Tracklisting:
01 - Like a Prayer
02 - La Isla Bonita
03 - Papa don't Preach
04 - Holiday
05 - Frozen
06 - Like a Virgin
07 - Into the Groove
08 - Be Yourself
09 - Open your Heart
10 - Borderline
11 - Lady of the dawn
12 - Everybody
Hehe, misschien een domme vraag, maar wat vinden jullie hier nou van?
Ik zal later zelf even m'n mening geven als ik echt alle liedjes heb beluisterd.
Maar waarom staat het logo van RTL Duitsland er eigenlijk op?
1. Like A Prayer
Deze kennen we allemaal al.
2. La Isla Bonita
Eerste reactie... Oh my God... ze apen T-Spoon na!!!! Okay, even verder luisteren... jeee.... lijkt wel heel erg veel op onze stijl... met veel Ace Of Base invloeden er bij in... Beetje All That She Wants maar dan anders... Wel heel zomers... misschien een hitje voor volgend jaar zomer? Ze hadden beter deze in plaats van "Holiday" kunnen uitbrengen... En ja hoor... zelfs hier zit het DHS - House of God geluidje er af en toe in.
3. Papa Don't Preach
Begint een beetje a la "Like A Prayer".. beetje een verkapte DHS-bassline er in... dan de strijkers... Zware bassline... oooooh... ze hebben een Wamdue Project - King Of My Castle hihatje er in gegooid... die zat ook al in French Affair's "My Heart Goes Boom". Tuurlijk.. heel slim... gewoon jatten van mede-Franse dance acts. Is inderdaad een beetje een King of MY Castle achtig nummer. Wel grappig.
4. Holiday
Dit prutnummer kennen we al. Vind het niet zo heel erg veel aan.
5. Frozen
Begint mysterieus met een heel irritant geluidje. Alsof het uit de Commodore64 van m'n broertje komt (als ik een broertje zou hebben. ). Goh, je kan nu wel horen of ze goed kan zingen aangezien het bijna acapella is... maar goed... veel autotune er over waarschijnlijk om het recht te trekken. Nee... dit is 't niet hoor. Madonna's eigen clubmix was veel vetter.
6. Like A Virgin
Ooei. Ze begint kreunerig... en een Dance Nation vocoder-effect er over heen... waarschijnlijk ook met dank aan autotune... Hey... verrassing... DHS - House of God bassline erdoor heen... Strak geproduceerd, precies volgens de 'hoe-scoor-ik-een-top100-hit'-formule. Was een betere tweede single dan Holiday geweest.
7. Into The Groove
Hiervan had ik een paar weken geleden al voorspeld dat het de nieuwe single zou worden... en nu ik het helemaal gehoord heb weet ik het zeker... dit wordt de nieuwe single!! Dit is gewoon een HIT. Echt waar. Hier vallen de TMF-ertjes en MTV-ertjes van de Breezah generatie echt voor... Jemig... dit nummer zit goed in elkaar zeg... heel gladjes geproduceerd.
Omschrijving: Het begint met een radio-achtige Like A Prayer... dan draait ze door naar "holiday"... en dan... stilte.. "I'm waiting"... en ik zou zweren dat DJ Boozy Woozy dit nummer heeft geproduceerd... echt een "Party Affair" achtige synth komt er door heen met de melodie... Dit is voer voor de massa. Het nummer zelf is al heel erg catchy... en dan gooien ze er natuurlijk ook nog het DHS - House of God geluidje door heen, want naast Madonna is natuurlijk ook de House of God onderdeel van de naam Mad'House. Nee, ik weet het zeker. Dit gaat een nog grotere hit worden dan "Like A Prayer". Iedereen die dacht dat ze snel af zouden zijn van Mad'HOuse... forget it... want dit gaat een knaller worden! Ik zie de overvolle skihuts al voor me.
8. Be Yourself
Deze ken ik niet? Geen Madonna cover of wel soms... Maar de muziek ken ik wel... De instrumentatie komt rechtstreeks uit "Music" van Madonna. Je kan er in principe gewoon "Music" over heen zingen... Apart... wel grappig.
9. Open Your Heart
Oei oei.. weer dezelfde synth als "Into The Groove". Weer heel slim geproduceerd. Zeer gladjes en regelrecht geschreven voor de hitparades, de grote commerciele discotheken en de skihuts. Draai dit nummer en de dansvloer zit zo vol met Breezah meisjes.
10. Borderline
En weer dezelfde synth. Maar goed, even verder luisteren... goh... ze gaan terug richting de sound van de vroegere eurodance uit 1994/1996. Best leuk, maar dat komt vooral doordat het origineel zo catchy was. Dit scoort wel goed.
11. Lady of the Dawn
Deze ken ik niet? Klinkt niet als een Madonna track, maar goed... het klinkt een beetje te vrolijk. Begint als Like A Prayer, maar is wat sneller en lijkt er daarna niet meer op.
12. Everybody
Ah, dit is wel een Madonna nummer die ik ken. Een beetje donkerder dan de vorige nummers. Niet zo vrolijk, maar wel stoer. Een van de betere nummers van het album, maar zal wel niet op single uit komen.
Dit album zal wel goed gaan verkopen, maar Madonna krijgt dus echt een heel erg groot deel van de opbrengsten. Madonna staat namelijk bekend die mensen pas nummers van haar laat coveren als ze er veel... heeel erg veel geld voor krijgt.
Mijn mening. Ach, het is gewoon happy go lucky dance muziek. En ik houd wel van mainstream achtige dance dus dit plaatje zal ik nog wel een paar keer draaien van de zomer.
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 22-06-2002 09:51]
quote:Hehe, ongetwijfeld zul je "Into The Groove" nog moeten recenseren in je Mega Top 100 topics.
Op zaterdag 22 juni 2002 07:13 schreef postinggirl het volgende:
Ik geloof niet dat ik deze plaat wil horen.
quote:inderdaad een zeer cool nummer
Op zaterdag 22 juni 2002 09:47 schreef CJ het volgende:[..]
Hehe, ongetwijfeld zul je "Into The Groove" nog moeten recenseren in je Mega Top 100 topics.
![]()
ik zie al hele cds vol met clichematige stompie-stompie covers van Queen of Michael Jackson voor me... *ril*
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 23:21 schreef CJ het volgende:
01 - Like a Prayer
05 - Frozen
06 - Like a Virgin
quote:
Op zaterdag 22 juni 2002 16:31 schreef SportsIllustrated het volgende:
Die zangeres ziet op er op deze foto uit als een scheel resus-aapje...
quote:Dat beest ziet er eigenlijk veel beter uit dan die zangeres.
Op zaterdag 22 juni 2002 16:38 schreef CJ het volgende:[..]
quote:U vraagt, wij leveren:
Op zaterdag 22 juni 2002 16:40 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Dat beest ziet er eigenlijk veel beter uit dan die zangeres.
Ik had waarschijnlijk chi-hua-hua moeten zeggen.
quote:Oops. Solly!
Op zaterdag 22 juni 2002 16:58 schreef Seborik het volgende:
Dit is het muziekforum niet de dierentuin.
On-topic. Is "Lady of the Dawn" ook een Mad'onna nummer?
quote:Nee, ik kan tenminste niks vinden op Google.
Op zaterdag 22 juni 2002 17:03 schreef CJ het volgende:[..]
Oops. Solly!
quote:Queen IS al eens flink mishandeld, een hele cd vol, een jaar of vijf/zes geleden. Door onder meer Captain Jack (singletje: Another one bites the dust) en Blossom (singletje: bicycle race).
Op zaterdag 22 juni 2002 16:28 schreef Zander het volgende:
Dus voorlopig zijn we nog niet van deze fantasieloze bagger af? Oh God, als het maar geen trend wordt...ik zie al hele cds vol met clichematige stompie-stompie covers van Queen of Michael Jackson voor me... *ril*
quote:de cover van Dune is daarentegen wél erg koel
Op zaterdag 22 juni 2002 17:49 schreef postinggirl het volgende:
Queen IS al eens flink mishandeld, een hele cd vol, een jaar of vijf/zes geleden. Door onder meer Captain Jack (singletje: Another one bites the dust) en Blossom (singletje: bicycle race).
maar weet niet of die officieel bij dat project hoorde
Another One Bites The Dust by Captain Jack
The Invisible Man by Scatman John
A Kind Of Magic by Mr. President
I Want It All by EX-IT
Under Pressure by Culture Beat
I Was Born To Love You by Worlds Apart
I Want to Break Free by Masterboy
Bicycle Race by Blossom
Bohemian Rhapsody by Magic Affair
Who Wants To Live Forever by E-Rotic
Flash's Theme by U96
Radio Ga-Ga by (Queen) featuring DJ Bobo
Scandal by Voice
We Will Rock You by Interactive
Friends Will Be Friends by Music Instructor
We Are The Champions by Acts United
(Ja, lach maar!)
quote:die cover van The Braids was best te pruimen
Op zaterdag 22 juni 2002 18:29 schreef postinggirl het volgende:
hebben ze nou in ALLE nummers dezelfde beat gebruikt?
like a prayer en holiday hebben dezelfde
quote:Was dat die met die 2 vrouwtjes in een bus?
Op zaterdag 22 juni 2002 18:31 schreef Herald het volgende:
die cover van The Braids was best te pruimen
quote:ja
Op zaterdag 22 juni 2002 19:25 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Was dat die met die 2 vrouwtjes in een bus?
quote:Dune is later toegevoegd als extra track aan een special/limited edition van deze CD!
Op zaterdag 22 juni 2002 18:29 schreef postinggirl het volgende:
Nee. Dit waren ze volgens een of andere site:Another One Bites The Dust by Captain Jack
The Invisible Man by Scatman John
A Kind Of Magic by Mr. President
I Want It All by EX-IT
Under Pressure by Culture Beat
I Was Born To Love You by Worlds Apart
I Want to Break Free by Masterboy
Bicycle Race by Blossom
Who Wants To Live Forever by E-Rotic
Flash's Theme by U96
Radio Ga-Ga by (Queen) featuring DJ Bobo
Scandal by Voice
We Will Rock You by Interactive
Friends Will Be Friends by Music Instructor
We Are The Champions by Acts United(Ja, lach maar!)
En Culture Beat's versie van 'Under Pressure' is echt toppie! Daar kan je lekker op dansen!
quote:Zie recensie bovenin. De meeste tracks wel.
Op zaterdag 22 juni 2002 20:14 schreef trance40 het volgende:
Het zijn zeker allemaal madonna nummers met een black legend pingel er achter![]()
quote:Ja, dat klopt. En ik heb ook weleens een hiphop-versie gehoord waarbij de tekst van het refrein veranderd was naar "Gotta buy your dope from us"
Op zaterdag 22 juni 2002 22:54 schreef SportsIllustrated het volgende:
Another one bites the dust is toch ook eens door Wyclef en z'n vrienden mishandeld?
quote:Zonder 't gehoord te hebben: Mike Batt?
Op zaterdag 22 juni 2002 17:03 schreef CJ het volgende:[..]
Oops. Solly!
quote:Nope. Die is het in elke geval niet.
Op zondag 23 juni 2002 13:43 schreef qltel het volgende:[..]
Zonder 't gehoord te hebben: Mike Batt?
de rest van de cd is zwaar k*t, met een grote K nog wel...
13 in een dozijn cdtje (en dat met 12 nummers ). Op sommige nummers lijkt Buse? (volgensmij is het playback) gewoon nog vals te zingen ook (La Isla Bonita & Papa Don't Preach)
volgend jaar te vinden in de discountbak van de frs!
quote:Ik vind van niet, Holiday is leuker.
Op zaterdag 22 juni 2002 00:11 schreef CJ het volgende:
La Isla Bonita
Ze hadden beter deze in plaats van "Holiday" kunnen uitbrengen...
quote:Hier ben ik het wél mee eens.
Frozen
Madonna's eigen clubmix was veel vetter.
Wat de rest betreft: Like a virgin swingt de pan uit, en Lady of the dawn, Into the groove en Open your heart zijn ook leuk. En Like a prayer natuurlijk. Er zitten ook wat mindere nummers bij, maar over het algemeen wel een goede, lekker swingende cd.
quote:alleen hier wordt ik al misselijk van.
Op zaterdag 22 juni 2002 00:11 schreef CJ het volgende:
Okay, hier dan even een recensie van de CD....
oh oh wat zijn we toch diep gezonken in nederland. maar geef ze eens ongelijk als je snel geld wilt verdienen. het formule om een hit te maken ligt zo op straat...en het publiek koopt het gewoon! (lees: de grootste doelgroep, tmf-jongens en meisjes). enige kwaliteit is veeeeeeeeeeeer te zoeken, maar wat maakt hun dat uit?
bah.
het is gewoon dieptriest, zielig, pijnlijk enz wat er keer op keer bewezen wordt in de commerciele muziekscene. ik heb er geen andere woorden voor.
even wat toepasselijke smilies:
quote:Mad'House is niet Nederlands. Alleen Buse is Nederlands.
Op donderdag 27 juni 2002 13:42 schreef flaphead het volgende:[..]
oh oh wat zijn we toch diep gezonken in nederland.
Maar ja, het scoort over heel Europa heen en Amerika staat ook al te springen heb ik gehoord.
En bij dit soort nummers gaat het echt niet om kwaliteit. Het gaat om dansbaarheid, en die is er genoeg te vinden op de CD van Mad'House. Niemand heeft Mad'House gevraagd om kwalitatief hoogstaande nummers, en tja... zelfs over het woordje 'kwaliteit' kun je nog twisten, want de een van dit kwaliteit en de ander dat. Het is zo persoonsgebonden.
Ik heb zelf zo iets van... vind je het niet leuk dan luister je er dan niet naar. Het bespaart je een hoop ergernis. Zap naar een ander kanaal o.i.d. Er is nog genoeg muziek op de wereld die je waarschijnlijk wel leuk vindt.
Nou ik moet zeggen hoor dat ze weer "ontzettend" orgineel is geweest....zover ik weet heeft ze 1 nummer niet van Madonna, zal ze die wel van iemand anders gecoverd hebben.
Ik heb echt een schijt hekel aan deze artiesten, die niet orgineel zijn en alles maar jatten
ik heb hier echt geen goed woord voor over!!!!!!!!
quote:Vroeger hadden we dat groepje "Undercover", die scoorden toen twee grote hits met "Bakerstreet" en "Never Let Her Slip Away". Ik was toen een jongetje van een jaar of 15/16 toen dat uit kwam en vond het helemaal geweldig, ook al wist ik niet wie het origineel zong. Meteen het album gekocht natuurlijk dat vol stond met covers (waarvan ik er wel een aantal in de originele uitvoering kende). Heb toen ook meteen de originelen opgezocht... en ik moet bekennen dat ik sommige versies van Undercover leuker vond dan het origineel.
Op donderdag 27 juni 2002 15:17 schreef Hilfiger het volgende:Ik heb echt een schijt hekel aan deze artiesten, die niet orgineel zijn en alles maar jatten
![]()
![]()
![]()
ik heb hier echt geen goed woord voor over!!!!!!!!
quote:Heeft de duurste platenzaak van NL een discount bak
Op zondag 23 juni 2002 16:44 schreef Cybart het volgende:
volgend jaar te vinden in de discountbak van de frs!
quote:blijkbaar wel;, want ik vond 1 van mijn beste cd's die ik ooit gekocht heb vandaag terug op de site voor maar liefst 99 EUROCENT, toen ik hem voor markzman_x aan het zoeken was. die heeft hem toen ook maar besteld geloof ik
Op donderdag 27 juni 2002 17:56 schreef Apfel het volgende:[..]
Heeft de duurste platenzaak van NL een discount bak
quote:Welke is dat dan?
Op donderdag 27 juni 2002 18:00 schreef Cybart het volgende:[..]
blijkbaar wel;, want ik vond 1 van mijn beste cd's die ik ooit gekocht heb vandaag terug op de site voor maar liefst 99 EUROCENT, toen ik hem voor markzman_x aan het zoeken was. die heeft hem toen ook maar besteld geloof ik
Edit: hmm.. deeplinken werkt niet vanaf die site. Nou ja, jammer dan. Dan maar geen foto's.
[Dit bericht is gewijzigd door CJ op 30-06-2002 13:19]
quote:Wat een opvallend enthousiaste reacties in dat gastenboek.
Op zondag 30 juni 2002 09:23 schreef CJ het volgende:
In een Mad'House topic horen natuurlijk ook wat foto's om de boel op te vrolijken:
Edit: hmm.. deeplinken werkt niet vanaf die site. Nou ja, jammer dan. Dan maar geen foto's.
quote:Mensen die het bagger vinden zullen waarschijnlijk minder snel reageren in hun gastenboek en misschien worden de negatieve reacties wel weggehaald.
Op maandag 01 juli 2002 10:16 schreef postinggirl het volgende:[..]
Wat een opvallend enthousiaste reacties in dat gastenboek.
Het lijkt wel of degenen in dit topic die Mad'House niet leuk vinden de enige zijn in de wereld.....
quote:Heb het nog nooit live gehoord, maar in een beetje studio kan je iedereen goed laten zingen.
Op maandag 01 juli 2002 10:55 schreef postinggirl het volgende:
Er merkte er ook eentje op (op de eerste pagina van het gastenboek) dat Buse zo'n mooie stem heeft.
Laten we in ieder geval hopen dat het bij deze ene CD blijft.
quote:Hehe, da's niet waar.
Op maandag 01 juli 2002 10:59 schreef MSXUser het volgende:[..]
Heb het nog nooit live gehoord, maar in een beetje studio kan je iedereen goed laten zingen.
quote:Ik vind het zowiezo al sneu als mensen die het bagger vinden met opzet naar de website annex fansite van de desbetreffende artiest gaan, om te roepen dat ze iets kut vinden, zonder degelijke argumentatie, terwijl ze normaal gesproken weg blijven van dat soort sites.
Op maandag 01 juli 2002 10:30 schreef Seborik het volgende:[..]
Mensen die het bagger vinden zullen waarschijnlijk minder snel reageren in hun gastenboek en misschien worden de negatieve reacties wel weggehaald.
Ik ga ook niet met opzet alle websites langs van alternatieve bands of hardrockbands om te zeggen dat ik hun muziek bagger vind.
Mijn nichtjes vinden hem ook heel leuk!
quote:Daarom ook.
Op maandag 01 juli 2002 12:07 schreef CJ het volgende:[..]
Ik vind het zowiezo al sneu als mensen die het bagger vinden met opzet naar de website annex fansite van de desbetreffende artiest gaan, om te roepen dat ze iets kut vinden, zonder degelijke argumentatie, terwijl ze normaal gesproken weg blijven van dat soort sites.
Lijkt me stug dat mensen die er geen reet aan vinden zo'n website op gaan zoeken.
quote:ik weet ook wel dat ze niet nederlands zijn. ik zei dat we diep gezonken zijn in nederland omdat zoiets hier scoort.
Op donderdag 27 juni 2002 14:22 schreef CJ het volgende:Mad'House is niet Nederlands. Alleen Buse is Nederlands.
Zulke trommelvliesvervuilers verdienen hier toch zeker geen topic ?!!...
quote:En niet alleen in Nederland. In Duitsland en Belgie stonden ze ook al top 10, en verder ook in de meeste andere Europese landen. Verder staat Azie op springen en Australie is ook al overstag. Oh ja, en ik geloof dat Amerika ook staat te popelen om Mad'House singles te releasen.
Op vrijdag 05 juli 2002 13:38 schreef flaphead het volgende:[..]
ik weet ook wel dat ze niet nederlands zijn. ik zei dat we diep gezonken zijn in nederland omdat zoiets hier scoort.
En het is natuurlijk maar de vraag wat je onder 'diep zinken' moet verstaan. Elk jaar is er wel een artiest die in de hitlijsten staat waar mensen van denken 'wat doet dat daar' en 'waarom scoort dit'. Dat heb ik ook bij veel rock/alto-muziek.
Ik kan me er echter niet echt druk om maken dat het scoort en vindt dus ook niet dat 'we' als land diep gezonken zijn. Dat we als land een amateuristische partij als de LPF aan de macht hebben geholpen, die constant interne ruzies hebben (nu ook weer over de verdeling van de ministersposten), dat vind ik pas diep zinken.
quote:Het is inderdaad een klubbheads productie, dat maakt het ook gelijk het beste nummer op de hele cd
en ik zou zweren dat DJ Boozy Woozy dit nummer heeft geproduceerd
Even een quote van m'n korte recentie:
quote:Tja, ik was voor "Into The Groove" gegaan als derde single.
Op zaterdag 22 juni 2002 00:11 schreef CJ het volgende:6. Like A Virgin
Ooei.Ze begint kreunerig... en een Dance Nation vocoder-effect er over heen... waarschijnlijk ook met dank aan autotune... Hey... verrassing... DHS - House of God bassline erdoor heen... Strak geproduceerd, precies volgens de 'hoe-scoor-ik-een-top100-hit'-formule. Was een betere tweede single dan Holiday geweest.
Maar ik had ook wel verwacht dat Into The Groove de derde single zou worden, zeker aangezien ze zelfs stukjes van Like A Prayer en Holiday aan het begin van Into The Groove hebben geplakt. Maar hij wordt vast nog wel single. En daarna geef ik Open Your Heart de meeste kans om single te worden.
ALLE tracks van het album, op Like A Prayer na, zijn geproduceerd door Groeneveld, van der Zwan en Voermans, oftewel de KLUBBHEADS..inclusief Holiday dus
bah!
* Tiim denkt terug aan de goeie oude tijd dat de klubbheads nog ECHT goeie tracks maakten..
quote:Tja, de Klubbheads maakten vroeger ook de singletracks voor DJ Paul Elstak en die kan je vind ik wel vergelijken met deze. Gewoon lekker mainstream. Niets mis mee toch?
Op vrijdag 02 augustus 2002 15:32 schreef Tiim het volgende:
Zat gister in dat boekje te kijken in de FRS...ALLE tracks van het album, op Like A Prayer na, zijn geproduceerd door Groeneveld, van der Zwan en Voermans, oftewel de KLUBBHEADS..inclusief Holiday dus
bah!
* Tiim denkt terug aan de goeie oude tijd dat de klubbheads nog ECHT goeie tracks maakten..
En na hun werk voor Hulagirl verbaast me niets meer.
quote:Paul Elstak vind ik beter te pruimen dan dit..ik had het eerder over
Op vrijdag 02 augustus 2002 15:54 schreef CJ het volgende:[..]
Tja, de Klubbheads maakten vroeger ook de singletracks voor DJ Paul Elstak en die kan je vind ik wel vergelijken met deze. Gewoon lekker mainstream. Niets mis mee toch?
En na hun werk voor Hulagirl verbaast me niets meer.
Magica - Magica (klubbheads remix)
DJ Jean - Love come home (klubbheads + plastik remix)
D-Tune - Burning Down (klubbheads remix)
UF - Remixed (boozywoozy's pancake mix) -> NOG steeds een knaller!
Da Klubb kings - Don't Stop (boozywoozy vs ruthless l.a. mix)
en dat soort dingen.. dat was echt geweldig!
quote:jezus wordt die crap ook op vinyl geperst?
Op zondag 28 juli 2002 20:01 schreef CJ het volgende:
Hmmff... niet "Into The Groove" wordt de nieuwe single maar "Like A Virgin". De eerste 12" vinyl zijn al gesignaleerd in Duitsland...
OF Wellicht nog met fruity-loops gedaan en een warez versie van soundforge etc.
quote:jezus inderdaad, oprotten daarmee...
Op vrijdag 02 augustus 2002 16:45 schreef Ener-G het volgende:[..]
jezus wordt die crap ook op vinyl geperst?
quote:das een groot bierviltje
Op vrijdag 02 augustus 2002 16:45 schreef Ener-G het volgende:[..]
jezus wordt die crap ook op vinyl geperst?
De zang is minder (het is ook niet Buse maar iemand anders), maar de rest van het nummer is echt geweldig.
quote:Zeg maar gerust dienblad
Op woensdag 7 augustus 2002 08:17 schreef Trance4Ever het volgende:
das een groot bierviltje
quote:*schaamteloze zelfquote zodat post bovenaan nieuwe pagina staat en dus meer opvalt*
Op maandag 30 september 2002 09:48 schreef SmashBro het volgende:
Ik MOET dit ergens posten maar een apart topic is ook weer overdreven dus dan maar hier. Ik kwam net op KaZaA toevallig de Jonathan Peters (nooit van gehoord, maar de man is een GENIE) mix tegen van Like A Prayer. En damn, wat swingt die lekker!!! Echt super.De zang is minder (het is ook niet Buse maar iemand anders), maar de rest van het nummer is echt geweldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |