Dankjewelquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:04 schreef Doodkapje het volgende:
1, 3, 11-14 en 24 springen er voor mij uit. Goed bezig zeg! Je weet goed sfeer over te brengen met je foto's en het effect wordt versterkt doordat je in deze platen speelt met de scherptediepte.
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:12 schreef strikey het volgende:
Ik dacht dat ik op een ander forum gedeelte zou komen.. lol dirty mind...
MAAR ik vind je foto's prachtig vooral foto 3 en nr 7
Mijn beste foto's maak ik met mijn telefoon... foto's maken is niet mijn ding .. maar verwachte iets anders.. en was verbluft over de kwaliteit foto's dat je maakt.. daarom gaf ik een reactie.. geen op of aanmerkingen..(aangezien ik hier geen hol verstand van hebquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:14 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..].
DankjeEr valt niks op of aan te merken?
De camera drukt niet af en stelt zichzelf niet in...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:15 schreef Dromenvangertje het volgende:
Ik zie hier op dit subforum zoveel prachtige foto'sKomt dat door een goede camera of door inzicht van de fotograaf? Want ik wil namelijk best van fotografie mijn beroep maken, maar als ik de foto's zie van de meeste fokkers hier ontneemt die ambitie mij
..
Hahahaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:22 schreef Peter het volgende:
[..]
De camera drukt niet af en stelt zichzelf niet in...
Ik moest bij je foto's als eerste denken: wat een lelijk watermerk en lettertype
Waarom weerhouden de foto's van anderen je ervan om die ambitie door te zetten dan?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:15 schreef Dromenvangertje het volgende:
Ik zie hier op dit subforum zoveel prachtige foto'sKomt dat door een goede camera of door inzicht van de fotograaf? Want ik wil namelijk best van fotografie mijn beroep maken, maar als ik de foto's zie van de meeste fokkers hier ontneemt die ambitie mij
..
vaak zijn de foto's in FOT (en dan vooral in showcases) van hoge kwaliteit en dat je dan als beginner alleen maar dikke platen ziet en (dan spreek ik voor mezelf) dan denkt "ik heb nog een lange weg te gaan".quote:Op zondag 29 mei 2011 01:05 schreef Omniej het volgende:
[..]
Waarom weerhouden de foto's van anderen je ervan om die ambitie door te zetten dan?Ik vind veel van de foto's die je hier plaatst op geen enkele manier onderdoen voor wat normaal gesproken hier in FOT geplaatst wordt namelijk... En zelfs als dat wel zo zou zijn, kunnen goede foto's van anderen ook een inspiratiebron vormen.
Nou zoals jappy-b zegt heb ik het gevoel dat ik hard moet werken wil ik een van Nederlands beste fotografen worden.. Maar je hebt wel gelijk dat het als een inspiratiebron is, en dat ik het kan gebruiken om tegen op te zien en ( misschien ) te overtreffen.quote:Op zondag 29 mei 2011 01:05 schreef Omniej het volgende:
[..]
Waarom weerhouden de foto's van anderen je ervan om die ambitie door te zetten dan?Ik vind veel van de foto's die je hier plaatst op geen enkele manier onderdoen voor wat normaal gesproken hier in FOT geplaatst wordt namelijk... En zelfs als dat wel zo zou zijn, kunnen goede foto's van anderen ook een inspiratiebron vormen.
Het zijn er even te veel om echt uitgebreid commentaar te gaan zitten geven, maar de foto's die er voor mij uitspringen zijn 3, 4, 13, 14, 24 en 26 (en dan met name 13, 14 en 24!). Er zitten meer prettige foto's tussen, maar dit zijn wat mij betreft echt de zes toppers. Komt vooral doordat je in elk van deze foto's de scherptediepte goed gebruikt, maar qua kleurgebruik en compositie springen ze er voor mij ook uit.
Grappig ook dat je zegt dat je helemaal niet op compositie let. Blijkbaar is dat ook niet nodig, want je hebt er wel een goed gevoel voor. Iemand die maar wat aanklooit en niet op compositie let, had de gitaar van #14 bijvoorbeeld niet naar de hoek weg laten lopen, en het hartje in #24 had zeker niet tegen de linkerkant van de foto aan gezeten... Iemand die maar wat aanprutst zet zo'n hartje precies in het midden van de foto, terwijl jouw compositie het juist een sterke plaat maakt.
Net zoals de Eiffeltoren die grotendeels buiten de foto valt... Juist daardoor is de foto al een stuk interessanter dan wanneer het torentje er in zijn geheel in het midden van de foto op had gestaan. Ga zo door zou ik zeggen.
Om dat te bereiken moet iedereen hard werken hoor!quote:Op zondag 29 mei 2011 12:18 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
Nou zoals jappy-b zegt heb ik het gevoel dat ik hard moet werken wil ik een van Nederlands beste fotografen worden...
quote:
Goeie tipquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:59 schreef Dromenvangertje het volgende:
(...)
En ook sorry voor dat ''Foto van Sabine,'' erdoor.. Ze komen rechtstreeks van mijn hyves ( vandaar ook de kwaliteit )
Laat je je absoluut niet ontmoedigen door foto's van adnere fotografen, maar zie die foto's gewoon als inspiratie en stimulans om ook zulke moooie foto's te maken (doet iedereen denk ik wel).quote:Ik zie hier op dit subforum zoveel prachtige foto'sKomt dat door een goede camera of door inzicht van de fotograaf? Want ik wil namelijk best van fotografie mijn beroep maken, maar als ik de foto's zie van de meeste fokkers hier ontneemt die ambitie mij
..
Wat is meer jouw smaak dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:25 schreef polariteit het volgende:
Sommige foto's zijn totaal niet mijn smaak, maar buiten dat ziet het grotendeel er toch goed uit hoor. Ik kom op fotosites vele malen slechtere foto's tegen.
Foto's die mij persoonlijk het meeste aanspreken zijn 1, 6, 8, 25, 26. Daarbij vind ik de lichtval best mooi.
Grappig dat je zegt dat je nooit op de compositie/lichtval let; toch zie ik hier in de foto's wel mooie composities/lichtval terug. Dat zit dus eigenlijk wel snor.
[..]
Laat je je absoluut niet ontmoedigen door foto's van adnere fotografen, maar zie die foto's gewoon als inspiratie en stimulans om ook zulke moooie foto's te maken (doet iedereen denk ik wel).
quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:26 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
HahahaDat kan. Het is eigenlijk alleen maar zodat andere hyvers (
) mijn foto's niet zonder toestemming kunnen gebruiken. Gewoon ff simpel en snel
Landschappen en natuur vooralquote:Op maandag 30 mei 2011 21:45 schreef Dromenvangertje het volgende:
[..]
Wat is meer jouw smaak dan?
Verder dankjewel! En jaa dat laatste doe ik vanaf nu zeker ! Ik zal hier vaak rond gaan kijken
Inzicht en creativiteit van de fotograaf. Zonder deze twee kenmerken kom je nergens, hoe duur je camera ook is. Als je beschikt over een dosis creativiteit en inzicht hebt in wat je camera allemaal kan; hoe je met verschillende instellingen moet spelen en wat licht en verschillende standpunten met je foto's doen, dan heb je de basis te pakken (hetgeen wat bij veel mensen die fotograferen ontbreekt, zij denken: ach ik heb een goede camera, dus maak ik goede foto's). Als je deze basis hebt, kan het alleen maar beter worden met een goede camera.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:15 schreef Dromenvangertje het volgende:
..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |