men wel.
ach zo lang je het netjes en subtiel doetquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:39 schreef Rettilpsemit het volgende:
[..]
Hmmm, ja. Gaat wel compleet tegen mijn principes in, maar misschien wel zo slim ja. Volgend weekend nog maar een vragen of ze iets te doen heeft. War is on!!!
Niet mee eens eerlijk gezegd. De meeste die ik ken hebben na een relatie geen behoefte binnen een week een nieuwe te beginnen, een paar uitzonderingen daargelaten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 16:39 schreef Axel1988 het volgende:
Leuke meiden kennen nauwelijks een single poging.
mijn mama zei altijd de liefde van de man gaat door de maag dus misschien als je een taart bakt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
goshh ik heb zo veel over voor een partijtje seksen met een leuke jongen
heb alleen bijna geen doekoe meer
quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
NOOOUU zo ben ik niet. Ik heb nog nooit iemand Gehad hoor jongen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:47 schreef Mpj het volgende:
Oh dat vind ik zo lelijk, vrouwen die niet alleen kunnen zijn en na één week alweer aan een ander beginnen. Zo was mijn ex ook. Haar excuus was: ''ja, zo vergeet ik jou sneller.'' Uhu
Dat had 'ie niet, ging in op het onderwerp waar we het over hadden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:54 schreef lanterfanteraar het volgende:
NOOOUU zo ben ik niet. Ik heb nog nooit iemand Gehad hoor jongen.
Mocht je het tegen mij hebben.
Soms denk ik echt dat je MLiG bent.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:11 schreef rhubarbje het volgende:
dat is maar net hoe jij ze ervaart
er zijn nog genoeg grenzen voor vrouwen waar veel vrouwen zich aan ergeren
en waarom zouden die er moeten zijn?
jij zegt omdat mensen niet zonder die afscheidingen kunnen leven maar waarom dan niet?
Het is nog steeds zo dat jongens autotjes voor hun verjaardag krijgen en meisjes poppen
er zijn nog genoeg mensen die zeggen, als een meisje een kiepwagen vraagt, he nee je bent toch geen jongen?
zo worden vrouwen in bepaalde rolpatronen geduwd
het zelfde gaat op voor emoties
vrouwen worden opgevoed met dat het tonen van emoties goed is terwijl dat iets is dat ze belemmert in hoge functies (bijvoorbeeld) vrouwen worden dus door hun opvoeding minder geschikt gemaakt voor bepaalde dingen in onze samenleving (even gechargeerd he)
allemaal nurture
Waarom moeten dat soort dingen bestaan? Wie beperk je in zijn vrijheid als opvoeding echt gelijk zou zijn? en dus kansen ook echt gelijk zouden zijn?
nu verwacht ik heus niet dat de manier waarop mannen en vrouwen worden opgevoed over 5 jaar veranderd maar ik zie ook niet waarom je verschil en de gevolgen daarvan zou ontkennen en deze in stand zou willen houden
Is het zo raar dan, wat ze zegt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:09 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Soms denk ik echt dat je MLiG bent.
Ja ik ben ook even heel verbaasd...quote:
Bewijs maar eens dat je het niet bent.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:13 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja ik ben ook even heel verbaasd...
wtfquote:Op woensdag 1 juni 2011 18:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat je het niet bent.
Zeg je kent mij toch wel een beetjequote:Op woensdag 1 juni 2011 18:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wtf
Maar oke, moet je een lijst van fokkers die ik ontmoet heb?
Die ken jij zelf ook, je bent vaak genoeg in de R&P SC geweest
waar ik overigens al een jaar of 4/5 post
Want jij betaalt jongens altijd naderhand?quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:47 schreef lanterfanteraar het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |