abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97515445
EINDHOVEN - De politie heeft maandagavond de Ikea Eindhoven ontruimd nadat zich rond half acht een explosie had voorgedaan in een prullenbak buiten het gebouw.
© AFP

De Explosieve Opruimingsdienst Defensie (EOD) is ingeseind en onderzoekt nu of zich meer explosieven op het terrein bevinden.

Dat heeft de politie gemeld naar aanleiding van berichtgeving op de site van het Eindhovens Dagblad. Voor zover bekend raakte niemand gewond.

bron http://www.nu.nl/binnenla(...)-ikea-eindhoven.html
  PR/Manusje van alles maandag 30 mei 2011 @ 21:51:10 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_97515498
Ontloffende zweedse gehaktballetjes :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_97515501
Ikea Gent ontruimd na bommelding

HLN update In Gent is meubelzaak Ikea aan Flanders Expo vanavond ontruimd na een bommelding. Dat werd vernomen bij de hulpdiensten. De ontmijningsdienst van het leger DOVO komt ter plaatse.

De exacte omstandigheden van het incident in het meubelwarenhuis aan de Maaltekouter in deelgemeente Sint-Denijs-Westrem zijn nog niet duidelijk.

De hulpdiensten zijn aanwezig en het personeel en alle klanten van de winkel werden geëvacueerd. De ontmijningsdienst DOVO moet nu uitmaken of er echt gevaar dreigt. (belga/adv)

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-na-bommelding.dhtml
  maandag 30 mei 2011 @ 21:53:01 #4
100412 mefke79
komt goed!
pi_97515609
Ikea Eindhoven was wel omgekeerd: dus eerst ontruimd en toen pas iets tot ontploffing gebracht. Tenminste..zo brachten het Eindhovens Dagblad en Omroep Brabant het eerder vanavond.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97515908
Gent en Eindhoven...
  maandag 30 mei 2011 @ 21:58:29 #6
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_97516009
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:57 schreef Stephan1237 het volgende:
Gent en Eindhoven...
En bij allebei is iets ontploft......
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
  maandag 30 mei 2011 @ 22:00:03 #7
100412 mefke79
komt goed!
pi_97516133
het politiebericht zegt toch echt "tot ontploffing gebracht" voor Eindhoven, dat vind ik heel wat anders dan "ontploft".

21:27:26 30-05-11 Melding : $POL:EXPLOSIEF TOT ONTPLOF GEBR. IN PRULLENBAK.IKEA VANAF 20.30 U. ONTRUIMD. POLITIE DOET ONDERZ. NIEMAND GEWOND PERSVL.TP.OP BEK.NR.BEREIKB.
Regio : [BZO] Regio 22 - Brabant Zuid Oos
  maandag 30 mei 2011 @ 22:05:00 #8
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_97516519
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:00 schreef mefke79 het volgende:
het politiebericht zegt toch echt "tot ontploffing gebracht" voor Eindhoven, dat vind ik heel wat anders dan "ontploft".

21:27:26 30-05-11 Melding : $POL:EXPLOSIEF TOT ONTPLOF GEBR. IN PRULLENBAK.IKEA VANAF 20.30 U. ONTRUIMD. POLITIE DOET ONDERZ. NIEMAND GEWOND PERSVL.TP.OP BEK.NR.BEREIKB.
Regio : [BZO] Regio 22 - Brabant Zuid Oos
En deze nieuws website heeft het over een ontploffing
http://www.standaard.be/a(...)d=BLTDA_20110530_001

Nou is een politiepersbericht natuurlijk wel wat betrouwbaarder.....
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_97516673
Knalprijzen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97516855
tot ontploffing gebracht kun je ook lezen als zijnde, dat ie uit zich zelf is af gegaan
  Donald Duck held maandag 30 mei 2011 @ 22:10:26 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_97516919
Kan ook gewoon een ongeluk zijn, een samenloop van omstandigheden
Bezoeker 1 gooit wat diesel in de prullenbak
Bezoeker 2 gooit er kunstmest in
En bezoeker 3 gooit een oude ontsteker weg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 30 mei 2011 @ 22:10:37 #12
100412 mefke79
komt goed!
pi_97516928
stel dat het zo was als bijvoorbeeld nu.nl meldt: dus eerst ontploffing buiten en dan pas ontruimen, dan zou het buiten toch meteen duidelijk zijn wat er aan de hand was? Dat was nu niet, er is best even gespeculeerd. Politie werd al om kwart voor acht opgeroepen...
  maandag 30 mei 2011 @ 22:11:38 #13
100412 mefke79
komt goed!
pi_97517011
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Kan ook gewoon een ongeluk zijn, een samenloop van omstandigheden
Bezoeker 1 gooit wat diesel in de prullenbak
Bezoeker 2 gooit er kunstmest in
En bezoeker 3 gooit een oude ontsteker weg.
ik heb bij de ikea altijd diesel, kunstmest en een oude ontsteker bij. Zeker bij de ikea in Eindhoven waar nu verbouwd wordt zodat je er amper kan komen.
pi_97517090
Op nujij.nl een reactie van ene Peter T:

"Iemand boos vanwege die nieuwe laden kast? "

No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_97517545
Ikea Eindhoven schijnt wel de best lopende vestiging van NL te zijn, dus in dat opzicht een slim doelwit. Maar op maandagavond is het gelukkig rustig.
  maandag 30 mei 2011 @ 22:23:12 #16
3185 Adelante
To let it go now
pi_97517760
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:19 schreef Nirak het volgende:
Ikea Eindhoven schijnt wel de best lopende vestiging van NL te zijn, dus in dat opzicht een slim doelwit. Maar op maandagavond is het gelukkig rustig.
Eindhoven is never nooit niet de beste vestiging van Nederland :') Amsterdam, Delft en Heerlen eerst :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_97518035
Ik heb mijn info ook alleen maar van een personeelslid van Ikea, dus jij zult wel gelijk hebben Adelante ;)
pi_97518174
IKEA verbieden.
  maandag 30 mei 2011 @ 22:31:55 #19
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_97518350
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

Eindhoven is never nooit niet de beste vestiging van Nederland :') Amsterdam, Delft en Heerlen eerst :P
Vooral Heerlen, denk ik.
pi_97518458
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:12 schreef Dr.Dragonfly het volgende:
Op nujij.nl een reactie van ene Peter T:

"Iemand boos vanwege die nieuwe laden kast? "

[ afbeelding ]
:D En dan ook dat 'Twins' _O-

Is dat trouwens echt of een fotoshop?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_97518533
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
EINDHOVEN - De politie heeft maandagavond de Ikea Eindhoven ontruimd nadat zich rond half acht een explosie had voorgedaan in een prullenbak buiten het gebouw.
© AFP

De Explosieve Opruimingsdienst Defensie (EOD) is ingeseind en onderzoekt nu of zich meer explosieven op het terrein bevinden.

Dat heeft de politie gemeld naar aanleiding van berichtgeving op de site van het Eindhovens Dagblad. Voor zover bekend raakte niemand gewond.

bron http://www.nu.nl/binnenla(...)-ikea-eindhoven.html
Ik zie net zo'n soort bericht, maar dan in een andere plaats.

quote:
Ontruiming na explosie bij Ikea in Son
Uitgegeven: 30 mei 2011 21:33
Laatst gewijzigd: 30 mei 2011 22:25
EINDHOVEN - De politie heeft maandagavond de Ikea in het Noord-Brabantse Son ontruimd nadat zich rond half acht een explosie had voorgedaan in een prullenbak buiten het gebouw.

© AFP

Het is niet duidelijk hoeveel mensen zich in de winkel bevonden toen de ontruiming plaatsvond. Een woordvoerder van Ikea kon maandagavond nog niet zeggen of zich ook in andere Nederlandse vestigingen van het Zweedse meubelconcern soortgelijke incidenten hebben voorgedaan.
Bommelding
De ontploffing in Son, een dorp ten noorden van Eindhoven, vond iets over 19.30 uur plaats. Daarna werden de hulpdiensten gealarmeerd. De Ikea wordt vanaf 20.30 uur 'rustig aan' ontruimd.
Omroep Brabant meldt echter dat bezoekers van de winkel te horen kregen dat sprake was van een Code 1000, wat inhoudt dat er een bommelding of terroristische dreiging is. Mensen moesten het pand acuut verlaten.
De explosie deed zich voor in een prullenbak op het parkeerterrein, dat grotendeels is afgezet vanwege een grote verbouwing. Het pand liep geen enkele schade op. De werknemers van Ikea zijn opgevangen in een kantoor elders op het terrein en mogen niet met de pers praten.
Het is nog niet duidelijk of de Ikea-vestiging in Eindhoven dinsdagochtend weer open gaat.
Gent
In België is maandagavond de vestiging van Ikea op de Flanders Expo in Gent ontruimd na een bommelding, zo melden Belgische media. In het gebouw zou een wekker zijn ontploft die volgens de politie door iemand in de winkel moet zijn achtergelaten.
In de Belgische plaats zou rond 18.00 uur een bommelding zijn binnengekomen, waarna de hulpdiensten ter plaatse beslisten het gebouw volledig te ontruimen. Getuigen meldden knallen te hebben gehoord. De winkel zou geen schade hebben opgelopen.
De wekker zou door iemand in de winkel zijn achtergelaten. Het zou niet gaan om een wekker van de Ikea zelf. De vestiging in Gent is de grootste Ikea in Vlaanderen.
Bedreigingen
De Zweedse winkelketen wordt vaker bedreigd. In maart 2009 werd de Ikea in Amsterdam-Zuidoost en een winkelgebied naast de Amsterdam Arena ontruimd na een bommelding. Hiervoor werd een vrouw opgepakt.
In december 2002 ontving het woonwarenhuis nog een brief, waarin 250 duizend euro werd geëist. Als Ikea niet akkoord zou gaan, zouden in verschillende filialen bommen tot ontploffing brengen. Twee bommen werden aangetroffen, waarbij er één bij ontmanteling deels explodeerde. Hierbij raakte een lid van een Explosieven Opruimingscommando zwaargewond.
Gek joh :D
pi_97518738
Formeel ligt t op grondgebied van de gemeente Son en Breugel idd..
pi_97519731
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 22:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

:D En dan ook dat 'Twins' _O-

Is dat trouwens echt of een fotoshop?
Fotoshop natuurlijk, want er zit geen ö of ä in de naam. :P
pi_97519973
Terechten explosie!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_97520975
Misschien iets te maken met die Zweedse cartoonist? :P