Daar zou je je nog wel eens lelijk in kunnen vergissen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:16 schreef svetan het volgende:
... en ik denk niet dat een Guppy met als enige lading een enkel jong vrouwtje erop een lonend doelwit voor piraten is.
Deze piraten gaan liever voor grote vrachtschepen en tankers waar men meteen miljoenen losgeld voor kan vragen. Het zijn echt niet meer die romantische, eenoogige piraten uit de middeleeuwen die achter een blonde maagd heenzitten.
Bedoelde je dit?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:37 schreef svetan het volgende:
spuitje: het was gewoon op F1 of F2..... die regionale uit polinesie kan ik hier met de satelliet niet krijgen.
Lees anders gewoon dit even. En aangezien de situatie nog steeds hetzelfde is lijkt het me onverstandig die route te nemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:16 schreef svetan het volgende:
BabeWatcher: Ik heb zo mijn twijfels over de lange route om de kaap!
1) Een lange overtocht over de Indische Oceaan met een grote kans op slecht weer.
2) De tocht langs de kusten van Afrika met weinig echt veilige havens.
3) Het omronden van Kaap de Goede Hoop met berucht slecht en stormachtig weer.
4) Als je even een beetje op de kalender kijkt dan zou ze in het orkaanseizoen langs de kust van West Afrika moeten schipperen.
Een bijkomend probleem is dat veel materiaal op de Guppy slijtageproblemen zal gaan vertonen (normaal na zo'n 30-35 duizend kilometer en 2 jaar op zee).
Het risico op de Rode Zee route schat ik minder hoog in..... voor het grootste deel zal ze niet de route van de grope schepen (het primaire doel van de piraten) volgen. Het korte, gevaarlijke stukte tussen Jemen en Somalia is ze in twee dagen gepasseerd en ik denk niet dat een Guppy met als enige lading een enkel jong vrouwtje erop een lonend doelwit voor piraten is.
Deze piraten gaan liever voor grote vrachtschepen en tankers waar men meteen miljoenen losgeld voor kan vragen. Het zijn echt niet meer die romantische, eenoogige piraten uit de middeleeuwen die achter een blonde maagd heenzitten.
Deze piraten zijn voor een groot deel van oorsprong vissers die, door watervervuiling en overbevissing door andere landen voor de somalische kust, op een andere manier proberen geld voor hun familie te verdienen. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat daarom zelfs veel van deze piraten zelfs respect voor de tocht van Laura zullen hebben.
Het is dus een afwegen van 2 risico dagen in de Golf van Aden tegen een extra reistijd van twee maanden met mogelijk slecht weer en zware stormen.
nee , die piraten zijn voor het grootste gedeelte de voormallige militia uit Somalie en omringende landen die een nieuwe bron van inkomsten hebben en oa de boten van die arme lokale vissers desnoods met geweld inpikken om toe te voegen aan hun 'vloot'.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:16 schreef svetan het volgende:
Deze piraten zijn voor een groot deel van oorsprong vissers die, door watervervuiling en overbevissing door andere landen voor de somalische kust, op een andere manier proberen geld voor hun familie te verdienen. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat daarom zelfs veel van deze piraten zelfs respect voor de tocht van Laura zullen hebben.
Het is dus een afwegen van 2 risico dagen in de Golf van Aden tegen een extra reistijd van twee maanden met mogelijk slecht weer en zware stormen.
En dat vind ik dus niet helemaal. Als je volwassen genoeg bent om in je uppie de wereld rond te reizen moet je ook volwassen genoeg zijn mensen op een fatsoenlijke manier te woord te staan, ook de pers.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:02 schreef livelink het volgende:
Het verschil is wel dat dat een volwassen vrouw is en Laura nog maar een kind. Ik vind dat je van een volwassene gewoon volwassen gedrag mag verwachten en ik vind dat je Laura wat meer krediet moet geven. Ze moet nog veel leren en daar heeft ze ook nog veel tijd voor.
Misschien kut voor de sponsors, maar dat is wel het risico van het sponsoren van een kind. Hadden ze dat maar niet moeten doen.
Ze hebben het niet in Duitsland laten onderzoeken. Vader zou tegen een duitse journaliste hebben gezegd dat de diagnose "borderline" bij Laura was gesteld. Terwijl ik eerder geneigd ben te geloven dat hij iets heeft gezegd als "de artsen zeiden: ze vertoont bepaalde kenmerken van borderline". En misschien dat zelfs niet eens.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:25 schreef littledrummergirl het volgende:
hmm apart die borderline diagnose... in nederland geven ze je pas een diagnose als je volwassen bent. In nederland krijg je slechts "een persoonlijkheidsproblematiek met kenmerken van borderline" of zoiets. Vreemd dat ze dat in duitsland laten onderzoeken
euhmquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:58 schreef spuitje het volgende:
Toen Laura op dat eiland was kwam bijna tegelijkertijd de francaise Anne Quemere aan. Laura heeft er met geen woord over gerept terwijl je wanneer je de journaalbeelden ziet haar aankomst een enorme happening was. Deze vrouw had er overigens totaal geen moeite mee de pers te woord te staan, alhoewel ze vast en zeker ook heel moe moet moet zijn geweest!
quote:Aujourd'hui, jeudi 26 MAI 2011 ŕ 23h 53 (Heure française), Anne Quéméré est arrivee ŕ Papeete, Tahiti, ŕ bord du Voilier de son equipe, le «Comus van Sark».
Tja, ik vind dus niet dat ze al volwassen genoeg is om zo'n tocht in haar uppie te maken. Haar leeftijd is mijn bezwaar tegen deze tocht. Als ze volwassen was geweest, was niemand er over gevallen. Het is wel oneerlijk om te stellen dat ze te jong is om deze tocht te maken en als ze zich vervolgens naar haar leeftijd gedraagt, haar dat ook nog eens kwalijk te nemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
En dat vind ik dus niet helemaal. Als je volwassen genoeg bent om in je uppie de wereld rond te reizen moet je ook volwassen genoeg zijn mensen op een fatsoenlijke manier te woord te staan, ook de pers.
Daarbij blijf ik het vreemd vinden dat ze met geen woord over Anne heeft gerept. Ik zou denken dat iets dergelijks haar wel enorm aan zou spreken. Niet de aankomst bedoel ik, maar dat waar Anne mee bezig is.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, ik vind dus niet dat ze al volwassen genoeg is om zo'n tocht in haar uppie te maken. Haar leeftijd is mijn bezwaar tegen deze tocht. Als ze volwassen was geweest, was niemand er over gevallen. Het is wel oneerlijk om te stellen dat ze te jong is om deze tocht te maken en als ze zich vervolgens naar haar leeftijd gedraagt, haar dat ook nog eens kwalijk te nemen.
En laten we wel wezen, wat mij betreft hoeft ze geen rekening te houden met sponsors en fans. Dat zijn allemaal volwassen mensen die donders goed weten dat ze een kind sponsoren of steunen en die hoeven dus ook niet verbaasd te zijn als ze zich soms kinderlijk gedraagt.
Je hebt gelijk, sorryquote:
Dan zijn we het eensquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, ik vind dus niet dat ze al volwassen genoeg is om zo'n tocht in haar uppie te maken. Haar leeftijd is mijn bezwaar tegen deze tocht. Als ze volwassen was geweest, was niemand er over gevallen. Het is wel oneerlijk om te stellen dat ze te jong is om deze tocht te maken en als ze zich vervolgens naar haar leeftijd gedraagt, haar dat ook nog eens kwalijk te nemen.
En laten we wel wezen, wat mij betreft hoeft ze geen rekening te houden met sponsors en fans. Dat zijn allemaal volwassen mensen die donders goed weten dat ze een kind sponsoren of steunen en die hoeven dus ook niet verbaasd te zijn als ze zich soms kinderlijk gedraagt.
Volgens mij ook, maar ze is wel alleen op haar eigen bootjequote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maakt ze de reis alleen dan? Volgens mij reizen er standaard meerder bootjes meer van het team LD
En dat gebeurd dus steeds beter, de bescherming van de commerciële scheepvaart. Logisch gevolg daarvan is mi dat de particulier overblijft als makkelijk slachtofferquote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:15 schreef Banjerkanjer het volgende:
.. where commercial ships often travel in convoys, with armed guards. ...
Ben ik met je eens, en dus moeten particulieren dit soort gebieden gewoon mijden. We hebben het dan tenslotte wel over mensen die voor hun plezier op reis gaan en ik vind het onzinnig om dan van byvoorbeeld de marine te verwachten dat ze deze scheepjes zullen beschermen en begeleiden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:32 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat gebeurd dus steeds beter, de bescherming van de commerciële scheepvaart. Logisch gevolg daarvan is mi dat de particulier overblijft als makkelijk slachtoffer
Reden te meer voor Laura, om met een grote boog om dat gebied heen te gaan ipv er dwars doorheen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:32 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat gebeurd dus steeds beter, de bescherming van de commerciële scheepvaart. Logisch gevolg daarvan is mi dat de particulier overblijft als makkelijk slachtoffer
Na Zuid-Afrika gaat de reis langs Brazilië en dan nog een keer via de Kaapverden. Het duurt echt geen twee maanden extra. Laura is nu al over de helft van de Pacific in zeventien dagen tijd. Vergeet niet dat de reis door het Suezkanaal minimaal drie dagen vertraging geeft vanwege allerlei formaliteiten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:05 schreef svetan het volgende:
Dus de specialisten vinden het veiliger Laura in het herfst/winterseizoen rond de Kaap te laten zeilen en in het orkaanseizoen langs de kust van West Afrika? Ze is daarmee wel twee maanden meer op zee.
Dan komt het op zeilvaardigheid aan. In het andere geval op de factor geluk, en de "goodwill" van een stel moordlustige Somalische piraten, die er ook niet voor terugdeinzen om een tienermeisje af te knallen dan wel te misbruiken. En waarbij enige vorm van respect (voor wie dan ook) onvindbaar is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:05 schreef svetan het volgende:
Dus de specialisten vinden het veiliger Laura in het herfst/winterseizoen rond de Kaap te laten zeilen en in het orkaanseizoen langs de kust van West Afrika? Ze is daarmee wel twee maanden meer op zee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |