Dangel | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:25 |
Ja, hoi Alexxxxx hier, op mn @werk-kloon. Ik heb dus een gare Citroën ZX gekocht, en die is lelijk. Contatc gezocht met een goede kunstenares, en die wil tegen materiaalkosten (en bijkomene koosten) wel een mooie artcar van het witte hok maken! ![]() Maar wat zijn de do's en dont's? Kan ik gewoon gamma muurverf gebruiken? Eerst schuren? Speciale autolak spuitbussen halen? Zowel de kunstenares als ik hebben nog nooit eerder een auto 'gedaan'. | |
SpecialK | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:25 |
Ja, hoi SpecialK hier, Kusjes SpecialK. | |
Dhaha | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:30 |
Ja, hoi Danny hier, op mn kloon | |
the85mc | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:38 |
Ja, hoi, hier de kloon van the mc. Muurverf zou ik niet doen, een auto is geen muur. metaal verf voor de win! Roestig? Hammerite. | |
Opa_vertelt | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:39 |
Vanaf hier weer gewoon on-topic. ![]() Volgende die aan het baggeren gaat krijgt een note. | |
Pizza_Boom | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:41 |
Voordat je hem gaat verven eerst eens kaalmaken en goed de roest onder handen nemen. 't Is een Citroën, die roest al op de tekentafel. Wielbakken zijn goed punt om te bekijken, zowel voor als achter en de plastic delen er afhalen, vooral de skirtsgevallen. Roest ook als een gek daaronder. Even goed behandelen en dan meteen in de tektiel zetten ofzo. | |
_GdR_ | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:47 |
-bagger, note- [ Bericht 89% gewijzigd door Opa_vertelt op 31-05-2011 12:50:13 ] | |
smegmanus | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:49 |
Met het WK wel eens een oud Golfje rood-wit-blauw geverfd. Beetje opschuren, ontvetten en met de roller aangebracht. Wel speciale autolak gebruikt trouwens, bij een autoschade herstelbedrijf gehaalt. | |
Conflict | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:49 |
Je kan wel gamma muurverf gebruiken, maar zorg dan wel ervoor dat je auto niet nat wordt. | |
MuRKie | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:54 |
Vergeet niet je auto opnieuw te laten keuren ivm met kleurafwijking ten opzichte van je kentekenbewijs ![]() Bespaard je weer boetes.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:54 |
Gewoon even opschuren en dan goede verf gebruiken (spuitbussen?). Hoe lang ben je er nog van plan om mee te gaan rijden? Ik bedoel het is uiteraard zonde om een paintjob te hebben die meer waard is dan de auto. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 31 mei 2011 @ 12:55 |
Ook dat, zeker bij voetbalevenementen kunnen agenten moeilijk doen. | |
Tankiej | dinsdag 31 mei 2011 @ 14:30 |
Blanke lak eroverheen? ![]() | |
Dangel | dinsdag 31 mei 2011 @ 14:39 |
binnenkant motorkap houd de goede kleur. en tot mijn grote verbazing is ie roestvrij ![]() | |
Dangel | dinsdag 31 mei 2011 @ 14:39 |
zolang hij het doet, minstens een jaar | |
Conflict | dinsdag 31 mei 2011 @ 14:58 |
Ja maar dan moet dat wel op waterbasis zijn. Werkt gewoon niet, dus.... | |
T42 | dinsdag 31 mei 2011 @ 15:01 |
dat is de basis kleur en die kun je terug zien onder de motorkap enzo dan is dat goed. | |
T42 | dinsdag 31 mei 2011 @ 15:03 |
nog nooit last van gehad... en ik had een kever die voor tv oranje gechilderd was. politie deed meer moeilijk over het eraf wassen van de waterverf ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 31 mei 2011 @ 17:36 |
Hoe hebben jullie die Saab gedaan, Paladijn? | |
Alexxxxx | dinsdag 31 mei 2011 @ 17:49 |
zo kan ik het terug vinden ![]()
| |
Paladijn | dinsdag 31 mei 2011 @ 18:18 |
En de rest is hier te vinden: http://carbagerun.littlebluefrog.nl/category/voorbereidingen/ Andere nuttige tips: http://www.carbagerunforu(...)4&t=102&hilit=verven (er zijn ook nog wel wat teamtopics van vorig jaar met meer uitleg, ACWB en de Ford Mondeo met de nld vlag hebben het ook met foto's en uitleg beschreven). Netjes schuren, voor het verven is een stofvrije ruimte wel een pre als je het netjes wilt. Grote vlakken zou ik met gewone praxis verf en rollertjes van de action doen, spuitbus is meer voor kleine stukjes omdat die a) prijzig en b) zo leeg zijn. Voor het enkele laagje zilver waren wij meer geld kwijt dan drie lagen oranje ![]() Afwerken met blanke lak is op zich niet nodig (hadden wij geen tijd meer voor), maar voor voor het kunstzinnige wat jij van plan bent zou ik dat wel doen. Het is toch een extra laag bescherming. | |
2cv | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:15 |
Een maat van me heeft gewoon 10+ jaar oude spuitbussen over m'n motorkap heen leeg gebaggerd. Wat voor verf het was weet ik niet, maar ondanks dat de motorkap NIET opgeschuurd, ontvet of zelfs maar schoongemaakt (!!!) is, houdt de verf nog steeds. |