abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97491581
Niet mijn situatie overigens, maar ik kreeg een casus voorgelegd van twee mannen die samen gingen stappen en een paar borreltjes te veel op hadden. Vervolgens vallen de twee stom met hun fietsen waarbij één een flink trauma oploopt en daardoor een permanente persoonlijkheidsverandering op loopt. In de casus wordt de man verlaten door zijn vrouw. Wat zou jij doen?

edit: De man verliest zijn baan er door. Heeft zelf niet door dat hij veranderd is, toont weinig/geen initiatief en maakt bijna niets af. Soms echter wordt hij heel joviaal en maakt hij seksueel getinte opmerkingen in ongepaste situaties.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:33:00 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_97491745
Ik kan me goed voorstellen dat iemand bij je vertrekt wanneer je plotesling niet meer de persoon bent waar diegene op verliefd is geworden.
pi_97491807
ligt eraan.
pi_97491855
Moet altijd hier aan denken:
  maandag 30 mei 2011 @ 13:00:10 #5
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_97492569
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:36 schreef Specularium het volgende:
Moet altijd hier aan denken:
[ afbeelding ]
Heftig! Respect dat ze alsnog gaan trouwen (uitgaande van het feit dat het een trouwfoto is :@ )
pi_97492770
quote:
11s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:00 schreef MuRKie het volgende:

[..]

Heftig! Respect dat ze alsnog gaan trouwen (uitgaande van het feit dat het een trouwfoto is :@ )
Als ik het verhaal goed heb gingen ze al trouwen en kwam hij zo terug uit Irak.
Dus ze zit met iemand op wie ze nooit verliefd is geworden.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:08:55 #7
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_97492809
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als ik het verhaal goed heb gingen ze al trouwen en kwam hij zo terug uit Irak.
Dus ze zit met iemand op wie ze nooit verliefd is geworden.
Misschien was hij al verschrikkelijk lelijk voordat hij die kant opging... ;)

Maar goed, je vraagt je wel af of het hier om echte liefde gaat, of om een jonge vrouw die het niet durft uit te maken uit angst voor de reacties van anderen en de impact die het zou hebben op haar vriend als ze zoiets zou flikken....
pi_97492979
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:08 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Misschien was hij al verschrikkelijk lelijk voordat hij die kant opging... ;)

Maar goed, je vraagt je wel af of het hier om echte liefde gaat, of om een jonge vrouw die het niet durft uit te maken uit angst voor de reacties van anderen en de impact die het zou hebben op haar vriend als ze zoiets zou flikken....
Wat ik zeg, ze waren al verloofd, die christelijke druk van de familie ligt erop plus dat
het een gewonde veteraan is. Patriotisme staat niet toe dat zo'n jongen wordt afgewezen.
Hoe erg ie ook is toegetakeld.

Leven van het meisje kapot vanwege traditie en eerzaken.
pi_97493242
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:14 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat ik zeg, ze waren al verloofd, die christelijke druk van de familie ligt erop plus dat
het een gewonde veteraan is. Patriotisme staat niet toe dat zo'n jongen wordt afgewezen.
Hoe erg ie ook is toegetakeld.

Leven van het meisje kapot vanwege traditie en eerzaken.
Het is ook egoïstisch van die gast.

Ten eerste als ik zo toegetakeld was dan hadden ze mij niet hoeven behandelen. Ik zouu er niet op zitten te wachten om zo wakker te worden, dan maar liever helemaal niet wakker worden.

Maar als ik dan een trouwerij gepland zou hebben zou ik die zeker afblazen, De situatie is gewoon zodanig veranderd dat dit niet eerlijk is naar alle betrokkenen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 30 mei 2011 @ 13:24:19 #10
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_97493263
Het is best treurig, maar ik zou kunnen vertrekken ja. Zo'n grote verandering (aan zowel persoonlijkheid als lichaam) kan niet iedereen aan, ik denk ik ook niet.

Overigens is dit toch ook de reden dat zoveel mensen scheiden, alleen dan een minder heftige situatie. Ook door de jaren heen verander je als persoon en kan je partner dat niet volgen. Uit elkaar groeien etc.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  maandag 30 mei 2011 @ 13:25:46 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97493296
quote:
Het huwelijk heeft minder dan een jaar standgehouden of zo. Je koopt weinig voor respect.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97495407
Een fysieke verandering is wat anders dan een persoonlijkheidsverandering he. Ik word uiteindelijk verliefd op een persoonlijkheid dus met een fysiek trauma zou ik (binnen een bepaald grens gok ik) wel mee kunnen leven, maar als iemand qua karakter een ander persoon wordt -die ik niet leuk vind- houdt het al snel op. Lijkt me ook wel logisch trouwens.
pi_97495437
Alleen als hij/zij dat trauma gaat verwerken en als je kan leven met die 'nieuwe' persoonlijkheid.
pi_97495479
quote:

[..]

Niet lang daarna meer gescheiden. Ik snap dat wel, niet iedereen kan aan zo'n uiterlijk wennen en hij zal vast ook niet dezelfde persoon meer zijn qua innerlijk. Heel vervelend.
pi_97495636
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:25 schreef Kieswiel het volgende:
Een fysieke verandering is wat anders dan een persoonlijkheidsverandering he. Ik word uiteindelijk verliefd op een persoonlijkheid dus met een fysiek trauma zou ik (binnen een bepaald grens gok ik) wel mee kunnen leven, maar als iemand qua karakter een ander persoon wordt -die ik niet leuk vind- houdt het al snel op. Lijkt me ook wel logisch trouwens.
Ik gaf dit juist als voorbeeld omdat ik het van dezelfde categorie vind.
Ook al is dit extreme verminking. Maar op deze manier net zo hard als een
karakterverandering.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:15:44 #16
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_97536768
Mja bij dit soort dingen moet ik altijd aan een vroegere vriendin. Zij had een aangeboren afwijking in handen, gezicht en voeten en had het daar vaak erg moeilijk mee. Was lang niet zo erg als op de foto hoor. :) Ik ben jaren met haar bevriend geweest, na een tijdje kijk je der als het ware doorheen, sta je der niet meer bij stil en is zo iemand gewoon een mens als ieder ander. In een relatie? Geen probleem met (ernstige) littekens maar beetje aantrekkingskracht moet er wel zijn natuurlijk :)
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:25:13 #17
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_97705713
dit is gebeurd bij een bevriend koppel van mij. Zij kregen een ernstig ongeval in Afrika, hij had een schedelbasisfractuur en bloedingen in zn hersenen. Hij heeft een paar dagen daar in het ziekenhuis gelegen waar ze niks voor m konden doen maar hij mocht niet vervoerd worden. Daarna is hij met een speciaal vliegtuigje vervoerd naar het AZM. daar hebben ze hem opgelapt en was hij al snel weer "genezen". Echter is hij qua karakter behoorlijk veranderd. Zo op het eerste gezicht merk je niks,maar hij is een stuk agressiever geworden en reageert soms explosief en heel onredelijk. Zij hebben nu dus ook vaker ruzie. Zij weet dat dat dan door het ongeluk komt,maar ze heeft het er wel moeilijk mee op sommige momenten. Ze verontschuldigd zich ook vaak bij vrienden ed voor zijn gedrag.
pi_97707796
Het is ontzettend hypothetisch, ik zou echt niet weten wat ik in dergelijke situaties zou doen. Daar inschattingen over maken vind ik een onmogelijke opgave aangezien het mijn verbeeldingskracht te boven gaat. Alles hangt enorm van de situatie af: wat voor trauma is het, hoe ver we in de relatie gegroeid zijn, wat onze verwachtingen waren over elkaar, wat we als gezamenlijk doel hadden, hoeveel ik om haar gaf enzovoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')