Had zij geen vrijstellingen behaald met haar tussentijdse toets? Als je tijdens je tussentijdse toets de bijzondere verrichtingen voldoende uitvoert kun je daar vrijstelling voor krijgen op je examen. Dan hoef je inderdaad alleen maar een stukje recht-toe-recht-aan te rijden.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:42 schreef Mpj het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst gereden met echt een harde regenbui. Naar mijn gevoel was het veel gladder op de weg. Verder zijn de kritiek puntjes dat ik écht met mijn concentratie erbij moet blijven en dat ik veel te veel nadenk over wat ik nou precies moet doen. Ook maak ik domme fouten omdat ik soms met mijn gedachten ergens anders ben (schakelen bij rotondes bijv, terwijl ik het wel weet, maar het een soort van vergeet).
En ik haat fileparkeren.Ik sprak eergister trouwens een meisje die vorig jaar moest afrijden en alleen maar een stukje moest rijden en vervolgens over de snelweg heen moest. Makkelijk dus, en ik maar denken dat je altijd bijzondere verrichtingen moest doen. Nee dus (gelukkig)!
Andere vraag. Ik, als ik bij 'n stoplicht ben, druk altijd eerst de koppeling in voordat ik rem. Al moet ik maar heel zachtjes remmen. Doen meerdere mensen dat? Want mijn rij instructeur zei ineens geirriteerd, nee zonder koppeling. Terwijl ik dat helemaal niet wist.
Een wat?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:16 schreef das_phantom het volgende:
Zo gaat snel zeg, je weet hoe je eindschok bij remmen kunt voorkomen?
Als je veel vaart vermindert door remmen en je de remmen vol blijft inhouden dan kom ej tot stilstand met een schok. Doe je dit 100x dan wordt je best misselijkquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:11 schreef Hartigan het volgende:
[..]
Een wat?
Ik probeer gedoseerd en vooral gelijkmatig te remmen, dat geeft wel een redelijk soepel effect (althans in mijn ogen). Maar of ik daarmee een eindschok voorkom?
Op het laatst het pedaal wat omhoog laten komen zodat de neus niet helemaal naar beneden gaat bedoel je?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:16 schreef das_phantom het volgende:
Zo gaat snel zeg, je weet hoe je eindschok bij remmen kunt voorkomen?
Eeh, omdat je auto gaat bokken als je al langzaam rijdt in z'n 2 en ook nog op de rem trapt?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:36 schreef Nagelschaartje het volgende:
In z'n 2, koppeling doe ik niks mee, voet bij de rem en remmen als ik teveel vaart heb. Zolang je beweegt lijkt de eerste versnelling me overbodig.
Waarom zou je de koppeling intrappen?
Nooit last van gehad.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:31 schreef Snorf het volgende:
[..]
Eeh, omdat je auto gaat bokken als je al langzaam rijdt in z'n 2 en ook nog op de rem trapt?
Ja exact.Bochtjes nemen doen ik net als jij in 2 met gas halverwege de bocht erbij. Kan wel iets bijremmen maar bij mij grote kans dat de motor dan afslaat op die lage snelheid.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op het laatst het pedaal wat omhoog laten komen zodat de neus niet helemaal naar beneden gaat bedoel je?
Dit probleem heb ik nog steeds na 50 lessen :shame:quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:27 schreef Snorf het volgende:
Klein vraagje: hoe doen jullie scherpe bochten in woonwijken met veel geparkeerde auto's langs de kant? Volgens mijn instructeur in z'n 2 zonder gas te geven maar heb het idee dat dat af en toe eigenlijk net iets te hard gaat (je moet dan vaak heel snel sturen bij krappe bochtjes). Terugschakelen naar z'n 1 lijkt me niet nodig.
Hoe doen jullie dat? gewoon in z'n 2 en dan koppeling beetje intrappen en voet bij de rem ofzo?
Ik heb nog niet verteld hoe ik mijn bochtjes neemquote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:25 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Ja exact.Bochtjes nemen doen ik net als jij in 2 met gas halverwege de bocht erbij. Kan wel iets bijremmen maar bij mij grote kans dat de motor dan afslaat op die lage snelheid.
Ik ben ook 21 en heb dinsdag mijn eerste rijles. Als dat goed gaat kan ik de laatste week van Augustus een week-cursus doen. Zojuist met mijn moeder even wat rondjes gereden door de zandweggetjes hier in de buurt.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:28 schreef Editeur het volgende:
Ye hier moet ik zijn! Ben nu ongeveer iets over de helft qua lessen, dus rond de 15/16 met m'n 21 jaarLes in Nijmegen, best pittig aangezien de meeste vrienden gewoon in ons rustige dorpje hebben gelest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |