abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97549995
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:17 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Kee, ik probeer het even duidelijker:
Een verschil tussen Wajong en WWNV is 75% en 70% van het minimumloon ontvangen. De groep mensen die daar in komen bij de start (vanaf 2013) of die worden overgeplaatst krijgen nu dus minder geld. Ik neem dus aan dat dat geld ergens voor gaat gebruikt worden. Waar voor?
Dat verdwijnt in de handen van de zakkenvullers die ons deze crisis gebracht hebben. Wij zien dat geld nooit meer terug, het is pure bezuiniging
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 18:21:42 #202
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97550011
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:17 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Kee, ik probeer het even duidelijker:
Een verschil tussen Wajong en WWNV is 75% en 70% van het minimumloon ontvangen. De groep mensen die daar in komen bij de start (vanaf 2013) of die worden overgeplaatst krijgen nu dus minder geld. Ik neem dus aan dat dat geld ergens voor gaat gebruikt worden. Waar voor?
Ik neem aan dat het als stimulans moet dienen voor de mensen die wel kunnen werken. Het verschil bedraagt dan 30% van het WML. Het verschil bij mensen in de WAJONG is dan 25% maar daar zitten dan alleen de duurzame volledig arbeidsongeschikten in. Die hebben niet de mogelijkheden om meer te gaan werken of iets van dien aard.
pi_97550042
Dan is verder alleen nog de vraag, wat is duurzaam volledig arbeidsongeschikt?
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 18:23:57 #204
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97550091
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
Dat is een vraag waar nog geen antwoord op gegeven is.
pi_97550098
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 17:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

zachte heelmeesters? Je kunt zelf blijkbaar niet lezen, heb je dan überhaubt niet gezien wat scorpie echt vindt van mensen met een geestelijke handicap?
Wel heel toevallig (niet natuurlijk :P) dat je hem vooral loopt te verdedigen en niet in gaat op zijn negatieve punten t.o.v. wajongers :P

Iemand die met een bijl een splinter uit m'n teen wilt halen is geen harde heelmeester, maar een bruut, een gorilla en een lege schil.
Ik zal in het vervolg er even bijzetten wanneer ik chargeer, misschien dat je het dan snapt.
pi_97550099
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat heb je toch met neukende 9 jarige meisjes?!?!?
En ik denk dat er hier niemand is die respect hebben voor die luie handjesophouders, kunnen we DAT gedeelte nou eindelijk eens laten liggen?
Heb er een film over gezien zondag, vandaar. Komt er ook bij dat ik tot de conclusie ben gekomen dat bepaalde mensen een slachtoffer rol aannemen en niet veel kunnen hebben (heb ik ook gemerkt in dit topic).
Nee, maar ik vind het verder wel goed geregeld voor de mensen die echt problemen hebben en 'n echte ziekte hebben.
pi_97550153
quote:
Een hoge dwarslaesie. Ga ik door voor de magnetron?
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 18:27:33 #208
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97550230
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een hoge dwarslaesie. Ga ik door voor de magnetron?
Die kunnen met hun tong nog een apparaat verdienen. Gewoon de apparatuur aanpassen aan de handicap en ik zie geen problemen deze werkzaamheden voor veertig uur per week te vervullen. :')
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:28:00 #209
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97550247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:18 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En hoe wordt men minima? Doordat men afhankelijk is van inkomsten als de bijstand, de wajong, de wij et cetera die onder het minimumloon-niveau liggen.

[..]

Waar je in kan kan komen? Dan in de WAJONG (volledig arbeidsongeschikt) of in de wwnv. Bij de wwnv zal men duidelijker de nadruk leggen op zelf werkzaam zijn.

Het is een aanscherping van meerdere regelingen die onder één noemer gaan vallen. Zo gaat de partner mee tellen bij de wwnv, zoals dat nu voor de bijstand al geldt, maar nog niet voor de WAJONG.
Zelf ben ik van bijstand naar WIJ naar Wajong gegaan. Ik probeer de WWNV in het lijstje in mijn hoofd te plaatsen. Komt misschien wat vaag over.

De sociale dienst kan niet echt diepgaande hulp bieden aan mensen met een beperking. Daarom ga je door naar het UWV. En nu komt er voor de Wajong een andere vorm van uitkering die meer gericht is op (part-time) betaald werk vinden voor mensen met een beperking. De Wajong blijft er voor de mensen die nog niet toe zijn aan (gedeeltelijk) werken of dat überhaupt niet kunnen.
pi_97550258
Denk dat het ook deels met je opvoeding te maken heeft, van mijn ouders heb ik geleerd dat ik simpelweg moet werken later om mijn geld te verdienen. Wat er ook gebeurt; ik heb geleerd om niet te klagen en te janken (klagen kan wel eens :P), maar wel door te gaan. Dus niet zielig doen maar aan je probleem werken.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:31:11 #211
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97550354
quote:
Dat je geen kans hebt om jezelf te onderhouden voor een langere tijd t/m nooit lijkt mij.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 18:31:19 #212
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97550361
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:28 schreef AcidFay het volgende:

[..]

Zelf ben ik van bijstand naar WIJ naar Wajong gegaan. Ik probeer de WWNV in het lijstje in mijn hoofd te plaatsen. Komt misschien wat vaag over.

De sociale dienst kan niet echt diepgaande hulp bieden aan mensen met een beperking. Daarom ga je door naar het UWV. En nu komt er voor de Wajong een andere vorm van uitkering die meer gericht is op (part-time) betaald werk vinden voor mensen met een beperking. De Wajong blijft er voor de mensen die nog niet toe zijn aan (gedeeltelijk) werken of dat überhaupt niet kunnen.
Afhankelijk van de richtlijnen kan het zijn dat je vervolgens van de wajong weer in de wwnv terecht komt.
pi_97550402
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Die kunnen met hun tong nog een apparaat verdienen. Gewoon de apparatuur aanpassen aan de handicap en ik zie geen problemen deze werkzaamheden voor veertig uur per week te vervullen. :')
Ja, en bovendien kunnen ze altijd nog spreker worden op zo'n boot voor toeristen en cursussen "Hoe overleef je een hoge dwarslaesie" geven :P
pi_97550457
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:31 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Afhankelijk van de richtlijnen kan het zijn dat je vervolgens van de wajong weer in de wwnv terecht komt.
Maar wat te doen met mensen die zeg maar tussen volledige en gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid jojo-en?
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 18:34:56 #215
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97550516
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar wat te doen met mensen die zeg maar tussen volledige en gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid jojo-en?
Die bestaan niet meer. Of men is volledig duurzaam arbeidsongeschikt of men is dat niet.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:35:02 #216
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_97550520
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Afhankelijk van de achterliggende problematiek van het persoon blijf je in de Wajong of probeer je de WWNV uit denk ik. Ik ben nogal simplistisch denk ik.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:39:03 #217
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97550675
Zal wel weer een leuke worden voor de Wajongers die 'volledig' zijn afgekeurd maar doordat ze gewerkt hebben in de tussentijd uiteindelijk in die nieuwe regeling terecht komen.
Vooral voor degene met een partner/eigen huishouden, waarbij dan ineens het inkomen van de partner wordt gekort op de uitkering.

Al hoop ik dat het niet zo simpel ligt. ;)
pi_97550679
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:34 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Die bestaan niet meer. Of men is volledig duurzaam arbeidsongeschikt of men is dat niet.
Nou, die bestaan dan alleen officieel niet meer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:39 schreef Lastpost het volgende:
Zal wel weer een leuke worden voor de Wajongers die 'volledig' zijn afgekeurd maar doordat ze gewerkt hebben in de tussentijd uiteindelijk in die nieuwe regeling terecht komen.
Vooral voor degene met een partner/eigen huishouden, waarbij dan ineens het inkomen van de partner wordt gekort op de uitkering.

Vrees dat dat wel zal gebeuren, uiteindelijk willen ze vooral bezuinigen.

De meeste Nederlanders vonden dat de wajongers niet zouden moeten bloeden door deze bezuinigingen, maar met dit kabinet is dat natuurlijk onvermeidelijk, helaas
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 18:42:24 #219
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97550787
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:39 schreef Lastpost het volgende:

Dat kan wel het gevolg zijn ja.
pi_97551029
Advocaat waar ik laatst mee sprak, en iemand van een reïntegratietraject zeiden allebei dat die WwNV geldt voor mensen die na 1-1-2010 in de Wajong zijn gekomen.
♥ scars make us who we are ♥
pi_97551130
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:49 schreef Mama_Mia het volgende:
Advocaat waar ik laatst mee sprak, en iemand van een reïntegratietraject zeiden allebei dat die WwNV geldt voor mensen die na 1-1-2010 in de Wajong zijn gekomen.
Ja, maar het zijn nog maar plannen, en zolang het nog maar plannen zijn, kunnen die altijd nog veranderd worden.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 18:53:47 #222
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97551219
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:49 schreef Mama_Mia het volgende:
Voor mensen tot 2011 zelfs. Maar dat neemt niet weg dat je daarvoor nog een herkeuring kan moeten ondergaan waardoor je ermee te maken kan krijgen.
pi_97551528
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 18:53 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Voor mensen tot 2011 zelfs. Maar dat neemt niet weg dat je daarvoor nog een herkeuring kan moeten ondergaan waardoor je ermee te maken kan krijgen.
Voor 2014?

Maar wat zij zeiden was dat als je voor 1-1-2010 in de Wajong kwam je de Wajong altijd als vangnet houdt, ook al heb je een keuring en kan je aan het werk, mocht het dan mislukken dan kan je automatisch weer terug in de Wajong.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 19:04:58 #224
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_97551701
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 19:01 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Voor 2014?

Maar wat zij zeiden was dat als je voor 1-1-2010 in de Wajong kwam je de Wajong altijd als vangnet houdt, ook al heb je een keuring en kan je aan het werk, mocht het dan mislukken dan kan je automatisch weer terug in de Wajong.
Dat is de regeling zoals die geldt voor de WAJONG die toegekend is voor 2010. Daarna is er een andere regelgeving omtrent de WAJONG geldend. Die regelgeving is anders van aard. Hoe de nieuwe regelgeving daar overgaat is volgens mij nog niet bekend.
pi_97552124
Hm, okay. Zowel die advocaat (die zich bezighoudt met rechtzaken omtrent de Wajong) en de persoon van de reïntegratie gaf aan dat dit zo zou blijven. Ik hoop het wel in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')