abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97537342
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar dun aluminium, het liefst een rol. Waar kan ik zoiets krijgen, en heeft het een specifieke naam? Ik heb al wat gezocht op internet, maar ik kan het niet vinden. Gamma/Praxis bellen had ook geen resultaat.
Afmetingen: Tussen 10 en 20 cm breed, zo lang mogelijk. Ongeveer een halve mm dik.
Het is niet om te klussen, maar voor een kunstwerk. Het schijnt in de V.S. gebruikt te worden voor het maken van een dak. Het moet zo dun zijn dat je het kan knippen met een gewone schaar.

Wie kan mij helpen? Waar kan ik het krijgen? Als ik weet hoe men het noemt in de bouwwereld, dan kan ik ook zelf gerichter op zoek.
Wel lekker blijven plakken hè?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:35:36 #2
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_97537439
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:32 schreef Brammie1 het volgende:
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar dun aluminium, het liefst een rol. Waar kan ik zoiets krijgen, en heeft het een specifieke naam? Ik heb al wat gezocht op internet, maar ik kan het niet vinden. Gamma/Praxis bellen had ook geen resultaat.
Afmetingen: Tussen 10 en 20 cm breed, zo lang mogelijk. Ongeveer een halve mm dik.
Het is niet om te klussen, maar voor een kunstwerk. Het schijnt in de V.S. gebruikt te worden voor het maken van een dak. Het moet zo dun zijn dat je het kan knippen met een gewone schaar.

Wie kan mij helpen? Waar kan ik het krijgen? Als ik weet hoe men het noemt in de bouwwereld, dan kan ik ook zelf gerichter op zoek.
halve mm dik en knippen met een gewone schaar?? :N
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_97537724
genoeg metaalboeren op het internet te vinden hoor. Kwestie van even bellen aangezien het meer voor massabestellingen bedoelt is.
Doe eens lief!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:44:17 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97537753
In Rotterdam zit de Metaalwinkel, die ook voor particulieren dit soort spul heeft.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97537773
Op het lab hebben we hier extra dik aluminium folie, is dat niks?
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:54:40 #6
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_97538135
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:35 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

halve mm dik en knippen met een gewone schaar?? :N
Met een blikschaar wil dat wel.

Zoektip: aluminium band

FF voor je in het MCB boek gekeken, die hebben het wel op rol, 1000mm breed, 0.6mm dik, rollen van 160kg, dat is ongeveer 90 vierkante meter aluminium, ik weet niet hoeveel je nodig bent. :+

[ Bericht 12% gewijzigd door BORRREETJEEE op 31-05-2011 14:03:14 ]
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_97538654
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:44 schreef DaDude1987 het volgende:
Op het lab hebben we hier extra dik aluminium folie, is dat niks?
Hoe dik is dat? Het moet nog wel stevig zijn. Het idee is om er met hamer/beitel dingen in te ponsen als het ware. Dus daar moet het wel dik genoeg voor zijn.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:44 schreef mvdejong het volgende:
In Rotterdam zit de Metaalwinkel, die ook voor particulieren dit soort spul heeft.
Goeie link! Ze hebben 0,5 & 0,2 en 0,1 mm dik. Ik heb daar niet zoveel verstand van, wat zou een goede dikte zijn voor wat ik nodig heb?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:54 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Met een blikschaar wil dat wel.

Zoektip: aluminium band

FF voor je in het MCB boek gekeken, die hebben het wel op rol, 1000mm breed, 0.6mm dik, rollen van 160kg, dat is ongeveer 90 vierkante meter aluminium, ik weet niet hoeveel je nodig bent. :+
Ik ga ff uitrekenen hoeveel ik in vierkante meter nodig heb.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:13:49 #8
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_97538889
Ben benieuwd wat je gaat maken
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:13:57 #9
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_97538895
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:08 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

Hoe dik is dat? Het moet nog wel stevig zijn. Het idee is om er met hamer/beitel dingen in te ponsen als het ware. Dus daar moet het wel dik genoeg voor zijn.

[..]

Goeie link! Ze hebben 0,5 & 0,2 en 0,1 mm dik. Ik heb daar niet zoveel verstand van, wat zou een goede dikte zijn voor wat ik nodig heb?
Wat ben je precies van plan? Echt er doorheen met een beitel, of deuken erin meppen? Ik zou zo dun mogelijk doen, maar het moet natuurlijk wel een beetje stevig blijven. Maar daar is moeilijk een inschatting van te maken zonder dat we weten wat je precies gaat maken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:04:54 #10
545 dop
:copyright: dop
pi_97541171
0.30mm kun je redelijk met een degelijke huis tuin en keuken schaar knippen
ik werk in de aluminium industrie en maak ook zulke rollen

word voor een particulier alleen lastig om aan te komen ben ik bang.
gangbare maten en gewichten zijn lengtes van minimaal 1500 meter op rol ongeveer 300 kilo
ergens tussen de 3 tot 15 euro per kilo verkoop prijs.

aluminium coil,of blank aluminium band is de benaming
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_97542572
het idee is om met slagletters/cijfers zinnen in het metaal te meppen. Niet er door heen, maar deuken. Daarna plakken we de ze op bakstenen, die in een dubbele spiraal op de grond liggen.

Trouwens, wat kan ik het beste gebruiken om aluminium op baksteen te lijmen?

Dank aan iedereen voor alle hulp tot nu toe! We gaan waarschijnlijk dit gebruiken: http://metaalwinkel-metalen.nl/Aluminiumplatstaf.mw Is niet op rol maar al losse stukjes, maar wel te gebruiken voor het kunstwerk.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:06:53 #12
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_97544063
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:33 schreef Brammie1 het volgende:
het idee is om met slagletters/cijfers zinnen in het metaal te meppen. Niet er door heen, maar deuken. Daarna plakken we de ze op bakstenen, die in een dubbele spiraal op de grond liggen.

Trouwens, wat kan ik het beste gebruiken om aluminium op baksteen te lijmen?

Dank aan iedereen voor alle hulp tot nu toe! We gaan waarschijnlijk dit gebruiken: http://metaalwinkel-metalen.nl/Aluminiumplatstaf.mw Is niet op rol maar al losse stukjes, maar wel te gebruiken voor het kunstwerk.
ik zou niet lijmen, maar bv finnen er aan vast tig-lassen, en die tussen de voegen van de bakstenen drukken, of iets anders in die richting. Lijmen: superfix bijvoorbeeld. (http://www.placora.be/lijmen-en-siliconen.html#simsonsuperfix)
pi_97545903
Lassen zou leuk zijn, ware het niet dat niemand kan lassen hier. Voor lijm moeten we inderdaad zoiets hebben zoals jij aanraadt. Het hoeft niet enorm vast te zitten, als het maar blijft zitten. Sterk genoeg zodat het niet wegwaait, of dat het eraf valt als je er per ongeluk tegenaan schopt.
pi_97552383
tec 7 lijm is wel geschikt daarvoor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97558981
Ik denk dat je zink bedoelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')