abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97430224

Wat de meesten al wisten wordt nu in een uitgebreid artikel in de Nieuwe Revu nog eens fijntjes herhaalt. Herman Den Blijker's realityprogramma "HERRIE"is er alleen om RTL,de sponsors en natuurlijk Herman zelf succes op te leveren en de kandidaten op termijn ellende en langlopende schulden. Ook opmerkelijk is dat er vanuit het horecawereldje geen enkele openbare kritiek komt op hoe Herman Den Blijker zich profileert met zijn gescripte adviezen hoe kandidaten hun horecazaak moeten runnen. :(

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:03:49 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_97430664
dat restaurant Amarant in Apeldoorn ging alsnog een paar maand later failliet

en het hotel dat "Hij er weer bovenop geholpen had" wordt binnenkort verzorgt tot een verzorgingshuis.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_97431106
Mensen die commerciële tv kijken en dan verbaasd zijn dat de programma's vooral worden gemaakt om succes voor de sponsors te genereren....

Dat is zo'n beetje de crux van commerciële televisie...
  zondag 29 mei 2011 @ 15:44:38 #4
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97458200
Maar wat ik opvallend vind is dat mensen ondanks dat ze weten dat het allemaal een korte termijn oplossing
is,zich toch blijven aanmelden om mee te doen met dit soort programma's. Onbegrijpelijk.
pi_97495177
Mensen willen graag belazert worden,dat is de kern van alles :Y omdat ze denken dat wat anderen overkomt,overkomt mij niet. :') |:( 8)7
  maandag 30 mei 2011 @ 14:49:41 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_97496271
Ook zonder hulp van Herman gaan er veel beginnende restaurants failliet, er is ook teveel concurentie.
Alleen als je een uniek product aanbied kanje het lang redden.
pi_97497246
Is hetgeen Herman dan aanbiedt zo uniek? :|W Volgens mij hooguit instant bekendheid dat zo weer is vervolgen.. :Y
  maandag 30 mei 2011 @ 16:51:23 #8
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_97501241
Achteraf gezeik van horeca ondernemers. Je doet bewust mee met een tv programma en je weet dat je een risico loopt wanneer je een eigen zak opent!
  maandag 30 mei 2011 @ 16:53:11 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_97501325
quote:
15s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:17 schreef rubje het volgende:
Is hetgeen Herman dan aanbiedt zo uniek? :|W Volgens mij hooguit instant bekendheid dat zo weer is vervolgen.. :Y
Las Palmas is redelijk uniek doordat ze een flink assortiment aan verse vis hebben.
En hij heeft naamsbekendheid wat natuurlijk ook erg handig is in dat vak.
Maar als je in een willekeurige stad een Frans bistrootje wil openen dan weet je dat je flink wat concurenten hebt.
Als je dan een goed lopende tent wil hebben moet je óf beter zijn dan je concurenten óf een unieke ervaring bieden (met stikstof koken bijvoorbeeld of met unieke producten werken zoals bijv. divers wild vlees)
pi_97511092
Wat een gehuil. Ze doen toch zelf mee? :')
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  maandag 30 mei 2011 @ 21:51:31 #11
344469 Amsel
zonder t
pi_97515520
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 16:53 schreef SiGNe het volgende:

Las Palmas is redelijk uniek doordat ze een flink assortiment aan verse vis hebben.
Las Palmas heeft inmiddels meer vlees dan vis op de kaart staan en teert meer op bekendheid dan dat het nou echt kwalitatief zo enorm geweldig is.
  maandag 30 mei 2011 @ 23:47:25 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97522775
En wat is er nieuw aan dat artikeltje in de Nieuwe Revu?
Wat wisten we nog niet?

Overigens Rubje, waar komt jouw persoonlijke haat tegen Den Blijker vandaan? Valt me op dat je hem wel erg vaak aanvalt? En het is trouwens fileert

[ Bericht 5% gewijzigd door golfer op 30-05-2011 23:52:43 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_97536265
Doozo in Leeuwarden, de 2e uit het eerste seizoen "mijn tent is top" dacht ik, draait nog steeds goed?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 31 mei 2011 @ 13:15:32 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97536760
Bij mijn tent is top weet je toch dat alleen de winnaar vanaf '0' kan beginnen. De investeringen krijg je cadeau. Dat was het concept.

Weinig nieuws in dit stuk.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_97538222
@SiGNe: ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar in de Rotterdamse horeca is over het algemeen bekend dat las Palmas gewoon overpriced is voor hetgeen je op je bord krijgt. En dan te bedenken dat het geen Michellinster restaurant is waar geproportioneerde borden normaal zijn. :(

Allemaal weer grote borden met miniscule porties voor de hoofdprijs alsof je een ster hebt. :( Zo werkt het dus niet en dat klopt wel aangezien Blijker's grootste zorg en uitspraak was dat hij vorig jaar Las Palmas nog heeft weten open te houden te meer hij niet alleen eigenaar meer is maar gewoon mede-eigenaar met 4 anderen die ook een deel van zijn zaak hebben. :)

@ Golfer: mijn (en vele anderen) hun bezwaar tegen Den Blijker is dat hij erg van de toren blaast inzake zijn kunde en kennis. Bedoel de verhalen dat de breuk tussen hem en Crouwel aan Crouwel lag is je reinste kul daar Crouwel indertijd De Engel redde dankzij zijn rekenkundigheid. Voordat Den Blijker Crouwel leerder kennen leefde Den Blijker als gewone kok van zomerjob naar zomerjob. Dankzij Crouwel en natuurlijk zijn kennis op kokgebied hebben ze zo een grote weg omhoog kunnen maken maar te meer Crouwel op de centjes lette,iets dat Den Blijker helemaal niet kon. Sterker nog,zonder Crouwel was Den Blijker nooit zo succesvol geworden aangezien Den Blijker in 1 ding erg goed is voordat hij zijn huidige vrouw leerde kennen en dat was een grote bek in de horeca opzetten en maar vinden dat alles naar zijn hand moest.

waarom denk je dat Den Blijker nu nog steeds werkt voor RTL? Ja..vanwege zijn goede contract maar geloof mij maar dat de achterliggende gedachte anders is nl. Las Palmas draaiende wetende te houden en verder zijn hypotheken te moeten betalen want denk niet dat Crouwel Den Blijker erg makkelijk heeft laten gaan. Die heeft 1 voordeel tov Den Blijker: Hij hoeft niets meer,Den Blijker moet nog steeds werken voor zijn geld. :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:12:26 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97538822
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:56 schreef rubje het volgende:

waarom denk je dat Den Blijker nu nog steeds werkt voor RTL? Ja..vanwege zijn goede contract maar geloof mij maar dat de achterliggende gedachte anders is nl. Las Palmas draaiende wetende te houden en verder zijn hypotheken te moeten betalen want denk niet dat Crouwel Den Blijker erg makkelijk heeft laten gaan. Die heeft 1 voordeel tov Den Blijker: Hij hoeft niets meer,Den Blijker moet nog steeds werken voor zijn geld. :)
En waar haal jij die kennis vandaan? Kan je die beweringen waarmaken of is het onderdeel van jouw lastercampagne die je al enige tijd richting Den Blijker voert.
Nogmaals de vraag aan jou: waarom val je hem steeds aan? Ben je een ex-werknemer van hem of heeft ie jou op een andere manier iets geflikt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 mei 2011 @ 14:15:22 #17
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97538962
En toch klink je vreselijk rancuneus, Rub.
pi_97539367
@ Golfer: die kennis heb ik uit eerste hand,hoe wat en waarom laat ik mij niet overuit maar enige nuance vwb de geweldige status van Den Blijker is wel op zijn plaats. Laster? Kom maar op want alles kan weerlegd worden mag jij eerst aantonen dat het laster is als eisende partij want anders veegt elke Rechter dit soort onzin van tafel. Heb al vaker met dit soort blufferaars te maken gehad die dachten dat ze een zaak hadden en uiteindelijk bakzeil moesten halen omdat hun gronden niet ontvankelijk werden verklaart.

Als je goed leest in het Nieuwe Revu artikel durft niemand openlijk met naam en toenaam dat te zeggen wat er waar is van de verhalen over Den Blijker en Crouwel en Den Blijker zijn staat van dienst. waarom zou dat nou zijn? Mensen zijn toch niet bevreest van je als je niks fouts doet Men is alleen bevreest als er iets stinkt. :)

Zo moet de horeca toch niet zijn? Dat de angst regeert?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:45:27 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_97546117
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:25 schreef rubje het volgende:
@ Golfer: die kennis heb ik uit eerste hand,hoe wat en waarom laat ik mij niet over uit
Klinkt niet erg overtuigend als bewijs dan. Die eerste hand kennis die je niet wilt aantonen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:54:15 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97546520
En als Den Blijker en Crouwel nou wel met ruzie uit elkaar zijn gegaan? SO FUCKING WHAT?!
Dan vind ik het alleen maar helemaal goed dat ze niet rollebollend over straat zijn gegaan.

Dat mensen uit elkaar gaan, na jaren partnerschap komt dagelijks voor. Daar hoef je je echt niet voor te schamen en ik heb totaal geen behoefte om perse een schuldige aan te wijzen.
Niemand is perfect, veel mensen die wat bereiken zijn klootzakken, brallers en bluffers.
Big deal.

Het artikel vind ik nogal nikszeggend. Geef mij eerst maar eens wat echte feiten, zoals hoeveel restaurants het wel redden na tussenkomst van den Blijker en hoeveel van de restaurants die zo'n programma net niet gehaald hebben en dus op eigen kracht moesten opstarten of overleven er kapot zijn gegaan. Want dat er restaurants failliet zijn gegaan lijkt me geen nieuws. En dat mensen achteraf ergens spijt van hebben ook niet.
pi_97547248
Den Blijker is in dat programma toch ook gewoon niet veel meer dan een bekend gezicht dat kijkers moet trekken? Hij loopt een paar minuten door het restaurant, brult wat en dat was het dan, natuurlijk zie je hem na de opnames nooit meer :') En natuurlijk gaat je restaurant vanzelf goed lopen als Den Blijker er rondrent en er televisieopnames plaatsvinden, en natuurlijk wordt het snel rustiger als dat allemaal voorbij is. Net als alle "talenten" die uit programma's als X-Factor en Idols voortkomen, zodra het programma afgelopen is (en hun waardeloze CD door niemand is gekocht) hoor je daar ook nooit meer iets van. Ik vind de eigenaren van die restaurants eigenlijk nogal naïef, maar goed, misschien moet je sowieso een beetje naïef zijn om aan zo'n programma mee te doen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_97560353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:14 schreef Boldface het volgende:
Mensen die commerciële tv kijken en dan verbaasd zijn dat de programma's vooral worden gemaakt om succes voor de sponsors te genereren....

Dat is zo'n beetje de crux van commerciële televisie...
Dit dus.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:00:44 #23
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97575117
Ah, alweer een rancuneus topic van Rubje.

Je beseft in je blinde haat wel dat de meeste van die ondernemers failliet zouden zijn zonder de hulp van het programma? Dat er dan alsnog een aantal het niet redden is dan ook niet meer dan logisch. De publiciteit is een boost maar uiteindelijk moeten ondernemers het wel zelf doen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:39:48 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97576363
Wat is nu eigenlijk je verwachting, Rubje? Dit is TV, het dient niet de ondernemers op de been te helpen, maar om de kijker met leedvermaak zover te krijgen dat hij/zij de reclamespotjes bekijkt. Net zo goed als al die talentenjacht programmas dienen om de kijker te amuseren met mensen die geheel geen talent hebben.
Blijker speelt gewoon een Rol,de rol van Gordon Ramsey in de Engelse versie van het programma, net zoals Simon Cowell de hufter speelt bij X-Factor en dezelfde rol gespeeld wordt in hetzelfde programma in Duitsland (DSDSS) door Dieter Bohlen. Het is gewoon een format.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:51:19 #25
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_97576799
Het is gelukkig geen Gordon Ramsey-kopie geworden. Dat was geloof ik aanvankelijk wel de bedoeling.

Ik kijk wel omdat ik het leuk vind dat mensen geholpen worden, daarom vind ik Herrie XXL geen leuk programma. De laatste keer dat ik keek zag ik een ontredderde huilende man met door hem zelf opgebouwde schulden etc. Dan begrijp ik gewoon niet dat zo iemand niet het advies krijgt er de stekker uit te trekken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')