abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97503107
Hallo,

Ik ga over een tijdje voor 2 weken op vakantie.

Nou is het probleem dat krekels, sprinkhanen etc dood gaan na ongeveer een week. degene die de beesten dan verzorgt kan ze dan niet geven.

Weet iemand misschien een alternatief wat wel langer dan 10 dagen goed blijft? het moet ook makkelijk te voeren zijn.

En wormen zouden wel kunnen, maar die schijnen gevaarlijk te zijn?
pi_97504250
Koop zo'n trillende voederschotel en voer je reptielen dode krekels e.d., ze zullen gefopt worden door de trillingen, en jijzelf hebt er alleen maar profijt van omdat je de insecten in de vriezer kunt bewaren!
pi_97504380
Oh wacht, dat is wel slim.

Is het geen probleem dan als ik ontdooide insecten voer? zijn ze dan niet al hun vitaminen etc verloren?

En als het gedroogte zijn?
pi_97505147
Als je dode voert dan zou ik inderdaad kiezen voor gedroogd of diepvries.... Anders heb je grote kans op bederven en worden je beestjes ziek.
Kan die andere persoon niet gewoon even naar de winkel?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_97505586
Er is hier in de buurt niks voor voedseldieren dus neemt me vader het mee vanaf almere, zo een 60 KM verder op.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:03:15 #6
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_97506594
Meelwormen blijven best lang in leven, misschien die proberen? Wel iets minder voedzaam dan krekels.
This isn't even my final form.
pi_97514620
Om wat voor reptielen gaat het ?
wij hebben altijd de krekels in een curverbak met gaatjes erin geprikt,bakje met doordrenkt papier erin voor het vocht,stukje appel of ander fruit,stukje aardappel,nou, de krekels blijven zo weeeeken leven hier hoor,wel af en toe het water en papiertje vernieuwen en fruit uiteraard,gaat echt perfect !
er gaat wel eens een krekeltje dood,maar als je er een paar nodig hebt,zij ze altijd voorhanden !
misschien heb je hier wat aan ?
  maandag 30 mei 2011 @ 21:41:51 #8
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_97514779
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:03 schreef Levolution het volgende:
Meelwormen blijven best lang in leven, misschien die proberen? Wel iets minder voedzaam dan krekels.
Bakje meelwormen nemen, stukje brood erbij in. Beestjes hielden het nog best lang vol.

(ow, dit weet ik btw van een ex-vriend, als het een slechte tip is, sorry daarvoor. Hij deed dat nog wel eens)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 00:39:00 #9
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_97524944
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 21:41 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Bakje meelwormen nemen, stukje brood erbij in. Beestjes hielden het nog best lang vol.

(ow, dit weet ik btw van een ex-vriend, als het een slechte tip is, sorry daarvoor. Hij deed dat nog wel eens)
Klopt wel, ik heb hier meelwormen en die geef ik niet alle aandacht van de wereld, toch redden ze het.
This isn't even my final form.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')