http://standaard.be/artik(...)Q3ASELF&word=de+cremquote:De Crem: 1.800 aanwervingen bij het leger in 2012
Minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) wil volgend jaar 1.800 mensen aanwerven bij het leger. Dat zijn er een derde meer dan in 2010. Opmerkelijk, want net tegen 2012 moet het leger afgeslankt zijn tot 34.000 effectieven.
‘Die doelstelling zal bereikt worden', zei de minister gisteren op een conferentie in het Koninklijk Hoger Instituut voor Defensie. ‘Dat zal gebeuren door natuurlijke afvloeiingen en de vrijwillige opschorting van de prestaties (VOP) die het mogelijk maakt om minder dan vijf jaar voor het normale pensioen het leger te verlaten met behoud van 75% van het laatste brutoloon. Maar willen we het aantal effectieven op 34.000 houden, dan zullen we volgend jaar wel 1.800 nieuwe mensen moeten aanwerven.'
Je vergeet wel hun acties in Afrikaquote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:30 schreef Pumatje het volgende:
Omdat ze geen offensieve danwel verdedigende acties in de afgelopen 20 jaar hebben ondernomen.....
Hun mandaat in Afghanistan is zeer beperkt, eenmaal in contact is terugtrekken en genieten van bescherming van andere naties het devies...en in Irak hebben ze niet gezeten.
Counter insurgency is ze redelijk vreemd.
Nee hoor.. dat doe ik niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 18:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je vergeet wel hun acties in Afrika
Toch wil ik je even terechtwijzen. Belgie heeft wel degelijk een KCT equavalent, namelijk het SFG.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:08 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee hoor.. dat doe ik niet.
Die acties zijn te oud , te lang geleden, en de parate kennis is allang weggevloeid, en niet meer aanwezig bij Defensie, in de vorm van persoonlijke ervaring. Het zal vast opgenomen zijn in hun hamil, en opleidingen.. maar dat is heel wat anders.
In tegenstelling tot speciale eenheid, heeft ons KCT erg veel buiten de grenzen gewerkt...
Daarnaast beschikken ze niet eens over een KCT, maar over een mini brigade van rode baretten..
para's genaamd.. waarvan niet de gehele eenheid daadwerkelijk in aanmerking komt paradropping.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:03 schreef thesystem het volgende:
Je (had) 3 CDO's brigades
2 daarvan waren rode baretten
1 daarvan was daadwerkelijk groene baret
Dit was 2 Cdo....
Daarva is 1 rode baretten brigade verdwenen in opgegaan in de ander...
De groene is er nog bij mijn weten
Onze KCT trained daar ook....ook een vast onderdeel in de ECO
Ooit van SAS en GVP gehoord?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 20:30 schreef Pumatje het volgende:
Ja, opgericht bij de laatste bezuinigingen ( zo'n +- 6 maanden geleden , bestaat uit select clubje van hun para's )..
Ik zeg niet dat ze geen speciale eenheden hebben, ik zeg dat hun activiteit op een ander pitje staat, en dat ze geen eenheid hebben vergelijkbaar van opzet als het KCT.. en ik hoef niet te zwijgen hoor.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:20 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Ooit van SAS en GVP gehoord?
Als je er niks vanaf weet is het soms beter om te zwijgen.
Ps: alles goed daar in Libië?
Volgens mij zitten de belgen langer in Afghanistan dan wij en hebben ze best goed materiaal daarzo.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 17:53 schreef Pumatje het volgende:
ja, wij kunnen ook wel een rijtje aardbeien op een foto drukken en hier laten zien.. snap niet wat je ermee wil rubje.
Daarnaast ontbreekt voor de Belgische landcomponent alle ervaring op het slagveld anno 2012
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |