abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97497560
Ik wil gaan beginnen met fietsen en ben op zoek naar een knappe fiets, waar ik wel eventjes mee vooruit kan, maar niet al te gek duur is. Als ik zo rond de 1200,- kwijt ben vind ik het wel mooi geweest eigenlijk.
Nu is de selectie inmiddels geslonken tot 2 modelletjes

Bulls Desert Falcon 1 2011

Frame 6061 superlite aluminium, triple butted, smooth welded
Voorvork Carbon - aluminium
Achterderailleur Shimano Ultegra 30-speed
Voorderailleur Shimano Ultegra
Shifters Shimano Ultegra
Remmen Shimano Ultegra velgremmen
Crankset FSA Gossamer, 52 / 39 / 30T
Wielen Shimano WHR-S10
Banden Continental Ultra Sport, 23 mm
Zadel Selle Italia X2 Man Flow
Zadelpen FSA SL-280
Stuurdelen FSA Vera Compact
Gewicht ca. 8,6 kg

Bianchi Via Nirone 7 Alu Campagnolo Veloce mix 10sp Compact


Product code Y1B31ICK
Product name VIA NIRONE 7 VIA NIRONE 7 Alu Campagnolo Veloce mix 10sp Compact
Color CK
Sizes 44-46-50-53-55-57-59-61-63
Frame VIA NIRONE 7 HYDRO ALU
Fork Bianchi FN11 Kvid Alu/Carbon B4P - 1.1/8"
Stem Reparto Corse DA-32 3D forged alloy Super Over
Shifters Campagnolo VELOCE™ Black 10sp
Rear derailleur Campagnolo VELOCE™ Black 10sp
Front derailleur Campagnolo VELOCE™ Black 10sp
Crankset Fsa Omega MegaExo Compact 10sp 50/34
Brakes Reparto Corse RC-471 forged Alloy Dual-Pivot
Chain Kmc DX10SC 10sp
Sprocket Campagnolo VELOCE™ UD™ 10sp 12/25
Brake levers integrated
Rims Mach 1 VERSUS black with logo reparto corse
Rear hub Fac Michelin RACING 28H with logo reparto corse
Front hub Fac Michelin RACING 28H with logo reparto corse
Spokes Inox 2mm - BLACK + 4 WHITE spokes per wheels
Tire Vittoria Zaffiro Slick 700x23
Handlebar Reparto Corse JD-RA37A.2 Compact alloy 2014
Tape handlebar La spirale Ribbon
Headset Fsa ZS4-CUSTOM
Seatpost Reparto Corse SP-968-G Carbon fiber 31.6mm
Saddle Selle San Marco Ponza Power
Pedals NO
Water bottle hanger Alloy cage black color

De Bulls blijft netjes binnen budget met 1099
De Bianchi gaat er iets over met 1299 (maar valt nog mee te leven)

Qua looks heeft mijn voorkeur de Bianchi, maar wat is nu de betere koop??
pi_97497785
tweedehands fiets voor ¤200 is de betere koop.
  maandag 30 mei 2011 @ 15:51:12 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_97498697
Zolang je maar niet zo'n egoist wordt als al die andere wielrenners.
  maandag 30 mei 2011 @ 15:57:08 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97498942
De Campagnolo Veloce groep is wat "minder" dan de Shimano Ultegra (de Campagnolo Veloce komt meer overeen met de Shimano 105, de Shimano Ultegra zit ergens tussen de Centaur/Athena en de Chorus groep in). Dat wil niet zeggen slecht ! Mijn vorige Bianchi had de nog wat "mindere" Mirage groep, en die het ik opgewaardeerd naar Centaur vanwege de vorm van de grepen, en de extra versnelling die de recentere versies hadden, niet omdat ik op zich een probleem met die Mirage groep had.

Dat betekent dat van je prijs meer in het frame van de Via Nirone zit, en dat is de component die je uiteindelijk de rest van je leven mee zou kunnen nemen, al het andere heeft een beperktere levensduur, en kun je naar wens upgraden, en dus uiteindelijk een behoorlijk betere fiets overhouden.

Ik ken de Bulls niet, ik weet dat de Via Nirone als frame over het algemeen heel positief wordt beoordeeld.

Verder :
De Bulls heeft een 3x10 setup, de Bianchi een 2x10, dus als je serieus de bergen in wil, houdt het eerder op met de Bianchi, dan zou je daarvoor al weer een andere groep moeten gaan monteren.
En verder, Shimano en Campagnolo schakelen heel verschillend, maar als je nog niet eerder met een modern schakel-systeem hebt gewerkt, is dat niet van belang. Mixen is niet aan te bevelen, dan schakel je regelmatig fout omdat het "geheugen" van je vingers in de war raakt.

Disclaimer : ik ben een echte Bianchisti, dus niet helemaal onbevoordeeld.
Ik heb gehad :

1980-1990 - Bianchi 748, klassiek stalen frame, Campagnolo Nuovo Gran Sport/Nuovo Record mix, DFL 1275.

1990-ca. 2000 - het frame vervangen door een Bianchi 848, ook klassiek staal, verder dezelfde groep en andere componenten, het 748 frame was bezweken aan de gevolgen van een aanrijding een paar jaar eerder.

Toen een tijd niet gefietst, en daarna was het toch tijd om met de nieuwe technologie mee te gaan.

2005-2010 - Bianchi 1885, alu frame, carbon vork, aanvankelijk een Campagnolo Mirage groep, maar nadat mijn lange-afstands fiets (Surly Long Haul Trucker) een Campagnolo Comp Triple/Centaur mix kreeg, is deze ook naar Centaur opgewaardeerd. EUR 1200.

Uiteindelijk moest ik concluderen dat de 1885 een goed frame was, maar niet in combinatie met mij. Het was de enige van de 4 fietsen waarop ik regelmatig reed die ik niet zo opgebouwd kreeg dat het volkomen natuurlijk aanvoelde om erop te stappen. Daar had ik aanvankelijk geen last van, maar met een lekkerder voelende alu korte-afstands tourer, een stalen lange-afstands tourer en een full-carbon MTB begon ik de Bianchi te mijden. Dus, met aardig wat financiele ruimte ter beschikking, de knoop doorgehakt.

2010- - Bianchi 928 T-Cube, full-carbon. De Centaur groep van de 1885 ging mee, anders was het een Chorus Carbon groep geweest. Het frame was EUR 1800, en er kwamen nog wat andere carbon-componten bij (stuur, zadelpen), en uiteindelijk zijn ook de wielen die ik van de 1885 had meegenomen (Rigida DP-18 velgen rond Campy Mirage naven) vervangen door een setje Fulcrum Racing Zero van bijna EUR 1000. Totale nieuwprijs zou nu ergens EUR 3500 zijn.

Nu is het echt moeilijk om op een zondag te kiezen waarop ik ga rijden.

O ja, ik heb ook nog een stalen begin jaren-90 Bianchi Krono opgebouwd op een 2e hands frame met de Campagnolo-componenten van mijn 748/848, maar mijn buik is tegenwoordig te dik voor een tijdrij-fiets, dus die hangt voor nop aan de muur.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97498944
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef captainkid het volgende:
tweedehands fiets voor ¤200 is de betere koop.
Want?? En zoals wat dan??

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:51 schreef Diemux het volgende:
Zolang je maar niet zo'n egoist wordt als al die andere wielrenners.
Heeft ook bitterweinig met het gevraagde te maken natuurlijk }:|

Het leek me toch redelijk overbodig om erbij te plaatsen dat ik graag relevante reply's hierop had :')
pi_97499154
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:57 schreef mvdejong het volgende:
De Campagnolo Veloce groep is wat "minder" dan de Shimano Ultegra (de Campagnolo Veloce komt meer overeen met de Shimano 105, de Shimano Ultegra zit ergens tussen de Centaur/Athena en de Chorus groep in). Dat wil niet zeggen slecht ! Mijn vorige Bianchi had de nog wat "mindere" Mirage groep, en die het ik opgewaardeerd naar Centaur vanwege de vorm van de grepen, en de extra versnelling die de recentere versies hadden, niet omdat ik op zich een probleem met die Mirage groep had.

Dat betekent dat van je prijs meer in het frame van de Via Nirone zit, en dat is de component die je uiteindelijk de rest van je leven mee zou kunnen nemen, al het andere heeft een beperktere levensduur, en kun je naar wens upgraden, en dus uiteindelijk een behoorlijk betere fiets overhouden.

Ik ken de Bulls niet, ik weet dat de Via Nirone als frame over het algemeen heel positief wordt beoordeeld.

Verder :
De Bulls heeft een 3x10 setup, de Bianchi een 2x10, dus als je serieus de bergen in wil, houdt het eerder op met de Bianchi, dan zou je daarvoor al weer een andere groep moeten gaan monteren.
En verder, Shimano en Campagnolo schakelen heel verschillend, maar als je nog niet eerder met een modern schakel-systeem hebt gewerkt, is dat niet van belang. Mixen is niet aan te bevelen, dan schakel je regelmatig fout omdat het "geheugen" van je vingers in de war raakt.

Disclaimer : ik ben een echte Bianchisti, dus niet helemaal onbevoordeeld.
Ik heb gehad :

1980-1990 - Bianchi 748, klassiek stalen frame, Campagnolo Nuovo Gran Sport/Nuovo Record mix, DFL 1275.

1990-ca. 2000 - het frame vervangen door een Bianchi 848, ook klassiek staal, verder dezelfde groep en andere componenten, het 748 frame was bezweken aan de gevolgen van een aanrijding een paar jaar eerder.

Toen een tijd niet gefietst, en daarna was het toch tijd om met de nieuwe technologie mee te gaan.

2005-2010 - Bianchi 1885, alu frame, carbon vork, aanvankelijk een Campagnolo Mirage groep, maar nadat mijn lange-afstands fiets (Surly Long Haul Trucker) een Campagnolo Comp Triple/Centaur mix kreeg, is deze ook naar Centaur opgewaardeerd. EUR 1200.

Uiteindelijk moest ik concluderen dat de 1885 een goed frame was, maar niet in combinatie met mij. Het was de enige van de 4 fietsen waarop ik regelmatig reed die ik niet zo opgebouwd kreeg dat het volkomen natuurlijk aanvoelde om erop te stappen. Daar had ik aanvankelijk geen last van, maar met een lekkerder voelende alu korte-afstands tourer, een stalen lange-afstands tourer en een full-carbon MTB begon ik de Bianchi te mijden. Dus, met aardig wat financiele ruimte ter beschikking, de knoop doorgehakt.

2010- - Bianchi 928 T-Cube, full-carbon. De Centaur groep van de 1885 ging mee, anders was het een Chorus Carbon groep geweest. Het frame was EUR 1800, en er kwamen nog wat andere carbon-componten bij (stuur, zadelpen), en uiteindelijk zijn ook de wielen die ik van de 1885 had meegenomen (Rigida DP-18 velgen rond Campy Mirage naven) vervangen door een setje Fulcrum Racing Zero van bijna EUR 1000. Totale nieuwprijs zou nu ergens EUR 3500 zijn.

Nu is het echt moeilijk om op een zondag te kiezen waarop ik ga rijden.

O ja, ik heb ook nog een stalen begin jaren-90 Bianchi Krono opgebouwd op een 2e hands frame met de Campagnolo-componenten van mijn 748/848, maar mijn buik is tegenwoordig te dik voor een tijdrij-fiets, dus die hangt voor nop aan de muur.
Kijk, daar kan ik wat mee ^O^

De bergen zal incidenteel slechts zijn; het merendeel is toch hier in Nederland, op het vlakke. Het idee van een frame dat lang mee gaat spreekt me op zich wel erg aan, maar het nadeel van een extra groep aan te moeten schaffen als je eens de bergen in gaat is wel weer een zwaar nadeel. De keuze blijft dus erg lastig nog }:|
Ik denk dat ik van de week maar eens bij wat winkels langs ga om eens deze 2 fietsen te gaan bekijken en te zien hoe ze zitten en op basis daarvan de afweging ga maken, want ik ben bang dat met slechts een papieren vergelijk ik geen goede afweging kan maken :{
  maandag 30 mei 2011 @ 16:11:25 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97499462
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef captainkid het volgende:
tweedehands fiets voor ¤200 is de betere koop.
Op zich niet eens een echt foute suggestie.

Nou zou ik een serieuze racefiets niet voor EUR 200 kopen, tenminste niet als die in een goede staat is, maar ergens rond de EUR 400-500 moet je iets kunnen krijgen in de richting waarin TS zit te denken. Zeker met een goed frame kan TS dan eerst kijken of het racefietsen wel zijn spelletje is, en dan besluiten om de zwakkere componten te gaan opwaarderen.

Het enige probleem is natuurlijk dat dit niet een markt is om in te gaan zonder iemand ernaast die weet waar naar moet worden gekeken : kwaliteit, staat van de onderdelen, passing voor het lijf van TS.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97500041
Waarom ben je uiteindelijk bij deze fietsen uitgekomen? Als je puur prijs/kwaliteit gaat kijken zijn er namelijk wel wat meer kandidaten (een aantal zelfs echt wat beter). Maar misschien heb je die al uitgesloten, bv omdat je ze niet mooi vond?

Overigens heb ik over de bianchi al wat mindere verhalen gehoord, juist over de kwaliteit van het frame..
pi_97500083
Die Bianchi kost trouwens maar 999 bij Math Salden.

Edit: en je hoeft niet een hele nieuwe groep aan te schaffen, waarschijnlijk enkel een andere casette. Kost ongeveer 50 euro.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:27:14 #10
130803 Gripper
Get a grip
pi_97500167
Bij de Bulls heb je het meeste voor je geld, en inderdaad: dan maar een iets minder slick en superlicht frame. Het zit stevig in elkaar, da's ook belangrijk! Voor een beginner is dat prima, als je wilt gaan upgraden ga je namelijk vast niet alles overbouwen op een ander frame. Dan zet je deze voor 400 ¤ op marktplaats, en ga je dan voor die mooie carbon-racer. Zelf heb ik het precies zo gedaan, begonnen met een Bulls van marktplaats.

Koop m trouwens bij Mantel in Arnhem, daar kost ie maar 999 ¤ :)
Vorige week samen met mn broertje ook daar de desert falcon gekocht, hij is ook net begonnen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_97500262
Bij deze 2 fietsen zou ik trouwens ook de Bulls kiezen ^O^
  maandag 30 mei 2011 @ 16:32:43 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97500422
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die Bianchi kost trouwens maar 999 bij Math Salden.

Edit: en je hoeft niet een hele nieuwe groep aan te schaffen, waarschijnlijk enkel een andere casette. Kost ongeveer 50 euro.
Je kunt misschien een 12/25 vervangen door een 13/28 of 13/29, maar dan is het afgelopen, terwijl als je als beginnende rijder de Alpe d'Huez of de Mont Ventoux eens zou willen proberen, je echt wel lichter wil rijden dan 39/29, dus dan wil je toch een binnenblad 28 of 30 hebben.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97500519
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:32 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Je kunt misschien een 12/25 vervangen door een 13/28 of 13/29, maar dan is het afgelopen, terwijl als je als beginnende rijder de Alpe d'Huez of de Mont Ventoux eens zou willen proberen, je echt wel lichter wil rijden dan 39/29, dus dan wil je toch een binnenblad 28 of 30 hebben.
Het is een compact, geen dubbel.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:39:03 #14
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97500699
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:27 schreef Gripper het volgende:
Bij de Bulls heb je het meeste voor je geld, en inderdaad: dan maar een iets minder slick en superlicht frame.
[quote]
Racefietsen is ook een kwestie van emotie, als je optisch geniet van je fiets, zul je er ook eerder opstappen
[quote]Het zit stevig in elkaar, da's ook belangrijk! Voor een beginner is dat prima, als je wilt gaan upgraden ga je namelijk vast niet alles overbouwen op een ander frame.
Dat is een keuze die je moet maken : nu een beter frame met wat mindere componenten en dan later de componenten upgraden, of nu een wat minder frame met wat betere componenten, en dan later een complete nieuwe fiets.
Als TS voor dat laatste scenario zou willen gaan, dan zou ik voor een 2e hands gaan als 1e fiets, niet voor een nieuwe.

Mijn eerste "racer" was een 2e hands Ventura Apollo, Italiaanse gasbuizen met plastic derailleurs, daar heb ik nog meer dan 25 jaar plezier aan gehad, toen ik mijn 1e Bianchi had gekocht werd dit mijn toerfiets, en in de loop der tijden is alles 1, 2 of 3 keer vervangen, in 2005 was alleen het frame nog origineel (na 2 keer opnieuw lakken), zelfs de vork was vervangen. Toen wilde ik hem weer oplappen, maar na paintstrippen ontdekte ik haarscheurtjes achter het balhoofd, dus ging het ding naar de schroothoop.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:42:18 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97500842
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Het is een compact, geen dubbel.
De Bulls is een triple compact, daar kun je probleemloos de bergen mee in.
De Bianchi is een dubbel compact, toch liever een 3e blad erbij.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 30 mei 2011 @ 16:43:34 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_97500908
Qua looks zou ik voor de Bianchi gaan, maar verder zou ik voor de Bulls gaan. Om de volgende redenen:
1. Je houdt geld over om bijvoorbeeld de wielen te upgraden.
2. triple is als beginneling erg fijn. Ook als je bijvoorbeeld een keer naar Limburg gaat.
3. Bulls is gewoon duitse degelijkheid, je krijgt veel voor weinig

Verder, is het budget wat je in gedachten had incl. of excl. spullen zoals helm, schoenen, pedalen, kleding, gereedschap, etc.?
pi_97500946
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:39 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat is een keuze die je moet maken : nu een beter frame met wat mindere componenten en dan later de componenten upgraden, of nu een wat minder frame met wat betere componenten, en dan later een complete nieuwe fiets.
Als TS voor dat laatste scenario zou willen gaan, dan zou ik voor een 2e hands gaan als 1e fiets, niet voor een nieuwe.

Mijn eerste "racer" was een 2e hands Ventura Apollo, Italiaanse gasbuizen met plastic derailleurs, daar heb ik nog meer dan 25 jaar plezier aan gehad, toen ik mijn 1e Bianchi had gekocht werd dit mijn toerfiets, en in de loop der tijden is alles 1, 2 of 3 keer vervangen, in 2005 was alleen het frame nog origineel (na 2 keer opnieuw lakken), zelfs de vork was vervangen. Toen wilde ik hem weer oplappen, maar na paintstrippen ontdekte ik haarscheurtjes achter het balhoofd, dus ging het ding naar de schroothoop.
Volgens mij zijn die tijden wel voorbij :)

Ik denk dat haast niemand nu nog een frame koopt met het idee daar 25 jaar op te gaan rijden. Misschien wat mensen die een mooie handgebouwde stalen of titanium fiets kopen. Als je dit soort fietsen wilt upgraden kun je beter een nieuw carbon frame kopen.

Het is gewoon een standaard triple volgens mij hoor? Triple compact heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou ook voor de triple gaan, maar met een compact en een andere casette kom je echt wel boven..
pi_97501319
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom ben je uiteindelijk bij deze fietsen uitgekomen? Als je puur prijs/kwaliteit gaat kijken zijn er namelijk wel wat meer kandidaten (een aantal zelfs echt wat beter). Maar misschien heb je die al uitgesloten, bv omdat je ze niet mooi vond?

Overigens heb ik over de bianchi al wat mindere verhalen gehoord, juist over de kwaliteit van het frame..
Met name prijs/kwaliteit inderdaad. Waren nog wel wat andere kandidaten, o.a. van Sensa en Merckx, maar deze 2 sprongen er toch het meest uit. Maar suggesties zijn natuurlijk altijd welkom :+
pi_97501362
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:11 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Op zich niet eens een echt foute suggestie.

Nou zou ik een serieuze racefiets niet voor EUR 200 kopen, tenminste niet als die in een goede staat is, maar ergens rond de EUR 400-500 moet je iets kunnen krijgen in de richting waarin TS zit te denken. Zeker met een goed frame kan TS dan eerst kijken of het racefietsen wel zijn spelletje is, en dan besluiten om de zwakkere componten te gaan opwaarderen.

Het enige probleem is natuurlijk dat dit niet een markt is om in te gaan zonder iemand ernaast die weet waar naar moet worden gekeken : kwaliteit, staat van de onderdelen, passing voor het lijf van TS.
Aangezien mijn kennis nog niet van een dermate niveau is dat ik dat aandurf en in de directe omgeving ook niet iemand heb die daar echt in thuis is in dergelijke mate, lijkt me dat niet heel verstandig inderdaad ;)
  maandag 30 mei 2011 @ 16:54:12 #20
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97501368
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die tijden wel voorbij :)

Ik denk dat haast niemand nu nog een frame koopt met het idee daar 25 jaar op te gaan rijden. Misschien wat mensen die een mooie handgebouwde stalen of titanium fiets kopen. Als je dit soort fietsen wilt upgraden kun je beter een nieuw carbon frame kopen.
't Is een keuze die TS zelf moet maken. Ondanks dat ik altijd al "verliefd" was op de Bianchi T-Cube zou ik nooit, als 50-er/95+ kg, naar een duurder frame overgegaan zijn als ik niet tot de conclusie was gekomen dat die 1885 gewoon echt te klein was voor me, en voor mij niet goed reageerde vergeleken met de rest van mijn stalling.

quote:
Het is gewoon een standaard triple volgens mij hoor? Triple compact heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou ook voor de triple gaan, maar met een compact en een andere casette kom je echt wel boven..
Je hebt gelijk, de Bulls is een gewone triple, geen compact triple. Maar met een triple kom je de meeste bergen wel op met de bestaande cassette.

Voor mijn lange-afstand toerfiets wilde ik per se een Campagnolo groep, omdat ik ook op mijn racefiets Campagnolo wilde. Er zijn 2 variaties van de Comp Triple, normaal (53/42/30) en compact (50/40/30). Ik heb de compact genomen, maar dan met een cassette die eigenlijk voor "normaal" bedoeld is (13/29), ik rij relatief licht en dit is een zware stalen tourer, dus voordat ik een 53/13 ga missen ... Overigens zie je dan dat zowel normaal als compact hetzelfde binnenblad hebben, dus wat dat betreft maakt het niet eens uit.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97501417
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:27 schreef Gripper het volgende:
Bij de Bulls heb je het meeste voor je geld, en inderdaad: dan maar een iets minder slick en superlicht frame. Het zit stevig in elkaar, da's ook belangrijk! Voor een beginner is dat prima, als je wilt gaan upgraden ga je namelijk vast niet alles overbouwen op een ander frame. Dan zet je deze voor 400 ¤ op marktplaats, en ga je dan voor die mooie carbon-racer. Zelf heb ik het precies zo gedaan, begonnen met een Bulls van marktplaats.

Koop m trouwens bij Mantel in Arnhem, daar kost ie maar 999 ¤ :)
Vorige week samen met mn broertje ook daar de desert falcon gekocht, hij is ook net begonnen.
Arnhem is nogal een eind weg voor mij, en als er dan iets mee is mag ik weer half nederland door rijden :{
pi_97501564
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:43 schreef Blik het volgende:
Qua looks zou ik voor de Bianchi gaan, maar verder zou ik voor de Bulls gaan. Om de volgende redenen:
1. Je houdt geld over om bijvoorbeeld de wielen te upgraden.
2. triple is als beginneling erg fijn. Ook als je bijvoorbeeld een keer naar Limburg gaat.
3. Bulls is gewoon duitse degelijkheid, je krijgt veel voor weinig

Verder, is het budget wat je in gedachten had incl. of excl. spullen zoals helm, schoenen, pedalen, kleding, gereedschap, etc.?
Ik wil in totaal voor max 1500,- klaar zijn. Kleding heb ik, maar moet nog wel helm en schoenen hebben. Gereedschap is grotendeels al wel aanwezig, maar zal ongetwijfeld nog wel in de loop der tijd wat bij moeten hebben.... is meer voor latere zorg.

De Bulls lijkt me toch steeds meer de betere keuze te gaan worden.... Maar is het verschil in frame met de Bianchi erg groot? Of is het te overzien?
pi_97501934
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik wil in totaal voor max 1500,- klaar zijn. Kleding heb ik, maar moet nog wel helm en schoenen hebben. Gereedschap is grotendeels al wel aanwezig, maar zal ongetwijfeld nog wel in de loop der tijd wat bij moeten hebben.... is meer voor latere zorg.

De Bulls lijkt me toch steeds meer de betere keuze te gaan worden.... Maar is het verschil in frame met de Bianchi erg groot? Of is het te overzien?
In deze prijsklasse is Canyon mijn favoriet. Je hebt dan een lichter frame en betere wielen. De service is ook heel goed bij hen. Je hebt dan een mix van ultegra en 105 voor 999 of volledig ultegra voor 1199. http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2106
pi_97502033
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik wil in totaal voor max 1500,- klaar zijn. Kleding heb ik, maar moet nog wel helm en schoenen hebben. Gereedschap is grotendeels al wel aanwezig, maar zal ongetwijfeld nog wel in de loop der tijd wat bij moeten hebben.... is meer voor latere zorg.

De Bulls lijkt me toch steeds meer de betere keuze te gaan worden.... Maar is het verschil in frame met de Bianchi erg groot? Of is het te overzien?
Bulls ook gewoon een goede keuze. Verschil in het frame zul je niet merken, maar waarom niet op allebei een testritje maken?
pi_97502533
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

In deze prijsklasse is Canyon mijn favoriet. Je hebt dan een lichter frame en betere wielen. De service is ook heel goed bij hen. Je hebt dan een mix van ultegra en 105 voor 999 of volledig ultegra voor 1199. http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2106
Dat ziet er ook prima uit inderdaad.... je maakt het niet makkelijker op deze manier }:|
pi_97502582
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bulls ook gewoon een goede keuze. Verschil in het frame zul je niet merken, maar waarom niet op allebei een testritje maken?
Dat is inderdaad wel het plan voor donderdag a.s. (de meeste winkels zijn dan wel open zag ik al) en eventueel zaterdag.... Daar zal de beslissing uiteraard pas genomen gaan worden, maar ik wil wel een beetje gericht op zoek gaan ipv dat ik in de winkel een beetje verdwaasd rond sta te kijken en uiteindelijk voor veel te veel geld de deur uit ga ;)
pi_97627615
Het is uiteindelijk de Bianchi geworden B-)
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:48:34 #28
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97635077
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:41 schreef kroegtijger het volgende:
Het is uiteindelijk de Bianchi geworden B-)
Als Bianchi-freak kan ik dat alleen maar toejuichen, maar wat waren de afwegingen ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97637974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:48 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Als Bianchi-freak kan ik dat alleen maar toejuichen, maar wat waren de afwegingen ?
Met name de kwaliteit van het frame en de hele uitstraling van de fiets. Daarbij was de prijs van 1039 blinkende euro'tjes me ook een aangename verassing :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 00:11:53 #30
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97641716
Dit's mijn huidige Bianchi, een full-carbon 928 T-Cube, uit de bovenste regionen van de B4P-categorie (Bianchi deelt de racefietsen in in 3 niveau's : C2C : sportief, B4P : competitief, HoC : professioneel).



Het frame is er eentje uit de laatste serie die gemaakt is. Eigenlijk zou die serie er al niet meer komen, mijn FM had al een claim gelegd op een frame uit de garantie-voorraad van Bianchi, maar plotseling besloot Bianchi toch nog een complete productie-run te draaien.

Opbouw : Campagnolo Centaur 2x10 groep / FSA SL-K zadelpen, stuurpen en stuur in Bianchi huisstijl / Fizik Arione zadel / Fulcrum Racing Zero wielen / Elite Moro d'Elite bidonhouders / Nokon bekabeling.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:53:02 #31
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_97777885
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:41 schreef kroegtijger het volgende:
Het is uiteindelijk de Bianchi geworden B-)
Goede keuze ^O^ Zul je veel plezier van hebben.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:11 schreef mvdejong het volgende:
Dit's mijn huidige Bianchi, een full-carbon 928 T-Cube, uit de bovenste regionen van de B4P-categorie (Bianchi deelt de racefietsen in in 3 niveau's : C2C : sportief, B4P : competitief, HoC : professioneel).

[ afbeelding ]

Het frame is er eentje uit de laatste serie die gemaakt is. Eigenlijk zou die serie er al niet meer komen, mijn FM had al een claim gelegd op een frame uit de garantie-voorraad van Bianchi, maar plotseling besloot Bianchi toch nog een complete productie-run te draaien.

Opbouw : Campagnolo Centaur 2x10 groep / FSA SL-K zadelpen, stuurpen en stuur in Bianchi huisstijl / Fizik Arione zadel / Fulcrum Racing Zero wielen / Elite Moro d'Elite bidonhouders / Nokon bekabeling.
Mooi fietsje
.
  zondag 24 juli 2011 @ 20:59:50 #32
351303 emielp
Bianchi Via Nirone 7 Ultegra
pi_99893504
Hoe bevalt de Via Nirone 7? Ik sta zelf ook voor de keuze om een nieuwe fiets te kopen en deze Bianchi (Via Nirone 7) staat op mijn lijstje.
Hoe bevallen de remmen en wielen overigens? De fiets die ik op het oog heb, heeft Maddux 5.1 wielen en Reparto Corse wielen. Heeft iemand enig idee of dit fatsoenlijk materiaal is of dat ik het direct dien te vervangen voor ultegra remmen en een setje nieuwe velgen?
pi_99974413
Tot nu toe bevalt ie prima, maar de standaard wieltjes zijn om te janken... Heel veel werk gehad om die enigszins fatsoenlijk te krijgen maar staan bij mij hoog op de lijst om te vervangen. Over de remmen tot nu toe geen klagen gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')