abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97497419
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:15 schreef dawg het volgende:

[..]

hoe kom je erbij dat ik dat als excuus gebruik? en ik ben haar niet, duidelijk.
Ik zie genoeg mensen die het wel kunnen en dus ook daadwerkelijk hun best doen, hoe zwaar ze ook in de shit zitten. Je geeft zelfs al aan dat je gewerkt hebt, waarom zou dat nu niet kunnen? En het is echt niet zo dat werkgevers je al weggooien omdat je een afwijking/ziekte/whatever hebt, daar zijn speciale contracten etc. voor in het leven geroepen.

En nee, je bent haar zeker niet, maar je zit in een vergelijkbare situatie en waarom kan de een het dan wel en de ander niet? Ik heb zelf ook genoeg shit, maar ik ga ook door met werken en met naar school gaan, omdat ik het weiger als een halve gare 5 dagen per week op de bank te gaan. zitten.

quote:
10s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:16 schreef Jajong het volgende:

[..]

WWWWWWWWWWWWWWWOW.

Retard much?
Zo held, jij kan ook niets anders dan alleen persoonlijk aanvallen. Wie is er nu hier de retard? Jij denkt dat ik er geen kut van weet? :') Knappe jongen ben jij dan.
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 15:23:26 #127
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97497463
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:11 schreef Webschip het volgende:
@
Coolguy, vergeet niet dat arbeidsongeschikte 1 door werkgevers niet worden gewenst en 2 als uitschot door een groot deel van de maatschappij worden weggezet. Daar kunnen zij dan bar weinig aan doen. Vind jij het dan raar als ze zo dan gaan reageren?
Ik was (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt. Maar ik ben wel heel erg gewenst. Dat zegt niet over iedereen iets, maar het zegt wel dat het niet per definitie zo is dat 'arbeidsongeschikten' niet gewenst zijn.

Ik blijf erbij dat het afhangt van je instelling. Ik vind het gedeeltelijk raar dat ze zo gaan reageren ja. Je kunt wel steeds overal tegen aan blijven schoppen, maar daar kom je er niet mee. Je kunt gefrustreerd zijn, maar als je dat de vrije loop laat dan werkt dat tegen je.

Je zult concessies moeten doen. Je zult jezelf op persoonlijk vlak moeten ontwikkelen. Dat moet iedereen, en jij misschien iets meer omdat er 'iets' met jou is. Dat moest ik ook, omdat er 'iets' met mij is.

Maar ik BEN niet mijn handicap. Mijn handicap is maar een heel klein deel van mij, dat mij onder andere maakt hoe ik ben. Ik verschuil me daar ook niet achter. Ik loop anders, maar dat betekent niet dat ik dus speciaal ben en er speciaal rekening gehouden moet worden met me.

Die instelling van 'ja hallo, maar dat is (me te) lastig want ik zit in situatie X waardoor ik X Y en Z niet (of minder) kan' ga je het niet mee redden. Als je al eens begint met een oplossing voor een situatie in de groep te gooien ipv een probleem in de groep te gooien bereik je al veel, omdat datveel zegt over je instelling.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97497475
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 13:59 schreef Jajong het volgende:

Waar ik me druk over maak is mensen zoals Scorpie die doen alsof het allemaal aanstellers zijn. Scorpie, je bazelt wat over tuintjes harken en WC's schoonmaken. Natuurlijk, dat zou in de meeste gevallen wel kunnen, maar heel veel mensen hebben veel meer potentie dan dat.
.
Ahhhh dus omdat ze meer potentie hebben dan dat blijven ze maar thuis op kosten van de belastingbetaler?? Ja hey wacht eens... ik kan meer dus ik doe niets.

Ik ben het (zoals wel vaker) met Scorpie eens!
pi_97497541
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:22 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik zie genoeg mensen die het wel kunnen en dus ook daadwerkelijk hun best doen, hoe zwaar ze ook in de shit zitten. Je geeft zelfs al aan dat je gewerkt hebt, waarom zou dat nu niet kunnen? En het is echt niet zo dat werkgevers je al weggooien omdat je een afwijking/ziekte/whatever hebt, daar zijn speciale contracten etc. voor in het leven geroepen.

En nee, je bent haar zeker niet, maar je zit in een vergelijkbare situatie en waarom kan de een het dan wel en de ander niet? Ik heb zelf ook genoeg shit, maar ik ga ook door met werken en met naar school gaan, omdat ik het weiger als een halve gare 5 dagen per week op de bank te gaan. zitten.

ik zeg nergens dat ik niet kan of wil werken, dat maak jij ervan. speciale contracten en subsidies of niet, in de realiteit valt het vies tegen hoezeer een werkgever dat als een prikkel ziet.
pi_97497563
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik was (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt. Maar ik ben wel heel erg gewenst. Dat zegt niet over iedereen iets, maar het zegt wel dat het niet per definitie zo is dat 'arbeidsongeschikten' niet gewenst zijn.

Ik blijf erbij dat het afhangt van je instelling. Ik vind het gedeeltelijk raar dat ze zo gaan reageren ja. Je kunt wel steeds overal tegen aan blijven schoppen, maar daar kom je er niet mee. Je kunt gefrustreerd zijn, maar als je dat de vrije loop laat dan werkt dat tegen je.

Je zult concessies moeten doen. Je zult jezelf op persoonlijk vlak moeten ontwikkelen. Dat moet iedereen, en jij misschien iets meer omdat er 'iets' met jou is. Dat moest ik ook, omdat er 'iets' met mij is.

Maar ik BEN niet mijn handicap. Mijn handicap is maar een heel klein deel van mij, dat mij onder andere maakt hoe ik ben. Ik verschuil me daar ook niet achter. Ik loop anders, maar dat betekent niet dat ik dus speciaal ben en er speciaal rekening gehouden moet worden met me.

Die instelling van 'ja hallo, maar dat is (me te) lastig want ik zit in situatie X waardoor ik X Y en Z niet (of minder) kan' ga je het niet mee redden. Als je al eens begint met een oplossing voor een situatie in de groep te gooien ipv een probleem in de groep te gooien bereik je al veel, omdat datveel zegt over je instelling.
Overigens, om hier op aan te sluiten, heb ik zelf gemerkt dat mensen met een handicap meer de instelling hebben van: "IK WIL IETS DOEN" dan mensen zonder handicap ja.
pi_97497593
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:25 schreef dawg het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat ik niet kan of wil werken, dat maak jij ervan. speciale contracten en subsidies of niet, in de realiteit valt het vies tegen hoezeer een werkgever dat als een prikkel ziet.
Misschien in jouw omgeving dan. Ik heb er zelf gewerkt en hier is daar totaal geen moeite mee.
pi_97497639
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:26 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Misschien in jouw omgeving dan. Ik heb er zelf gewerkt en hier is daar totaal geen moeite mee.
oh nee, dan is het goed.
pi_97497663
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik haak weer even in, ik ben ook zeer zeker gewenst alleen ik doe dat met vrijwilligerswerk wat ik net kan behappen.
ook ik ben mijn handicap niet maaaar ik ben er wel door geworden wie ik nu ben, het ontkennen heeft ook geen zin.ik gebruik of misbruik mijn handicap niet maar ga wel vaak aan mn beperkingen voorbij want ik wil immers ook meedraaien!
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 15:27:57 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_97497672
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:18 schreef dawg het volgende:

[..]

dat er werk in overvloed is is bullshit. is heel logisch inderdaad, maar dan vallen arbeidsongeschikten als eersten af, ik zie niet in waarom het een keuze zou zijn om afgewezen te worden.

niks verschuilen. althans niet iedereen. het is belachelijk dat mensen die echt wat hebben zich daarvoor zouden moeten verantwoorden. of dat ze het als excuus zouden gebruiken. als je niet zegt wat er met je is zal het wel niet zo ernstig zijn, als je wel wat vertelt gebruik je het als excuus. en dan zeg jij dat succes een keuze is. right. :')
Ik zeg niet dat er werk in overvloed is. Ik zeg dat er genoeg aanbod is op de arbeidsmarkt. Qua werkzoekenden, niet qua banen. Maar je mist het punt wat ik probeer te maken volledig.

Oke, dan zal ik het even heel hard zeggen. Ik ben het eens met iemand hier in het topic die vind dat jij je verschuilt achter de dialyses en niertransplantaties. Voorop gezet dat dat ontzettend kut is, en totaal niet tof. Daar zeg ik ook helemaal niets over.

Maar er zijn meer nierpatienten in Nederland. En die zitten niet allemaal thuis. Daar zitten er ook bij die werken. Goed, je hebt 2 niertransplantaties gehad. Je bent dus geopereerd. Oke, dat is goed, maar in de tussenliggende tijd dan?

Ik ben 9x geopereerd. Onder andere op de middelbare school, waardoor ik de laatste proefwerkweek van de 4e heb gemist en de eerste proefwerkweek van de 5e, en toch ben ik normaal geslaagd voor de HAVO, omdat ik simpelweg genoeg punten had.

Wat betekenen die 9 operatie van mij nu nog dan? Dat was toen, niet nu. Dat heeft het probleem niet opgelost. Dat probleem is er nog steeds en zal ook niet over gaan. Maar ik 'verschuil' me daar niet achter.
pi_97497709
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:27 schreef dawg het volgende:

[..]

oh nee, dan is het goed.
Dat zeg ik niet, maar ik spreek alleen maar uit wat mijn ervaring is. En ik vroeg alleen maar waarom het nu niet kan. Ik veroordeel niemand, maar als je je eigen ervaring uitspreekt ben je hier meteen een 'retard' als je maar enigszins vindt dat de Wajong op de schop moet.
pi_97497794
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:28 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar ik spreek alleen maar uit wat mijn ervaring is. En ik vroeg alleen maar waarom het nu niet kan. Ik veroordeel niemand, maar als je je eigen ervaring uitspreekt ben je hier meteen een 'retard' als je maar enigszins vindt dat de Wajong op de schop moet.
de wajong zal ook op de schop moeten maar het is maar net de vraag hoe. de plannen die er nu liggen zijn onacceptabel en daar zijn andere dingen voor te bedenken.
pi_97497799
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er werk in overvloed is. Ik zeg dat er genoeg aanbod is op de arbeidsmarkt. Qua werkzoekenden, niet qua banen. Maar je mist het punt wat ik probeer te maken volledig.

Oke, dan zal ik het even heel hard zeggen. Ik ben het eens met iemand hier in het topic die vind dat jij je verschuilt achter de dialyses en niertransplantaties. Voorop gezet dat dat ontzettend kut is, en totaal niet tof. Daar zeg ik ook helemaal niets over.

Maar er zijn meer nierpatienten in Nederland. En die zitten niet allemaal thuis. Daar zitten er ook bij die werken. Goed, je hebt 2 niertransplantaties gehad. Je bent dus geopereerd. Oke, dat is goed, maar in de tussenliggende tijd dan?

Ik ben 9x geopereerd. Onder andere op de middelbare school, waardoor ik de laatste proefwerkweek van de 4e heb gemist en de eerste proefwerkweek van de 5e, en toch ben ik normaal geslaagd voor de HAVO, omdat ik simpelweg genoeg punten had.

Wat betekenen die 9 operatie van mij nu nog dan? Dat was toen, niet nu. Dat heeft het probleem niet opgelost. Dat probleem is er nog steeds en zal ook niet over gaan. Maar ik 'verschuil' me daar niet achter.
godverdomme zeg :')
als we gaan tellen kom ik ver boven jou uit qua aantal operaties. :') daar gaat het toch niet om?

en ook voor jou, hoe kom je erbij dat ik niet wil werken, kan werken ga werken en heb gewerkt? dat jullie het zo lezen zegt helaas wel wat over hoe de gemiddelde nederlander tegen arbeidsongeschiktheid aankijkt.
pi_97497837
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef dawg het volgende:

[..]

als we gaan tellen kom ik ver boven jou uit qua aantal operaties. :') daar gaat het toch niet om?

en ook voor jou, hoe kom je erbij dat ik niet wil werken, kan werken ga werken en heb gewerkt? dat jullie het zo lezen zegt helaas wel wat over hoe de gemiddelde nederlander tegen arbeidsongeschiktheid aankijkt.
he onder de 10 OKs tel je niet mee he! en zo bizar he dat het gros denkt dat je als wajonger nooit gewerkt hebt. wellicht even tijd voor wat meer inlezen?
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 15:32:55 #139
16180 crew  CoolGuy
pi_97497896
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef dawg het volgende:

[..]

Wat mijn punt onderschrijft. Je hebt meer operaties gehad. Prima. En nu? Dat was toen. Wat heeft dat met nu te maken dan?

Ik zeg niet dat je niet wil werken. Ik vind alleen dat je wel een hoop mitsen en maren hebt voor een situatie die in beginsel begint bij je eigen instelling.
pi_97497927
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:31 schreef missyB het volgende:

[..]

he onder de 10 OKs tel je niet mee he! en zo bizar he dat het gros denkt dat je als wajonger nooit gewerkt hebt. wellicht even tijd voor wat meer inlezen?
Nogmaals, ik vraag waarom hij nu niet kan werken? Aangezien ik heus wel gelezen heb dat hij al gewerkt heeft. Dat alles als een persoonlijke aanval wordt gezien, zegt ook wel wat over arbeidsongeschikten.

Ja sorry hoor, maar als we zo gaan beginnen, kan ik het ook.
pi_97497962
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat mijn punt onderschrijft. Je hebt meer operaties gehad. Prima. En nu? Dat was toen. Wat heeft dat met nu te maken dan?

Ik zeg niet dat je niet wil werken. Ik vind alleen dat je wel een hoop mitsen en maren hebt voor een situatie die in beginsel begint bij je eigen instelling.
jij begint over je aantal operaties, niet ik.
dat impliceer je anders wel. en mitsen en maren, ik ben het niet met je eens, dat is toch het idee van een discussie of niet dan? je wilt blijkbaar gewoon gelijk hebben maar ik vind dat je geen gelijk hebt.
pi_97497992
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:34 schreef dawg het volgende:

[..]

dat impliceer je anders wel. en mitsen en maren, ik ben het niet met je eens, dat is toch het idee van een discussie of niet dan? je wilt blijkbaar gewoon gelijk hebben maar ik vind dat je geen gelijk hebt.
Ja, om een voorbeeld te geven. :')
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 15:35:36 #143
16180 crew  CoolGuy
pi_97498009
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:33 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Nogmaals, ik vraag waarom hij nu niet kan werken? Aangezien ik heus wel gelezen heb dat hij al gewerkt heeft. Dat alles als een persoonlijke aanval wordt gezien, zegt ook wel wat over arbeidsongeschikten.

Ja, sorry, maar ik ben het daar dus mee eens. Je mag er niks van zeggen want dan weet je niet waar je over praat en voelt men zich ontzettend aangevallen.

Fuck that.
pi_97498043
quote:
14s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:33 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

ik ga hier niet mijn hele persoonlijke situatie neerplempen, geen behoefte aan. ik reageer zo omdat jullie het als vanzelfsprekend neerzetten terwijl jullie niks weten van mij en mijn specifieke situatie. en dan kun je weerwoord verwachten, want nogmaals, dit raakt iemand (althans mij) persoonlijk.
pi_97498113
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar ik ben het daar dus mee eens. Je mag er niks van zeggen want dan weet je niet waar je over praat en voelt men zich ontzettend aangevallen.

Fuck that.
huil huil. als je niet tegen een fel weerwoord kunt moet je geen discussie voeren.
pi_97498178
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:36 schreef dawg het volgende:

[..]

ik ga hier niet mijn hele persoonlijke situatie neerplempen, geen behoefte aan. ik reageer zo omdat jullie het als vanzelfsprekend neerzetten terwijl jullie niks weten van mij en mijn specifieke situatie. en dan kun je weerwoord verwachten, want nogmaals, dit raakt iemand (althans mij) persoonlijk.
Nou, hoe kan ik dan in godsnaam oordelen over jouw situatie als jij weigert hier je situatie neer te zetten? Ik reageer alleen maar op basis van de informatie die ik heb en dat is blijkbaar niet veel. Ik wil je helemaal niet persoonlijk aanvallen, maar op basis van de informatie die ik krijg, is dit mijn reactie. Dat jij dit als een persoonlijke aanval ziet, is je eigen schuld, want jij weigert om een groot gedeelte van je verhaal te doen. Nu hoef je dat niet te doen van mij, maar vindt het dan asjeblieft niet raar dat mensen dan anders reageren dan jij dat verwacht.

En ja, het zal ongetwijfeld iemand raken. Als mensen weer eens lopen te kankeren over dat mensen zo dik zijn en dat ze dan maar gewoon moeten stoppen met vreten, raakt mij dat ook persoonlijk. Moet ik dan ook maar ieder persoon die dat roept op FOK! (en dat zijn er nogal wat) maar persoonlijk aan gaan vallen?
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 15:39:56 #147
16180 crew  CoolGuy
pi_97498223
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:34 schreef dawg het volgende:

[..]

je bent niet zo sterk in begrijpend lezen is 't wel? De enige reden dat ik daar over begon is omdat JIJ er over begon vriend. Even normaal doen. Jij begon erover dat jij 2 niertransplantaties hebt gehad, niet ik. Dus niet roepen 'niet ik', want dus wel jij.

Oh je mag het niet met me eens zijn, daar lig ik niet wakker van. Als je het wel met me eens was viel er weinig te discussieren inderdaad. In mijn eigen situatie had ik wel gelijk. Ik kon vanalles niet, volgens anderen, maar daar heb ik me nooit door laten tegenhouden.

En ik sta nu aan de andere kant van waar jullie staan. Terwijl ik afkom van diezelfde situatie. Het is dus niet zo dat ik maar wat roep, ik heb zelf die ervaringen allemaal gehad. En jullie willen blijkbaar ook aan deze kant komen staan, anders riepen jullie niet hoe vervelend het allemaal is.

Dat kan, maar dan zul je daar toch echt concessies voor moeten doen. Als je daar blijft zitten en blijft roepen hoe kut het allemaal is in Nederland zit je daar over 3 jaar nog, en roep je nog steeds hetzelfde. Mag, is niet mijn probleem. Feit blijft wel dat ik het op een andere manier heb aangepakt, en dat wel heeft geleid tot het resultaat wat jullie voor ogen hebben.
pi_97498233
Damn it, gebruik je verstand eens en zet jezelf niet in de slachtofferrol neer. Niemand hier impliceert dat je het niet zwaar hebt gehad, maar op basis van je reacties en informatie die je geeft kan men nou maar eenmaal niet tot een volledige conclusie komen.
pi_97498303
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:38 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Nou, hoe kan ik dan in godsnaam oordelen over jouw situatie als jij weigert hier je situatie neer te zetten? Ik reageer alleen maar op basis van de informatie die ik heb en dat is blijkbaar niet veel. Ik wil je helemaal niet persoonlijk aanvallen, maar op basis van de informatie die ik krijg, is dit mijn reactie. Dat jij dit als een persoonlijke aanval ziet, is je eigen schuld, want jij weigert om een groot gedeelte van je verhaal te doen. Nu hoef je dat niet te doen van mij, maar vindt het dan asjeblieft niet raar dat mensen dan anders reageren dan jij dat verwacht.

En ja, het zal ongetwijfeld iemand raken. Als mensen weer eens lopen te kankeren over dat mensen zo dik zijn en dat ze dan maar gewoon moeten stoppen met vreten, raakt mij dat ook persoonlijk. Moet ik dan ook maar ieder persoon die dat roept op FOK! (en dat zijn er nogal wat) maar persoonlijk aan gaan vallen?
als ik mijn verhaal doe komen er ongetwijfeld op- en aanmerkingen over, en zoals ik al eerder gezegd heb heb ik niet echt de behoefte van alles en nog wat te moeten verantwoorden. plus dat ik sowieso niet hou van persoonlijke dingen op fok gooien.

neemt niet weg dat ik best tegen jullie in mag gaan. een dergelijke discussie kan best algemeen en genuanceerd gevoerd worden.
  Moderator maandag 30 mei 2011 @ 15:41:57 #150
16180 crew  CoolGuy
pi_97498324
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:37 schreef dawg het volgende:

[..]

huil huil. als je niet tegen een fel weerwoord kunt moet je geen discussie voeren.
:D nee ik huil niet :D Het maakt mij niet uit of je met een fel weerwoord komt. Het kan me niet fel genoeg zijn, bring it on zou ik zeggen.

Feit blijft dat jij huilt omdat het veel te moeilijk is in Nederland om iets te bereiken wat ik blijkbaar wel bereikt heb, en als ik lees hoe jij post lijkt er een groot verschil te zitten in instelling tussen jou en mij.

Waar moet ik dan over huilen man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')