ONZ is een eindje verder.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:22 schreef TheOneAndOnly het volgende:
dat dat nog bestaat Wajong...
Vroeger moest je je gewoon niet zo aanstellen...
Heb 't filmpje gekeken, misschien moet je eens kijken waar jouw haat vandaan komt, want ik zie geen kwaad in die jongen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:04 schreef moezeidekoe het volgende:
http://www.flabber.nl/web(...)lf-fantasy-fair-8249
Kijk maar eens naar die jongen met dat masker! Wat een flutreden om in de wajong te zitten, zeker omdat hij gewoon naar een festival gaan en zich onder de mensen begeeft!
tegenwoordig hebben zoveel mensen een wajong uitkering... ik ken iemand die lichtelijk autistisch is,maar gewoon naar school gaat, een vriendin heeft, en vrienden... en toch zit hij in de wajong! het is van de pot gerukt!
Ik zou met mijn medicatie ook een wajong uitkering aan kunnen vragen, maar ik voel me daar te gped voor. Ik kan prima studeren en werken...Misschien moet ik soms wat meer moeite doen als ik me slechter voel, maar ik weiger een slachtoffer rol aan te nemen.
Nu snap ik dat sommige mensen echt ongeschikt zijn door ziekte of ernstige stoornissen, maar iedereen die ik in de wajong heb gekend was gewoon in staat om te werken...
bullshitquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef Ryon het volgende:
De Wajong is dan ook uit zijn voegen gegroeid. Daar gaat binnenkort ook flink in gesneden worden.
Vervelend is alleen wel dat Wajong naast een uitkering ook een maatschappelijk stempel vanjewelste is. Fatsoenlijk werk of het opbouwen van een carrière wordt er flink mee bemoeilijkt. Iets dat jonge mensen vaak nog niet snappen als ze een aanspraak op de regeling doen.
Dat komt omdat ze ervan balen dat ze 't in 2007 vernaggeld hebben en nu hun 6e vakantietje naar Midden-Amerika niet door kan gaan. Dan gaan ze kijken of ze de schuld op een ander kunnen afschuiven volgens het "Trappen naar diegene die een treedje lager op de ladder staat dan jijzelf" principe.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:00 schreef dandybleu het volgende:
[..]
bullshit
welvaart in holland stijgt als een tiet....
in de planning staat een plezier ruimte vliegreisjes centrum in holland......en nog veel meer luxe.....echter de kleine groep zwakkkere moet nog meer geld in gaan leveren
ja hoor ik woon in armste gebied van hollandquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:04 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze ervan balen dat ze 't in 2007 vernaggeld hebben en nu hun 6e vakantietje naar Midden-Amerika niet door kan gaan. Dan gaan ze kijken of ze de schuld op een ander kunnen afschuiven volgens het "Trappen naar diegene die een treedje lager op de ladder staat dan jijzelf" principe.
Het is laf en getuigt van een hoog gehalte aan egoisme.
Doe autist krijgt dat naast zijn stufi:Squote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
ONZ is een eindje verder.
Er zijn zeker ernstige psychische problemen te bedenken waarom iemand niet kan werken. Punt is wel dat die persoon dan hulp moet krijgen zo dat die niet z'n hele leven een uitkering blijft gebruiken. Mits genezing of beter functioneren mogelijk is. Sowieso lijkt me dat nogal onmogelijk, rondkomen met 600 euro.
ja, dat is ook goed, dat je werkt en therapie zoekt!!! Niks op tegen! Sommige mensen doen helemaal niks, volgen ook geen therapie, en worden dan zoals mylifeisgrey (van wat ik in topics heb gelezen zit hij thuis van een uitkering terwijl het steeds slechter met hem gaat...)quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:27 schreef Captain_Maximum het volgende:
Goed zo meid dat jij het niet nodig hebt.Zelf heb ik wel een Wajong omdat ik door therapie maar 3 dagen per week kan werken.
Wie zegt dat ik hem haat?\quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb 't filmpje gekeken, misschien moet je eens kijken waar jouw haat vandaan komt, want ik zie geen kwaad in die jongen.
Je eigen haat maakt je blind, ga daar maar eens wat aan doen en ja, jezelf met je zwakheden confronteren is moeilijk ja, maar dat is nou net wat die jongen in dat masker wel kan en jij lekker niet.
Ga effe ergens anders met je frustjes en je zwakheden mensen lastig vallen (bij voorkeur met die gozer in je spiegel).
Ga anders eens met matthijs praten (de regulars hier weten wel wat ik bedoel)
als jij je hele leven met 600 Euro per maand wil doorbrengen zou ik dat ook zeggen jaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:12 schreef Kieswiel het volgende:
Ik zou het heerlijk vinden om niet te hoeven werken. Als ik in de wajong zou zitten en krijg een opmerking over dat ik lui ben zou ik vol trots zeggen ' ja klopt!' en nog een biertje opentrekken
dat is immers een kenmerk dat je niet arbeidsongeschikt bent...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:25 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem haat?\
Die jongen krijgt echter wajong om een reden die nergens op slaat, want hij komt gewoon buiten.
Veel wajongers functioneren niet in een werkomgeving zonder een buslading aan begeleiding. Wat duur is.. te duur.. Dan is het goedkoper om die lui thuis neer te zetten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:25 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik hem haat?\
Die jongen krijgt echter wajong om een reden die nergens op slaat, want hij komt gewoon buiten.
Hij zegt dat hij niet tegen groepen kan, maar gaat dan wel naar een festivalquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
dat is immers een kenmerk dat je niet arbeidsongeschikt bent...
Hij zegt ook dat hij in een reintegratietraject zit om weer aan werk te komen, en dat hij er wel goede vooruitzichten in ziet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:36 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij niet tegen groepen kan, maar gaat dan wel naar een festival
Hij functioneert blijkbaar wel in een druk festival, hij kan nog altijd magazijn werk doen of thuis werken, het is onzin om hem dan maar te laten teren op een uitkering.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Veel wajongers functioneren niet in een werkomgeving zonder een buslading aan begeleiding. Wat duur is.. te duur.. Dan is het goedkoper om die lui thuis neer te zetten.
paar puntenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:38 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
Hij functioneert blijkbaar wel in een druk festival, hij kan nog altijd magazijn werk doen of thuis werken, het is onzin om hem dan maar te laten teren op een uitkering.
Ik heb onder medicatie en therapie gewoon een studie gedaan en ik peinste er niet over om te teren op de staat,,,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |