abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97484902
Reguliere sambal, tabasco en andere "pittige" meuk ben ik immuun voor geworden. Sambal Oelek eet ik zoals anderen curry eten bij een tosti.
Surinaamse toko heb ik madame jeanette sambal (gele) gehad maar die vond ik niet zo lekker :@

Qua pittigheid viel die ook wel mee trouwens, wel heter dan de reguliere zooi uit kant en klare potjes van de bekende merken.

Ik ben op dus zoek naar een lekkere pittige saus (of sambal) niet perse de allerheetste met 15 miljoen op de schaal van Scoville pure capsaļcine troep die toch oneetbaar is.

In Mexico heb ik jaaaaaaaren geleden wel Blair's Deathsauce op.Die vond ik erg lekker en is echt fucking scherp. Voordeel: Kan ook bij veel gerechten, alleen zover ik weet nergens te krijgen in Nederland :{ .

O zelf maken is gewoonweg geen optie. Moet ergens te krijgen zijn of te bestellen. Liefst wel in Nederland.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_97484914
Blairs deathsauce is wel te krijgen via online shops, maar een beetje te duur.

Als je geen moeite hebt met online aankopen doen, check dan ebay en amazon, daar kun je de allergekste en lekkerste sauzen vinden. Mijn favoriet: el yucateco

Als je niet online wilt kopen, zoek dan een goede toko en neem een habanero saus, dat hebben ze bijna overal wel...vrij heet en lekker. (als het een saus is met azijn is het meestal minder lekker)
  maandag 30 mei 2011 @ 07:29:39 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97485272
Vraag in toko's naar Sambal Gledek, Sambal Setan of Sambal Brandal
Deze zijn scherper dan Oelek
Sambal Setan is de pittigste van de drie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 30 mei 2011 @ 07:34:39 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97485311
Gele of groene sambal. Tekoop bij toko's.

Als je die gele kan vinden mag je het zeggen, die zoek ik ook al een tijdje, maar keeg ik een keer bij de Chinees toen ik voor de lol liep te klagen dat die normale sambal bijna aardbeienjam leek.

Je weet niet wat er gebeurt als je daar van eet van die gele. })
  maandag 30 mei 2011 @ 07:56:29 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97485446
Samuraisaus is ook best goed te doen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_97487010
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 07:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag in toko's naar Sambal Gledek, Sambal Setan of Sambal Brandal
Deze zijn scherper dan Oelek
Sambal Setan is de pittigste van de drie
Sambal brandal is minder pittig als oelek hoor..
pi_97487269
Madame Jeannette sambal van de Surinaamse toko!
  maandag 30 mei 2011 @ 10:00:45 #8
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_97487293
De Javaanse sambal is ook lekker :)
I spoke proper England since I was a children.
pi_97490818
Groene mango chutney van Lekker Bekkie is mijn favoriet. Werkt direct op m'n speekselklieren :9
Hun piccalilly is echt te scherp voor mij dus misschien precies goed voor jou.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  maandag 30 mei 2011 @ 12:16:41 #10
45206 Pietverdriet
pi_97491254
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:59 schreef Selestha het volgende:
Madame Jeannette sambal van de Surinaamse toko!
Had daar laatst een hapje van
  maandag 30 mei 2011 @ 12:50:52 #11
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97492287

Sriracha Extra Hot

Sriracha extra hot, die met rode dop?
Of gewoon een maandje afkicken van de capsaicin, dat je weer normaal kunt eten.
Zelf maken is ook nog een optie, van wat goeie madammen.
pi_97493505
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja dat gevoel had ik ook met een lepeltipje, niet eens een lepel vol. Madame Jeanette sambal is echt HEET.
pi_97497725
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De dag er na komt er zo een vlam aan de onderkant uit *O* ~O>
  maandag 30 mei 2011 @ 15:55:51 #14
45206 Pietverdriet
pi_97498882
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:29 schreef ausweiss het volgende:

[..]

De dag er na komt er zo een vlam aan de onderkant uit *O* ~O>
pi_97502264
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sriracha Extra Hot

Die ziet er wel lekker uit, ga ik ff proberen.
Piet, sambals die jij noemt ken ik wel. Hier bij de toko verkopen ze zelfgemaakte. Zijn alleen (op die madame jeanette na) lang niet zo pittig als Blair's sauce.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_97503915
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Piet, sambals die jij noemt ken ik wel. Hier bij de toko verkopen ze zelfgemaakte. Zijn alleen (op die madame jeanette na) lang niet zo pittig als Blair's sauce.
Ik kan je vertellen dat het erg lekkere saus is, heb het nu op een van Dobben saucijzenbroodje :9, maar ik denk dat jij wel ff inderdaad een maandje ofzo moet afkikken voordat jij het gaat waarderen.
  maandag 30 mei 2011 @ 17:59:32 #17
45206 Pietverdriet
pi_97503985
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik wil dan Blair sauce niet proberen.
  maandag 30 mei 2011 @ 19:25:52 #18
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_97507558
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 09:49 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Sambal brandal is minder pittig als oelek hoor..
Welke pittiger is weet ik niet, ligt wellicht ook aan het merk, maar Oelek is een beetje zuur, en ik vind het echt niet lekker.

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 12:50 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sriracha Extra Hot

En die kan ik ook aanraden ja. Ik heb die een keer gebruikt zoals ik sambal gebruikte, want zo erg kan het toch niet zijn (ik eet van jongs af aan al sambal), en ik had toen nog een beugel, bleven een paar van die zaadjes in mijn beugel hangen, ik voelde me niet helemaal goed meer ;(
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_97507882
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat het erg lekkere saus is, heb het nu op een van Dobben saucijzenbroodje :9, maar ik denk dat jij wel ff inderdaad een maandje ofzo moet afkikken voordat jij het gaat waarderen.
Als het maar ook smaakvol is want dat is belangrijk. Morgen ff naar de toko hier in Oosterflank en anders rij ik naar de stad.
Groetjes, Ezio.
pi_97507993
quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als het maar ook smaakvol is want dat is belangrijk. Morgen ff naar de toko hier in Oosterflank en anders rij ik naar de stad.
Die toko waar jij die zelfgemaakt sambal haalt, is dat in de stad van Rotterdam?
pi_97508732
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Die toko waar jij die zelfgemaakt sambal haalt, is dat in de stad van Rotterdam?
Toko Lima in de Oosterhof.
Stad is niet echt in de richting maar kan wel een x bij Kruiskade/Binnenweg een rondje lopen. Zitten er ook genoeg toch?
Groetjes, Ezio.
pi_97508820
quote:
5s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:52 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Toko Lima in de Oosterhof.
Stad is niet echt in de richting maar kan wel een x bij Kruiskade/Binnenweg een rondje lopen. Zitten er ook genoeg toch?
Ik ga graag af op beproefde dingen van anderen en bij dingen als kruiskade zie ik door de bomen het bos niet meer :'(
  maandag 30 mei 2011 @ 19:58:38 #23
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97509015
Op de Kruiskade zitten vooral Chinezen, die houden niet van chilisaus.
Moeilijk om daar de goeie sriracha (van Flying Goose) te scoren.
Zoek een Indische toko. Of Surinamer.

Oh, wacht, jij zoekt zelfgemaakte sambal. Ja, ook die zal je niet zo makkelijk op de Kruiskade vinden. Flauw dat Stokstaart niet wat duidelijker is, ik ben ook benieuwd wat en waar.
pi_97509703
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:58 schreef RobinOok het volgende:
Op de Kruiskade zitten vooral Chinezen, die houden niet van chilisaus.
Moeilijk om daar de goeie sriracha (van Flying Goose) te scoren.
Zoek een Indische toko. Of Surinamer.

Oh, wacht, jij zoekt zelfgemaakte sambal. Ja, ook die zal je niet zo makkelijk op de Kruiskade vinden. Flauw dat Stokstaart niet wat duidelijker is, ik ben ook benieuwd wat en waar.
Euhm flauw? Vraag het juist zelf ook omdat ik zelden in dat gedeelte van de stad kom. Ja alleen om uit te gaan bij Vibe maar dan is alles allang dicht :P
Zal toch ook vast wel ergens een Surinaamse toko zitten op de Binnenweg/Kruiskade? Naast Big Banana Poolsterstraat is sowieso een Surinamer maar die heeft alleen die gele sambal zelfgemaakt.
Groetjes, Ezio.
pi_97509756
quote:
7s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:54 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik ga graag af op beproefde dingen van anderen en bij dingen als kruiskade zie ik door de bomen het bos niet meer :'(
Die probleem heb ik dus ook, zitten ook Turkse supermarktjes en Chinese zaakjes het lijkt allemaal op elkaar _O-
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')