abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97529484
Vanmorgen werd ik wakker en rook een enorme ranzige riool lucht. Eerst dacht ik dat het van buiten kwam, veroorzaakt door regen. Maar het bleek uit het toilet te komen.

Het waterpeil in mijn toiletpot stond zo laag dat het afvoergat/zwanehals gedeeltelijk droog was komen te staan. Al die fijne rioolaroma's hadden vrij spel om op te stijgen. :X Hoe kan dit zomaar? Het is lang niet warm genoeg in huis dat een degelijke hoeveelheid water in een nachtje vedampt. Er is ook niets vreemds doorheen gespoeld. En na een keertje doortrekken bleef er weer gewoon genoeg water in de afvoer staan om de stank af te sluiten.

Mischien nuttig om te weten: ik woon in een bovenwoning van een oud huizenblok en heb een plateau-toilet.
pi_97529887
Het kan zijn doordat er bijvoorbeeld bij één van de onderburen even heel veel water is afgevoerd door het riool dat het misschien even vacuum is getrokken in je zwanenhals, waarmee die leeg is gezogen... heel erg irritant.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 31 mei 2011 @ 09:06:54 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97529895
Wellicht is er wc-papier in de zwanenhals blijven steken. Het water hevelt dan daarlangs naar het riool en zuigt dan de zwanenhals leeg.

En een verstopping kan dat ook veroorzaken.
pi_97529946
Viez patrickk....
  dinsdag 31 mei 2011 @ 09:12:31 #5
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_97529981
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:06 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Het kan zijn doordat er bijvoorbeeld bij één van de onderburen even heel veel water is afgevoerd door het riool dat het misschien even vacuum is getrokken in je zwanenhals, waarmee die leeg is gezogen... heel erg irritant.
Dat is heel aannemelijk, vacuum van een andere buur. :)
  Redactie Frontpage dinsdag 31 mei 2011 @ 09:21:02 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_97530116
Wellicht dat er een drukverschil in het riool is opgetreden. Dan wil dit ook nog wel eens gebeuren.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_97532057
Dit
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:21 schreef Innisdemon het volgende:
Wellicht dat er een drukverschil in het riool is opgetreden. Dan wil dit ook nog wel eens gebeuren.
Komt ook wel eens door slecht weer, opeens veel regen...
pi_97533812
oftewel de (ont)luchter van je riool is niet 100% :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')