Sambal brandal is minder pittig als oelek hoor..quote:Op maandag 30 mei 2011 07:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag in toko's naar Sambal Gledek, Sambal Setan of Sambal Brandal
Deze zijn scherper dan Oelek
Sambal Setan is de pittigste van de drie
Had daar laatst een hapje vanquote:Op maandag 30 mei 2011 09:59 schreef Selestha het volgende:
Madame Jeannette sambal van de Surinaamse toko!
Ja dat gevoel had ik ook met een lepeltipje, niet eens een lepel vol. Madame Jeanette sambal is echt HEET.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had daar laatst een hapje van
[ afbeelding ]
De dag er na komt er zo een vlam aan de onderkant uitquote:Op maandag 30 mei 2011 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had daar laatst een hapje van
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:29 schreef ausweiss het volgende:
[..]
De dag er na komt er zo een vlam aan de onderkant uit![]()
Die ziet er wel lekker uit, ga ik ff proberen.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sriracha Extra Hot
Sriracha extra hot, die met rode dop?
Of gewoon een maandje afkicken van de capsaicin, dat je weer normaal kunt eten.
Zelf maken is ook nog een optie, van wat goeie madammen.
Ik kan je vertellen dat het erg lekkere saus is, heb het nu op een van Dobben saucijzenbroodjequote:Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die ziet er wel lekker uit, ga ik ff proberen.
Piet, sambals die jij noemt ken ik wel. Hier bij de toko verkopen ze zelfgemaakte. Zijn alleen (op die madame jeanette na) lang niet zo pittig als Blair's sauce.
Ik wil dan Blair sauce niet proberen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die ziet er wel lekker uit, ga ik ff proberen.
Piet, sambals die jij noemt ken ik wel. Hier bij de toko verkopen ze zelfgemaakte. Zijn alleen (op die madame jeanette na) lang niet zo pittig als Blair's sauce.
Welke pittiger is weet ik niet, ligt wellicht ook aan het merk, maar Oelek is een beetje zuur, en ik vind het echt niet lekker.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:49 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Sambal brandal is minder pittig als oelek hoor..
En die kan ik ook aanraden ja. Ik heb die een keer gebruikt zoals ik sambal gebruikte, want zo erg kan het toch niet zijn (ik eet van jongs af aan al sambal), en ik had toen nog een beugel, bleven een paar van die zaadjes in mijn beugel hangen, ik voelde me niet helemaal goed meerquote:Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sriracha Extra Hot
Sriracha extra hot, die met rode dop?
Of gewoon een maandje afkicken van de capsaicin, dat je weer normaal kunt eten.
Zelf maken is ook nog een optie, van wat goeie madammen.
Als het maar ook smaakvol is want dat is belangrijk. Morgen ff naar de toko hier in Oosterflank en anders rij ik naar de stad.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat het erg lekkere saus is, heb het nu op een van Dobben saucijzenbroodje, maar ik denk dat jij wel ff inderdaad een maandje ofzo moet afkikken voordat jij het gaat waarderen.
Die toko waar jij die zelfgemaakt sambal haalt, is dat in de stad van Rotterdam?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als het maar ook smaakvol is want dat is belangrijk. Morgen ff naar de toko hier in Oosterflank en anders rij ik naar de stad.
Toko Lima in de Oosterhof.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Die toko waar jij die zelfgemaakt sambal haalt, is dat in de stad van Rotterdam?
Ik ga graag af op beproefde dingen van anderen en bij dingen als kruiskade zie ik door de bomen het bos niet meerquote:Op maandag 30 mei 2011 19:52 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Toko Lima in de Oosterhof.
Stad is niet echt in de richting maar kan wel een x bij Kruiskade/Binnenweg een rondje lopen. Zitten er ook genoeg toch?
Euhm flauw? Vraag het juist zelf ook omdat ik zelden in dat gedeelte van de stad kom. Ja alleen om uit te gaan bij Vibe maar dan is alles allang dichtquote:Op maandag 30 mei 2011 19:58 schreef RobinOok het volgende:
Op de Kruiskade zitten vooral Chinezen, die houden niet van chilisaus.
Moeilijk om daar de goeie sriracha (van Flying Goose) te scoren.
Zoek een Indische toko. Of Surinamer.
Oh, wacht, jij zoekt zelfgemaakte sambal. Ja, ook die zal je niet zo makkelijk op de Kruiskade vinden. Flauw dat Stokstaart niet wat duidelijker is, ik ben ook benieuwd wat en waar.
Die probleem heb ik dus ook, zitten ook Turkse supermarktjes en Chinese zaakjes het lijkt allemaal op elkaarquote:Op maandag 30 mei 2011 19:54 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik ga graag af op beproefde dingen van anderen en bij dingen als kruiskade zie ik door de bomen het bos niet meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |